Isnin, 10 September 2012

07 di gerik - Google Blog Search

07 di gerik - Google Blog Search


curcuit: Kampung baru saya <b>di gerik</b>

Posted: 28 Aug 2012 06:37 AM PDT

Coretan Siti: Bermalam <b>Di Gerik</b>, Perak

Posted: 24 Jun 2012 07:37 AM PDT

Salam semua...
Dah lama tak ke mana-mana untuk menghadiri mesyuarat atau kursus.  Tahun nie baru sekali ke Ipoh untuk mesyuarat di SMT Ipoh dan tahun nie untuk kali ke dua akan bermesyuarat esok di SMT Gerik untuk satu program yang akan dijalankan pada pertengahan Julai nie.  Disebabkan mesyuarat bermula esok pagi jadi hari nie bermalam di Gerik setelah dapat kebenaran untuk lojing.  Kalau tak esok pagi-pagi sebelum subuh dah kena bertolak.
Sebab tumpang kereta kawan dan jadi penumpang jadi sempat la ambil gambar-gambar yang ada tulis pekan Gerik nie.
 Keadaan agak tenang dan nampak dah semakin banyak bangunan baru dibina.  Ini kali pertama bermalam di pekan Gerik, sebelum nie hanya lalu untuk ke Pengkalan Hulu dan Kelantan.
Bila sampai di Gerik keadaan tenang je tak de terkejar-kejar macam tempat lain.  Ikut kata kawan yang pernah tinggal di Gerik, Gerik sekarang dah semakin maju dan sibuk jika dibandingkan dulu.
Bila dah check in kat hotel, keluar makan.  Sebab tak tau kat mana nak makan singgah di satu kedai makan iaitu Nasi Lemak Ayam Godam.  Kat kedai nie hanya jual nasi lemak dengan ayam goreng je tak de lauk lain. Nampak ramai jugak orang yang makan di situ jadi cuba la.  Boleh tahan jugak nasi lemak dan ayam goreng dia.  Dihidangkan jugak serbuk-serbuk dari ayam goreng tue bersama-sama dengan nasi lemak.
Gambar nie baru je letak bila update entry nie pada 30 Jun 2012. Gambar nie masa on the way balik, kawan nak bungkus nasi lemak nie untuk dibawa balik tapi tutup sebab dia buka belah petang ke malam je.

My Kuali: Dari <b>Gerik</b> lagi.....

Posted: 24 Aug 2012 05:22 AM PDT

Asalamualaikum dan salam syawal ke enam....

another short up-date dari Gerik. kami masih dalam perjalanan balik dari Kelantan dan singgah bermalam di Gerik lagi... Hotel Gerik yang sama kami singgah masa nak balik kelantan ari tu. bertolak dari KB jam 12.30 pm dan cuma sampai kat Gerik jam 5.30 petang. mmg sangat banyak kenderaan disepanjang perjalanan dan juga di setiap r&r. nasib baik ada bawak bekal, x la berlapo diperjalanan.... berhenti di r&r Titiwangsa, tp punyala ramai maknosia, nak bli kopi panas pun berbaris panjang.... at last lupakan saja n makan bekal bila dah sampai kat hotel. esok pagi akan teruskan perjalanan raya kami.

sampai jumpa lagi nnti ya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan