Jumaat, 28 Disember 2012

07 di teluk intan - Google Blog Search

07 di teluk intan - Google Blog Search


Selamanya...Cinta: Pemeriksaan mata <b>di</b> Hosp.<b>Teluk Intan</b>

Posted: 09 Dec 2012 08:49 PM PST

Assalamualaikum,

Sejak lahir, Muhammad mengalami masalah saluran air mata tersekat..klik SINI untuk info lanjut..masalah ni menyebabkan mata Muhammad sentiasa berair..masa mula2 check dengan doc, aku diberitahu kemungkinan masalah ni berlarutan sampai umuq 6 bulan hingga setahun..kuasa Allah, bila umuq Muhammad genap setahun, masalah tu hilang terus..Alhamdulillah sepanjang tempoh mata berair tu, Muhammad tak mengalami masalah lain kat mata..setiap kali aku bawak Muhammad check up di Klinik Tg Malim, doc akan check sekali mata Muhammad untuk pastikan keadaan mata dia baik..maksudnya tiada jangkitan kuman dsb..

Lepas masalah mata berair tu hilang, mata Muhammad ada spot2 hitam di kawasan mata putih pulak..aku terus refer masalah tu kat doc yang selalu check Muhammad..doc tu cakap dengan aku dia kena refer kes Muhammad dekat doc pakar mata di Hosp.Teluk Intan..doc pakar mata yang akan periksa sepenuhnya masalah spot2 hitam tu..pada 21/11/12 hari tu, temujanji Muhammad dengan doc pakar mata kat Hosp.Teluk Intan untuk periksa tahap penglihatan kedua-dua mata dia..Alhamdulillah Muhammad takda gangguan masalah penglihatan dan keadaan baik2 saja..walaubagaimanapun, doc nasihatkan aku sentiasa monitor dirumah cara Muhammad melihat melalui:-

1) Jarak jauh atau dekat masa Muhammad tengok TV
2) Boleh nampak dan kutip benda2 kecik depan mata
3) Kedua-dua mata Muhammad pandang kita atau tak bila panggil dia?
4) Masa melihat, Muhammad merenung atau pandang biasa saja?
5) Perhatikan pergerakan mata Muhammad statik atau ikut bergerak bila kita tunjukkan flash card atas, bawah, kiri, kanan


Setakat pemantauan aku sampai la ni, penglihatan Muhammad elok saja..Alhamdulillah..aku mohon padaMu Allah bagi lah mata anakku sentiasa elok, jauhkan lah perkara2 tidak baik menimpa anakku..Amin..

Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan