Khamis, 22 September 2011

07 di pasir salak - Google Blog Search

07 di pasir salak - Google Blog Search


ANWAR <b>DI PASIR SALAK</b> - MENCARI HAKIKAT KEBENARAN

Posted: 20 Sep 2011 07:38 AM PDT


Langkap 19 Sep. 2011 - Kehadiran DSAI di majlis Jamuan Makan Malam Adilfitri kelolaan Parti Keadilan Cabang Pasir Salak, telah memberi satu kekuatan kepada parti tersebut, sudah tentu peluang ini digunakan oleh DSAI untuk merungkai beberapa isu semasa seperti siapa kominis, janjian Buku Jingga serta perasaan benci kepada UMNO yang tak habis-hakib dengan isu lucahnya.
Mengapa mereka tak berani bertanding secara anak jantan?


Tidak ada siapa pun yang menapikan Pasir Salak adalah kawasan lahirnya pejuang Melayu yang rela dan sanggup bergadai nyawa demi mempertahankan tanah air. Siapa tak kenal Puntum, Maharaja lela, Dato Sagor, mereka adalah pejuang yang menentang British dan berjaya membunuh JWW Birch. Rakyat juga perlu ingat bagaimana pertelagahan anrata Kumpulan Hai San dan Gee Hin di Larut yang memaksakan satu perjanjian di meteri - Perjanjian Pangkor 1987. Perjanjian ini lebih memetingkan keperluan dan hak British. walau pun Raja-raja Melayu di Lantik sebagai penasihat tapi segala arahan British pihak Istana perlu patuh.Menuntut kemerdekaan dengan perjuangan adalah lebih penting lagi kerana kemenangan cara itu adalah kemenangan cara mutlak, tapi bagi UMNO dengan peranan di mainkan oleh Dato Onn dan Tengku mereka lebih berminat cara rundingan kerana pada masa yang sama mereka adalah " kakitangan " pihak British.

Apakah dengan cara ini kita tidak di jajah?

Bagi PR ( Pakatan Rakyat ), kita bersedia untuk menghadapi PR 13 ini bila-bila masa sahaja dan yang pentingnya, Kerajaan BN/UMNO perlu iklas dan mengadakan PRU itu sebersih yang mungkin, elatkan dari tipu muslihat. Semua daftar undi, semua senarai pemilih, siapa yang layak memilih telah dibuktikan dengan pendaftaran yang sah, Tapi malangnya pada PRU13 ini, peranan yang di mainkan oleh SPR & Jabatan Pendaftaran Negera amat mengecewakan sekalik. Adalah kalangan Pendatang Asing yang bagitu mudah untuk mendapatkan kerayaktan dan boleh mengundi di PRU nanti. Apakah ini yang di nyatakan oleh Najib. " kita akan pertahankan Putra Jaya hingga ke titisan darah terakhir "

PR ( Pakatan Rakyat ) melalui Buku Jingganya akan memastikan rakyat menikmatai kehidupan yang serba " mewah " dengan kekayaan yang ada pada masa kini. PR akan " merakyatkan " ekonomi negara. " Malam itu diumumkan PR memerintah dan Putra Jaya di huni, esok harga minyak akan turun, semua permit teksi yang di miliki oleh orang tertentu dan di usahakan oleh orang lain, juga serta merta akan diserahkan kepada mereka yang memandunya "Permuafaktan kalangan Rakyat amat di perlukan untuk memastikan rakyat dapat hidup aman damai - Melayu, Cina dan India khususnya di Semenanjung dan Iban, Dayak, Orang Ulu serta lain-lain ethnik perlu bersatu. Permuafaktan ala UMN / BN ternya sekali lebih mementingkan Ketuanan Melayu - dan Ketuanan Melayu itu pula hanya diperuntukan untuk segolongan kecil Melayu sahaja.


Peristiwa 1998, di mana saya dipecat dengan bagitu aib sekali, dan akhirnya terbukti tidak bersalah cara Mahathir memecat saya kini diulangi oleh Najib.
Mereka sudah tidak ada cara lain untuk untuk memusnahkan politik saya, yang ada cuma melaksanakan fitnah sex sahaja. Kini timbul pula liwat 2, juga di paparkan dengan vidoe pula. Apakah ini cara mereka berpolitik? kenapa tidak berdepan dengan cara gentlemen? Kalau di teliti apakah kalangan mereka seperti Najib, Rais Yatim, Tajuddin ( hanya contoh ) cukup bersih.



Cukup memualkan dengan kes Najib dengan Rosmah? selain dari isu scorpene, isu cincin, isu gadis Monggolia, Rais pula dengan amah Indonesia, Tajuddin pula isu 6 million dollarman, tapi oleh kerana mereka pemimpin dan ketika ini mereka memerintah, semuanya boleh ditutup dengan mudah sekali.

Inilah masalahnya, semua permasalahan yang ditimbulkan oleh kepimpinan pemerintah di pertahankan oleh setiap agensi kerajaan, dari badan kehakiman, pihak berkuasa langsung tidak memberikan apa-apa tekanan, cukup sekadar mereka hanya menafikan setiap pertuduhan malahan tanpa di ajukan siasatan seterusnya.

Untuk itu tuan-puan perlu berfikir apakah kepimpinan dan kerajaan yang ada masa kini perlu diberikan tanggongjawab untuk meneruskan pemerintahan?

" tidak " sahut orang ramai.

" bolehkah " PR memerintah selepas PRU13 - tanya DSAI

" Boleh " jawab mereka sepontan.

Sekian, terima kasih saya akan meneruskan perjalanan ke Hutan Melintang dan di fahamkan akan merima ahli baru untuk PKR.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan