Jumaat, 16 November 2012

07 di ipoh - Google Blog Search

07 di ipoh - Google Blog Search


Syakir Rahman DiariSosial: Satu Hari <b>Di Ipoh</b>

Posted: 29 Oct 2012 12:24 AM PDT

Sonok btol dapat balik kampung kalo adek beradik aku yg masih bujang ni ada..ahaha.. sebab yg kawin susah sikit nk sekepala... almaklumlah, yg da kawin pon semua perempuan, so konfom2 la diorg kene ikut laki diorg. Aku balik kampong pon x lama, juz mandi2 dan tumpang tidur je..eh?? dah macam hotel plak...kui3.. tapi satu hari aku kt Ipoh mmg aku habiskan masa ngan famili je. erkk.. ekceli habiskn masa ngan adek beradek yg masih membujang ni...hohoho... 
saat aku g blakang umah aku~aku terharu sebab pokok rambutan yg dulunya x punya harapan utk melahirkan zuriat akhirnya bebuah jugak... eh!! mcm xde kne mgena..apa2 pon mmg aku mnangis smbil gigit kulit rambutan sebab mcm x caya rambutan ni berbuah... 7 tahun beb...7 tahun!!!! sobs sobs... nyum3~
selain rambutan, blkg umah aku ni ada gak kelapa... feewiittt... muah muah.. apa lagi, kalo dibiarkan buah kelapa tuh duk bawak ketiak pokok klapa, sampai ke tua la x disentuh.. aku pon apa lagi, dengan kekuatan yg ada, aku berjaya merisik buah kelapa utk dijadikan teman sehidup semati!!! hurmm.... dan aku trus panjat pokok klapa dan mengupas kelapa dengan rakus.. awrrrr....air kelapa panas2 ni mmg best!! tambahan plak, aku memang hebat kalo bab buat air ni.. *puji diri sendiri..keh3... ^..^ (ada sapa2 nk jadikan aku ni menantu?? =P )
petang tuh plak family planning...bhahahaha... bukan!! bukan!!.. family erkk... famili apa ea? haaa, hepi famili kot... ni geng2 bujang melalok kt karaoke mydin.. fuhhh~ x sangka adek bradik aku ni mmg kaki karaoke.. aku je x~~ ahahaha..jangan kn kaki, tangan kepala mata semua x karaoke.. hiok hiok... tapi aku karaoke gak time tuh.. suara aku bak hembusan angin yg bertiup sepoi2 bahasa yg menampar lembut pipi si pengunjung ke tepi pantai... puiiii...
dah puas melalak ~ beli plak big apple...keh3... nyum3~

malam tuh diteruskan ngan upacara melipat kad kawin... oh, nnt geng2 bujang akan berkurangan la plak..ahahaha.... 
tapi overall, cuti aku yg sehari ni mmg digunakan ngan sebaek mungkin.. esok nya aku dah nk gerak balik ke Shah Alam.. sekejap betul masa berlalu.. hurm...sobs sobs sobs.... kepada kawan2 yg nk sgt jumpa aku kt Ipoh ~ aku mintak maaf sesangat sebab aku x dpt nk jmpa. aku balik cuti pon 3 ari je.. nnt ada masa kita lepak la ea!! mwuah mwuah... =D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan