Rabu, 15 Jun 2011

07 di tanjung malim - Google Blog Search

07 di tanjung malim - Google Blog Search


sambungan bagi program reaksi <b>di tanjung malim</b> perak | seeking for <b>...</b>

Posted: 28 May 2011 01:23 AM PDT

By AiZaT_AzAm

Posted in

antara gambar-gambar yang dapat aku ambil masa aku berada di perak..harap maaf semua,gambar sebenar ada dalam 47 keping,tapi boleh di publishkan cuma 32 keping je,atas sebab-sebab peribadi yang perlu dirahsiakan,cuma gambar yang dirasakan public je boleh untuk dipublishkan kepada umum


















     habis lah semua sekali kenangan-kenangan manis semasa berada di sana,harap2nya semua kenangan manis ni,tk kira lah masa berada di sana,di usim,dan kenangan silam,dapat untuk aku lupakan agar dapat di isi dengan pelbagai lagi perkara2 penting yang mesti aku tunaikan,
sesungguhnya ALLAH menjadikan/mendatangkan sesuatu kepada kita tidaklah dengan sia2 melainkan ALLAH selitkan dengan hikmah dan pengajaran yang kita tk dapat lihat dengan mata kasar melainkan menyelami dengan hati kecik yang tersembunyi di dasar diri kita,setiap pertemuan pasti akan terjadinya perpisahan,cuma terpulanglah kepada diri kita untuk menerimanya dengan hati yang terbuka ataupun melawan takdir yang telah ALLAH tetapkn kepada kita
seperti dalam firman ALLAH yang bermaksud "barang siapa yang bersyukur,maka ALLAH akan menambahkan lagi nikmatnya kepada kita,tetapi jika kita kufur kepada nikmat ALLAH,maka nantikan lah siksa azab yang pedih"....
dan tidak lah ALLAH mendatangkan seseorang dalam diri kita pada suatu masa tersebut melainkan ALLAH mendatangkan juga kepada kita kebaikan2 yang dirinya miliki bagi kita membetulkan kesalahan diri kita..MASYAALLAH...hebatnya kuasa ALLAH, DIA tk prnh pn meninggalkn diri kita bersndirian,tk prnh pn membiarkn kita menentukn nasib dn tkdir khdupn kita ni di tntukn oleh diri kita sndiri,melainkn DIA menghadirkn kepada kita sesuatu yang tersirat untk kita sndiri memahaminya...
untuk prog reunion pelajar matri pada 1-3 julai nanti,mak dn ayah aku tk bgi aku prgi ke prlis,katanya sbb 4-8 julai tu dh ada exam,fokuskan kpd exam tu dulu bru buat krja lain...okey...
aku trima semuanya dengan dada dn hti yg trbuka,wlaupn sukar sket nk trima,mungkin ALLAH selitkn kppd aku hikmah yg aku sndiri tk psti dn nmpak..YA ALLAH,HANYA SANYA KEPADA-MU LAH AKU MENYERAH KAN TAKDIR HIDUPKU...DENGAN NAMA-MU AKU BERTAWAKAL,TIADA SESUATU PUN YG SETANDING DENGAN KEKUASAAN DAN KEKUATAN-NYA..MELAIN KAN ALLAH..SEKIAN...WASSALAMUALAIKUM 

Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya, "Setiap mata akan menangis pada hari kiamat kecuali mata yang menutup dari melihat sesuatu yang haram, mata yang berjalan malam dalam jihad pada jalan Allah dan mata yang menitiskan air mata sekali pun sebesar kepala lalat kerana takutkan Allah." (H.R Abu Naim)

Daripada Amirul Mukminin 'Umar ibn al-Katthab r.a. beliau berkata: Aku mendengar Rasulullah SAW bersabda:

"Bahawa sesungguhnya setiap amalan itu bergantung kepada niat, dan bahawa sesungguhnya bagi setiap orang apa yang dia niatkan. Barangsiapa yang hijrahnya menuju kepada Allah dan RasulNya, maka hijrahnya kepada Allah dan RasulNya. Barangsiapa yang hijrahnya kerana dunia yang dia mahu mencari habuannya, atau kerana seorang perempuan yang dia mahu kahwininya, maka hijrahnya ke arah perkara yang ditujuinya itu."

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan