Ahad, 3 Februari 2013

07 di bukit gantang - Google Blog Search

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Taiping Mali: Pas <b>Bukit Gantang</b>: Cermin diri anda sebelum tuduh <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 05:07 AM PST


Bila speaker pick up pembawa fitnah kena ketuk dengan orang maka Pas menuduh ia dilakukan oleh samseng Umno. Ada pula mangkuk tandas Pas melabelkan si pelaku sebagai samseng taik kucing. 
Apa pun kejadian yang berlaku sudah tentu ada sebabnya, mungkin salah pemandu pick up yang suka parking suka hati sehingga menghalang laluan atau pemandu memasang pembesar suara ajak penduduk keluar mengikuti ceramah Pas. Mungkin juga si pelaku marah sebab speaker tersebut mengganggu ketenteraman penduduk, anak kecil nak tidur atau orang tua yang sakit nak tidur.
Pas Bukit Gantang nampaknya tidak berani  menyatakan sebab-sebab secara terperinci. TM akan juga korek cerita ini bila ada kelapangan. 
Dahulu  pernah berlaku pergaduhan kerana Pas buat ceramah dalam taman tersebut dan menyebabkan laluan utama menjadi sesak dan menghalang laluan penduduk. 
Pas sepatutnya tidak membuat ceramah dalam taman kerana perangai orang Pas pantang dengar ada ceramah, berhujah berpayung sanggup pergi dengar, usung anak-anak kecil dan anak-anak sekolah berjaga sampai lewat malam.
Pernah seorang muslimah Pas berkata  "Dia rela tak tidur dengan suami nya jika ada ceramah Pas dan wajib pergi dengar ceramah, laki nak marah-marah lah", begitulah taksubnya muslimah Pas terhadap perjuangan mereka
Berbalik kepada isu di atas, Pas begitu mudah melabelkan pelaku sebagai samseng.
Dalam PRK Bukit Gantang tahun 2009, Pas lagi zalim, samseng dan ganas. Tok lebai Pas jam 3.00 bawa Ford Ranger berhenti dekat billboard BN dan gergaji tiang sampai tumbang. Ini berlaku depan kedai Long wan Simpang, dan berlaku juga di tempat-tempat lain.
Bendera BN dicabut dan dibuang ke dalam longkang. gambar calon dan gambar pemimpin BN disimbah cat dan di bakar, banyak lagi kalau nak cerita perbuatan kotor pecacai-pecacai Pas di PRK Bukit Gantang. Paling menjijikkan ialah mereka membuat flyer calon BN di kepit oleh perempuan siam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan