Jumaat, 10 Ogos 2012

07 di malim nawar - Google Blog Search

07 di malim nawar - Google Blog Search


Realiti Kehidupan: Kenangan <b>di Malim Nawar</b>...:)

Posted: 01 Aug 2012 11:05 PM PDT

    Salam...pengalaman sgt brmakna..:) hanya tu sje yg aku bole kata kn setelah mnjalani prkatikal di beberapa buah sekolah sepanjang 2 tahun terakhir nie.. mula2 aku masuk sekolah nie mmg aku xtau cmne nk tackle bdk2 kt sni...mereka umpama golongan murid yang unik bg aku..mgkin ini prtama kali aku brada di sebuah sekolah yg betul2 terletak dalam sebuah kampung..100% murid nye adalah penduduk kampung yg brpunca pndapatan dr hasil pertanian dan juga perikanan...mmg janggal rse nye pd mggu2 awal brada di sekolah tersebut...haa??? 110 orang je muridnye??? tu la prkataan yg mula2 kluar dr mulut aku bile dpt tau hanya sjumlah itu sahaja murid di sekolah trsebut...pe yg boleh dibuat ngn murid sramai itu?? msti bosan..:( tu la pndangan awal aku trhadap sekolah tersebut... 

tp ia bkn mcm aku sngka kn..makin hari makin aku seronok dduk di sekolah ini...sgt tenang..jauh dr ksibukan kota n pencemaran bunyi..yg hanya kedengaran kicauan burung di pg hari.. udara yg nyaman (sbb di kelilingi pokok2 besar).. tiada perasaan tertekan sepanjang aku brada di sana...pihak seklah n guru2 yg sgt sporting n bnyk mmbantu buat aku lg seronok...kt sni aku kenal suasana kampung...sronok melihat aktiviti2 petang bdk2 kmpung disini...menjala n mentaut ikan adalah aktiviti wajib bg mereka...brbasikal keliling kampung sudah mnjadi kebiasaan, brmain bola brsama mereka adalah wajib bg aku ketika disana..:) bdk2 ini umpama rakan2 aku disana...enjoy lepak dgn diorg..tiada perasaan ego yg prlu ditonjolkan, tiada prasaan sombong yg prlu dilemparkan, xprlu menunjuk2 n xperlu berasa bangga n riak sbg org luar di sini...dgn itu perasaan hormat n senang brgaul lahir dr dlm diri knak2 ini...:)

apa yg bole aku kata kan yg knk2 ini sgt mmerlukan prhatian...dgn sdikit prhatian yg dberi, umpama satu prhargaan yg bermakna bagi mereka..tgk la, wajah2 yg dulu nye pemalu utk braksi..tp skrg, mengalah kn ckgu diorg lak...:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan