Sabtu, 11 Ogos 2012

07 di tambun - Google Blog Search

07 di tambun - Google Blog Search


Gotong Royong <b>Di</b> Permata <b>Tambun</b> Tulang - PUSAT ANAK <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2012 07:42 PM PDT

Gotong Royong Di Permata Tambun Tulang, Gotong royong ini di adakan pada 18 Julai 2012. Turut di sertai ibubapa anak anak permata Tambung Tulang.

Gambar Gotong Royong:






Penampakan Imej Hantu <b>Di</b> The Banjaran Hotsprings , <b>Tambun</b>

Posted: 29 Jul 2012 11:47 PM PDT

Malam tadi, ketika reronda taman aku selepas terawih, aku saja-saja bebosan snap gambar slow speed shutter untuk kecantikan dinding gunung batu kapur setinggi lebih 400 meter yang disuluh dengan lampu limpah dari The Banjaran Hotsprings & Retreat, yang dahulunya dikenali sebagai Kolam Air Panas Tambun. Jauh sebelum itu, pada tahun 1820an, kawasan tersebut dikenali Bendang Ayer Hangat dan dihuni oleh Datuk Panglima Kinta Ke 5 , Ngah Ghapar, sebelum beliau didapati hilang di kawasan batu kapur tersebut setelah dikatakan dilamar untuk berkahwin dengan anak perempuan pemerintah bunian di kawasan tersebut.
Tanpa disangka-sangka, gambar yang mulanya kelihatan cantik, rupanya menonjolkan bayangan yang menakutkan. Wajah hodoh seperti tengkorak yang masih mempunyai isi di muka sedang menjerit, tergambar jelas. 




Seperti biasa, kami kumpulan tak heran ini menikmati beramai-ramai pemandangan tersebut dan masing-masing bercerita tentang potensi pelancongan dari imej yang kelihatan menakutkan itu. Gitulah mereka yang tidak takut lagi pada hantu hanta ini kerana mereka pun sebenarnya sebahagian dari hantu hanta ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan