Rabu, 14 November 2012

07 di padang rengas - Google Blog Search

07 di padang rengas - Google Blog Search


Nazri cabar Azwanddin bertanding <b>di Padang Rengas</b> ABN News | BM

Posted: 07 Nov 2012 01:21 AM PST

Hilmi Ali (mohdhilmi@abnxcess.com)

KUALA LUMPUR 7 Nov – Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz mencabar Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM) Azwanddin Hamzah, bertanding di Parlimen Padang Rengas pada pilihanraya umum akan datang.

Ia bagi melihat sejauh mana dakwaan yang beliau adalah benar-benar 'political liability' ataupun tidak kepada Barisan Nasional.

Nazri dalam satu sidang media sebaliknya menyifatkan lagaknya Azwanddin hanya seperti politik jalanan dan layak disamakan dengan 'katak' yang sering 'melompat'.

"Saya tak hidak hairan dengan kenyataan dia malah saya tak pandang serius kepada ahli politik jalanan seperti dia. Kalau saya ni liability kepada kerajaan, mari bertanding di Padang Rengas dan kita tengok nanti macam mana," kata Nazri.

Azwanddin Ahad lalu mendakwa isu dibawa Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli mengenai hubung kait antara Nazri dengan ahli perniagaan balak, Michael Chia mampu menjadi isu kepada kerajaan.

Tindakan Rafizi pula dianggap sebagai langkah permulaan PKR menyerang barisan kerajaan.

Nazri bagaimanapun memberi gambaran tindakan Rafizi itu menjadikan dia sebenarnya adalah 'aset' kepada Barisan Nasional memandangkan pembangkang cuba mula membuat 'serangan' terhadapannya.

"Saya rasa saya asset kepada BN, kalau tak, takkan mereka(pembangkang) nak serang saya. Yang buat serangan pula adalah Pengarah Strategi PKR. Jelas itu strategi dari PR dan bimbang dengan kedudukan saya. Tapi kita tengok nanti samada saya ni asset atau liability kepada BN," kata Nazri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan