Ahad, 21 Ogos 2011

07 di ipoh - Google Blog Search

07 di ipoh - Google Blog Search


Life is Simple LA!!!.: Tempat yang menarik <b>di Ipoh</b>

Posted: 23 Jul 2011 02:51 AM PDT

Ketika saya dan kawan-kawan saya berbincang mengenai tempat-tempat menarik di tempat tinggal "hometown" la,saya akan terfikir apa yang menarik di Ipoh.Aku sendiri pun  tak tahu.Selepas "flashback" beberapa kali saya meninjau di kawasan Ipoh.Saya dah tahu..Berikut adalah tempat menarik di Ipoh.
Tapi sebelum itu,saya mohon kepada pembaca agar buat satu "post" mengenai tempat menarik di hometown anda,dan tinggalkan link pada comment box.Supaya kita dapat share pada blogger lain.
Ini setakat pengetahuan saya.Ada banyak benda perlu diexplore

Kalau pi shopping,tempat yang best ialah kat di IPOH PARADE dan Uda Ocean.Ipoh Parade macam Mid Valley,Nak kata ada Starbucks,Parkson,GSC,Popular Book Shop,Al-Ikhsan dan lain-lain.Kalau Uda Ocean,banyak kedai pakaian contoh kedai tudung,baju Melayu,islamic apparel,dan lain-lain lagi.

Dalam Bab Makanan,Ipoh famous dengan Nasi Ganja. Bukan dadah tau!!! tapi mesti rasa nak Makan Lagi..lol.
Ia halal dan dibuat oleh seorang Indian Muslim guy,Kedai dia located kat Restoran Cina
Detail kat sini http://www.azuanzahdi.com/index.php/2011/03/24/ipoh-food-tour/
http://jelajah-xplorer.blogspot.com/2010/06/nasi-ganja-ipoh-cannabis-rice.html
Lokasi kedai ini ada dalam blog ini

Nak mandi ramai-ramai,pergi sini Lost World of Tambun


dan air trejun kat chemor.tak ada gambar,lokasi dia dekat Imigresen ipoh di taman meru,jelapang,tepi ABIM

Itu yang main di Ipoh,Selain itu yang lagi best ialah Pekan Lama Ipoh.Banyak kedai lama,cantik tau design  dia.Siap ada Little India street macam kat Bangsar KL.


Kemudian ada masjid India Muslim yang dibina pada tahun 1908,located dekat Padang Ipoh
Di blog ini ada cerita mengenai masjid-masjid yang bersejarah di Ipoh.Selain itu,sekolah menengah saya.Dulu sekolah saya pernah digunakan oleh tentera Jepun.Aku sendiri pernah tengok peninggalan dia.
SMK St.Michael nama sekolah saya.Dan,last but not least.Stesen Kereta Api Ipoh.Setiap kali aku nak Ipoh,aku suka naik kereta Api dan turun di stesen yang cantik ini.Sekarang stesen ini famous sebab Keretapi ETS.Ada seorang blogger yang suka mengambil gambar sekitar Ipoh.Visit here to know more about Ipoh.Jgn lupa ceritakan tempat menarik anda di tempat anda.Hantar link kat tempat comment

Tiada ulasan:

Catat Ulasan