Selasa, 8 Mei 2012

di negeri perak - Google Blog Search

di negeri perak - Google Blog Search


Kulaan Niring: Bodohnya Pemimpin UMNO <b>Negeri Perak</b> Ditipu <b>...</b>

Posted: 26 Apr 2012 05:24 PM PDT

Gua belek punya belek dalam blogosfera pagi nie, tiba-tiba mata gua tertarik dengan satu entri tulisan seorang blogger menggelarkan dirinya Sangkakala (artikel penuh KLIK SINI) dengan tajuk "PEMIMPIN NEGERI DITIPU PENGARAH PROGRAM BERGELAR DATO".
Heran gak gua bila baca entri mamat nih. Macam mana pemimpin negeri Perak yang dilantik menjadi ketua dengan latarbelakang yang dahsyat dari segi taraf pendidikan dan pengalaman dalam selok belok berpolitik akhirnya boleh kena 'kencing'.
Bukan takat satu negeri je dia kencing, banyak negeri dah dia kencing. Maknanya dah banyak pemimpin negeri dah jadi mangsa kencingan hancing dia. Terbaru gua dengar benda nie jadi kat negeri kelahiran gua kat Perak. Pasal sayangnya gua dengan negeri kelahiran gua yang pernah jatuh ke tangan pembangkang sebab tu gua tertarik dengan citer nie.
Kalo dengan mamat nie pun boleh kena tipu sampai diberikan ruang dan peluang buat satu program yang besar dan grand serta tak mustahil semua ini di'support' oleh pemimpin negeri Perak mungkin dalam bentuk wang ringgit berjumlah ratusan ribu, gua yakin Perak bakal jatuh semula ke tangan pembangkang dek sebab 'kebodohan' pemimpin negeri sendiri yang buta kayu.
Gua selidik punya selidik, mamat nie tak pernah pun menerima apa-apa pingat yang membawa sebarang gelaran terutama Dato'. Yang gua tau dia memang ada menerima pingat tapi tidak membawa gelaran sama ada Dato' atau Dato' Seri.

Maka pemimpin negeri Perak yang bangang pun memanggil dia Dato' habis semua orang pun ikut bangang. Sia-sia je jadi pemimpin kalo benda basic macam nie pun tak boleh selidik.
Cuma nasihat gua kat pemimpin tertinggi negeri Perak agar selidik benda nie betul-betul. Kalo betul mamat tuh ada dapat gelaran dari mana-mana negeri boleh kita kongsi bersama maklumat tu apa salahnya. Tapi kalo benar citer mamat nie xda pun gelaran Dato' tapi menggunakan gelaran kurniaan Sultan atau DYMM YDPA, elok ler buat laporan polis. Biar pihak berkaitan mengambil tindakan sewajarnya.
Biar masa dan waktu jer yang menentukan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan