Selasa, 6 September 2011

07 di taiping - Google Blog Search

07 di taiping - Google Blog Search


MAZHA 2010: Cendol paling terkenal <b>di Taiping</b>

Posted: 05 Sep 2011 06:35 AM PDT

Ini ialah dikatakan cendol yang terbaik dan paling terkenal di Taiping. Ini dapat dilihat melalui nama kedai itu sendiri yang mempunyai perkataan "terkenal" (famous).
Gambar menunjukkan cendol Ansari yang terkenal itu.
Lokasi: Jalan Chung Thye Phin, antara Jalan Stesen and Jalan Taming Sari. Ia jalan satu hala, jadi anda tidak boleh memasuki secara langsung dari Jalan Stesen.
Restoran dari pandangan hadapan.
Bila cuaca panas di Taiping,ini merupakan sesuatu tidak boleh dilepaskan. Cendol di sini mempunyai beberapa pilihan, kacang (kacang merah), pulut and kacang+pulut. Biasanya yang menjadi pilihan ramai ialah cendol kacang. Bagaimanapun , cendol yang dimasukkan  pulut merupakan pilihan yang istimewa.

Secara keseluruhannya cendol merupakan menu utama yang diperbuat daripada santan, gula dan kacang. Turut juga disajikan pasembur (juga dikenali sebagai Rojak di beberapa tempat), yang mana pilihan yang agak baik juga.

Tempatnya bersih. Terdapat  banyak tempat letak kereta di depan dan berhampiran kedai. Di Taiping, anda perlu membayar tempat letak kereta bermeter , malah pada hujung minggu dan cuti umum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan