Ahad, 3 Jun 2012

07 di bagan datoh - Google Blog Search

07 di bagan datoh - Google Blog Search


:::AkUfArAhiNsAbRi:::: panasnya <b>di bagan datoh</b>,sejuknya di <b>...</b>

Posted: 03 Jun 2012 04:57 PM PDT

a few days ago aku balik perlis..sbb parents ade kt sana..
semalam a.k.a 3/6/12,kami bertolak ke bagan datoh..sbb hantar sepupu ke rumah mentuanya...
org kelantan pggil,,"g ngantar"..ade byk istilah2 yg digunakan kt kelantan..biasalah klo dah orang kampung,byk istilahnye smpai aku sendiri pon dah xtaw dr mna dtangnya perkataan2 tuh..hahah

bagan datoh tu sgt la kecik bndarnya..
xsure lah smada betul ke x bndar yg aku g tuh tp mmg kecik n hot gak laaa..
bagan datoh ni klo ikut ckp mak aku,dipanggil bandar mati..
(sebab bandar kecik dy hanya dilawati oleh mereka2 yg mmg niat nk pergi sane..xde org yg akan lalu klo xde sebab..coz bandar die adalah bndar pling ujung dekat muara sungai perak..ujungnye cantik tp oleh sbb xde org lalu sana mmg nmpk mcm xhidup je bandar tuh..huk3..aku rse klo YB buat jmbatan dr bagan datoh ke lumut,mmg perghh!bandar tuh akan lebih maju!..xcaya,tgk la bila YB dah buat jambatan..itu aku xtaw bila..huk3)
umah mentua sepupu aku tuh xsmpai bandar pon,,
jalan2 raya kt sana mmg no problem pon..n pemandangan mmg cantik dgn pokok2..
ade pokok kelapa,pisang,,buluh..huish..unik2 plak tuh!..pkok klapa renek je,,pisang lak tinggi,,buluh lak bersusun je..mmg rajin laa org bgan datoh nih!..hehe

lepas mkn2 kenduri,ktrg pkir2 nk g mna after this..ade fmily aku yg g kl,,tp ak mls nk g kl..mcm xde bende je nk tgk..dah borink...huk3..so ma parents pon decide nk g cameron higland!!..tp dgn musim cuti nih mmg berani mati la naik CH xbook hotel..huk3..
tp ktrg xbook!..bersusah payah spnjang mendaki highland carik hotel..huk3..
neb baik dapat gak wlopon mahal..biasalah klo holiday season mcm nih..hu3..
dah tu,tringin nk hotel kt brinchang,,tu pon xdpt..dpt yg kt tanah rata je..tanah rata pon tanah rata lah..drpada merempat xde tmpt tidor,tak gitu..huk3

so pasni nk turun la plak..g jenjalan kt CH dulu..
wlopon aku dah bring n xtaw nak beli ape kt CH ni tp sebab sejuk,layan jerrr..hik3

tu je lah kot aku membebel..within a few days,dah byk tempat aku jenguk,,pulau,perlis,bagan datoh n CH..lalala~..this is my family!*tetibe*

nota senyum : HAPPY BIRTHDAY PARK YOOCHUN! (4.6.86)

p/s-ni 1st time laptop aku xyah pasang cooler..LOLXD


Tiada ulasan:

Catat Ulasan