Sabtu, 6 Ogos 2011

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


Warga Emas mati disamun <b>di Tanjung Piandang</b>, Parit Buntar

Posted: 06 Aug 2011 05:29 AM PDT

No of View :116

Seorang warga emas ditemui mati dipercayai dibunuh dalam satu kejadian samun di rumahnya di Tanjung Piandang, Parit Buntar, kira-kira 160km dari sini, awal Sabtu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata mayat Teoh Ah Nya@Teoh Kooi Lan, 73, ditemui pada pukul 1.30 pagi oleh adiknya yangkemudian memaklumkan kepada pihak polis.

Hasil pemeriksaan, polis mendapati terdapat kesan kecederaan di bahagian leher mangsa dipercayai dipukul dengan objek keras, selain kehilangan barang kemas bernilai RM6,000 dan wang tunai RM1,000, katanya kepada pemberita di sini, Sabtu.

Katanya pintu belakang rumah mangsa didapati telah dipecahkan.

Polis percaya kes itu telah dapat diselesaikan dengan penahanan seorang suspek lelaki warga Myanmar berusia 25 tahun, tidak jauh daripada tempatkejadian pada pukul 2.50 pagi tadi, katanya.

Dzuraidi berkata suspek ditahan reman selama lima hari untuk membantu siasatan.

Beliau berkata ini merupakan kes bunuh kedua di Perak dalam tempoh seminggu dan suspek kedua-dua kes berjaya ditahan dalam tempoh kurang daripada 24 jam.

Khamis lepas, Timbalan Pengarah Jabatan Perkhidmatan Veterinar Perak Dr Rohani Kasim, 38, ditemui mati dipercayai dibunuh di pangsapurinya di Tambun.

Polis kemudian menahan empat suspek lelaki berusia antara 20 hingga 26 tahun dalam tempoh kurang 24 jam selepas mayat wanita itu ditemui. - BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan