Khamis, 10 Mei 2012

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


55 mangsa banjir <b>di Manjoi</b> masih di pusat pemindahan – Perak <b>...</b>

Posted: 20 Feb 2012 11:31 PM PST

Seramai 55 orang daripada 14 keluarga mangsa banjir di Manjoi masih berada di pusat pemindahan selepas rumah mereka dinaiki air berikutan hujan lebat semalam.

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Manjoi, Datuk Nazri Ismail, berkata mereka ditempatkan di dewan orang ramai di sini sehingga keadaan banjir di rumah mereka pulih.

"Walaupun banjir sudah surut tetapi air masih bertakung di rumah mereka dan perlukan masa untuk dibersihkan," katanya kepada pemberita di Ipoh, hari ini.

Beliau berkata, mereka dapat pulang ke rumah masing-masing esok.

Semalam, 500 orang daripada 140 keluarga di Gugusan Manjoi dan Buntung dipindahkan ke dua pusat pemindahan selepas air naik akibat limpahan dari Sungai Tapah dan Sungai Pari berikutan hujan lebat lebih lima jam.

- BERNAMA

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Rakaman video ceramah Nurul Izzah <b>di Gopeng</b>: Tugas kerajaan <b>...</b>

Posted: 10 May 2012 06:19 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Rakaman video ceramah Nurul Izzah di Gopeng: Tugas kerajaan bukan kayakan kroni-kroni! Share this: StumbleUpon · Reddit. Like this: Like. Be the first to like this post. This entry was posted on May 11, 2012 at 1:19 am and is filed under ...

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Rojak Pasembor: Durian dah runtuh <b>di</b> Wilayah <b>Trolak</b>

Posted: 10 May 2012 12:41 PM PDT



Felda Wilayah Trolak di Perak dan Hulu Selangor serta Gugusan Felda Sungai Koyan di Kuala Lipis adalah antara penerima awal durian runtuh sebagaimana yang diumumkan Persana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini.
Seramai 7,845 ketua keluarga peneroka dari 21 tanah rancangan Felda Wilayah Trolak di Perak dan Hulu Selangor menerima bayaran khas fasa pertama yang keseluruhannya berjumlah RM39.2 juta disempurnakan oleh Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir dalam satu majlis di Felda Besout 2, Sungkai, dekat sini.
Zambry berkata, semua peneroka berkenaan termasuk dari empat tanah rancangan Felda di Selangor akan menerima bayaran RM5,000 setiap seorang secara berperingkat-peringkat mulai hari ini.
"Pengumuman imbuhan khas oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ini bukan durian runtuh tetapi sawit runtuh kerana durian tiada harga tetapi kelapa sawit ada harga.
"Saya mohon supaya apa yang kita dapat ini dijadikan sebagai kesyukuran kepada Allah serta usaha kerajaan membantu meringankan masalah dan menjadikan peneroka Felda benar-benar berjaya," katanya pada majlis berkenaan.
Pada majlis tersebut, seramai 25 peneroka iaitu masing-masing lima orang dari Felda Besout 1, Felda Besout 2, Felda Besout 3, Felda Besout 4 dan Felda Besout 5 menjadi kumpulan pertama menerima bayaran tersebut yang dibuat hari ini.
Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Slim, Datuk Mohd. Khusairi Abdul Talib dan Ahli Parlimen Tanjung Malim, Datuk Seri Ong Ka Chuan.
Zambry juga menempelak pihak tertentu yang hanya tahu memperlekeh setiap usaha yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) termasuk mendakwa pemberian durian runtuh itu sebagai 'rasuah politik'.
Sementara itu, bagi peneroka di Gugusan Felda Sungai Koyan, Kuala Lipis pula menerima durian runtuh dengan pembayaran berjumlah RM4.2 juta hari ini.
Satu majlis khas penyerahan replika cek kepada pengerusi jawatankuasa kemajuan keselamatan kampung (JKKK) ketiga-tiga rancangan itu diadakan di Dewan Orang Ramai Sungai Koyan 2 di sini, yang disampaikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jelai, Datuk Wan Rosdy Wan Ismail.
Jumlah itu melibatkan seramai 851 peneroka dari Felda Sungai Koyan 1, Sungai Koyan 2 dan Sungai Koyan 3 yang dijangka akan menerima cek masing-masing dalam minggu ini.
Bagi warga peneroka Felda Koyan 1, mereka akan menerima sejumlah RM1.5 juta diikuti Sungai Koyan 2 (RM1.3 juta) dan Sungai Koyan 3 (RM1.39 juta).
Menurut Wan Rosdy, kerajaan sentiasa mengotakan janji kepada warga peneroka setelah mengumumkan penyenaraian Felda Global Ventures Holding (FVGH) semasa pembentangan Bajet 2012 tahun lalu.

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Homestay yang terletak <b>di Bercham</b> : Semua Homestay

Posted: 12 Mar 2012 08:40 AM PDT

Homestay kami terletak di bercham , hanya 15 minitke lost world of tambun , sesiapa yang berminathanya RM200 Semalam

Kemudahan yang disediakan :-

-Aircond
-Petiais
-Periuk nasi dan dapur

Untuk maklumat lanjut sila hubungi :-

Erwan – 0165200675
Ridzuan – 0125581317

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


Taiping Mali: KP1M Salur Bantuan Kepada Mangsa Banjir <b>Di Kampar</b>

Posted: 14 Apr 2012 05:38 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]KP1M Salur Bantuan Kepada Mangsa Banjir Di Kampar · 14042012 DEMONSTRASI MANSUHKAN PTPTN Bersama ADAM ... Pembohong tuduh Hasan Ali pembohong...hahahahahah ... Perbuatan biadap oleh mahasewel ...

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


Ajijoi: Orang kuat Zambry Kader <b>di Lumut</b> keluar Umno, masuk Pas

Posted: 10 May 2012 12:30 AM PDT

Kalau ikutkan dari sifir politik, apabila ketua bahagian memegang jawatan paling tertinggi, maka bahagian ketua tu sepatutnya menjadi bertambah kukuh dan kuat, tetapi apa yang berlaku dalam UMNO Bahagian Lumut sebalik nya... 
Kenapa boleh berlaku demikian,,, sebab nya Zambry a/l Kadiaq sendiri yang sudah lupa diri, lupa kawan, lupa sahabat setia sebelum ia jadi MB Mahkamah Perak.. Ok, aku mulakan kisah sadis ni ....
Ini adalah salah seorang mangsa kebongkakkan atau kesombongan Zambry apabila menjawat jawatan MB... Padahal si Zaid ini kenal Zambry bukan sehari dua,, beliau dengan Zambry mula berkawan semenjak dari zaman sekolah lagi, nak baik atau tidak rokok pun sebatang boleh kongsi dua orang, dengan arwah bapa si Zaid inilah Zambry belajar silat sendeng kerayong, berapa banyak ilmu-ilmu persilatan dan sebagainya dicurahkan kepada Zambry, apabila timbul krisis Perak awal tahun 2009 si Zaid ni dengan penuh harapan yang cukup tinggi menggunong meletakkan kepada Zambry di lantik MB, dan apabila Zambry menang dengan keputusan mahkamah memihak kepadanya,, dari sini Zambry dah mula bongkak dan lupa diri...
Tetapi sayang bila Zambry dah memegang tampok kuasa kawan baik seperti Zaid dilupakan,, mengikut cerita si Zaid, biasa nya bila ada majlis-majlis yang melibat Zambry di kawasan Lumut, alat siar raya media seperti amplifier dan speaker pembesar suara dan sebagainya digunakan di sewa dari barangannya, kerana dia menjalnakan perniaagan tersebut. Dan bila tiba Zambry berucap sengaja beliau pergi berhadapa dengan Zambry konon-konon nak mengadjust tiang michrophone, dalam waktu sebegitu pun Zambry buat dekkk macam tak kenal langsung.... apa perasaan sebagai manusia di ketika itu,,,,  
Akibatnya, dah 30 tahun duduk dalam UMNO, beliau ambil ketetapan tinggal UMNO dan bersama 14 orang lagi, dan isi borang jadi ahli PAS,,, Jadi kita kena ucapkan terima kasih kepada Dato Seri Zambry... Yang ini seorang lagi mangsa kebongkakkan Zambry, Cikgu Jauhari , sebelum ini aku dah ada keluar cerita mengenai kisahnya sila klik kesian-nasib-malang-pimpinan-umno. 
Untuk pengetahuan hangpa, kalau diikutkan Zambry memang berhutang nyawa dengan Cikgu Jauhari ni, apa tidaknya,, 5 hari 4 malam ia menumpang berlindung diri di rumah Cikgu ni apabila tonto-tonto upahan dari taukeh Cina kolam udang di daerah Lumut mencari Zambry diatas sebab-sebab yang aku sendiri pun malas nak ambik tau..... Sewaktu Zambry Ketua Pemuda UMNO dan nak bertanding Ketua UMNO Lumut dengan menentang Dato Wajdi Ishak, apa yang Zambry ada, harapkan teloq 2 biji ajalah, waktu tu dia bukannya ADUN lagi, di mana dia menumpang untuk menjalankan gerakkerja untuk menjatuhkan musuhnya Dato Wajdi, dia bukannya ada pejabat atau rumah di sekitar bandar Setiawan, hanya dengan belas ihsan Cikgu Jauhari ni memberikannya rumah beliau sebagai markas tempat Zambry menjalankan gerak kerja..oleh kerana terlalu ramai pemuda-pemuda UMNO yang terpengaruh dengan Zamry turut serta, terpaksalah Cikgu Jauhari ni menambahruang rumahnya dengan mendirikan dewan untuk kemudahan Zambry....Selepas Zambry dah menang Ketua Bahagian UMNO dengan menjatuhkan Dato Wajdi, beliau terus dilantik menjadi calon ADUN PANGKOR PRU 10 tahun 2004, apabila menang Zambry terus menjawat EXCO, bila tiba musim durian,, maka dusun Cikgu Jauhari di Titi Gantung menjadi tempatnya persinggahan kerana nak menumpang makan free buah durian bersama pencacai-cacainya,, apabila ia balik dari Ipoh ke Pangkor, dan biasa sekali tak silap aku tahun 2006, waktu anak bongsu aku dapat anugerah pencapaian terbaik dari Lembaga Tabung Angkatan Tentera, program tersebut diadakan di Hotel Crystal Setiawan anjuran BPTM Stiawan, Zambry telah dijemput untuk menyampaikan sumbangan tersebut, waktu itulah kali terakhir aku lihat Cikgu Jauhari yang dah tua masih lagi dok mengiringi Zambry ke majlis tersebut, Olek kerana Zambry nak menunjukkan beliau yang baik hati kononya, maka disuruh Cikgu Jauhari tu keluar pergi entah kemana,, aku tak pasti, tau-tau bila Cikgu Jauhari datang balik terkial-kial ia memegang seikat envelope putih, rupa-rupanya Envelope tu berisi wang sebanyak RM20, kononnya sumbangan peribadi dari Zambry untuk para pelajar yang diberi bersama dengan anugerah dari LTAT. Beberapa minggu yang lepas, Cikgu Jauhari telah dimasukkan ke Hospital Manjung, seorang pun tak ada pimpinan UMNO Lumut yang datang menziarahi beliau, kemudian Cikgu Jauhari telah ditukarkan ke Hospital Ipoh dan dimasukkan ke CCU, selama 22 hari di Ipoh, ada Zambry pi nak ziarah,,, haram.... tak nampak rupa langsung,, OK lah sibuk sebagai Menteri Besar,, apa salah hantar wakil,, Zambry tak ada, wakilnya pun ada, apa punya perangai Zambry ni,, inikah sikap seorang pemimpin.... 
Nampaknya Zambry ni lebih teruk dari Najib yang menjadi dalang dalam rampasan negeri Perak... Teruk-teruk najib pun,, hangpa boleh lihat sendiri... Walaupun Tuan Guru Nik Aziz musuh politik, tetapi sebagai sifat kemanusiaan, Najib boleh meluangkan masa menziarahinya,, berbeza dengan Zambry, Cikgu Jauhari nilah yang bertungkus lumus menaikkan dirinya sehingga ke tahap sekarang, tup-tup Zambry tergamak melupakannya dan menjadikan seumpama musuh..!!!.  
Nak tahu kenapa..... tunggu sambungannya.... jika aku masih diberikan kelapangan, sehat tubuh badan dan ingatan... Insyaallah.. ~manjungmari

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


The Sniper: Gambar2 BERSIH <b>di Ipoh</b>

Posted: 28 Apr 2012 11:49 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]DEDAHKAN KEBURUKAN BAKAL CALON PR SEBELUM PENAMAAN CALON. DEDAHKAN KEBURUKAN UMNO/BN SELEPAS PENAMAAN CALON. MAMPUIH PI! Pengikut. 29 April, 2012. Gambar2 BERSIH di Ipoh. Dicatat oleh TheSniper ...

07 di slim river - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di slim river - Google Blog Search


Ride ke Kenduri Kahwin <b>di Slim River</b>

Posted: 25 Mar 2012 12:00 AM PDT

Program kali ni adalah escort pengantin di Slim River, Perak. Asalnya  weekend ride yang dikelolakan oleh Kawasaki HQ ke Hutan Lipur Lentang, Pahang. Kami berkumpul lebih kurang jam 8.30 pagi ( 23 Mac 2012) di Kawasaki Glenmarie. Lebih kurang jam 9.15, kami ke Restoran mamak untuk menikmati sarapan pagi dulu ( kawasaki blanja  ). Wa pun tak ingat restoran ni kat mana, rasanye dekat Glenmarie ni.
Tengah seronok sarapan pagi. Ambil apa saja. Tapi janganla sampai kenyang sangat, nanti tak larat plak nak bawak motor, maklumla free.
Minah ni duduk betul-betul depan wa,  dikenali sebagai topaz, dia sorang aje rider pompuan ni. Minah ni bawak ER 6n. Badan dia lebih kurang saiz badan wa. Yang dua orang lagi tu, wa baru kenal, tapi dah lupa nama dia. Brader yang baju hitam tu baru beli motor, kalau tak silap baru jalan 500 km. belum habis pantang lagi. Tapi nak buat camno, tak tahan nak weekend ride.Yang motor merah tu ada kursus plak kat Cameron, terus aje bawak motor dia ke sana.
Motor wa yang ada huruf  L tu. Belum ada kesempatan lagi nk ambik B Full.
Taklimat keselamatan oleh Marshal. Dongar ajolah, keselamatan tetap diutamakan. Khusyuk betul brader ni dengar taklimat. Ada di antara diorang ni baru pertama kali join weekend ride, termasuklah wa.
Motor wa parking belakang motor marsahal tu. Tak pe, satu hari nanti wa plak yang akan jadi marshal, yo ko?
wa baru kenal aje brader2 ni.
Kat Petronas Slim River, rehat jap, dah sejam ride ni.
Tengok riding gear masing2, dah mcm pahlawan, hahaha
Alamak, problem plak motor brader ni. radiator bocor. Kena panggil foreman daa. Rasanye brader ni tak dpt ikut konvoi.
Parking dulu kat rumah rehat ni pasal nak tunggu pengantin. Untuk makluman, wa pun tak kenal pengantin ni. Dari sini la kami escort pengantin terus ke dewan orang ramai.Yang bikers adalah pengantin pompuan, lepas ni mungkin dua2 jadi bikers kot Tersenyum lebar betul marshal ni. Maklumla, makan free, tapi duit kepok kena bagi gak.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


CAP gesa siasat projek arowana <b>di Bukit Merah</b> | TERAS <b>...</b>

Posted: 21 Mar 2012 11:29 PM PDT

KUALA LUMPUR, 22 Mac: Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) menggesa kerajaan negeri Perak dan Kementerian Pertanian Dan Industri Asas Tani menyiasat secara terperinci pelaksanaan projek ternakan ikan Arowana di Bukit Merah, daerah Kerian.

Presiden CAP, SM Mohamed Idris (gambar) berkata, sejak projek itu bermula 10 tahun lalu banyak perkara berkaitan undang-undang tidak dipatuhi terutama mengenai kesan ke atas alam sekitar dan masalah kehidupan penduduk tempatan.

Katanya, gesaan itu dibuat oleh CAP berikutan laporan akhbar tempatan kelmarin (BH: 21.3.2012) mengenai pemalsuan dokumen oleh seorang pengusaha projek tersebut yang juga Pengarah Urusan Bukit Merah Akuakultur yang melibatkan 36 lot tanah seluas 28.8 hektar kepunyaan 21 penduduk Kampung Selamat, Simpang Empat Semanggol.

CAP, jelasnya kesal dengan kejadian itu kerana sebelum ini CAPmendapati terdapat banyak peraturan yang tidak dipatuhi para pengusaha projek ternakan ikan Arowana di kawasan tersebut tetapi tidak diberi perhatian serius dan diambil tindakan tegas oleh pihak berkenaan.

"Kami telah mengemukakan banyak persoalan berkaitan projek ini melalui surat rasmi yang dihantar kepada kerajaan negeri Perak, Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Pejabat Tanah dan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) sebelum ini namun projek tersebut terus dilaksanakan," ujarnya dalam satu kenyataan.

Selain tidak melakukan Kajian Kesan Ke Atas Alam Sekeliling (EIA) sebelum pelaksanaannya, beliau berkata tanah-tanah sawah yang terlibat dengan projek itu juga tidak ditukar status dari tanah pertanian kepada tanah industri.

Malah, menrutunya lagi pada tahun lalu (2011) CAP telah menghantar surat kepada Menteri Besar Perak menggesa projek itu dihentikan segera kerana ia boleh menjejaskan sumber bekalan air di Tasik Bukit Merah dan mengancam kehidupan 9,000 petani serta 200,000 pengguna air.

Beliau menjelaskan, air yang digunakan oleh sebuah kolam ikan Arowana seluas 0.4 hektar boleh digunakan untuk mengairi 12 hektar sawah padi.

"Jika di kawasan ini terdapat 3,800 buah kolam, maka lebih banyak air yang digunakan oleh pengusaha-pengusaha ikan hiasan itu.

"Akibatnya petani-petani di daerah ini akan terdedah kepada masalah kekurangan bekalan air untuk tanaman padi di kawasan sawah seluas 24,000 hektar termasuk juga tanah sawah di daerah Seberang Perai Selatan Pulau Pinang," ujarnya lagi.

Sehubungan itu, ujarnya CAP menggesa siasatan menyeluruh dan berterusan dilakukan segera ke atas projek ini dan tindakan tegas perlu diambil ke atas mereka yang terlibat dengan pelanggaran undang-undang yang ada.

Justeru, katanya CAP sekali lagi meminta pihak kerajaan menutup dan membatalkan projek tersebut kerana ia bakal mengundang berbagai masalah ke atas alam sekitar dan kehidupan rakyat.

"CAP percaya jika kerajaan tidak membatalkan projek ini daerah Kerian yang merupakan salah satu jelapang padi negara akan musnah dan ia boleh menggugat sektor pertanian dan sumber makanan untuk rakyat pada masa akan datang," katanya lagi.

sumber : harakahdaily

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Tanah k&#39;jaan <b>di Tg Tualang</b> bertukar tangan

Posted: 25 Jan 2012 01:23 AM PST

Kawasan itu pada suatu ketika dahulu menempatkan blok quarters kediaman, bangunan pejabat dan sebuah surau untuk pusat transit Pendatang Asing Tanpa Izin (Pati).
PETALING JAYA: PKR Cabang Pasir Salak menggesa Pejabat Daerah dan Tanah Kampung Gajah, Perak menyiasat dan membuat pengesahan terhadap status sekeping tanah di Tanjung Tualang.
Penyelaras parlimen Pasir Salak, Abdul Razak Alias berkata, lokasi tanah tersebut terletak agak bertentangan dengan Ladang Agro Koperasi Atlet Malaysia Berhad (KAMB) di Tanjung Tualang, Perak, kira-kira 11 km ke arah bandar Kampung Gajah.
Menurutnya, kawasan itu pada suatu ketika dahulu menempatkan blok quarters kediaman, bangunan pejabat dan sebuah surau untuk pusat transit Pendatang Asing Tanpa Izin (Pati).

"Kemudiannya kawasan itu dijadikan tempat Operasi Jabatan Pertahanan Awam (JPA3) di jalan utama Tanjung Tualang – Kampung Gajah.
"Tetapi sejak 10-12 tahun kemudiannya, dikhabarkan tanah tersebut telah bertukar milik kepada salah seorang ahli politik (bekas Adun tempatan) dan tanah tersebut bertukar menjadi ladang tanaman kelapa sawit," kata beliau dalam email kepada FMT hari ini.
Razak mendakwa ramai penduduk tempatan meragui bagaimana tanah milik kerajaan negeri yang lengkap dengan infrastrukturnya  tiba- tiba boleh bertukar tangan menjadi milik persendirian.
"PKR merasa sedih dan kesal kerana infrastruktur yang dibina telah reput dan terbiar begitu sahaja dan ini merupakan pembaziran wang rakyat dan menggesa pihak berkuasa menyiasat perkara ini dengan kadar segera," katanya.

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Sidang DUN Perak Ke-12: Masalah Banjir <b>di Kerian</b> dijangka <b>...</b>

Posted: 05 Apr 2012 04:00 AM PDT

Penduduk di sekitar Daerah Kerian kini boleh menarik nafas lega setelah kerajaan negeri mengumumkan projek Rancangan Tebatan Banjir (RTB) yang dijangka siap menjelang 2014.

Dengan perlaksanaan projek terbabit, ia sekaligus dapat membantu rakyat daerah Kerian khususnya di Alor Pongsu dan Beriah yang selama ini dibelenggu dengan masalah banjir.

Exco Infrastruktur, Kemudahan Awam, Tenaga dan Air Negeri, Datuk Ramly Zahari, berkata projek itu telah mula dilaksanakan sejak 12 Mac lalu dengan kos RM490 juta bagi mengatasi masalah banjir di daerah berkenaan.

"Kerajaan negeri menerusi Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) telah mengenalpasti punca berlakunya banjir di daerah itu yang melibatkan lembangan Sungai Kerian dan Sungai Kurau.

"Akibat hujan yang berterusan, air di kedua-dua sungai itu melimpah dan kejadian air pasang surut turut menjadi faktor yang menyebabkan aliran air kedua sungai itu perlahan lalu menjadikan kawasan sekitarnya dataran banjir.

"Pelepasan air dari empangan Bukit Merah juga telah capai aras maksimum dan ia terpaksa dilakukan demi menjamin eselamatan dan kestabilan empangan tersebut daripada melimpah," katanya.

Beliau  berkata demikian apabila menjawab soalan lisan Datuk Sham Mat Sahat (Alor Pongsu-BN) berhubung projek berkenaan termasuk punca berlakunya banjir di daerah itu.

Katanya, sebanyak 16 projek tebatan banjir telah dikenalpasti antaranya RTB lembangan Sungai Kerian iaitu membina ban dari Changkat Lobak ke Lebuh Raya Plus, ban dari Sungai Ayer Hitam ke Padang Lalang dan pembinaan rumah pam Parit Buntar.

Pihak JPS akan mengadakan perbincangan bersama penduduk tempatan di kawasan itu terutama penghulu-penghulu kampung bagi membincangkan masalah untuk mengatasi masalah banjir, katanya ketika menjawab soalan tambahan wakil rakyat Alor Pongsu itu.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kelulusan peruntukan bagi membaik pulih dan menaik taraf sistem pengairan di daerah itu ketika merasmikan Hari Penternak, Peladang dan Nelayan Peringkat Kebangsaan di Daerah Kerian pada 14 Jan lepas.

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Taiping Mali: YB ZAHIR BELI DUA BANGLO <b>DI TAIPING</b> GOLF <b>...</b>

Posted: 10 May 2012 06:27 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Mei (76). YB ZAHIR BELI DUA BANGLO DI TAIPING GOLF RESORT? Addin marah Papa Gomo dalam Isu Ibrahim Libya · Pesuruhjaya Pas Perak tak habis-habis bodooo · Fitnah terbaru puak-puak Harami tentang Duit Duria.

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


<b>KUALA SEPETANG</b> ECO TOURISM Mangrove Tour, Bird Watch <b>...</b>

Posted: 09 May 2012 07:12 AM PDT

Industri peternakan kerang merupakan industri yang menjana pendapatan lumayan nelayan Kuala Sepetang.
Kawasan muka laut berhampiran Kuala Sanggar menjadi pusat peternakan kerang. Dari jauh kelihatan kayu pancang ditanda di kawasan peternakan kerang. Kawasan ini merupakan kawasan yang mempunyai hak milik dan peternak membayar hasil cukai tanah di kawasan laut ini.
Kerang hidup di permukaan lumpur. Dengan menggunakan sangkar kecil dan sebatang kayu panjang. Bot nelayan berputar di kawasan kerang untuk menuai hasilnya.

Che Kamarul seorang pengacara rancangan On Air ASTRO berkesempatan membuat tugasan menyauk kerang bagi episod Astro.

Che Kamarul host rancangan On Air membuat tugasan pelancongan menyauk kerang di Kuala Sepetang. Jangan lepaskan peluang menyaksikan Che Kamarul dan saya beraksi dalam rancangan tersebut. Bila akan on air janganlah tanya saya. Apa yang penting rancangan sebegini akan memberikan promosi untuk sektor pelancongan di Kuala Sepetang

 


Tauke kerang sedang meneliti hasil akhir pencucian kerang

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Orang ni: [Bukti Bersurat] Persatuan Kontraktor Melayu Malaysia <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2012 06:23 PM PDT

Surat  diatas bertajuk  PENANGGUHAN  TARIKH  MENSYUARAT  AGUNG  TAHUNAN  PKMM  NEGERI PERAK  KE-35  BAGI TAHUN  2011/2012 adalah suatu bukti yang jelas bahawa persatuan ini menjadi tunggangan Barisan Nasional, ini kerana tertera penyebab  tunggal utama mengapa  mensyuarat ini  terpaksa ditanggungkan oleh kerana  hanya  disebabkan  ARAHAN dari NGO yang bergabung  dengan Barisan Nasional diminta  menangguhkan mesyuarat. 
Keratan isi kandung penyebab yang menjadi bukti PKMM di perkuda oleh Barisan Nasional
Hendak tanggungkan  mesyuarat  tu…lantak la..mungkin kalau sebab-sebab tertentu  dalam organisasi atau  masaalah sebarang teknikal berkaitan persatuan,itu adalah lumrah berorganisasi. Tapi atas sebab arahan NGO yang bergabung dengan Barisan Nasional.. Apa kejadahnya..!!!  PKMM ni parti politik ke..??? 
Patutlah ramai dikalangan kontraktor melayu dinegara ini yang mencari sumber rezeki  dalam sektor kerjaya  ini ramai yang merunggut mengenai  ada sikap pilih bulu dalam mendapat  tender dalam sesuatu projek di tanah air khususnya di negeri Perak,rupa-rupanya memang jelas PKMM  yang menaungi golongan kontraktor ini dibelenggu oleh kuasa rakus Barisan Nasional, maka tidak hairanlah jika ada golongan kontraktor  orang melayu terpaksa gulung tikar dek kerana sikap pilih kasih dan pilih bulu ini banyak sekali berlaku. Untuk  senang  mendapat  sesuatu projek para kontarktor  yang lebih mengampu Najib dan yang lebih menyokong  UMNO BN  maka layaklah menerima tander dan keistimewaan,jika sebaliknya mereka bakal sukar menerima apa-apa  yang sepatutnya.
Disini dapat perhatikan  PKMM  hanya  sebuah persatuan yang berkepentingan politik kepada UMNO BN sahaja,tidak lebih dari itu. Dimaklumkan juga mejoriti  kontraktor  orang Melayu di Malaysia khususnya di negeri Perak  sudah terlalu ramai yang  sudah menolak  sepenuhnya  Barisan Nasional.
Maka tidak hairanlah surat bukti  ini dipertikaian mereka dan diserahkan kepada  aku untuk di kongsi bersama…betul tak..??? Tepuk dada….jangan tanya UMNO BN…tanyalah diri sendiri…haha….
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved