Khamis, 27 Disember 2012

07 di kuala kurau - Google Blog Search

07 di kuala kurau - Google Blog Search


Aktiviti mesra keluarga <b>di kuala kurau</b> - perjalanan yang non-stop <b>...</b>

Posted: 22 Dec 2012 07:46 AM PST

Tujuan utama hari ni nak menziarah dan menunaikan jemputan kenduri kawen mak su suamiku (belah arwah ayah). Ni kali ke dua aku ke kuala kurau. Suami ku kata kat sini mudah nak dpt mkanan laut yang segar... tp tak berkesempatan nak makan kat gerai atau beli tuk masak sendiri.. huhuh
ni la mak su suamiku... muda dr kami lagi.... kelakar rasanya bila yang muda2 dh pangkat tok la nek la.. tp pangkat punya hal ikut aje la :-)
maksu dan paksu di atas pelamin

adik beradik belah arwah ayah (FIL)

semua ajk kenduri berbaju unggu :-)

sesi potong kek setelah orang ramai balik.. yang tinggal sanak sedara aje :-)

ni di rumah pak long depan rumah kenduri td.. biasa la anak beranak .. adik beradik kumpul bina rumah sebelah menyebelah, tak pun depan2... huhuh


MIL aku dh lama tak mai sini.. katanya lebih kurang last tahun 2005

sesi bergambar ahli keluarga dengan pengantin .. serba unggu :-)

Setelah berakhirnya kenduri, kami ke rumah berdekatan juga tp ke rumah sedara mara MIL aku pula... rupanya nenek MIL aku masih ada lagi. Umurnya mencecah 90++ tahun. Masih cantik kulitnya, sihat cuma tak nampak aje..MIL aku harini asyik berlinang air mata.. agaknya melepaskan kerinduan yang lama tertahan... Nenek MIL aku tu maknanya moyang suamiku dan secara langsung nyet kepada anakku luth wafiy.. tp sayang lupa nk ambil gmbr. agaknya bila dtg semula masih ada lagi ke tak nyet wafiy tu??... mudah2an perjumpaan seterusnya masih ketemu lagi :-)

setelah berpeluk cium mendengar cerita dulu2 akhirnya kami ke rmah toksu pula... yang ni belah ayah MIL aku... rupanya semua duk sekitar situ aje.. huhuhu.. tp kat sini bestnya betul2 dekat ngan pokok padi.... sape tak kenal padi leh mai sini :-)

wafiy bergambar dengan sebidang padi milik toksu 

dpt sentuh pokok padi kecil2.. aku jumpa padi pun masa tahun 1 masa di ukm ada program ke kedah... jadi monyet terkinja2 suka tgk padi yang menguning ketika itu... huhuhu

pemandangan petang di kuala kurau



parit ni di depan rumah toksu... belakang rumah berpemandangan padi2... best tul...


aktiviti wafiy di rumah toksu.. bermain dengan kucing.. kucing ni mananya oucang.. huhuhu


akhirnya dpt juga pegang bulu kucing tp kejap jek... geli kot :-)

Akhirnya jam 8.15 baru bergerak dr rumah toksu untuk hala ke penang plak.. katanya hanya 45 minit dr kuala kurau :-).. perjalanan yang non stop sungguh dr semalam :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan