Jumaat, 9 September 2011

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Puakajoran.blogspot.com: Banjir Kilat <b>di Trolak</b> Pekan

Posted: 21 May 2011 12:00 AM PDT

Jumaat, 6 Mei, sekali lagi Trolak Pekan dilanda banjir kilat. Banjir terburuk pada tahun ini , setelah banjir besar yang melanda pada tahun 2008. Hujan yang turun berlarutan sejak awal pagi telah menyebabkan beberapa kawasan rendah dan berhampiran sungai Trolak dilanda banjir. Kawasan-kawasan tersebut ialah sebahagian Kampung Kelah Baru, Felda Trolak Selatan, Kampung Batu 4 dan Trolak Pekan. Kuantiti air yang banyak dan turun secara mendadak, gagal ditampung alirannya oleh sungai Trolak walaupun kerja-kerja pendalaman dan pembersihan sungai baru sahaja dilaksanakan.Rumah Pengumpul Sumber Puakajoran Sdr. Saiful@Pak Su turut dinaiki air.Banyak juga peralatan yang tidak sempat diselamatkan.

Rakan-rakan membantu membersihkan rumah saudara Saiful sejurus selepas banjir surut.

Juragan Nizam turut serta.

Bahagian bilik yang masih digenangi air. Boleh ternak ikan keli.....
Ibu Pak Su....orang yang paling bimbang jika hujan lebat dan berlarutan.
Bahagian dapur.
Kelihatan takat air di dinding. Hampir ke paras ketiak Pak Su.



Menurut cakap-cakap penduduk setempat, kejadian banjir kilat yang kerap melanda kawasan ini sejak tahun 2008 disebabkan beberapa projek pembangunan yang dilaksanakan sekitar sini. Kesan pembangunan tersebut telah menyebabkan beberapa laluan air secara semula jadi telah tersekat. Kesannya, penduduk yang mendiami kawasan rendah mengalami banjir kilat. Ada juga penduduk yang menyatakan aliran air yang tidak terkawal disebabkan kerja-kerja pembalakan di beberapa lokasi, antaranya di kawasan Changkat Belanga dan beberapa lokasi lain. Apapun, segalanya sudah berlaku, tugas kita hanya menghadapi dan pihak-pihak yang berwajib pula cuba mencari jalan untuk mengatasi masalah tersebut agar penduduk yang mendiami kawasan rendah tidak dihantui fenomena banjir kilat setiap kali hujan lebat. Bukan sedikit harga yang perlu dibayar untuk mengejar kemajuan......

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


Duel Ulang Boy vs Jefry <b>di</b> pemilukada Kabupaten <b>Kampar</b> <b>...</b>

Posted: 27 Aug 2011 03:41 AM PDT

Boy dan Jefry diprediksi akan bertarung lagi di arena pertarungan yang sama. Sayang, nama pertama menerima "tamparan keras" sebelum masuk ring Pemilukada Kampar. Angin segar bagi si kuda hitam?

Tidak seperti biasanya, siang itu, Jumat (12/8), saat Riau Satu mencoba menghubungi Drs. H. Burhanuddin Husin MM, kali ini ponselnya terdengar diangkat. Setelah disampaikan maksud hendak wawancara terkait Pemilukada Kampar 2011, terdengar suara dari seberang: "Nanti dulu, ya, saya sedang ada acara." Lemah sekali suara itu kedengaran. Sedang mengikuti acara apakah gerangan sang Bupati Kampar itu?

Informasi dari seorang rekan wartawan kemudian mampu menyibak apa yang terjadi: "acara" yang disebut Burhanuddin kemungkinan adalah pemeriksaan dirinya oleh Komisi Pemberantasan Korupsi sebagai tersangka kasus dugaan tindak pidana korupsi penyalahgunaan izin kehutanan. "Ia mulai diperiksa sejak pukul 10.00 WIB," kata sang rekan. "… dan baru usai pukul 17.20 WIB. Tapi tidak ditahan."

Dugaan Burhanuddin sedang bermasalah terkait dengan kasus hukum yang membelitnya diperkuat SMS (pesan singkat) dari H. Azis Zaenal, Ketua DPW Partai Persatuan Pembangunan Riau, satu di antara tujuh parpol pendukung pasangan Burhanuddin-Zulher. Saat disampaikan maksud hendak wawancara terkait sikap PPP mendukung pasangan itu, lewat pesan singkatnya yang diterima Riau Satu, Minggu (14/8) Azis mengatakan. "Nanti saya kabari," katanya. "Situasi kan dah berubah ni."

Terlepas ditahan atau tidak, proses hukum lanjutan yang dijalani Burhanuddin merupakan sebuah "tamparan keras". Parahnya lagi, itu terjadi tidak sampai terpaut sepekan setelah ia –bersama bakal calon wakilnya, Drs. H. Zulher MS—mendaftar ke Komisi Pemilihan Umum Kabupaten Kampar sebagai peserta Pemilukada Kampar 2011. Pasangan Burhanuddin-Zulher mendaftar ke KPU Kampar pada Minggu (7/8), didukung koalisi tujuh partai politik.

Itu artinya, momok yang selama ini ditakuti Burhanuddin akhirnya mendekat juga, dan hampir berwujud. Apalagi, di antara sejumlah pejabat Provinsi Riau yang tersangkut kasus hukum yang sama, hanya tinggal Burhanuddin yang belum ditahan, kendati status tersangka sudah lumayan lama melekat di dirinya. Selebihnya, selain ada yang telah divonis bersalah, sebagian lainnya sedang menjalani proses hukum, dan ditahan.

Azam Awang, pengamat politik lokal, telah memrediksi hal ini. Ia menilai segala kemungkinan bisa saja terjadi, termasuk juga pertarungan akan dimenangkan si kuda hitam bersebab bakal kandidat yang dinilai paling berpeluang sama-sama pernah dan sedang terlibat masalah, kendati dalam persoalan berbeda. "Tapi pada tataran logika politik, kita tetap memberi skor tinggi pada incumbent yang sedang berkuasa untuk memenangi pertarungan," katanya.

Yang menjadi persoalan, menurut Azam, kedua tokoh, Burhanuddin dan Jefry yang sama-sama mengincar Bupati Kampar periode 2011-2016, juga sama-sama pernah dan sedang terbelit persoalan. Burhanuddin, misalnya, masih menyandang status tersangka KPK dalam kasus penyalahgunaan izin kehutanan, dan Jefry pernah punya "dosa masa lalu", yaitu perseteruannya dengan kalangan guru yang berujung dengan dinon-aktifkannya Jefry sebagai bupati.

Terbelit persoalan hukum, tapi ada satu nilai lebih Boy –panggilan akrab Burhan—, yaitu mampu menjaga kondusifitas daerah. Selama hampir lima tahun jadi bupati di Kampar, hampir tidak pernah terjadi gejolak sosial di sana. Bagi Akmam Adipoetra, tokoh masyarakat Kampar, justru hal itu yang ditempatkan sebagai syarat utama pemimpin Kampar ke depan. "Kampar ke depan diharapkan dari kalangan figur yang mampu menjaga kondusifitas daerah," katanya.

Boy akan tetap maju? Gelagatnya memang seperti itu. Ketua DPD Partai Demokrasi Indonesia Perjuangan Riau, Suryadi Khusaini, misalnya, tidak terlalu memedulikan kasus hukum yang tengah me-rundung "jago"-annya. Menurut Suryadi, soal kasus hukum yang tengah membelit Boy ada kesan tidak akan berlanjut ke tingkat yang lebih tinggi. "Saya pikir, persoalan itu sampai saat ini tidak ada masalah," tambah mantan Wakil Ketua DPRD Riau itu.

Golkar juga termasuk parpol yang haqqul yakin mengusung Burhan-Zulher. Abu Bakar Siddik, Wakil Ketua Bidang Informasi dan Komunikasi DPD I Partai Golkar Riau, mengatakan bahwa karena berdasarkan survei LSI rating Boy lumayan tinggi, maka Golkar menetapkannya untuk diusung di Pemilukada Kampar 2011. Dasar pertimbangan lain, lebih mengedepankan kader murni karena Burhanuddin merupakan Ketua DPD II Partai Golkar Kampar.

Partai Kebangkitan Bangsa juga bersikap serupa. Purwaji S.Sos, Ketua DPC PKB Kampar, mengatakan pihaknya lebih cenderung membiarkan masalah hukum yang menjerat Boy berjalan sesuai koridor yang ada. Bagi Purwaji, ia bersama para koleganya di PKB tetap pada prinsip memegang asas praduga tidak bersalah. "Tapi kita tentunya berharap agar proses hukum itu dilakukan dengan cepat agar diketahui apakah memang benar seperti yang dituduhkan atau tidak," ujarnya.

Para pendukung Jefry tentunya punya alasan pula untuk memajukan "jago"-annya. Eva Juliana Jefry, Ketua DPC Partai Demokrat Kampar, misalnya, mengatakan bahwa partainya mendukung pasangan Jefry Noer-Ibrahim Ali untuk maju di arena Pemilukada Kampar 2011 sudah didasarkan pada sejumlah pertimbangan yang matang. "Setidaknya kami punya tiga pertimbangan dasar untuk itu," kata Eva.

Menurut Eva, ketiga pertimbangan dimaksud antara lain Jefry pernah memimpin Kabupaten Kampar, selain juga figur yang dimaksud merupakan kader Partai Demokrat, dan terakhir hasil survei yang diadakan PD menunjukkan rating Jefry relatif tinggi dibandingkan dengan figur-figur lain yang disurvei. Termasuk di antara yang disurvei itu adalah Drs. H.Burhanuddin Husin MM, Bupati Kampar periode sedang berjalan.

Herman Gazali, Sekretaris DPW Partai Amanat Nasional Riau, mengatakan dukungan yang diberikan partainya terhadap Jefry Noer-Ibrahim Ali didasarkan pada dua pertimbangan pokok, yaitu berdasarkan hasil survei dan komitmen sang bakal kandidat. Menurut Herman, berdasarkan survei Cartah Politika, nama Jefry menempati rangking teratas dari sejumlah nama yang disurvei. "Yang disurvei melalui survei terbuka itu merupakan nama-nama yang mendaftar ke PAN," katanya.

Pertimbangan kedua, yaitu bakal kandidat yang punya komitmen dengan PAN, dimaksudkan agar sang kandidat bila kelak terpilih memiliki tanggung jawab moral untuk ikut membesarkan PAN. Aplikasi-nya, antara lain, kalau untuk bakal kandidat bupati sudah bergabung dengan partai politik tertentu, harapan beralih ke bakal calon wakil bupati untuk menjadi kader PAN. "Cara seperti ini telah kita lakukan di Siak," sambungnya.

Bagaimana dengan "dosa masa lalu" Jefry di Kampar? Sekretaris DPD Partai Keadilan Sejahtera Kampar Herman Thamrin mengajak semua pihak untuk lebih menatap ke masa depan. "Saya yakin, banyak juga di antara bakal kandidat Pemilukada Kampar 2011 yang punya dosa masa lalu," ujarnya. Dikatakan, memang masalah tersebut ikut menjadi pertimbangan, "Tapi kami lebih berorien¬tasi untuk menatap ke depan," ujar Herman.

Mengharap Dukungan

Burhanuddin memang sudah memantapkan langkahnya untuk maju lagi dalam ajang Pemilukada Kampar 2011 dengan mengincar kursi Bupati Kampar periode 2011-2016. Makanya, saat deklarasi pasangan yang didukung Koalisi Kampar Bersatu itu di Bangkinang, Minggu (7/8), Burhan mengajak masyarakat Kampar mendukungnya dalam ajang Pemilukada Kampar 2011. "Tidak ada lain yang kami harapkan kecuali dukungan dari kita semua," ujarnya.

Boy juga mengakui bahwa selama hampir lima tahun menjadi Bupati Kampar periode 2006-2011, pihaknya telah banyak berbuat untuk membangun Kampar. Kendati demikian, suami Ny. Mimi Gusneti itu yang juga Ketua DPD II Partai Golkar Kampar itu mengakui masih banyak tugas dan agenda pembangunan yang belum selesai. Makanya Burhan berharap diberi kesempatan satu periode lagi untuk memimpin Kampar.

Zulher, pendamping Burhan, mengatakan bahwa keputusannya menerima tawaran berpasangan dengan Burhanuddin, sebagai wujud loyalitasnya terhadap atasan. Selain itu, kata Zulher, Burhanuddin juga dinilai sebagai figur yang mampu dan cakap untuk membawa daerah ini ke arah yang lebih baik. "Walau dengan anak sendiri, tapi kalau sang anak dinilai tidak mampu, kenapa harus dipaksakan melakukan kerja sama untuk bidang tertentu?" tambahnya.

Sementara H.Jefry Noer, bakal calon Bupati Kampar lainnya, menyatakan bahwa ia maju lagi ke arena pertarungan Pemilukada Kampar 2011 bersebab besarnya dukungan masyarakat. Sejumlah survei yang diselenggarakan juga menunjukkan kecenderungan besarnya harapan masyarakat terhadap Jefry. Ditanya pro¬gram, Jefry mengatakan akan melanjutkan konsep lama yang terangkum ke dalam Lima Pilar Pembangunan Kampar.

Bakal calon wakilnya, Ibrahim Ali SH, mengatakan akan mengupayakan agar APBD Kampar membawa manfaat memadai bagi daerah dan masyarakat. Ia menilai, APBD Kampar sejauh ini tidak memberi dampak yang memadai. Ia membandingkan dengan daerah tetangga, Sumbar, di mana pengalokasian APBD-nya dinilai berdaya guna dan berhasil guna.(Sumber Catatan FB Novrizon Burman – Tabloid Riau Satu, Edisi 113, 22 Agustus 2011)

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Kirapu.blogspot: Buka puasa <b>di</b> restoran Koh Samui, <b>Ipoh</b>

Posted: 27 Aug 2011 10:57 PM PDT

Baru-baru ni kitorang berbuka puasa di restoran Koh Samui yg terletak di Jalan Raja Ekram, Ipoh. Restoran Koh Samui ni ialah sebuah restoran mewah yg menyediakan makanan asli Thai...harga makanan kat sini agak mahal kerana konsepnya ala-ala hotel gak...huhu...sekali sekala




07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


oPeNs 24 hOuRs a DaY...: <b>Bukit Merah</b> Laketown Waterpark Visit

Posted: 01 Sep 2011 02:00 AM PDT

It's been awhile since I last blogged. And to my dear readers, you will be abit disappointed for not seeing a food post. Yours truly has been on a dry season and did not really went food hunting regularly. Besides that,  I think I have tried out most of the eateries in Ipoh worth mentioning. How bout a short write up on a day trip instead. After all, its my first time driving long distance. Seriously, the furthest I drove was to Kampar only. And this time, I'm fortunate to make another milestone to drive up all the way to Bukit Merah.

Bukit Merah exit is just a short drive after the Taiping toll, if you are travelling from Ipoh. Toll cost involved: RM10.10 from Ipoh Toll to Bukit Merah Toll, with a time cost of slightly more than 1 hour. Petrol is a subjective matter but distance traveled was around 150km to and fro. 

Thank God for a day off! I have been a bit sick of working on public holidays, both recognised "unrecognised" public holidays. As long as the factory operates, I have to be at work. If the its within a "declared" PH by the company, then I will get a replacement day off. Yes, NO double/triple pay/allowances! So, I'm very glad to be away from work, at least for a day during the Raya period. Kelvin suggested to "play water". Hence we are here!

I was here at Bukit Merah Laketown during the H.U.G.E. Camp back in 2000 if I'm not mistaken. That time we only have free time to explore the Birdpark/OrangUtan Island.

I wonder how much the ticket has increased but its RM27 per person for the water park entrance. Good thing is.... flat rate for all season. So no surcharge on peak periods/holiday season.

Well, we have to leave our belongings in the locker. Handphones, wallets and cameras. So yes.... I did not get any pricey shots of myself enjoying that day. So one more picture before we get wet. =)

Yes this is the standard outfit. No spectacles, No buttons or jeans. No jewellery. Oh, that's the tube for rent. RM10. Without it, you will not get to play certain water slides.... Check in time, approx 11.30am...

Checkout time 4.00pm.... But the weather was real good. We kinda expected it to rain but it didn't. It was "just right". Ideally I prefer a clear morning sky with a cloudy afternoon but things turned out to be the opposite. Since we played till late afternoon, we did had quite measurable scale of sunburn.

These are some of the quick snapshots I got after my shower. I went in to snap pics of certain attractions. This is the Giant Wet Bubble. Only 6 people can enter at one go for a timed session. Make sure you make full use of it as you have to queue up for quite some time. Have a "last man standing" game and throw all your opponents down! Else, have a race to the top using the ropes. Or you can just play safe by syiok sendiri jumping on the inflatable bubble~

This is how you make full use of the RM10 rent for the tube. The Giant Tube Slides. Else you can laze around with the tube in the Wave Pool or the Lazy River. For more "intimacy", take off your shirt and go for the Body Slide, where you have direct contact with the slide surface. There are 2 lanes, one in which you will go through turnings causing a slight nauseating experience. The other one, you will end up having water inside your nostrils if you do not hold your breath as its a straight slide down to the pool.

This is the ultimate ride in the whole park. Enter The Boomerang! One person at a go... Scream all you want. But if possible, open your eyes la and feel the G force on your body. Not as horrifying as the Space Shots in Genting, the initial journey downwards definitely gets your heart beats faster.
Final shot - posing with a Buaya on the "Wave Pool". Please peeps, if you called me a Buaya, think again, when was the last time  did i buaya you? It was a all guys trip... except for somebody's gal tagging along. And yes, I did not buaya also. But I did "cuci mata" abit.... once in a while, okla to spend this amount =) This sums up my Raya-Merdeka break, putting aside yumchar sessions every nite. 

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Senandung Syahdu: Bertahagaan Kulaan Banjar <b>Kerian di</b> rumah <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2011 12:55 AM PDT

Assalamualaikum....................... Alhamdulilah... Akhirnya  dapat juga berjumpa dengan kulaan Banjar Kerian pada raya ketiga di rumah kak niza (salah seorang geng facebook kulaan Banjar Kerian) di Changkat Jering.... Tima kasih lah pada angahnyaa dan geng KBK yang lain yang menceriakan lagi  aroh kak niza neh............Bah,, napayak lagi handak disurahkan lehhh....................... nah... nireng aja  gambarnyaaa,.... Salam buat marinaan, kawanan kulaan Banjar.. Peace!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


: Super <b>Kinta</b> - Kompleks Yik Foong - Bazar Bulat

Posted: 04 Sep 2011 10:56 PM PDT

SUPER KINTA



Super Kinta dah wujud lama sebelum pasaraya Jusco, Ipoh Parade dan Tesco. Tempat membeli-belah paling grand pada zamannya. Melebihi Emporium di pekan Batu Gajah ketika itu. Hehe. Tapi sayang hayatnya berakhir setelah wujud pasaraya yang lebih moden dan lengkap infrastukturnya. Sempat jugak aku berdating pada tahun 2002. Masa tu baju-baju di atas rak dah tak banyak, rata-rata dah tinggal suku sahaja.
Pasaraya ni terletak di tingkat atas Pasar Besar Ipoh.
Di bahagian bawahnya terdapat pasar ikan, daging, sayur, babi, buah-buahan dan bahan-bahan memasak. Di tingkat satu terdapat gerai buah-buahan, ubat-ubatan tradisional, Juga terdapat kedai buku, permainan dan perhiasan rumah. Surau dan tandas juga disediakan. .Di tingkat bawah pulak ada menjual barang antik seperti di pasar Loken.
Oh ye, di tingkat satu ada kedai menjual kaset, aku lupa nama kedainya. Kalau nak dapatkan kaset (masa tu takde CD ) sinilah tempatnya. Dan juga tempat men'Dubbing Lagu" pilihan..
Zaman kecik-kecik dulu, aku mesti melompat bila bapak aku kata nak pergi Super Kinta. Aku pernah terlost dari pandangan family aku beberapa ketika asyik membelek permainan. Department permainan di Super Kinta antara yang terbesar di Malaysia. Manyakk syiokk... Aku tak dapat beli barang permainan yang mahal-mahal macam Maskman, Transformers atau kereta kontrol..cuma yang murah-murah aje, Hotwheels. Tu pun dah gumbira gila.
Studio jamming Pak SYJ masih wujud hingga kini. Pada tahun 2005 aku pernah bawak dua budak untuk audition vokal bagi mencari pelapis baru vokalis kumpulan SYJ.
**********************************************************************************

KOMPLEKS YIK FOONG



Kompleks Yik Foong terletak di Jalan Laksamana berhampiran Super Kinta. Tidak ada pasaraya di Malaysia sepertinya kerana kedai-kedai di dalamnya seperti rumah teres (kedai sebuah-sebuah). Seperti di Kinta City (tidak termasuk Jusco). Dulu ada pusat permainan video di tingkat atas sekali kononnya untuk mereka yang berumur 18 tahun ke atas. Tapi aku redah aje, zaman tu umur 14 tahun.
Dulu tak ada pun peniaga Melayu berniaga, susah kot nak bersaing dengan peniaga Cina. Kalau ada pun hanya pembantu jualan atau pencuci tandas sahaja. Sedih.. Tapi awal tahun 2000 dah ada peniaga Melayu, nama kedai dia PC Blossom. Aku baik jugak dengan owner kedai tu, Kak Teh namanya. (kak Teh tu bini Pian Shizuka). Berjaya jugak aku beli RAM512 dengan harga yang sangat murah. Sekarang dah banyak peniaga Melayu antaranya Bozok dan ape tah lagi aku lupa namanya.
Kedai Melody Music satu-satunya yang menjual kaset sampai sekarang. Stabil sungguh ekonominya. Carilah apa jenis genre muzik, semua ada dari pop indon, dangdut, rock, punk, oi!, blues hingga ke black metal.
Dulu Kompleks Yik Foong ni selalu jadi port bergaduh. Macam-macam puak ada. Tak lupa jugak tempat memperagakan fesyen pakaian dikalangan peminat muzik antaranya punk dan metal. (Doktor Bentara, sila beri penjelasan, haha)
Kompleks Yik Foong ketika ini terkenal dengan penjualan barangan komputer. Banyak lot kedai bersaing sesama sendiri menawarkan harga yang menarik. Lebih kurang macam di Kompleks Low Yatt, Kuala Lumpur.
Di saat ini pun aku masih teringat lagi keenakan masakan Meggi di kedai bahagian bawah tanah. Apa nama kedai Cina tu aku dah lupa. Sekali sekala aku singgah pekena, melepaskan gian bersama dengan air longsoi. Pergghh...
Band SYJ sempat merakamkan kenangan di Yik Foong dalam album Khudrat (tahun 1990).
**********************************************************************************

BAZAR BULAT



Bangunan di atas antara mercu tanda yang menjadi nostalgia kepada sesiapa yang membesar di bandaraya Ipoh sekitar tahun 70'an dan 80'an. Bangunan ini terletak di Pasar Yau Tet Shin dan berhampiran dengan Jubilee Park di pusat bandar Ipoh. Sayangnya bangunan ini telah dirobohkan pada penghujung 90'an dan kini ia dijadikan kawasan parkir kereta. Adoi...!

Dulu, aku selalu singgah ke Bazar Bulat lepas membeli belah di Super Kinta. Ape lagi kalau bukan makan nasi ayam. Sambil mata menjeling ke arah pusat permainan video.
Bangunannya unik macam donut kerana ia berbentuk bulat. Bangunan ini menempatkan pelbagai jenis kedai antaranya kedai pakaian, pusat permainan video dan snooker. Bazar Bulat juga dikenali kerana restoran nasi ayamnya yang terkenal iaitu restoran Nasi Ayam Bazar Bulat serta sebuah studio rakaman yang dikenali sebagai Studio SYJ di mana sebuah kumpulan rock tempatan yang terkenal sekitar tahun 80'an iaitu SYJ telah ditubuhkan di sini.

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Rakaman Video Ceramah Anwar Ibrahim <b>di Gerik</b>: umno hanya <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 03:28 AM PDT

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


Yob Yong Jom Tengok Umi Bogelkan Anwar <b>Di Batu Gajah</b> Hari Ini <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2011 04:40 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]C eramah Ummi Hafilda dan Rahimi serta demontrasi secara aman mendesak Anwar menyerahkan DNAnya kepada pihak pendakwa untuk dibandingkan dengan DNA lelaki 'Y' di Arena Square Batu Gajah pada hari ini jam ...
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved