Jumaat, 22 Julai 2011

07 di seri iskandar - Google Blog Search

07 di seri iskandar - Google Blog Search


TEROPONG TEROPONG: Padang <b>Seri Iskandar</b>, Perak Tengah

Posted: 17 Jul 2011 05:35 PM PDT

Di Seri Iskandar terdapat sebuah padang bola sepak untuk kemudahan sukan di Seri Iskandar. Selain padang ini terdapat juga padang seperti ini dalam Daerah Perak Tengah seperti di Kampung Gajah, Parit dan Bota.
Kelebihan padang ini ialah ia mempunyai lampu limpah yang mana ahli sukan boleh menggunakannya di waktu malam. Oleh sebab itu kegiatan sukan di Seri Iskandar tidak lagi terhad di waktu siang sahaja malah ianya boleh dimanfaatkan di waktu malam.
Selain kegiatan sukan, terdapat juga kegiatan sosial ataupun perhimpunan dijalankan di sini. Walau bagaimanapun perhimpunan yang tidak mendapat permit polis sukar dilakukan di sini kerana padang ini terletak betul betul di hadapan Ibu Pejabat Polis Daerah Perak Tengah.
Di sebelah padang bola ini terdapatjuga gelanggang bola tampar. Padang ini boleh dilihat daripada jalanraya Ipoh - Lumut.
Semoga dengan adanya kemudahan sukan ini akan dapat meningkatkan taraf dan kualiti sukan masyarakat Perak Tengah. Kita ingin melihat setiap pasukan sukan negeri Perak ada dianggotai oleh warga Seri Iskandar.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan