Isnin, 23 Julai 2012

07 di bota - Google Blog Search

07 di bota - Google Blog Search


UMNO Bahagian Parit Serah Kepada Presiden Tentukan Calon <b>...</b>

Posted: 16 Jul 2012 11:08 PM PDT

UMNO Bahagian Parit memberi kuasa penuh kepada Presiden parti untuk memilih calon Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang.

Ketua Umno Bahagian Parit, Datuk Mohd Zaim Abu Hasan, berkata keputusan itu selaras dengan usul sebulat suara yang dibahaskan dalam mesyuarat perwakilan Bahagian Parit yang berlangsung di Dewan Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Seri Iskandar, dekat Parit petang, semalam.

Beliau berkata, ketetapan itu dibuat bagi memastikan semua calon yang dikemukakan bagi mewakili BN di Parlimen Parit, Bota dan Belanja menang besar mengalahkan calon pembangkang.

"Kita harus mencari cara yang terbaik bagi memenangi ketiga-tiga kerusi di Parlimen Parit pada PRU13 akan datang.

"Justeru, UMNO Bahagian Parit memberikan kuasa mutlak kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk menentukan calon di ketiga-tiga kerusi dalam kawasan Parlimen Parit.

"Kita akan akur terhadap pilihan pucuk pimpinan tertinggi parti dan berikrar akan memastikan semua calon berkenaan menang di kerusi yang dipertandingkan nanti," katanya ketika berucap di Majlis Perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Parit.

Mesyuarat tersebut telah dirasmikan oleh Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Shafie Afdal yang juga Naib Presiden UMNO Malaysia.

Turut hadir Ahli Parlimen Parit, Mohd Nizar Zakaria; ADUN Bota, Nasaruddin Hashim; Ketua Wanita UMNO Bahagian Parit, Asmah Laily Abd Rahman dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Parit, Khairul Shahril Mohamed.

Menurutnya, UMNO Bahagian Parit tidak mahu lagi kejadian dahulu (bertukar kerajaan) berlaku lagi di Perak dan berazam untuk terus mempertahankan kerusi yang dimenangi BN.- Noraini Mahamad

Tiada ulasan:

Catat Ulasan