Isnin, 6 Februari 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

07 di pangkor - Google Blog Search


PAS SEMBRONG BANGKIT: Undi Pos TLDM <b>di Pangkor</b> Bakal <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2012 12:15 AM PST

Anggota Paskal yang berani merentas gelora laut, takkan tak berani bangun bangkit menegak keadilan melalui peti undi?

Siapa Zambry Kadir? (5)

Oleh: MSK

Aku boleh nampak macam mana orang boleh marah kat Zambry..orang marah kat sultan…orang marah kat kerajaan. Masa Teluk Rubiah hendak dijual, masa tu tak ramai orang yang marah sebab ramai orang tak tau.Dan bila dah tau…tak boleh nak buat apa-apa lagi dah sebab semuanya sudah tergadai. Kita boleh demoa, kita boleh buat kempen..tapi benda dah berlaku. Teluk Rubiah sudah tergadai.

Bila projek bijih besi Vale International mula beroperasi nanti, Teluk Batik juga akan hancur. Bila Teluk Batik dah kotor dan orang tak mau pergi mandi lagi kat sana, maka kerajaan pun ada alasan untuk menukar statusnya kepada industry. Dan bila ia bertukar kepada industry, perairan disekitar Pangkor dan Lumut akan menjadi kotor. Dan masa itupun, orang tetap tidak akan peduli.

Aku nak ucap terima kasih kepada ramai orang Manjung marah kepada Zambry dan ramai yang menelefon Otai Manjung bertanya apa yang depa boleh bantu. Memang itu yang diperlukan oleh aktivis alam sekitar macam Otai Manjung dan Peter Van Der . Tapi Otai dan Peter memerlukan lebih dari itu. Mereka memerlukan lebih ramai aktivis yang prihatin tentang alam sekitar daerah Manjung.

Apa yang perlu dibuat?

Ramai yang kata kita tumbangkan Zambry dalam PRU yang akan datang. Bukan aku nak lemahkan semangat hangpa, tapi semangat untuk menumbangkan Zambry saja tak cukup. Kalau pilihanraya itu adil, dah lama Zambry ditumbangkan..tapi pasal pilihanraya itu tak adil, maka Zambry masih selamat walaupun orang Pangkor sendiri tak suka kat dia.

Tahun 2008 kita dah tumbangkan BN dalam PRU secara demokratik, tapi depa rampas balik secara tidak demokratik. Hangpa masih percaya kepada pilihanraya?

Kita kata sultan tak boleh pecat Menteri Besar, tapi Sultan pecat juga. Kita kata depa tak boleh singkir Speaker, tapi depa heret macam pencuri heret kambing. Hangpa masih percaya Bn akan berubah menjadi baik dan gentleman kali ini?

Jangan harap.

Ok..kita boleh kata PR tumbang pasai 3 ekor katak. Tapi apa yang PR buat selepas kerajaan negeri tumbang? Apakah sudah bersedia untuk menumbangkan BN dalam PRU akan datang ini dengan melakukan gerak kerja?

Mengikut statistic terbaru di Pangkor..jumlah pengundi di Pangkor ialah 26,439 orang. Dari jumlah tersebut, 10,302 (39%) orang adalah pengundi biasa manakala 16,137 (61%) orang lagi adalah pengundi pos. Pengundi-pengundi pos terdiri dari anggota TLDM.

undi pos sahaja 58%

Dalam tahun 2008, jumlah pengundi ialah 22574 orang. Dari jumlah ini, 9480 (42%) adalah pengundi biasa manakala 13094 (58%) adalah pengundi pos.

Dalam jangkamasa diantara 2008 hingga Jun 2011, seramai 5525 pengundi baru didaftarkan. Dari jumlah ini, 4569 (83%) adalah dari TLDM yang merupakan pengundi pos.

61% pengundi di Pangkor adalah pengundi pos. Pengundi pos pada kebiasaannya adalah talian hayat BN yang terakhir. Ia digunakan untuk menyelamatkan calon BN dari kalah.

Ini yang cuba dilakukan oleh Zambry di Pangkor. Zambry mahu menggunakan TLDM sebagai penyelamatnya. Kalau semua orang Pangkor tak mau kat dia, dia masih boleh jadi ADUN dengan bantuan TLDM.

Sekarang, imej TLDM tercemar dengan pelbagai masalah dan skandal. TLDM bukan saja digunakan untuk menjadi undi penyelamat, malah digunakan untuk membuat duit.

Berbillion ringgit diperuntukkan kepada TLDM tetapi apa yang diperolehi hanyalah kelengkapan tentera yang second-hand..yang out-dated. Keselamatan anggota TLDM di perjudikan untuk keselesaan orang politik. Tapi anggota TLDM juga tak boleh naka buat apa, sebab pelbagai penipuan dibuat semasa pengundian secara pos dibuat di TLDM. Cuma yang dah bersara yang berani bercakap tentang penipuan disana manakala yang masih bertugas terpaksa patuh dengan perintah Umno/BN walaupun depa tak suka.

Tentera tak boleh berpolitik. Nak mengundi sendiri pun tak boleh. Kertas undi dipangkah oleh orang lain. Secara lahir, anggota tentera dipublisitikan sebagai wira negara, tetapi hakikatnya, mereka dipergunakan untuk Umno/BN kekal berkuasa.

Dalam pilihanraya 2008, jumlah anggota TLDM yang mengundi hampir 100%. Satu jumlah yang cukup tinggi bagi pengundian secara pos. Tanyalah kat anggota TLDM..adakah mereka yang mengundi? Benar ada diantara mereka yang mengundi, tapi ada juga rungutan bagaimana penipuan berleluasa di sana. Kebanyakan undi pos dipangkah oleh orang lain.

(pengundi TLDM: 227 pengundi biasa, 12867 pengundi pos)

Sekarang nak buat apa? Nak kuburkan Umno/BN melalui pilihanraya? Realistik la sikit.

Semua orang ingat Pangkor adalah kawasan yang paling selamat bagi Umno/BN. Itu dulu…sekarang tidak lagi.

Bekas Panglima TLDM sekarang dah melawan Umno/BN. Sorang lagi pegawai tertinggi sudah meletak jawatan. TLDM bergelora dalam tenang. Peluang untuk menumbangkan Zambry di Pangkor semakin meningkat.

TLDM sudah biasa melawan ombak dan juga sudah biasa melawan arus. Dalam PRU 1999, Calon Keadilan mendapat 3328 (48%) undi pos TLDM manakala UBN mendapat 3548 (52%).

Kali ini, undi pos TLDM akan bergegar.

Itu sebabnya mengapa Zambry terpaksa membawa Najib ke Lumut pada 28hb Januari ini. Zambry memerlukan Najib untuk meyakinkan anggota TLDM untuk mengundi UBN.

Kita nak buat apa?

Masalah sekarang bukan kerana orang Pangkor sukakan Zambry. Orang Pangkor tak suka pun kat dia tapi siapa yang nak gantikan Zambry di Pangkor?

Orang dah tak suka kat UBN, tapi masih tak yakin dengan Pakatan. Kalau ikut tradisi atau kuota, Dun Pangkor akan ditandingi oleh PKR..dan ini masalah utama kerana orang tak yakin dengan PKR Pangkor. PKR Pangkor seolah-olah tak bergerak. Mengapa tidak ada orang PKR Pangkor yang menjuarai isu alam sekitar di Pangkor? Mengapa PKR Pangkor seolah-olah buat tak tau tentang apa yang berlaku di Pangkor?

Huh…banyak lagi kerja yang perlu dibuat.

Full content generated by Get Full RSS.

Respeks Group: Re: RG2011... Fw: &#39;Miss Bikini&#39; <b>di Pangkor</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2012 07:20 PM PST

xpayah nk kata org lar.......pakatan sbb xmemerintah n xda kuasa laai......kalu dh berkuasa bukan setakat arak,rasuah jer....mcm2 datang sebagai ujian dari Allah s.w.t.(wan zailan)...jgn mengatakan org,kalu benar xpa...kalu salah...itu salah satu yg dimaksudkan fitnah....kita jg diri n keluarga dh...sbb kita di dunia ni hanya sementara.....org yg buat salah biar nnti dia akan di nilai di sana nnti.sapa kita nk mengatakan dia mcm tu lar,mcm nie lar....kiter tu baik sgt ker?

From: Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com; zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, 22 September 2011 11:24 AM
Subject: Re: RG2011... Fw: 'Miss Bikini' di Pangkor.. Jawapan dari 'Blogger Belaan Zambry?

sama la dgn umno, arak , judi, rasuah adalah sahabat akrab umno
tgk san miguel, sapa punya hehehehe
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, September 21, 2011 10:31 PM
Subject: RG2011... Fw: 'Miss Bikini' di Pangkor.. Jawapan dari 'Blogger Belaan Zambry?
 
----- Original Message -----
'Miss Bikini' di Pangkor.. Jawapan dari 'Blogger Belaan Zambry?
Ini adalah artikel yang disiarkan oleh seorang Blogger yang di syaki sebagai 'Blogger Belaan Zambry' (gambar diakhir entry) mengulas tentang isu "Miss Bikini" yang bakal berlangsung di Pulau Pangkor, Perak.

Menteri Besar Perak adalah Zambry Kadir dan ADUN bagi Pulau Pangkor adalah Zambry Kadir sendiri manakala Exco Pelancongan Perak pula adalah Hamidah Osman mereka adalah pemerintah yang berkuasa di negeri Perak.

Segala aktiviti bercorak hiburan yang bakal berlangsung di Perak pasti memerlukan kebenaran dari mereka dan ianya sudah tentu diketahui oleh mereka tambahan pula Zambry Kadir sendiri adalah ADUN bagi Pangkor.


Tetapi di dalam artikel yang ditulis oleh 'Blogger Belaan Zambry?' ini Ngeh Koo Ham dan juga Nga Kor Meng kedua-duanya dari DAP/PR Perak yang kini menjadi pembangkang sekaligus kehilangan kuasa untuk memerintah di tuduh sebagai dalang utama disebalik penganjuran 'Miss Bikini' itu.

Mungkin kerana terdesak untuk mempertahankan Bossnya atau beliau menulis dalam keadaan mabuk blogger tersebut juga telah mendakwa bahawa kuasa utama di Perak adalah DAP yang mana dakwanya DAP bukan sahaja menguasai politik dikalangan Pakatan Rakyat malah mempunyai wakil-wakil mereka dalam UMNO/BN..

Bacalah..

GEMPAR! PENGANJUR PESTA BIKINI DIDALANGI NGEH-NGA!

Full Moon Beach Party yang bakal dilangsungkan pada 7 dan 8 Oktober di Pangkor Beach Resort nanti sebenarnya mempunyai signifikan yang tersendiri. Bahkan sebenarnya dilihat sebagai cara atau kaedah untuk menjahanamkan nama Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak sekaligus ADUN Pangkor dan Hamidah Osman yang merupakan Exco yang berkaitan dengan pelancongan.

Sudah tentulah, puak yang ingin benar melihat pertembungan antara Zambry Abdul Kadir dan Hamidah Osman menjadi kenyataan adalah Ngeh-Nga bersaudara yang digerakkan menerusi mulut-mulut dan tangan-tangan PAS serta PKR Perak.

Baiklah, dalam soal ini, kita tidak boleh menyalahkan PAS. PAS tidaklah sebijak mana pun di Perak. Kalau setakat pemikiran macam Ahmad Awang, aku tak fikir ancaman itu terlalu besar. Apatah lagi, PAS bersembang besar di Perak kerana satu kebetulan. Kebetulan yang akhirnya menyaksikan Nizar Jamaluddin naik sebagai Menteri Besar boneka yang digerakkan oleh Ngeh-Nga dalam setiap tindak-tanduknya.

Perlu diingat, kuasa utama di Perak adalah DAP. DAP bukan sahaja menguasai politik sama ada di kalangan Pakatan Rakyat, bahkan turut mempunyai wakil-wakil mereka dalam UMNO-BN yang menjadi kerajaan negeri. DAP juga merupakan antara dalang utama dalam permainan politik hiburan seperti yang bakal dilangsungkan di Pangkor Beach Resort.

DAP tidak seperti UMNO atau PAS yang sangat mudah membuka mulut dan berbangga dengan apa-apa yang mereka lakukan. Perhatikan sahaja bagaimana sikap yang ditunjukkan oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Lim Guan Eng akan berbangga-bangga dan bercakap besar apabila ianya membabitkan orang Melayu dan Islam. Namun apabila membabitkan kaum chauvinist, Lim Guan Eng akan cepat-cepat menutup mulut dan berpura-pura tuli.

Justeru, ramai yang percaya, rancangan untuk memalukan Zambry Abdul Kadir dan Hamidah Osman di Pangkor sebenarnya didalangi oleh Nga-Ngeh. Kedua-dua bersepupu ini adalah kuasa utama yang sentiasa berusaha untuk menimbulkan polemik dan membuktikan bahawa kerajaan Zambry Abdul Kadir sebenarnya tidak sepandai dan sepintar mereka.


'Blogger Belaan Zambry?'

Kenapa aku label beliau sebagai 'Blogger Belaan Zambry?' sila baca di SINI

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Komen