Isnin, 21 Mei 2012

07 di seri manjung - Google Blog Search

07 di seri manjung - Google Blog Search


Manjung Mari: Laporan Kisah Ceramah Hasan Ali <b>di Seri Manjung</b>..

Posted: 27 Feb 2012 06:34 AM PST

Lebih jam 6.00 tadi hujan dah mula turun,, walaupun dalam cuaca yang agak terang,, terdetik dihati kecil ku, alangkah baik nya jika malam ni hujan lagi,,,,, lebih kurang 6 30 hujan berenti, sempat aku pergi ke pasar malam...
Macam biasa magrib aku pi berjemaah kat surau taman belakan rumah aku,, balik dari solat magrib, dongak ke langit nak gelap,,, nak hujan lagi ka.,,,
lebih kurang 15 minit nak masuk waktu isyak, aku keluar siap bawa kamera,, gatai pergi round kawasan stadium Manjung, nakpaknya ceramah dah mula,, rasa-rasanya dengar ke suara macam Yeop Saidin,, seorang lagi ustaz pencacai UMNO..., dalam aku dok pusing,, nak cari tempat sesuai nak snap ambik gambar, baru sempat snap satu gambar hujan dah turun,, kelam kelibut nak keluar,, sampai satu kereta dia dok pasang lampu,, hala kat aku,, siap sound kat aku,, haa ambik gambar,, nanti boleh siar dalam blog,, aku tak kenai siapa mereka,, aku hanya sekadar senyum,,, mereka bagi tau Hasan Ali tak sampai lagi...
Aku sempat keluar dari stadium dalam hujan dah mula turun,, dan dapat berteduh di stesyen minyak petronas depan stadium... Alhamdulillah, aku tak lah basah,, hanya lembap-lembap saja baju tu,, tak lah kesejukan,, dan yang rasa selamatnya,, bila aku dah sampai dapat berteduh, hujan mula bertambah lebat, sehingga azan kedengaran dari masjid daerah,, namun ceramah di staduim macam biasa juga....
Agaknya Allah nak tunjuk kepada hamba-hambanya,, hujan yang lebat ditambah pulat kilat dan guruh yang cukup kuat,,, dan akhirnya pentas tempat berucap dihapan stadium gelap,, tak tahu kenapa,, sehingga jam 10 20 mlm, hujan baru mula perlahan,, gerimis yang masih kasar-kasar,, aku stat motor redah balik juga,, sehingga sekarang suasana masih lagi hunjan diselang seli cahaya kilat...
Tak tahulah aku,, Hasan Ali sempat atau tidak berceramah,,, mereka merancang,, Allah juga merancang,, pada mulanya ceramah nak dibuat dalam dewan MPM,,, namun entah kenapa,, tak cukup bajet agaknya,, atau pun mereka-mereka dah tahu apa yang berlaku di Perlis ketika Hassan Ali berceramah,, jadi ambik ambik iktibar tak mau berulang,, maka buat di stadium,,,
Alhamdulillah,, Maha suci Allah umat Islam di Manjung terselamat akidah dari dicemari oleh pakar motivasi yang mengaku pakar ilmu usul...
Kesian kat pakcik makcik yang aku lihat berjalan kaki nak pegi dengar Hasan Ali,,, nak balik sekarang ni jam dan 11 05 malam,, masih lagi hujan.....
Ambik ko UMNO Lumut, moga-moga kalian lepas ni ada rasa kesedaran apa yang kamu nak lakukan,, jangan nak permainkan agama Allah,, kalau dahulu hangpa dok kata PAS perguna agama Islam untuk kepentingan politik sempit,, tetapi sekarang siapa yang menggunakan agama Islam untuk politik,,, habaq mai..

EXPO Perniagaan "Karnival Gegar Aidilfitri 2011" <b>di Seri Manjung</b> <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 10:48 PM PDT

JOM BERNIAGA !!!
Karnival Jommmm berniaga 1Malaysia.....

Sempena menyambut musim perayaan yang semakin hampir, saiz pasaran yang meningkat dan kuasa beli yang besar, kami akan menganjurkan satu EXPO "karnival gegar aidilfitri" bertempat di Seri Manjung, Perak.


Tapak/lot perniagaan yang di sediakan adalah terhad,
Jumlah tapak keseluruahan : 24 lot
Jumlah yang masih kosong setakat 4/7/2011 : 19 lot

Kelebihan@Lokasi Yang Strategik:-

1.Kemudahan parking yang luas dan juga selesa untuk pengunjung EXPO

2. Bersebelahan jalan besar utama, yang menghubungkan Lumut- Seri Manjung - Sitiawan

3. Keluasan Khemah 20' x 20' (jenis arabic)

4. Kemudahan untuk pengujung membeli belah menggunakan kredit kad (EXPO yang pertama menyediakan kemudahan sedemikian)

5. Pengiklanan yang meluas di kawasan2 sekitar yang berhampiran
-banner & streamer 300-500pcs
-flyer 20,000pcs

6. Berhampiran Pengkalan TLDM, Lumut(terbesar di Malaysia)

7. KAWALAN KESELAMATAN 24 JAM

8. Bendera fair(warna warni), belon angin untuk menarik perhatian pengunjung dan memeriahkan lagi suasana EXPO

9. Hadiah percuma untuk pengunjung dan kanak-kanak, DAN PERBAGAI AKTIVITI UNTUK KEMERIAHAN.

Provide/disediakan: Kanopi 20'x20', kipas, plugpoint, kerusi dan meja

DALAM PERANCANGAN:

Sasaran @ target pengunjung melebihi 100,000 orang

Cara bayaran bole nego lagi... sila call:-
012 - 509 9605 - am
atau
019 - 478 3891 - shahril

Tiada ulasan:

Catat Komen