Sabtu, 13 Ogos 2011

07 di bercham - Google Blog Search

07 di bercham - Google Blog Search


bretidene ,: pengalaman gile2, best, style, dan cari nahas

Posted: 13 Aug 2011 07:42 AM PDT

Ini kesah pada malam jumaat 12,08,2011.. cuaca pada malam tu agak sejuk dan lembap, kenderaan tak begitu banyak mungkin kerana di ipoh masa 10.30malam ialah waktu tidur..agaknye lah, waktu itu cume tinggal aku ,cikgu bopen dan cikgu wan, di hadapan tempat tusyen kami (menora tuition) di bercham, ipoh perak. 

Agak2 ape ceritanya? ceritanya bermula apabila aku hendak balik rumah,  ckgu aku memakai moto seperti di atas ini, cantik bukan? haha, mule2 aku belek2 big bike dia, pastu aku puji lah moto cikgu aku nieh, macam2 jugak lah dia story pasal moto nie, tiba-tiba, ckgu bg aku pandu uji, pada mulanya aku menolak sebab takut, biasa la , motor besar , kalau xcident , mati aku nak bayar ganti rugi, tp, aku tak bodoh nak menolak pelawaan cikgu aku bulat2. Jadi ,aku bawak la jugak , berdebar-debar jantung aku pada mulanya, selama nie aku cuma pernah bawak moto kapcai 125cc je, moto ckgu aku nie big bike cbr900cc ,, mesti lah takut kan , cikgu pesan , jangan bawak laju2, aku ye kan je cakap ckgu,

Pada mulanye, aku tunggang moto cikgu hanya 25kmH , slow yang amat , haha, gear 1 , xkn la nak bawak laju2, Aku bawak moto cikgu slow je, lepas dah jauh dan terlepas dari pandangan cikgu, aku renjan moto dia GILE2  , haha, bunyi masyuk kot, ekzos yoshimura , mmg berdentum la. Tp, yang BEST nya , aku tak pakai helmet masa tu, haha, STYLE kan? cube bayangkan semasa tu jika ade polis, roadblock atau JPJ , mmg CARI NAHAS kan? kan?

Kesimpulannya, jangan tunggang motor tanpa helmet tau, INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG ,,,, hahahaha

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan