Ahad, 3 Julai 2011

07 di teluk intan - Google Blog Search

07 di teluk intan - Google Blog Search


jokisenja.blogspot.com: HAFIZH PAMER KEBOLEHAN <b>DI TELUK INTAN</b>

Posted: 26 Jun 2011 05:04 AM PDT

jokisenja.blogspot.com: HAFIZH PAMER KEBOLEHAN DI TELUK INTAN

HAFIZH PAMER KEBOLEHAN DI TELUK INTAN


Kemunculan semula Hafizh Syahrin Abdullah cemerlang apabila mencatatkan masa terpantas 56.685s ketika sesi ujian masa kategori CP130 di Teluk Intan, Perak gelanggang Pusingan 5 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS musim 2011.

Pelumba PETRONAS Syntium Moto Yamaha Raceline itu melakukan catatan terpantasnya seawal pusingan ketiga dengan kelebihan 0.475s berbanding pesaing terdekatnya, Mohd Zamri Baba (PETRONAS Syntium Moto Yamaha AHM Racing) yang mencatatkan 57.160s manakala tempat ketiga menjadi milik Mohd Zaqhwan Zaidi (Pachie Yuzy Honda Racing) dengan 57.217s. Sebelum itu Hafizh turut muncul terpantas pada sesi latihan bebas di sebelah pagi dengan 57.768s dan 56.808s.

Gembira dapat beraksi kembali di Cub Prix, Hafizh menjelaskan, "Saya sungguh gembira kerana dapat beraksi semula di Cub Prix. Saya mengucapkan terima kasih kepada pihak pengurusan pasukan kerana memberikan saya peluang dan sokongan untuk kembali ke arena ini."

Dia kemudiannya menambah, "Saya memulakan aksi dengan sasaran untuk melakukan yang terbaik dan pasukan juga turut menyediakan jentera yang cukup mantap. Ini memudahkan tugas saya dan saya cukup berpuas hati dengan prestasi hari ini kerana ia lebih pantas berbanding tahun lepas."

Menjawab soalan tentang bagaimana dia mengekalkan prestasinya, Hafizh berkata, "Saya tidak pernah melupakan Cub Prix. Saya sentiasa menjalani latihan dengan jentera underbone. Tambahan pula, menunggang jentera 600cc memerlukan stamina yang tinggi dan saya sentiasa melakukan latihan untuk meningkatkan kecergasan dan ini turut membantu kepada prestasi saya hari ini. Selain itu, mekanik pasukan turut menyediakan pelarasan yang begitu baik," katanya.

Menceritakan tentang aksi Superpole pertamanya musiim ini, Hafizh tidak dapat menyembunyikan kegembiraannya. "Saya pernah menyertai perlumbaan di Indonesia dan mempunyai pengalaman beraksi dalam Superpole tahun lepas. Ia begitu menyeronokkan dan mencabar jadi saya tidak sabar untuk beraksi di SuperPole esok. Namun begitu, mungkin sukar untuk mencatatkan masa yang lebih pantas jadi saya mahu beraksi sepertimana pada hari ini."

Selain Hafizh, Zamri dan Zaqhwan, turut layak beraksi di Superpole termasuklah Mohd Affendi Rosli (Harian Metro TEQ SCK Honda Racing), Mohd Ramdan Mohd Rosli, Norizman Ismail, Elly Idzlianizar Ilias (Global Bike Rock Oil Racing), Azlan Shah Kamaruzaman, Ahmad Fazrul Sham dan Ahmad Fazli Sham dari Pennzoil Fastrac Racing.

Catatan terpantas kategori CP115 pula dilakukan oleh Mohd Hafieenaz Mohd Ali. Dia mencatatkan 58.137s pada pusingan ke-14 diikuti Ahmad Abdul Kadir (APIDO Yamaha Boon Kui) dengan 58.227s dan Mohd Rozaiman Mohd Said (Motul Yamaha YY Pang) ketiga, 58.401s.

Hafieenaz yang tidak menjangkakan mampu mencatat masa terpantas hari ini berkata, "Pada lap lap awal sesi ujian masa saya hanya melakukan catatan sekitar 58.800s pada setiap pusingan. Menyedari masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki disamping tidak mahu mengecewakan pasukan, penaja dan juga keluarga, saya cuba untuk mendapatkan masa yang lebih pantas pada pusingan akhir. Pada mulanya saya fikir tidak mampu untuk lebih pantas namun saya terkejut dengan catatan yang berjaya dilakukan. Saya bersyukur dan gembira," katanya.

Pelumba PETRONAS Syntium Moto Yamaha AHM itu kemudiannya menambah faktor pelarasan jentera banyak membantunya mendapatkan masa yang baik. Pada masa yang sama, Hafieenaz  turut menekankan masa terpantas pada ujian masa bukan satu jaminan menjejakkan kaki di atas podium.

"Sebahagian daripada prestasi hari ini dibantu oleh keadaan jentera. Mekanik pasukan menyediakan pelarasan yang baik terhadap dan saya akan mengekalkannya untuk perlumbaan esok. Namun masih terlalu awal untuk membuat keputusan esok berdasarkan catatan hari ini. Ia menggambarkan kedudukan pelumba namun bukan menentukannya. Oleh itu, saya perlu bekerja lebih keras pada hari esok untuk terus menghidupkan peluang bagi mengejar gelaran keseluruhan."

Seperti Hafieenaz, Mohd Adib Rosley turut mencatat masa terpantas pada pusingan terakhir dalam kategori Wira. Juara bertahan itu mencatatkan 59.324s pada pusingan ke-14 diikuti Zulsyafiz Rosli (MOS Malaysia Racing) dengan 59.528s. Mohd Emir Fareez Hasan (Honda Promax X-Dot Racing) ketiga terpantas dengan 59.841s.

Berpuas hati dengan prestasinya, Adib berharap dapat memulakan perlumbaan esok di barisan hadapan untuk mengejar kedudukan podium. "Prestasi pada hari ini sangat baik. Saya menggunakan sepenuhnya masa yang ada untuk memahami litar dan cuba untuk mendapatkan masa terpantas sebelum sesi ujian masa berakhir. Semua berjalan sebagaimana yang diharapkan pasukan saya."

Tambahnya, "Walaupun begitu, saya rasa masih kurang pantas. Terutamanya di selekoh 3 dan juga selekoh U. Saya perlu mendapatkan laluan yang lebih baik besok dan cuba untuk berada di barisan hadapan dan juga di atas podium kerana saya mahu mempertahankan gelaran tahun lepas," kata pelumba Motul Yamaha YY Pang itu.

Dalam kategori Cabaran Honda Wave Junior, Mohd Zulfakri Rosli muncul pelumba terpantas dengan catatan 1:02.846s menewaskan Mohd Rabilfirli Azmin di kedudukan kedua dengan catatan 1:03.059s manakala Mohd Firdaus Zainol ketiga dengan 1:03.177s.

Mohd Shafiq Rasul pula muncul pelumba terpantas kategori Piala Yamaha EgoLC PETRONAS dengan catatan 1:09.526s, Mohd Mu'izz Al-Atrash kedua dengan catatan 1:09.999s dan Mohd Amirul Rasol ketiga (1:10.244s).

Kategori Persendirian pula menyaksikan Hudzzirshah Shahdan mencatatkan masa terpantas 1:02.019s diikuti Wazir Abdul Razak dengan 1:02.163s. Catatan ketiga terpantas dimilik Mazlan Jusoh dengan 1:02.059s.

Issued by Global PR Sdn Bhd
Copyright to Safe Aim Mutual Sdn Bhd
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan