Jumaat, 3 Jun 2011

07 di gopeng - Google Blog Search

07 di gopeng - Google Blog Search


simple girl story: minggu orentasi <b>di</b> matrikulasi <b>Gopeng</b>,Perak.

Posted: 30 May 2011 06:30 PM PDT

assalamualaikum reader..

alhamdulillah, dah lama tak update or buat entry baru utk blog. busy dgn mggu orentasi, dan sejak jadi student kmpk yang mmg penuh dgn bukit bukau dan amat memenat kan utk memanjat bukit setiap hari..ahahha,,alhamdulillah dapat tukar dari Gampang,pahang ke Gopeng,Perak. dan dua hari sebelom daftar di matrik pd 23 hari bulan hari isnin,dua hari sebelom 2 aku dpt handphone baru,,handphone yg di idam kan..C3 pemberian kakak tersayang mazahattini bt manap. dia bg hari sabtu sebelom aku pergi,mgkin sebab die ada bace status facebook aku n tgok album facebook aku yg penoh gmba C3 n E72..ahahah..niat hati nak E72 tp npon 2 skang still above 1000,so dpt C3 pn dh ok,..mmg die yg terbaik la..memahami adk dia yg teringin handphone 2..

ok skang nk cite pasal kehidupan ku di matrikulasi perak ni,,utk girl ade 3 blok kediaman,seri teja,seri intan dan seri kerian,,..dan aku dapat seri teja..blok paling hujung skali..tapi ok la jgk..dkt la jgk dgn dewan kuliah dan bilik tutor..kolej kediaman lelaki lagi jaoh..aku dapat bilik di tingkat 2 bilik no 10..ok la 2 tingkat 2..ade yg dpt tgkat atas skali..dan baru mggu pertama dkt cni,blok seri teja ade masalah air,,jd bayang kan kami kena amik air dkt tangki kt bawah dan isi air dlm bandi and then kena bawak naik atas..mmg penat..nasib baik sehari je,,tp yg pelik sri teja sahaja yg kena mcm 2..blok lain ok plk..

ok..dan pasal roomate aku plak..satu bilik ada 4 orang je..alhamdulillah dapat yg baik dan tak sosial,,seorang dari KL,kelantan n terengganu tap yg dr kelantan 2 dia memang dah menetap kt perak..mak n ayah dia aje yg asal kelantan. yg dr terengganu 2 plak ex pdt..student program 2 tahun..makna nya die tua stahun dri kte orang..ok la ade die,,mcm2 boleh tanye and die memang baik..sume roomate aku baik2..senang nk komunikasi dgn diorang....xde la pentingkan diri sendiri..

dekat cni ade 3 pilihan modul tapi masa pendaftran setiap peljar dh di bagi modul masing2 cuma nya,kite boleh tukar kalau tak minat dengan modul 2..aku dapat modul 3..senang citer sains hayat..aku akan amik sbjek biology,kimia,math n sains komputer..sbjek yg ak risau adalah math..sebab kimia n biology senang ckit dr math..sebab math matrik same dgn add math skolah menengah,,jd mmg kne betol2 stdy dkt cni..utk modul 2 pulak same dgn modul 3 tp biology diorg akn ganti dgn fizik..atau pn senang cte diorg ni amik sains fizikal..dan utk modul 1 pulak diorg akan amik kimia,fizik,biology and math..makna nya selepas matrik pilihan diorg akan lebih luas..ramai yg mintak tukar tap alumni dan lecturer kat cni ramai yg bg nasihat supaya stay in modul 1 sebab byk kelebihan..tapi rasa nya ramai jugak yg nak tukar..sebab kalau aku dapat modul 1 mmg tak nak sebab ade fizik,.,result spm pn fizik la yg paling terok...

aku akan berada di sini selama 1 tahun utk 2 semestar tap kalau ikot kan xsampai stahun pn,lebih kurg 10 bulan je,,klau dh cmpor cuti sem and pertenghan sem..dkt cni xboleh leka ckit pn..semua kena ingt dok cni kejap je..dlm 10 bulan..jd mmg xboleh nak main..kpd all follower yg bru spm kalau nk masuk matrik mmg aku galak kan dan cadang kan..masuk lah matrik sebab matrik ni pilihan dia luas,walau pn korg nampak kalau blaja kt matrik ni utk dak sains dan akaun je tapi sebenar nya pilihan dkt cni luas sangat2..kalau nk jd lawyer pn boleh dr cni..tapi bile dpt masuk matrik xboleh main2 sebab kalau sijil matrik bawak utk keje mmg xakan dtrime..matrik adalah landasan yg terbaik kalau korang nak ke U..dan smbung ijzah..kalau stop dkt matrik je mmg sia-sia..

ok la sume..gd luck n smoge aku berjaya d[t 4.0 dkt cni..AMIN...

bye n assalamualaikum..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan