Jumaat, 8 Julai 2011

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


DIALOG RAKYAT: Polis buru bukti baru <b>di</b> pejabat PSM <b>Jelapang</b>

Posted: 05 Jul 2011 09:56 PM PDT

Aidila Razak Pejabat Parti Sosialis Malaysia (PSM) di Jelapang, Ipoh, diserbu petang tadi dalam usaha polis mencari bukti baru berhubung tangkapan enam pemimpin parti itu menurut Ordinan Darurat.

NONEMenurut pengerusi PSM Jelapang K Kunasegaran, polis datang ke pejabat mereka pada jam 12.30 tengah hari dengan membawa seorang daripada tahanan iaitu timbalan pengerusi M Saraswathy dalam keadaan bergari dan cuba memecah masuk pejabat itu.

"Tetapi Saraswathy telah menjerit dan kami sedar kehadiran polis dan membuka pintu," katanyanya sambil menambah polis juga gagal menunjukkan waran geledah.

Kunasegaran berkata anggota polis yang sebahagian besar mereka tidak memakai seragam tidak memberitahu apa yang dicari mereka tetapi mengambil dokumen parti yang berkaitan ideologi parti, minit mesyuarat dan sesalinan risalah berita parti itu.

"Saya difahamkan mereka dari (ibu pejabat polis) Bukit Aman dan sedang mencari bukti bagi mengaitkan kami dengan aktiviti subversif," katanya.

Kira-kira 50 anggota PSM kemudiannya sempat berkumpul di luar pejabat dalam serbuan selama sejam itu sambil melaungkan "hidup rakyat", kata Kunasegaran.

NONEDakwanya lagi anggota parti juga tidak dibenarkan bercakap dengan Saraswathy semasa serbuan dan mereka juga tidak dibenarkan memberinya air minuman walaupun beliau meminta sedikit air kerana kehausan.

"Saya bimbang kerana dia ada kencing manis dan masalah tiroid," kata Kunasegaran.

Saraswathy dan dua lagi tahanan, termasuk ahli parlimen Sungai Siput Dr D Jeyakumar dibawa ke Hospital Pulau Pinang apabila mereka dinafikan rawatan perubatan ketika tahanan pada 28 Jun lalu.

Saraswathy, Jeyakumar dan empat yang lain ditangkap semula mengikut Ordinan Darurat selepas dibebaskan daripada tahan reman pada 2 Julai.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Iera Writings: Kenduri <b>di Chemor</b> & Bkt Pinang

Posted: 06 Mar 2011 04:14 PM PST

Kali ni saya nak sambung bercerita mengenai majlis perkahwinan adik saya. Di mana ianya telah berlansung di Chemor tempoh hari pada 1/1/11. Kali ni merupakan majlis bersanding di pihak perempuan (12/2/11) dan majlis bertandang di pihak lelaki (19/2/11).

Alhamdulillah segala-galanya telah berlangsung dengan selamat dan juga sangat meriah. Yelah kan..majlis buat kat rumah...adik-bradik sepupu sepapat semua datang dan memeriahkan majlis kahwin ni.

Ni sekitar majlis berlangsung di Chemor. Rombongan kami datang 6 buah kereta. Sampai aje kami di sana, terus kami ke main table untuk makan tengahari…mmg tu yang ditunggu breakfast kat Tapah…tapi macam tak cukup kenyang..hehehe. Kami semua duduk kat meja pengantin…tak tinggal sorang pun…dah macam kenduri kat rumah kami pulak…silerla buat macam kenduri kahwin sendiri…hahahaha. We all semua tak kisah…adjust bagi semua boleh masuk makan sekali..hehehe.

Lepas makan, ramai-ramai naik atas rumah, bergambar dengan pengantin plak. Gambar banyak kat allMoments.fotopages.com (promosi2..:)) Ni cuma sebahagian aje yang saya paste kat sini..sikit-sikit dah la kan…letak banyak-banyak orang jemu pulak..hehehe

Mari kita layan gambar majlis di Chemor

Ahli rombongan dari North & South..6 biji kereta semuanya.

Pengantin dah sampai..Abg Wan copy gambar ni from allMoments..hehehe. TQ!!

Abg Wan ni pun ek.....sharing is caring kaann...hehehe. TQ!!


Kami memang tak plan pun nak pakai merah. Tiba-tiba kami semua serentak pakai merah...sangat kebetulan..hehehe
@ the main table..habiskan lauk-lauk..buah-buah...air tebu..cendol..dan macam-macam lagi la...:)
Nenda ku
My nephew Iffeen


Ni saya nak cerita majlis di Bkt Pinang plak..kat kampung saya la ni. Saya bertolak malam khamis tu…amek cuti hari jumaat, majlis hari sabtu..ahad balik kl. Kebanyakkan persiapan kat rumah di Bkt Pinang ni diuruskan oleh kakak-kakak & adik ipar saya (Kak Hus, Kak Hasiah, Kak Mariah & Ila). Termasuk siap bilik tidur pengantin, pelamin dan juga meja makan pengantin. Kiranya wedding planner ni hasil usaha dan kerja tangan kakak2 dan adik ipar saya. Tu bab dalam rumahla…. Bab-bab luar rumah semua diuruskan oleh orang lelaki. Saya tolong apa ek? Saya pun menolong jugak...bilik sikit...pelamin sikit..main table sikit..bunga telur sikit..bunga pahar sikit...semuanya sikit2la...knp sikit? sbb last sekali sampai kat kampung..mcm sengaja aje kaannn...:)

Lokasi parking kereta tuan rumah, anak2 tuan rumah dan juga para tetamu, sharing dgn jiran sebelah...terima kasih banyak-banyak ye Pak Dan..:)


Begitu juga dengan pelamin ni. Memang semuanya hasil usaha kakak2 ipar & adik ipar saya.


Setelah penat bergambar....dah pukul 11pm...sambung makan lagi..selagi lauk tak habis...selagi tu kami makan..

Ii keadaan pengantin yang dah penat bergambar..:)

ALL THE BEST IM & AZWA

Begitula serba sedikit mengenai majlis perkahwinan adik saya...cerita mengenai persiapan majlis tersebut...terima kasih banyak-banyak kepada semua family members yang turut membantu pada majlis tersebut sama ada yang langsung dan tidak langsung.

InsyaAllah jika ada kelapangan..murah rezeki...umur panjang...saya bercerita lagi mengenai cerita-cerita yang lain pulak k.

Have a nice day..:)



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


13 ditahan <b>di Sungai Siput</b> berhubung perhimpunan haram » Perak <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 11:47 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]13 ditahan di Sungai Siput berhubung perhimpunan haram. June 29, 2011 — Leave a Comment. Posted in State News · Cancel Reply. Leave a Reply. Name. Email. Website. You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr ...

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Pangkor vs <b>Pasir Salak</b> .. Aku pergi kepadamu.... | "Qaira <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2011 04:49 AM PDT

enTry kali ni  bercerita tentang cuti cuti Malaysia edisi ke berapa... hehe ntah aku tak hengat pun tak ingat. hahha.. rasa-rasanya cuti yang di rancang ( cuti ni kategori di rancang.. hehhe.. yang tak di rancang tu lain kiranya.. ahak). Cuti  ni Ibu plan sempena nak sambut hari bapa esp untuk Ayah dan Atok.  " Happy  Fathers Day" la.. hahha walaupun sebenarnya tiap tiap hari tu ialah Fathers Day..  Cuti cuti kali ini kita gi pada 6 Jun 2011.
Siapa yang gi Pangkor ni???? hahha jawapannya ialah Ayah, Atokz, Ibu, MyQaira dan Acu Ieja. ( masa ibu ajak acu kata. orangg... mana ada duit.. pas tu ibu kata... orang tak mintak duit ko pun.. cehhhh acu apa lagi.. golak suko la.. huhuhhu). Malas nak bebel panjang.. meh bebel pada gambo gambo yang ibu tempek kat blog ni.. ( ceh.. asal ibu tetiba rajin updated blog ni..walaupun Bz.. so alasan bz sepatutnya tak leh guno.. hahha )

Layanzzz.. gambo. dengan batu jek.. ni gambo di Pasir Bogak.

Selamat Datang Ke Pulau Pangkor.. heheh budak kecik yang baju kuning tu tak termasuk dalam program cuti cuti ini., masa ngambik gambo dia interframe.. hahaha

Tu ada Oang kena hempap batu.. hahhaa

Apa lagi.. rendammmm time,   acara melompat lompat dalam kolam.. haha acara wajib

Abis kepala Acu Ieja di taruknya pasir.. hahhaa

Seronoknyaaaaaaaa.... welcome to pangkor

Kakak teruja naik feri.. walaupun ini bukan kali pertama, kakak naik feri. dah kali ke tiga. kali pertama dan kedua masa nak gi Langkawi.

hahhahhaa.. di coral Beach 

Ni bersiap sedia nak balik dari Coral Beach.. haha Atok tak der saiz dianya life jacket tu..

arggggggggggggghhhh.. mari kita angkat batu ini

Aku yang kebasahan.. muakakakaka

makan makan.. sarapan pagi kat Coral Bay view Pangkor, tempat kami menginap.

Aksi si kenit di Coral Beach..

mari  mari... kita bercanda di dalam laut.. hahhaha.. lariii... waktu ni gurau gurau ngan kakak

Snorkling timeee

sompek berposing dalam feri . Ni bergambo masa balik. dari pangkor ni..

Balik dari Pangkor, terus gi Pasir Salak. ala. alang alang jalan.. Pasir Salak ini pun satu jalan untuk balik . So singgah la.  Tapi sadis nya tgk Kawasan ini ialah.. rumah rumah kutai yang dulunya tempat lawatan, kini di mamah anai anai. ada la Pak Guard tunggu kat bawah rumah tu, tapi rumah tu tak bukak. Last ibu pergi masa ibu study kat UItm. pergh.. lama dah.. 14 tahun lepas kot.. masa tu rumah ni masih boleh masuk.  Tapi ntah mana silapnya, agaknya orang Malaysia ni tak suka pi melawat tempat tempat sejarah kot.. tu sebab tak der orang sangat nak datang.. so bila tak der.. tempat ni tak ler terjaga.  sayang.. sayang.. tapi sib baik gak la.. ada terowong sejarah Pasir Salak ni. so boleh tgk. Sapa sapa peminat sejarah, terutama murid murid sekolah, ibu cadangkan gi sini. tak der la mengjar sejarah dalam kelas jek.. dah la  matapelajaran tu bosan.. hehe sesekali kalau bawak murid murid ni kuar.. mesti gempakzz... 

Ni jek gambo yang amik. sebab kat sini banyak yang tak boleh tangkap gambo.. eps dalam terowong sejarah tu. 

sekiannnnnnnnn..... hahaha penat dah menaip.. hwakakka.. jumpa lagi di kawasan percutian yang lain lak.. banyak lagi wehh..




Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Masalah Pesawah <b>di Bagan Serai</b> dapat perhatian kerajaan <b>...</b>

Posted: 02 Jul 2011 06:30 PM PDT

Kira-kira RM 300 juta diperuntukkan bagi membuat kajian berkaitan masalah sistem pengairan yang dialami lebih 8,000 pesawah di sekitar Bagan Serai.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata melalui kajian tersebut kerajaan akan mengenalpasti pendekatan terbaik yang boleh digunapakai dalam usaha memastikan pesawah di kawasan itu mendapat hasil pertanian yang baik setiap bulan.

Dalam pada itu, beliau juga meminta Kementerian Pertanian untuk mengemukakan hasil kajian berkenaan yang dijangka siap hujung tahun ini.

"Kita tahu pesawah disini telah mengalami masalah berkaitan pengairan ekoran dari projek ikan arowana di sekitar Tasek Merah sehingga ia telah menjejaskan hasil tanaman mereka.

"Bagaimanapun kerajaan tidak akan dapat menyelesaikan masalah itu sekelip mata…ini kerana masalah berkenaan perlu diberi penelitian terperinci dalam setiap aspek selain menggunakan kos dan jangka masa yang agak panjang.

"Saya percaya apa pun jalan penyelesaian yang akan kita dapat nanti…akan kita usahakan secara berperingkat.

Muhyiddin berkata demikian pada majlis perjumpaan Timbalan Perdana Menteri Bersama Pesawah di Kampung Parit Haji Kassim, semalam.

Dalam pada itu beliau juga menasihati pesawah supaya tidak menggunakan konsep 3T (Tanam, Tinggal dan Tuai) kerana ia akhirnya hanya akan mengurangkan pengeluaran padi negara.

Sebaliknya, beliau meminta supaya pesawah menggunakan kaedah estet padi dengan membenarkan tanah mereka dimajukan oleh syarikat besar memandangkan ramai penanam padi sudah berusia.

"Anak-anak mereka tak minat nak teruskan jadi petani padi. Ini menyebabkan kawasan penanaman padi semakin lama semakin kurang sedangkan kita nak kekalkan pengeluaran kita sebanyak 70 peratus daripada kegunaan.

"Kalau kita banyak import akhirnya akan membebankan kita juga. Jangan biar tanah sawah terbiar. Kalau kita boleh tumpu cara ini (estet padi), tak perlu tumpu kepada kerja-kerja sawah," katanya

Muhyiddin berkata masalah yang sering diutarakan oleh para penanam padi adalah masalah air tetapi ada kawasan-kawasan yang tidak berhadapan dengan masalah itu masih menghasilkan pengeluaran padi yang rendah

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di bidor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bidor - Google Blog Search


Nurdqaseh Bridal & Photography: Pertunangan Ati Kampung Poh, <b>Bidor</b>

Posted: 03 Jul 2011 03:25 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pertunangan Ati Kampung Poh, Bidor. Nurdqaseh Bridal kali ini mengunjungi rumah Cik Ati di Kampung Poh untuk menghiasi majlis ini dengan andaman istimewa serta hiasan pelamin tunang. Kami mengucapkan selamat mengikat ...

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


Golf : Danny Chia menang RM26,250 <b>di Batu Gajah</b> » Perak News <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2011 04:18 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Golf : Danny Chia menang RM26,250 di Batu Gajah. June 25, 2011 — Leave a Comment. Posted in Sport, State News · Cancel Reply. Leave a Reply. Name. Email. Website. You can use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr ...

07 di kamunting - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kamunting - Google Blog Search


Taiping Mali: Port membeli minyak subsidi <b>di</b> Ayer Puteh <b>Kamunting</b>

Posted: 07 Jul 2011 06:24 PM PDT

Setiap malam sampailah ke pagi kawasan ini begitu akatif dalam urusan 'kencing' . Minyak yang diisi dalam tong akan dipindahkan ketempat lain dengan sebuah kereta proton wira aeroback ACK 1750.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


Top 40 Facebook Countries In Asia

Posted: 07 Jul 2011 07:18 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Overall activity: 76.0%. Achievements: Three Friends Recommendation Second Class 3 months registered Tagger Second Class 1000 Experience Points Fautiq_89 is on a distinguished road. Join Date: 26 Aug 2010; Location: kuala kurau ...

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


<b>Negeri Perak</b> | DrSinga&#39;s Blog

Posted: 12 Jun 2011 03:21 AM PDT

.

.

.

.

Perak adalah sebuah negeri di Malaysia

Kami ke luar negeri jer…

belum ke luar negara lagi …

Kami ke Perak

Kami ke Pantai Remis Perak

Ada juga Pantai Remis Selangor ,  ya Kawan-Kawan

Kami ke Kerja Kawin kawan EncikAbdul

Encik Ahmad Fedtri …

.

Kami ikut jalan ' tepi pantai '

Kami jumpa Kuala Selangor .. Teluk Intan .. dan terus ke utara

Kami jumpa Kampung Lekir .. Kampung Koh .. Segari ..

Kami jumpa Teluk Rubiah.. Teluk Batik … Teluk Senangin

.

Banyak tempat  (saya mintak EncikAbdul berhenti dan dia berhenti … Saaaayang EncikAbdul … ) kami berhenti dan makan dan ambik gambar

.

.

.

kawan EncikAbdul itu sangat puitis .. dan penulis lirik lagu

Semasa dalam perjalanan .. kami dengar salah satu lagu nya di radio

Liriknya lebih kurang gini …

.

saya suka …

puitis …

Yang tulus ikhlas
Ingin sesekali dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sesekali jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

.

.

.

.

Saya juga jumpa kawan saya di sana

Gadis Bunga

Siapa ??!! tanya EncikAbdul …

Gadis Bunga …

Siapa ..?? Bunga ??!!

Aiyoooooo…..

Kawan Blogger saya lah Bang ….

.

.

Nota kaki kanan :

Don wori EncikFirdaus …

Saya ingat anda …

Nama anda sentiaaaaasa di dalam top of the list FM saya bila saya ke Luar Negara nanti

Sibbbb baik Pantai Remis ini tiada FM yang saya jumpa …

saya sokong hobi baru anda ini …

:)

.

.

.

.

.

.

saya rasa saya nak enter frame lah ….

0.000000 0.000000

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved