Rabu, 3 Ogos 2011

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


CeRita BahaGia: MeNu BesT <b>di Kuala Kangsar</b>

Posted: 13 Jul 2011 07:09 AM PDT

Kalau singgah di Kuala Kangsar, mesti nak tau apa menu best kat pekan Kuale tu ye tak? Yang melancong la, kalau orang Kuala sendiri tak tau, memang la mengada-ngada. hahaha...

Jadi, entry nie nak promo sikit menu yang biasa saya cari kalau balik kampung. Ini info nak sharing2. Makanan biasa tapi rasa yg mabeles. Sori kepada sape2 yg sedang berpuasa. Tak tahan atau dah boring tengok makanan, jangan scroll ke bawah, ok? ekeke..

mi goreng mamak kat tepi sg Perak sebelah gerai cendol tersedap di dunia.. harganya RM3.00.

cendol yang selalu diwar-warkan sedap bebeno tu. dah slurp2 sikit baru amik gambo...ekeke. Harganya RM1.00.

Laksa Sayong yang mabeles. Harganya RM2.00.

Yang nie pulak kedai yang mesti jugak dikunjungi bila balik Kuale. Cari apa?

Cari nie la. Madeline paling sedap pernah saya makan. Saya rajin beli sejak zaman sekolah. Masa tu harganya hanya 60 sen. Sekarang dah jadi RM1.50 sebiji. Tak pe la. Kerana kasih kuturutkan jua...huhu.

Mesti bawa Mak saya makan di luar. Foodcourt sebelah Arena. Sambil tunggu makanan layan si kecik nie.

suka betul dia dengan bekas kamera nie.

bersungguh-sungguh dia membelek.


feveret saya koey teow cantonese.

Kuih-kuih tradisional Kuale. Apam tangkup tu harganya RM2.50. Kuih-muih kat pekan Kuale nie 7 biji berharga RM2.00. Kalau kat kampung saya, masih ada kuih yang berharga 4 biji RM1.00.

Bekfes kat Pekan Kuale bawak sekali anak buah. Deme kate Mak Cho deme nie garang. Tapi ngendoi jugak Mak Cho nie ke mana-mana. Garang2 pun sayang jugak kome ye.....hahaha...


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan