Rabu, 1 Februari 2012

07 di teluk batik - Google Blog Search

07 di teluk batik - Google Blog Search


Gathering Blogger Perak <b>di Teluk Batik</b> Memang Sempoi — Blog <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2012 08:54 PM PST

blogger perak

Gathering Blogger Perak. Salam 1Malaysia dan salam sejahtera, semoga anda semua berada di dalam keadaan sihat walafiat hendaknya. Agak lama juga tak update blog ni, maklumlah cuti tahun baru cina. Balik kampung bukan ada coverage baik punya.

Waktu cuti banyak habiskan masa dengan keluarga, kawan-kawan dan televisyen. Tapi cuti pada kali ini, rasanya banyak habiskan masa dengan geng blogger Perak. Siap join gathering blogger Perak di Teluk Batik memang sempoi habislah.

Rasanya ini merupakan gathering besar yang ketiga oleh blogger Perak, gathering sebelum ini saya tidak dapat join. Maklumlah, tidak kena pada masanya. Oleh kerana yang pertama, sudah pastilah ramai rakan blogger Perak yang baru nak kenal.

Walaupun sebelum ini dah kenal dalam Facebook, tapi tak semua kenal pun. Yang kenal pun dua tiga kerat dari 1000 lebih ahli blogger Perak. Maklumlah, nak lepak lelama layan Facebook je mahu keje tak jalan pula nanti.

Anyway, ini bukan post journal. So saya ringkaskan sedikit secara kesimpulannya, kalau nak baca versi jurnal dari pukul berapa ke pukul berapa nantikan saja jurnal yang saya akan keluarkan kelak.

Secara ringkasnya, gathering blogger Perak yang berlansung di Teluk Batik pada hari Isnin bersamaan 23 Januari yang lepas memang meriah. Walaupun tidak semua blogger Perak yang dapat hadir, tetapi kemeriahan ini dibantu oleh keadaan Teluk Batik itu sendiri.

Maklumlah, waktu cuti tahun baru cina ini. Banyak keluarga mengambil kesempatan membawa keluarga mandi-manda di Teluk Batik. Aktiviti utama pada gathering pada kali ini ialah BBQ dan mandi laut.

Reaksi pertama saya bila pertama kali jumpa geng blogger Perak, memang sempoi habis. Tidak macam gathering lain yang sibuk cerita pasal blog sahaja, blogger Perak dari mula sampai habis gathering asyik bahan membahan demi mengeratkan silaturrahim. Tapi siapa rasa tersentap, harap maaflah jawabnya.

Habis sahaja gathering di Teluk Batik, aktiviti lain yang dilakukan oleh saya dan beberapa blogger yang tinggal ialah pembikinan video khas untuk menyampaikan ucapan hari ulangtahun kepada salah seorang blogger Perak. Kemudian bergerak makan malam di restoran apa pun dah lupa.

Akhir sekali, sesi melalak di pusat karaoke. Tapi saya tak nyanyilah, maklumlah suara tak sedap. Secara ikhlasnya, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada rakan blogger Perak yang menjayakan gathering pada kali ini. Serius saya katakan, anda semua memang sempoi.

Nota: Nama blogger semua saya tidak masukkan, sebab saya akan tulis satu lagi artikel sebagai jurnal termasuk gambar-gambar. Nantikan ya. :)

ADVERTISEMENT

Full content generated by Get Full RSS.

cerita blog saya: Raya Cina <b>di Teluk Batik</b>, Perak

Posted: 25 Jan 2012 04:35 PM PST

Salam dan apa khabar? Harap kita semua berada dalam keadaan sihat sejahtera dan dikurniakan kecergasan untuk melakukan aktiviti harian. Syukur pada Allah s.w.t dengan izinnya dapat saya menulis pada hari ini. Jam 12.40 tengah hari saya selamat tiba di Sungai Besar, Selangor. Kesesakan pun berlaku di Jalan Teluk Intan-Hutan Melintang dan di Sabak Bernam. Tapi kesesakan yang tidak teruk. Jalan lain ok aje.

Cuti Raya Cina ini saya dan keluarga saya mengambil kesempatan untuk mengadakan satu 'gathering' di Teluk Batik yang diketuai oleh Abg Zura dan Acu. Walaupun pada awalnya terasa keberatan untuk pergi tapi akhirnya Alhamdulillah selamat. Orang yang pertama sampai adalah Abg Shukri yang datang seawal 8.30 pagi dan dimaklumkan masa itu pun dah ramai yang memenuhi kawasan Teluk Batik.

Saya pula sampai jam 10.00 pagi dalam keadaan hujan renyai-renyai. Boleh dikatakan dalam lingkungan 20 keatas yang hadir termasuk 2 orang dalam perut :) Menu makan pada hari itu .... wah tak tahu nak kata. Macam-macam ada. BBQ ayam dan sosej pun ada. Siput sedut pedas pun ada. Tempe pun ada. Ehmmm... memang makan tak ada masalah. Tetapi apabila makanan bermacam-macam jenis, masalah untuk memilih pula. Satu yang pasti rindu sambal kelapa tempoyak opah.:) tempe Encik pun saya suka, telur sambal dah memang kegememaran.ehmmm bila tak ada baru teringat semua itu.

Aktiviti yang kami buat, mandi, main pasir dan naik banana boat!!!! Kaki yang mula ajak main adalah sarah! Yang tak boleh tahan, abg shukri naik 3 kali. Bila ditanya dia kata murah berbanding dengan Langkawi dimana sekali naik RM60 tetapi di Teluk Batik seorang hanya RM5.

Kami pulang jam 4.30 dan selepas itu kami membawa haluan masing-masing. Sempat juga saya pergi ke Marina Island dan disitu umpama satu pekan kecil yang amat cantik. Disitu juga kita boleh menaiki feri untuk ke Pangkor dengan hanya 10 minit sahaja cuma saya tidak pasti berapa bayarannya..ok jom tengok aksi-aksi yang sempat dirakam

p/s: Jangan lupa pakai sunblock jika bercadang untuk lepak dipantai, Habis kulit rasa terbakar...

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan