Ahad, 9 Disember 2012

07 di bukit merah - Google Blog Search

07 di bukit merah - Google Blog Search


Mandi bersama anak <b>di Bukit Merah</b> laketown Waterpark - Norizwan

Posted: 22 Nov 2012 07:49 AM PST

Cerita bercuti bersama keluarga ini sudah lama berlalu, Saya cuma teringat anak saya suka sangat mandi manda di Bukit Merah Laketown Waterpark pada 30 JUN 2012.

Kali pertama kami bawa Affan anak saya sangat takut, asyik nak di dukung saja. Biasa lah baru nak kenal dunia, lagipun di tempat orang yang ramai Affan memang terlalu takut, tak berani nak jalan sendiri.

Biasanya waktu cuti sekolah sangat ramai mengunjungi di waterpark ini, tiket masuk untuk dewasa RM 39 manakala untuk kanak-kanak ketinggian bawah 90cm adalah percuma.

Mula-mula Affan memang takut sangat nak masuk ke dalam air. Secara  perlahan-lahan saya bawa turun ke dalam air yang cetek. Agak lama juga Affan membiasa kan diri untuk mandi ini, mungkin dalam masa 1jam juga.

Lama kelamaan Affan berasa sangat seronok di dalam air, tetapi Affan cuma berdiri sahaja sambil mengangkat kaki sebelah kanan bermain air. Riak wajahnya memang sangat seronok, ketawa senyum bersendirian.

Saya biarkan dia menyendiri, tak perlu risau sangat sebab dia  berada dia air yang cetek berdiri terpaku sambil main air dengan kaki nya. Seronok sangat lihat dia main, sanggup saya tidak mandi untuk ambil gambar Affan.


Kami pergi kali kedua pula pada 27 Oktober 2012, waktu itu cuti sekolah bermula raya haji tetapi tidak lah terlalu ramai dan meriah,  Affan berada di pintu depan waterpark dalam keadaan keliru huhu. Affan tidak ingat tempat dia pernah jejak. 

Macam biasa tidak boleh tengok ramai asyik didukung ajer. Walaupun berada di sebelah tidak mahu berdiri dan berjalan.

Selepas itu apa bila dah jumpa satu tempat untuk mandi, Affan tidak menghiraukan sesiapa terus berlari nak masuk ke dalam air. tapi macam biasa la berdiri terpaku ajer main air dengan kaki.

Saya ambil gambar sikit-sikit saja sebab saya pun teringin nak terjun juga ke dalam air hehe. Jadi saya simpan barang-barang saya di peti kunci yang terdapat berada di kaunter masuk waterpark. Ada dua peti kunci simpanan iaitu kecil dan besar, RM 2 untuk yang kecil dan RM 4 untuk besar. Wang RM perlu ditukar menjadi sekeping token dan akan diberi satu kunci berbentuk solek. Ia hanya kunci sekali sahaja maksudnya jika buka balik kali kedua dan simpan balik perlu bayar RM 4 lagi.

Selesai itu saya pun mandi bersama mereka, saya terkejut anak saya sudah pandai rendam dalam air dan cuba berenang. kamera saya sudah simpan dalam peti, tidak sempat pula mahu mengambil gambar Affan huhu. Walaubagaimanapun saya sangat seronok lihat anak saya mandi.

Mungkin Bukit Merah Laketown Waterpark menjadi pilihan utama saya tempat untuk bercuti mandi bersama keluarga saya kerana ia tidak terlalu ramai dan tidak sesak walaupun waktu cuti sekolah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan