Sabtu, 10 November 2012

07 di tapah - Google Blog Search

07 di tapah - Google Blog Search


Lyssa <b>Di Tapah</b> , Perak :) | ! LYSSA FAIZUREEN !

Posted: 14 Sep 2012 06:53 AM PDT


Peacee Yo(!) ^_^v
Ahaa . Ada baca tak entri Lyssa yang tadi tu ------>> SINI ! Entry tu Lyssa ada kat Penang lagi . Kat terminal bas . Hokey , untuk dipendekkan cerita , Lyssa bertolak pukul 1.00 dan sampai di Medan Gopeng dalam pukul 3.30 macam tu . 
Sampai-sampai mama lyssa dah janji dengan kawan dia nak jumpa kat situ minum-minum lepak area tu je . Ada lyssa update kat FACEBOOK yang kata Lyssa makan kat kedai mamak .
Memang lapaq gila kot time tu . Perkena nasik goreng China . haha xD
Urhm . Petang dalam 5.30 macam tu bertolak dari situ dan terus ke Tapah . (rumah Opah Lyssa + rumah makcik Lyssa) . Makcik a.k.a kakak mama Lyssa . Paham dak nih ? Pening putaq belit dah . haha . 
Eh , dan sekarang Lyssa ada kat rumah makcik Lyssa . Tidur semalam je kat Tapah ni . Esok awal pagi dah nak bertolak ke Shah Alam . Naik bas sekali dengan mama and makcik Lyssa . Turun di De Palma Hotel di Seksyen 19 Shah Alam . Ada apa kat situ ? 
A'aah . Esok dalam pukul 2 petang , mama ada reunion dengan kawan-kawan dia . Lyssa menumpang teman mama je pun (sebenarnya kena paksa dengan abah . Tak nak pi pun . Bosan) haha . Nampaknya esok Lyssa jadi photographer mama dengan kawan-kawan dia lah . alahai . Bosaaaaaannnyyeee ! :p
Tapi tak pe . Lepas shoot photo diorang , boleh je lepak dok dalam bilik kat hotel tu layan korang . ONLINE ONLINE ONLINE . Memang hidup Lyssa online je keje . wakaka . Haa . Then , ahad pagi awal bute pulak , mak jang Lyssa ambik kami kat hotel tu , terus bawak ke rumah dia kat Bukit Jalil . Dia ada buat jamuan raya and birthday party anak dia . So , kami pun memang tak ley cakap apa lah . Pergi lah kami dua beranak nanti kan :)
Isnin petang pulak , kami dua orang terus bertolak ke Penang . Naik Bus Terbang ! haha . 
*Eh , dah macam diary TERBUKA pulak . haha . Biarlah . Asal korang faham apa yang Lyssa merepek kat atas ni pun dah cukup .
TerimaKasihSudiBaca . KalauRajinCommentLa ye ! xD

Hanif Redland: Ibadah Korban <b>di</b> Perumahan IPD <b>Tapah</b> 2012

Posted: 26 Oct 2012 08:03 AM PDT

Assalamulaikum & Selamat Malam
Salam Aidiladha dan selamat menyambut hari raya haji atau hari raya korban kepada semua yang beragama Islam..Bagi sape-sape yang melakukan ibadah korban atau aqiqah pada tahun ini, ambo doakan semoga ibadah yang dilaksanakan diberkati dah diredai Allah swt..
Pada tahun ini ambo kembali menyambut hari raya aidiladha bersama keluarga ambo di Tapah, Perak..Pada tahun lepas ambo meraikan ibadah korban di Kemaman, Terengganu (Raya Haji di Kemaman)..Walaupun kemeriahan yang dirasai berbeza daripada negeri di belah pantai timur, tetapi keberkatan ibadah korban yang dilakukan tetap sama ganjaranya walaupun di mana kita berada..
Pada tahun ini tiga ekor lembu telah ditumbangkan untuk ibadah korban di perumahan PDRM Tapah ni..Rasanya xda pape dah yang ambo nak ceritakan sempena raya haji ni..Ambo doakan semoga segala pengorbanan yang kita lakukan selama ini diberkati dah diredai Allah swt..Terima kasih..

lembu kedua ditumbangkan..
Sekian Terima kasih drp ambo..

Teratak Rohas: Kenangan Raya <b>Di Tapah</b>, Perak

Posted: 17 Sep 2012 09:56 PM PDT

Kelmarin raya sempat juga Rohas sekeluarga pulang beraya di kampung sebelah bapa mertua di Kg. Chenderiang, Tapah Perak. Kalau ada yg duduk di Perak pasti tahu tempat ni sebab ianya terkenal dengan air terjun Lata Kinjang. Kampung ni terpencil di sebalik bukit bukau & gunung ganang, sebab tu ler banyak punca air terjun & sungai. Bila berada di sini rasa sangat suasana kampung dan kenyamanannya.
Syukur alhamdulillah masih berkesempatan datang ke sini walaupun bapa mertua telah 6 tahun pergi menghadap Yang Maha Esa. Silaturrahim yang telah lama terjalin masih erat di sanubari.
Lihatlah betapa syahdunya suasana kampung ni.....
Walaupun kita sampai waktu tengahari tetapi masih nampak kabus lagi......
So, cuba anda bayangkan betapa sejuknya kalau di waktu malam......
Sampai2 jer Syahir dan sepupunya dah terjah kolam ikan di belakang rumah Mak Chor.
Syahir excited sangat2, maklum ler 1st time balik ke kampung Tapah.
Kolam ni dibina atas bekas lombong, maknanya air di kolam ni sangat2 dalam.
Kalau nak tangkap ikan kena guna perahu, so derang tengok jer la Pak Long yang jaring ikan ya sbb orang yg expert dlm kerja2 ni jer yg boleh turun ke kolam.
Duduk berbaris semuanya menunggu ikan :D
Ikan dah masuk jaring.....ikan lampan ni.....
Cer tengok cara orang kampung ikat ikan2 tu....guna tali rapia jer.
Ikan2 fresh dari kolam......ada lampan, jelawat & talapia.
Ini ler yang Syahir suka.....naik motor kelliling kampung.
Mama Syahir pun suka jugak naik motor......naik motor duduk style kampung :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan