Isnin, 18 Jun 2012

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Sungai Rapat Online: Perompak Tersangkut Disiling <b>di Kuala Kangsar</b>

Posted: 17 Jun 2012 04:29 PM PDT


Seorang daripada empat perompak yang menyebabkan kematian ahli perniagaan, Zulkifli Shamsuddin, 62, diberkas polis selepas didapati tersangkut pada bahagian siling rumah mangsa.

Suspek yang berusia 47 tahun gagal melarikan diri bersama tiga rakannya sebelum diberkas anggota polis yang tiba di rumah berkenaan.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Ghaffar Muhammad berkata, siasatan mendapati empat lelaki memecah masuk rumah mangsa jam 4 pagi semalam sebelum mengikat pasangan berkenaan.

Menurutnya, mangsa memanjat bumbung dan memecah masuk melalui siling sebelum mengikat pasangan suami isteri itu. "Isteri Zulkifli, Radiah Kamarudin, 62, bagaimanapun berjaya membuka ikatan dan meminta bantuan penduduk berhampiran.

"Apabila polis sampai ke rumah itu, tiga penjenayah sudah melarikan diri manakala seorang lagi suspek diberkas di atas siling rumah mangsa," katanya.

Ghaffar berkata, Zulkifli ditemui terbaring di lantai dan didapati sudah meninggal dunia dengan kedua-dua tangannya terikat selain ada kesan cedera di bawah dagu.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Kuala Kangsar untuk bedah siasat sebelum disahkan meninggal dunia akibat sakit jantung.

"Kumpulan penjenayah melarikan barang kemas bernilai RM20,000 milik pasangan itu," katanya.

Warga emas meninggal dunia dalam samun <b>di Kuala Kangsar</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2012 11:19 AM PDT

KUALA KANGSAR: Seorang warga emas ditemui mati dengan kedua-dua tangannya diikat selepas disamun empat lelaki yang memecah masuk rumahnya di Taman Seri Melati di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Superintendan Abdul Ghaffar Muhammad berkata, mangsa Mohamad Ali Samsuddin, 61, ditemui mati di rumahnya dalam kejadian samun pada jam 3.30 pagi tadi.

Mayatnya dihantar ke Hospital Kuala Kangsar untuk bedah siasat, katanya kepada pemberita hari ini.

Abdul Ghaffar berkata, kejadian berlaku ketika pasangan suami isteri itu baru sampai di rumah selepas selesai menguruskan perniagaan pasar mini mereka yang terletak 3 km dari rumah mereka.

Tiba-tiba, empat lelaki menyerbu masuk lalu mengikat mangsa, tetapi isterinya Rajiah Kamaruddin, 62, sempat menyelamatkan diri dengan meminta bantuan penduduk berhampiran menghubungi polis, katanya.

Katanya polis yang mendapat laporan berhubung kejadian itu dapat menangkap seorang lelaki berumur 47 tahun di rumah tersebut.

Mangsa ditemui rebah di lantai dan didapati sudah meninggal dunia dengan kedua-dua tangannya terikat dengan kesan cedera di bawah dagunya.
Polis turut menemui sebilah pisau yang dipercayai digunakan dalam kejadian samun itu.

Beliau berkata, lima jam kemudian polis memberkas dua lagi lelaki berumur 30-an di pekan Kuala Kangsar, manakala seorang lagi lelaki menghilangkan diri.

Pasangan suami isteri itu turut kehilangan barang kemas bernilai RM20,000 yang dilarikan oleh seorang lelaki yang masih menghilangkan diri.

- BERNAMA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan