Rabu, 1 Februari 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

07 di pangkor - Google Blog Search


Sambutan Tahun Baru Cina <b>di Pangkor</b> meriah – Perak Today

Posted: 20 Jan 2012 10:29 AM PST

Pertunjukan bunga api yang berwarna-warni menjadi acara kemuncak sambutan Tahun Baru Cina peringkat DUN Pangkor yang berlangsung di Arena Square Pangkor, malam tadi.

Lebih 2,000 masyarakat Tionghua tidak melepaskan peluang untuk memeriahkan sambutan itu yang diserikan lagi dengan pertunjukan tarian singa dan permainan mercun, antara simbolik utama dalam perayaan Tahun Baru Cina.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan isteri, Datin Seri Saripah Zulkifli turut meluangkan masa beramah-mesra dengan pengunjung yang sanggup hadir seawal jam 7 malam lagi.

Hadir sama, Menteri Pengangkutan yang juga Ahli Parlimen Lumut, Datuk Kong Cho Ha dan Yang Di Pertua Majlis Perbandaran Manjung (MPM), Zamri Man.

Terdahulu, dalam ucapan ringkas, Zambry yang juga merangkap Adun Pangkor berkata, beliau bersama pemimpin Barisan Nasional (BN) yang lain seperti Cho Ha akan terus berusaha untuk memajukan lagi pulau pelancongan itu.

"Ada pihak mahu melihat Pangkor sama seperti 20 atau 40 tahun dahulu tetapi kita yang tinggal di Pangkor lebih maklum keadaan sebenar," katanya lagi.

Selain itu, persembahan kebudayaan dan nyanyian turut dipersembahkan kepada tetamu yang hadir pada majlis itu.

Seperti biasa, golongan kurang berkemampuan dan warga emas tidak dilupakan apabila mereka menerima buah tangan berupa buah limau daripada pihak penganjur.

Full content generated by Get Full RSS.

Majlis Sambutan Tahun Baru Cina <b>Di Pangkor</b> Meriah – Perak Today

Posted: 20 Jan 2012 05:33 AM PST

DS Zambry dan Ahli Parlimen Lumut, Datuk Kong Cho Ha hadir memeriahkan Sambutan Tahun Baru Cina di Arena Square, Pulau Pangkor

Full content generated by Get Full RSS.

Hair, Head and Mind: SeWa MoTor <b>di PaNgKor</b>

Posted: 12 Jan 2012 04:00 PM PST

Utk memudahkan perjalanan ke hulu dan ke hilir, ktorg berpakat menyewa mutu.. harga sewa bagi mutu bese2 mcm kris, ex5 rm20 sehari, kalo sekuter rm30.. wa dgn pemalasnye nk amik sekuter jer.. goda2 apek tu dpt la rm25 sehari.. 
Mmg bes ronda2 pulau naik mutu ni, tp malangnya skuter yg disewa agak seramm bile nk naik bukit.. bukit2 kt pulau tu amat mencabar utk diharungi..sape suh sewa skuter kan?? hahaha..
# wa rase kt sane sume same je spesis helmet nye kottt..hikhik
Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan