Jumaat, 23 November 2012

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


“Ada Udang di Balik Batu” <b>di Tanjung Piandang</b> « Lampu dan <b>...</b>

Posted: 23 Nov 2012 06:53 AM PST

Oleh Rizal Yob Ipoh
image

Tanjung Piandang, 21hb November 2012 – Lawatan mengejut GGT NUBE Ipoh telah mengejutkan pengurus di bank tunggal di sini. "Sudah lama saya tak tengok Nube sampai sini…bila mau naik gaji…kalau you orang naik kita akan naik gaji jugak…mesti lawan kuat-kuat sikit kasi gaji besar…" kata pengurus berkenaan yang juga berasal dari Miri Serawak itu.

Lantas kami kami memaklumkan kepadanya tujuan kami berenam hadir ke cawanganya untuk berjumpa ahli-ahli Nube di banknya untuk bertanya khabar.

image

Sebelumnya kami telah menerima aduan salah laku pegawai – pegawai di bank ini melalui ahli yang menghubungi Nube Ipoh. Laporan menyatakan bahawa ada beberapa pegawai meninggikan dan mengherdik suara yang kasar kepada ahli – ahli Nube dan beberapa pegawai disitu.

image

Perkara yang berlaku ini telah disahkan oleh ahli – ahli dibank ini sebelum perjumpaan antara
pengurus dan kami semasa risikan yang kami lakukan kepada ahli.

Antara aduan serius adalah jika "shortage" teller diarah membayarnya dan dituduh tidak amanah iaitu merujuk kepada kes baru-baru ini.

Berbalik kepada perjumpaan itu, pihak kami menyatakan kepada pengurus itu bahawa pihak kami akan berjumpa ahli – ahli dan reaksinya adalah beliau seolah tidak selesa dengan permintaan daripada kami, namun beliau membenarkan  diadakan di bilik khas bersebelahan biliknya.

Mesyuarat yang berlangsung antara ahli – ahli dan GGT Nube Ipoh disifatkan berjaya kerana lanjutan daripada mesyuarat ini ahli telah bersemangat untuk mara menentang penindasan yang berlaku

Sekian laporan yang disediakan

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Cari ilham <b>di</b> Pulau <b>Pangkor</b> | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 16 Nov 2012 05:25 PM PST

November 17, 2012 by  
Filed under Sukan

Selepas mengharungi tiga perlawanan persahabatan yang sukar, skuad Harimau Malaya melepaskan lelah di Pulau Pangkor, lapan hari menjelang kejohanan Piala Suzuki AFF.

Sebahagian daripada pemain skuad Harimau Malaya menenangkan fikiran dengan melakukan aktiviti riadah ketika menjalani kem bina semangat tiga hari di Pulau Pangkor, bermula semalam.

Anak-anak buah Datuk K. Rajagobal mengambil peluang tiga hari di pulau peranginan itu untuk mencari ketenangan, di samping memupuk perpaduan. Malah, kem bina semangat yang bermula dari hari ini hingga esok itu diharap mampu membantu pemain lebih fokus.

Persiapan Harimau Malaya untuk mempertahankan kejuaraan Piala Suzuki sedikit terencat apabila mencatat tiga keputusan mengecewakan pada aksi persahabatan.

Mereka kalah 1-0 kepada Vietnam pada 3 November, tumpas 2-0 kepada Thailand (7 November) dan seri 1-1 dengan Hong Kong pada 14 November lalu. Malaysia akan bertemu Bangladesh dalam persiapan terakhir, Selasa ini sebelum membuka kempen Piala Suzuki dengan menentang Singapura di Stadium Nasional, Bukit Jalil, 25 November depan.

"Tujuan kita datang ke sini adalah untuk membawa pemain keluar daripada suasana yang memberi tekanan kepada mereka agar selepas mereka pulang dan kembali menjalani latihan, mereka lebih bersemangat dan fokus untuk perlawanan seterusnya.

"Walau hanya tiga hari berada di sini, saya fikir ia adalah baik untuk pasukan kerana kita beri mereka suasana lain daripada hari-hari biasa yang mereka lalui.

"Malah melalui aktiviti yang diadakan di sini, kita harap ia akan membantu meningkatkan semangat dan ketahanan mental pasukan," kata Rajagobal ketika ditemui di Pangkor Island Beach Resort di sini sini semalam.

Ditanya mengenai program skuad kebangsaan sepanjang berada di pusat peranginan tersebut, Rajagobal berkata, ia akan diisi dengan pelbagai aktiviti termasuk sesi membina semangat sepasukan.

"Pemain kita punya semangat yang tinggi. Sebagai profesional, mereka juga perlukan cuti yang boleh dimanfaatkan untuk menenangkan fikiran tanpa gangguan.

"Di samping memotivasikan mereka, kita turut mengadakan aktiviti untuk mendengar pendapat mereka yang kita fikir akan membawa satu semangat yang lebih baik kepada pasukan," katanya lagi.

Mengulas mengenai tekanan yang dihadapi menjelang Piala Suzuki AFF, Rajagobal berkata, keyakinannya terhadap kemampuan pemain masih sama dan pemain juga sedar apa yang perlu mereka capai pada kejohanan tahun ini.

"Kita kena positif, skuad Harimau Malaya terdiri daripada anak Malaysia, kenapa kita terlalu kritik dan memberi komen negatif?."

Sementara itu, kapten Harimau Malaya, Safiq Rahim berkata, percutian ini memberi peluang kepada pemain menenangkan fikiran dan mengeratkan kerjasama.

"Kita harap percutian ini dapat memberi sesuatu yang baru kepada pasukan, malah ia merupakan cara untuk memotivasikan pemain dan memantapkan semangat berpasukan," katanya.

Bagi, penjaga gol kebangsaan, Khairul Fahmi Che Mat, walaupun antara mereka mempunyai hubungan akrab, namun dengan adanya percutian ini, ia akan lebih mengeratkan lagi hubungan daripada aspek komunikasi.

"Bagus sebenarnya bila berpeluang berada di sini kerana kami boleh tenangkan fikiran tanpa gangguan selepas penat mengharungi beberapa perlawanan," ujarnya.

Dialog Antarabangsa <b>Pangkor</b> 2012 Platform Perak Jadi Pusat <b>...</b>

Posted: 19 Nov 2012 09:07 PM PST

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, berkata aspek pembangunan yang dipilih sebagai tema prelude persidangan Dialog Antarabangsa Pangkor 2012 yang membuka tirainya hari ini sentiasa relevan, sekaligus berpotensi meletakkan negeri Perak sebagai pusat persidangan bertaraf dunia di  masa akan datang.

Meskipun ada pihak yang mendakwa tema atau modul itu tidak sesuai dibahaskan lagi, namun kerajaan negeri katanya, mahu menjadikan persidangan itu sebagai sebagai medan bagi membahaskan aspek pembangunan yang akan dibentangkan oleh tokoh pemikir ternama.

"Kita akui untuk menganjurkan persidangan bertaraf antarabangsa memerlukan perancangan besar dan sebagai permulaannya, prelude Dialog Antarabangsa Pangkor 2012 dianjurkan di bandar raya Ipoh sebagai persiapan meletakkan ia setanding dengan Dialog Antarabangsa Langkawi.

"Selain itu, kerajaan negeri yakin dapat mencapai sasaran itu berikutan kerjasama dan komitmen baik yang diberikan oleh empat universiti di negara ini terdiri Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Universiti Teknologi MARA (UiTM), Universiti Teknologi Petronas (UTP) dan Universiti Sains Malaysia (USM)," katanya di Ipoh, hari ini.

Terdahulu, Zambry merasmikan persidangan Dialog Antarabangsa Pangkor (PIDD) 2012 anjuran Institut Darul Ridzuan (IDR) dengan keempat-empat universiti berkenaan yang dihadiri seramai 300 peserta dari seluruh negara.

Hadir sama, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Ahmad Puhat Nayan dan Ketua Pegawai Eksekutif IDR, Datuk Seri Dr Abdul Rahman Hashim.

Mengulas lanjut, beliau berkata persidangan itu akan berlangsung di Pangkor, tahun depan dan segala cadangan pada persidangan buat pertama kali ini bakal dinilai oleh kerajaan negeri untuk tindakan seterusnya.

Sementara itu, kerajaan negeri juga katanya, merancang untuk menyediakan lebih banyak pusat persidangan bagi membolehkan persidangan bertaraf antarabangsa berlangsung di bandar raya Ipoh.

"Ketika ini, Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) di peringkat akhir menyiapkan model pusat persidangan yang boleh memuatkan lebih 3,000 peserta pada satu-satu masa.

"Kita harap dengan wujudnya pusat persidangan bertaraf antarabangsa di Ipoh nanti, ia akan memberi impak positif kepada ekonomi dan pertumbuhan negeri secara menyeluruh," tegasnya lagi.

Dalam perkembangan berkaitan, Zambry berkata, sebelum ini, kerajaan negeri berjaya meletakkan nama Perak di peta antarabangsa dengan menganjurkan pelbagai acara bertaraf antarabangsa termasuklah dalam sektor pelancongan dan seni budaya.

"Sektor pendidikan turut menjadi tumpuan utama apabila kerajaan mengadakan perbincangan dengan pihak berkaitan bagi mewujudkan pusat pendidikan bertaraf antarabangsa di Perak," katanya.

Tambah beliau, terdapat beberapa universiti bertaraf antarabangsa di Perak dan salah satu daripadanya ialah UTP di Tronoh.

"Di sektor pelancongan pula, kita telah mendapat pengiktirafan di peringkat antarabangsa apabila Lembah Lenggong dinobatkan sebagai Tapak Warisan Dunia UNESCO selain menganjurkan tiga program utama berteraskan pelancongan berasaskan sukan yang mendapat liputan baik di kalangan media massa.

"Untuk sektor seni dan budaya pula, kerajaan negeri menganjurkan Pesta Antarabangsa Lagu Rakyat dan Puisi Pangkor yang kini masuk tahun ketiga penganjurannya," kata Zambry lagi.

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


1,200 penduduk dipindahkan akibat banjir <b>di Kampar</b> – Perak Today

Posted: 11 Apr 2012 09:58 PM PDT

    Kira-kira 254 keluarga dari sekitar Kuala Dipang, dekat Kampar dipindahkan ke pusat pemindahan banjir selepas rumah mereka dinaiki air sejak jam 5 pagi tadi.

    Paras air naik sehingga ke paras bumbung dan disifatkan penduduk banjir terburuk sejak 30 tahun lalu.

    Ketika ini, semua mangsa ditempatkan di Sekolah Menengah Kebangsaan Kampar dan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir turut melawat mangsa sebentar tadi.

    Pegawai Daerah Kampar, Ismail Hassan, berkata antara kawasan terjejas teruk termasuklah Kampung Kuala Dipang, Kampung Pasir, Kampung Baru Kuala Dipang dan Kampung Nyior.

    Tegasnya, kejadian berpunca limpahan air Sungai Kampar akibat hujan lebat sejak tengah malam tadi dan diburukkan lagi dengan kejadian dua tebing sungai yang pecah.

    Pada sidang media selepas melawat mangsa banjir, Zambry berkata selain Kampar, banjir juga berlaku di kawasan Ijok, dekat Selama selain Daerah Batang Padang.

    "Kita juga menerima laporan kira-kira 300 keluarga di Ijok terpaksa dipindahkan akibat banjir dan masalah sama juga berlaku di Daerah Batang Padang.

    "Di Daerah Kampar pula, kira-kira 1,200 penduduk terpaksa dipindahkan ke dewan Sekolah Menengah Kebangsaan Kampar pagi ini selepas rumah mereka dinaiki air akibat hujan lebat yang turun mulai jam 11 malam tadi.

    "Air Sungai Kampar melimpah lalu mengakibatkan rumah penduduk yang terletak di tepi sungai terjejas teruk dengan kejadian banjir yang disifatkan penduduk yang terburuk setakat ini," katanya.

    Kerajaan negeri katanya, melalui Majlis Keselamatan Negeri akan menyalurkan bantuan sewajarnya kepada mangsa yang kebanyakannya tinggal sehelai sepinggang

    Beliau turut mengarahkan Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) membaiki segera ban sungai yang pecah bagi mengelak masalah banjir menjadi lebih serius.

    Ditanya samada banjir berpunca daripada kegiatan pembalakan, Zambry berkata, hujan lebat luar biasa merupakan punca yang menyebabkan kejadian banjir di beberapa kawasan di Perak.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Hampir 200 Rumah <b>Di Seri Manjung</b> Dilanda Ribut, Kejadian <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2012 07:49 AM PST

"Habis semua perabot dan barangan elektrik dalam rumah rosak di basahi air. Bagaimanapun saya tetap bersyukur kerana keluarga dan penduduk kampung tidak mengalami sebarang kecederaan.

Asri Mohd Chor

"Harta boleh dicari.. tapi kalau ianya melibatkan kehilangan nyawa atau kecederaan hanya Allah sahaja yang mengetahui," kata Asri Mohd Chor, 52, salah seorang mangsa yang terlibat dalam kejadian ribut di Taman Perumahan Fasa 3A Seri Manjung, dekat Lumut, semalam.

Dalam kejadian itu, sebanyak 119 buah rumah mengalami kerosakan bumbung selain peralatan perabot serta elektrik selepas di basahi air hujan dalam kejadian kira-kira 6.15 petang semalam.

Kejadian itu merupakan paling buruk berlaku sejak setahun lalu, di mana sebanyak lima kejadian ribut dilaporkan berlaku di situ termasuk pada Julai tahun lalu yang melibatkan sebanyak 52 buah rumah penduduk di kawasan perumahan yang sama.

Shaari Zaini

Seorang lagi mangsa, Shaari Zaini, 42, berkata selain mengalami kerosakan di bahagian bumbung rumah, cermin belakang kereta jenis Kancil yang diletak di depan rumah turut pecah akibat terkena serpihan atap yang berterbangan dalam kejadian tersebut.

"Selain cermin kereta, beberapa keping cermin tingkap rumah turut pecah selepas dilanggar serpihan sampah sarap yang berterbangan itu.

"Bagaimanapun, saya bersyukur kerana tiada seorang pun ahli keluarga cedera akibat kaca tingkap yang pecah itu," katanya.

Sementara itu,  Setiausaha Sulit Kanan Menteri Besar, Rashidi Ibrahim berkata, dalam kejadian kira-kira 6.15 petang semalam,  hampir 200 buah rumah penduduk di Taman Perumahan Fasa 3A, Seri Manjung dan Kampung Datuk Seri Kamaruddin (KDSK) terlibat dalam kejadian tersebut.

"Sehingga jam 12 tengahari ini seramai 185 penduduk dari Taman Perumahan Fasa 3A, Seri Manjung dan KDSK (2) dilaporkan terlibat dalam kejadian itu.

"Kebanyakan penduduk mengalami kerosakan bumbung rumah serta peralatan elektrik dan perabot selepas rumah mereka dibasahi air hujan.

"Kita juga telah mengarahkan beberapa kontraktor untuk memperbaiki segera bumbung rumah penduduk bagi mengelakan kerugian lebih besar lagi," katanya kepada pemberita ketika meninjau tempat kejadian, hari ini.

Dalam perkembangan yang sama, Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Daerah Manjung, Anuwar Ismail berkata, pihak JKM sedang bersiap sedia memindahkan penduduk ke pusat perpindahan sementara di Dewan Majlis Perbandaran Manjung (MPM) sekiranya keadaan memerlukan.

"Kita bimbang, hujan atau kejadian sama akan berlaku berikutan amaran yang dikeluarkan oleh Jabatan Meteorologi melaporkan hujan dan angin kencang akan berlaku dalam tempoh sehari dua ni," katanya.

Menteri Besar Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pangkor turut berada di tempat kejadian dan melawat mangsa kira-kira jam 8 malam semalam dan mengarahkan semua jabatan dan agensi kerajaan mengambil tindakan serta merta membantu semua mangsa. – Nooraini Mahamad.

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


KaKi JaLaN: MiSi IPoH PaRT 5 : THE LaST DReDGe (KaPaL <b>...</b>

Posted: 19 Nov 2012 07:20 PM PST

Assalamualaikum, Salam jom pi jalan dan Salam Tahun Melawat Perak 2012 (promo akhir tahun)
Ok... sambung balik dalam minggu Mencari Hidden Gem di Ipoh...  ini entri terakhir untuk pakej percutian dua hari di Ipoh bersama Byya, Maszuber dan John kaedahnya...  Macam mana aku leh jadi agen pelancongan ni pun tak pasti.. #drama
Entri dahulu baca dari sini 
Selepas menikmati keindahan alam semulajadi gua batu kapur terpanjang di Malaysia iaitu Gua Tempurung, kami meneruskan perjalanan ke Tanjung Tualang melalui pekan Malim Nawar.  Berkobar-kobar rasanya nak melihat satu lagi tempat menarik di negeri Perak iaitu Warisan Kapal Korek Bijih Timah.  Almaklumlah, lembah Kinta ni dulunya kan terkenal dengan lombong bijih timah...  Haruslah tengok mana-mana tinggallan selain dari kawasan-kawasan lombong tu je kan????  Rupa kapal korek camne??? Pernah tengok? Pernah tengok? Tak pernah?? Ok, aku pun tak pernah!! Kita sama!
Jomssss....  Melawat Perak 2012 katanya kan??? Moh kita ke sane sana.


Sebenarnya aku berharap kat dalam kapal korek ini diletakkan maklumat-maklumat dengan peralatan dan sekian-sekian tempat di dalam bahagian kapal ini apa dia.  Masuk dalam kapal ni memang impress, menarik tertarik tapi sayang tak tahu alat ini untuk apa, alat itu untuk apa.
Memandangkan kapal korek ini masih lagi dalam proses naik taraf / baikpulih, maka memang aku haraplah  nota-nota ringkas ditampal atau diletakkan di kawasan tersebut.
Hurmmm tetiba baru perasan tak banyak ambil gambar dalam ni... Ekekeke... Maksudnya, memang korang kena pergi sini dan tengok sendiri letew... Moh ke Perak!! 

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Kitab Tawarikh 2.0: Sejarah Kacang Cap Tangan Ngan Yin.

Posted: 23 Nov 2012 08:11 AM PST

Oleh : Harith Faruqi Sidek




Sebut sahaja kacang tanah, pastinya kacang tanah yang terkenal di Malaysia, Kacang Menglembu Cap Tangan Ngan Yin akan terbayang di fikiran. Kacang tanah yang dikomersilkan dibawah cap dagangan berupa tangan yang menunjukkan isyarat bagus ini cukup terkenal, malah sudah  dipasarkan dipasaran luar seperti Singapura, China, Canada, Hong Kong, New Zealand, Australia, Amerika Syarikat dan banyak lagi. Syarikat Ngan Yin ditubuhkan pada tahun 1960an lagi, dan nama Ngan Yin adalah bersempena insan yang mengusahakan perusahaan ini, iaitu Encik Ngan Yin.
Perusahaan Kacang Tanah di Malaysia
Melihat balik pada sejarah perusahaan kacang tanah di Malaysia, ianya dikatakan dimulakan oleh masyarakat cina yang berhijrah daripada tanah besar china sekitar tahun 1800 lagi. Perusahaan yang bertapak di Menglembu, Perak ini pada mulanya adalah aktiviti ekonomi yang muncul secara sampingan hasil kemakmuran perusahaan bijih timah di Perak. Malah dikatakan benih kacang menglembu ini juga berasal dari negeri China. (Stephen Boey, The Straits Times, 21 May 1970:7)
Kemasyuran Kacang Cap Tangan ini membuatkannya menjadi juadah yang lazim dilihat untuk apa jua acara, perayaan, berkelah, majlis hari jadi  dan sebagainya. Dengan pasaran yang luas, pastinya perusahaan ini memerlukan sumber yang mencukupi, kilang pengeluaran syarikat Ngan Yin berpusat di Kampar, dan sumber kacang tanah dari pengusaha ladang tempatan juga didapati dari sekitar Lembah Kinta dan Sungai Siput. Kilang Syarikat Ngan Yin merupakan yang terbesar di Malaysia. 
Menjadi mangsa cetak rompak
Siapa sangka, akibat kemasyurannya jugalah kacang cap tangan ini pernah menjadi mangsa cetak rompak, bukan sekali, malah dua kali. Peristiwa pertama berlaku sekitar tahun 1970an, Encik Ngan Yin sendiri apabila menerima aduan dari orang ramai telah pergi menyiasat sendiri kebenarannya. Beliau dapati  kacang menglembu palsu ini telah dijual secara meluas di Singapura, iaitu di kawasan Ochard Road, Toa Payoh,Chinatown dan Bugis Street,dan setelah aduan polis dilakukan, kacang-kacang palsu ini telah dirampas.(The Straits Times, 14 January 1974:15)
Kejadian kedua berlaku sekitar tahun 1980an, kali ini pelakunya telah dikenakan hukuman yang lebih berat. Peniaga yang disabitkan kesalahan memiliki dan cuba menjual 210 paket kacang cap tangan palsu itu telah didenda $700. (The Straits Times, 15 Oktober 1981:15).


Pengasas Ngan Yin meninggal dunia
Pengasas perusahaan kacang menglembu cap tangan, Encik NganYin meninggal dunia pada 20 Julai 1980, ketika sedang melakukan aktiviti jalan kaki di kaki Bukit Kledang. Beliau yang berusia 61 tahun pada ketika itu, tiba-tiba diserang sakit jantung yang membawa maut.

An Export First: Groundnuts for the States (14 jun 1968), The Straits Times. P.14
Boom for groundnut industry if supply can meet demand (21 Julai 1969) The Straits Times. P.8
Counterfeit Label (15 Oktober 1981) The Straits Times. P.14
Menglembugroundnuts reach the U.S.A. (7 August 1968). The Straits Times. P.8
Question of nuts, bread and butter.(14 January 1974). The Straits Times. P.15
Stephen Boey. (21 May 1970) Nuts- A growing cocern!, The Straits Times. P.7

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


Batu vs Kayu: Konvoi Kembara Oren disekat <b>di Sungai Siput</b>

Posted: 03 Nov 2012 12:58 AM PDT

Satu konvoi yang diketuai pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman dilaporkan disekat oleh sekumpulan individu ketika cuba memasuki kawasan Felda Lasah di Sungai Siput, Perak.
Laman Harakahdaily melaporkan, Mazlan turut dikasari oleh beberapa orang individu dalam kejadian pada kira-kira jam 10 pagi itu.
"Kemungkinan lebih dari 100 orang yang menghalang dan mengepung kenderaan kami dan jumlahnya bertambah ramai.
"Kebanyakan mereka memakai baju berlogo Umno dan BN," katanya seperti dipetik Harakahdaily.
Gambar yang disiarkan bersama laporan itu menunjukkan sekumpulan individu berhimpun di antara beberapa buah kenderaan di atas sebatang jalan.
Ia juga menunjukkan kumpulan tersebut membawa bendera BN dan juga poster yang tertera slogan "Mazlan Aliman jangan rosakkan masa depan Felda".
Laman itu juga melaporkan, sekurang-kurangnya 10 orang anggota polis turut berada di tempat kejadian.
Dilaporkan, konvoi bersama 20 kenderaan dalam program Kembara Oren Selamatkan Felda – satu acara anjuran Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Perak dengan kerjasama ANAK.
Program yang mensasarkan golongan peneroka itu, menurut Harakahdaily, bertujuan memberi penerangan mengenai isu berhubung Felda.
ANAK sebelum ini giat mengadakan siri bantahan ke atas usaha penyenaraian Felda Global Ventures Holding ke Bursa Malaysia.
NGO berkenaan juga mengadakan satu perhimpunan disertai 5,000 orang pada pertengahan Julai lalu bagi menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung usaha penyenaraian tersebut.

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


“Dari Irc kini Manager” <b>di Kuala Kurau</b> « Lampu dan mentol&#39;s Blog

Posted: 22 Nov 2012 04:40 AM PST

Oleh Rizal Yob Ipoh

image

image

Kuala Kurau, 22hb November 2012 – Hari ini dalam sejarah kami dijemput oleh seorang pengurus bank disini untuk merekrut pekerja bawahanya menyertai NUBE.

Jemputan berkenaan disambut gembira oleh kami yang hadir walaupun kami menempuh  3 jam perjalanan panjang untuk sampai.

Ternyata kedatangan kami dialu – alukan beliau denganya menyediakan tempat kami untuk bermesyuarat, memperkenalkan ahli – ahli disitu dan membantu kami merekrut salah seorang pekerjanya yang tidak lagi menyertai NUBE sejak 20 tahun lalu.

Selain itu dalam mesyuarat, pihak kami memberikan peluang kepada ahli disitu bertanyakan soalan – soalan untuk ditanyakan kepada kami. Kami dimaklumkan secara keseluruhan hubuang kerja amat baik dan tiada masalah dihadapi ahli – ahli disitu.

Untuk pengetahuan semua, Pengurus yang dinyatakan dahulunya sebagai seorang Pengerusi IRC di Sungai Siput sebelum dinaikan pangkat ke jawatan sub-pegawai dan seterusnya ke jawatan eksekutif.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved