Jumaat, 18 Mei 2012

07 di bercham - Google Blog Search

07 di bercham - Google Blog Search


Jengka 19: mStar Online : Jenayah

Posted: 18 May 2012 07:24 AM PDT


Tujuh Lelaki Ditahan Dipercayai Terbabit Kes Bunuh

Posted:

IPOH: Polis menahan tujuh lelaki dan menemui beberapa barangan milik mangsa serta senjata yang digunakan dalam kejadian pembunuhan seorang lelaki di Jalan Bercham, dekat sini, Isnin lepas.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Superietndan Azisman Alias pada Jumaat berkata, kesemua suspek berusia antara 18 dan 49 tahun ditahan di Bercham pada Khamis.

Katanya, identiti mangsa belum dikenal pasti itu ditemui di tepi jalan oleh orang awam dengan kesan kecederaan di beberapa bahagian anggota badan.

Mayat mangsa dihantar oleh orang awam ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini, katanya kepada pemberita di sini.

"Pada mulanya, kes itu diklasifikasikan sebagai kes mati mengejut. Bagaimanapun hasil bedah siasat mendapati terdapat beberapa kesan lebam dan kecederaan di anggota badan mangsa dipercayai dipukul dengan objek keras," katanya.

Azisman berkata, kesemua suspek ditahan reman seminggu dan kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. - BERNAMA

Bekas Tahanan Simpang Renggam Terus Mengganas

Posted:

KUALA LUMPUR: Baru sahaja tiga bulan keluar dari Pusat Tahanan Simpang Renggam, Johor, lima bekas tahanannya melakukan tiga lagi kes samun sebelum tiga daripadanya ditahan semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata pada mulanya mereka menyamun rumah seorang wanita pada 2.45 pagi pada Rabu lepas di Taman Wahyu, Jalan Kuching di sini.

"Mereka datang ke rumah wanita itu dengan tiga buah motosikal dan memasuki rumah wanita itu dengan menyamar sebagai polis yang salah seorang daripadanya mempunyai alat walkie-talkie.

"Mereka kemudiannya melarikan kereta Toyota Camry wanita berkenaan," katanya kepada pemberita di sini, Jumaat.

Ku berkata setelah menyamun wanita itu, mereka menyamun pula sebuah kedai telefon bimbit di Pagoh, Muar.

Ketika dalam perjalanan pulang ke ibu negara selepas kejadian itu, mereka terus menyamun sebuah mesin menukar duit syiling di Pekan Pagoh, katanya.

Beliau berkata mangsa pertama telah membuat laporan polis mengenai kehilangan keretanya semalam dan hasil siasatan, polis akhirnya menemui kereta tersebut di sebuah bengkel di Keramat di sini.

Ku berkata hasil maklumat orang ramai, polis kemudiannya menyerbu sebuah rumah di Keramat semalam dan menahan salah seorang ahli kumpulan itu yang turut memiliki parang dan telah bergelut dengan polis sehingga polis terpaksa melepaskan tambakan.

"Polis terpaksa melepaskan tembakan untuk mempertahankan diri. Suspek hanya cedera akibat bergesel peluru di badannya manakala seorang anggota polis cedera di tangan kiri akibat pergelutan.

"Kedua-dua mereka kini di rawat di Hospital Kuala Lumpur," katanya.

Beliau berkata susulan tangkapan itu, dua lagi anggota kumpulan berkenaan ditahan di sekitar ibu negara semalam manakala dua lagi masih diburu.

Katanya suspek yang ditahan berumur antara 23 dan 27 tahun.

Mereka disiasat mengikut Seksyen 397 Kanun Keseksaan kerana menyamun.

Polis turut merampas wang tunai RM2,000, lima bilah parang, lima telefon bimbit, tiga buah komputer riba dan tiga beg sandang jenis kulit. - BERNAMA

Jengka 19: Harian Metro: Mutakhir

Posted: 18 May 2012 07:34 AM PDT


Shah Rukh Khan dilarang masuk stadium selepas bergaduh

Posted: 18 May 2012 03:54 AM PDT

NEW DELHI: Persatuan Kriket Mumbai (MCA) mengenakan larangan ke atas penyanyi terkenal, Datuk Shah Rukh Khan daripada memasuki Stadium Wankhede Mumbai selama lima tahun kerana terlibat dalam satu pergaduhan.

Pihak persatuan itu membuat aduan polis terhadap Shah Rukh Khan kerana mengeluarkan kata kesat dan menyerang pegawai-pegawai persatuan itu selepas satu perlawanan pada hari Rabu.

Bagaimanapun pemilik pasukan kriket Kolkata Knight Riders itu mempertahankan tindakannya kerana marah melihat pegawai keselamatan MCA mengasari anak perempuannya dan kanak-kanak lain di stadium.

Bintang bollywood itu menafikan yang dia berkeadaan mabuk pada masa itu.


Ini membawa kepada pertengkaran di antara pegawai persatuan dengan penyanyi tersebut yang berkesudahan dengan larangan selama lima tahun ke atasnya. - Bernama




Tujuh lelaki ditahan dipercayai terbabit kes bunuh

Posted: 18 May 2012 03:51 AM PDT

IPOH: Polis menahan tujuh lelaki dan menemui beberapa barangan milik mangsa serta senjata yang digunakan dalam kejadian pembunuhan seorang lelaki di Jalan Bercham, dekat sini, Isnin lepas.

Ketua Polis Daerah Ipoh, ACP Azisman Alias hari ini berkata, kesemua suspek berusia antara 18 dan 49 tahun ditahan di Bercham semalam.

Katanya identiti mangsa belum dikenal pasti itu ditemui di tepi jalan oleh orang awam dengan kesan kecederaan di beberapa bahagian anggota badan.

Mayat mangsa dihantar oleh orang awam ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini, katanya kepada pemberita di sini.


"Pada mulanya, kes itu diklasifikasikan sebagai kes mati mengejut.


Bagaimanapun hasil bedah siasat mendapati terdapat beberapa kesan lebam dan kecederaan di anggota badan mangsa dipercayai dipukul dengan objek keras," katanya.

Azisman berkata, kesemua suspek ditahan reman seminggu dan kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan. - Bernama




Tiada ulasan:

Catat Ulasan