Khamis, 25 Oktober 2012

07 di trolak - Google Blog Search

07 di trolak - Google Blog Search


My New Life: Tragedi Oktober <b>Trolak</b> TImur

Posted: 22 Oct 2012 07:42 PM PDT

Assalamualaikum.

Maaf sebab dah lama x update cerita terbaru...

Alhamdullilah rezeki craft x putus...tu yang x sempat nak buat entry...

Allah Maha besar..kita sebagai manusia hanya merancang. Allah yang penentu segala perancangan. Ada hikmah di sebalik kejadian apa yang berlaku pada khamis 18.10.2012 lepas. 

Kejadian ni berlaku di rumah Pak Mentua(FIL) hani di Felda Trolak Timur

sekarang musim hujan. Tebing tu baru 2 bulan siap. Tapi kejadian ni x dijangka. akhirnya runtuh dan terkena pada jiran sebelah rumah. tepi2 tu semua nya bilik. 

SYukur alhamdullilah kejadian itu berlaku selepas isya. tiada siapa tidur dalam kesemua bilik. Tuan rumah semua selamat.

MIL telefon suami hanie. cadangnya nak tengok keesokkan hari. lepas tu abang sulung suami hanie dari Ipoh dia nak dtg malam tu juga. kami pun balik juga malam tu. 

HAti mana x sayu tengok kejadian ni. Fikiran jadi rungsing memikirkan banyak hal. nak tanggung kerosakkan rumah jiran sebelah. nak tanggung baiki benteng pagar yang runtuh.

Esoknya hari jumaat. ramai yang datang tengok keruntuhan tembok. 

Pegawai2 Felda datang tengok. Syukur Alhamdullilah FIL dapat bantuan untuk baiki tembok dan jiran sebelah dapat rumah baru.Semua kontraktor yang buat.

Jom tengok ..

Didalam bilik

Dari rumah jiran

Gotong royong jiran2

Suami kepenatan

Ya Allah. setiap kejadian yang berlaku ada hikmah. TAbahkan hati kedua ibu bapa mertua ku. Segera kan segala urusan dengan baik. AMIN...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan