Isnin, 9 Julai 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Rakan 1Klik: Burung Enggang <b>di Pangkor</b>?

Posted: 08 Jul 2012 10:03 PM PDT


Burung enggang merupakan salah satu spesies burung yang unik dengan  paruh dan saiz yang besar serta warna  menarik yang terdapat padanya. Burung Enggang ini juga terdapat banyak di sekitar negeri Sarawak dan menjadi salah satu daya tarikan  pelancong untuk melihat keunikan burung enggang yang banyak terdapat disana. Oleh sebab banyaknya burung enggang di sana menyebabkan negeri Sarawak di kenali dengan nama "Bumi Kenyalang'. 
 Dalam percutian singkat bersama seorang rakan ke Pulau Pangkor  pertengahan bulan yang lalu, saya telah berpeluang untuk melihat  sendiri burung enggang yang dikatakan kebiasaannya  banyak terdapat di Sarawak. Siapa sangka di Pulau Pangkor juga terdapat banyak burung daripada spesies enggang ini. Antara waktu yang sesuai untuk melihat burung enggang ini di pangkor adalah pada waktu pagi di mana burung ini keluar mencari makan dengan memakan sisa makanan yang di tinggalkan oleh pengunjung. Burung enggang di sini  sudah biasa dengan kehadiran pengunjung jadi tidak hairan jika burung ini jinak dan dapat dilihat dalam jarak kira-kira satu meter daripada pandangan kita.
Seperti yang kita ketahui burung ini adalah salah satu spesies burung yang di lindungi di Malaysia. Oleh itu, bagi pengunjung yang bercuti ke Pulau Pangkor jangan lupa untuk pergi ke pantai Teluk Nipah yang sememangnya mempunyai pemandangan yang cantik dan menenteramkan ditambah pula melihat gelagat burung enggang yang banyak terdapat di sekitar pantai tersebut.
Rashid: Pantai Teluk Nipah sememangnya tempat yang menarik untuk dikunjungi dan pemandangannya sangat mendamaikan jiwa. Bagi yang berminat untuk ke sana, rakan saya sedia menawarkan perkhidmatan sebagai pemandu pelancong di sana. ;-). 

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Hartanah Untuk Dijual: Banglo Setingkat <b>di Langkap</b> Baru Setiu

Posted: 19 Feb 2012 07:26 AM PST

Keluasan Lantai : 1500 Kaki Persegi
Keluasan Tanah : 736 Meter Persegi
DEPOSIT : 10% X Harga Jualbeli
EARNEST DEPOSIT : 3% X Harga Jualbeli
Baki 7% Semasa menandatangani Surat Perjanjian J/Beli
Urusan guaman & Pinjaman akan disediakan

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


FREE-NI (IKLAN PERCUMA): RUMAH SEWA <b>DI SERI ISKANDAR</b>

Posted: 27 Apr 2012 08:18 AM PDT

Nama: sharulnizar bin ahmad wazir
Email: rohayasharul@yahoo.com
Website: Google Chrome
Tajuk: RUMAH SEWA DI SERI ISKANDAR
Iklan: Mencari sesiapa yang ingin menyewa rumah teres di Taman Gemilang Seri Iskandar. Keutamaan kepada pelajar.Berhampiran Uitm, KPM dan masjid Taman Gemilang. Hubungi saya 012 5738658/ 013 4107825 (SHARUL)jika berminat.....HARGA BOLEH DIRUNDING
Ip Pengirim: 60.52.1.236

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


eylapunyacerita: Roadtour <b>di</b> Highway <b>Behrang</b>

Posted: 08 Jul 2012 09:36 PM PDT


Hah da seminggu mempraktikalkan diri.macam cepat pulak rasa.macam tak caya pulak.tinggal lagi 7 minggu.kira tue.seminggu baru praktikal minggu nie dah balik kampong.apa pun tak boleh kata bos kuh.arhhhh ..apa ada hal.balik kampong sebab ada hal.hal kawan-kawaan.hah gila la kalau tak balik.
Gerbang gerbong kawen kawan.ada nasik minyak kawan lak tue.hah pastilah aku balik.mana boleh tak balik.2 orang dah jalan.*kawen lah*.tinggal kami yang bz berkerjaya nie lah konon lambat sikit.takpa-takpa hero heroin selalu kalah dulu.selamat pengantin baru Tiha bersama sapa tah nama lakinya, tak berapa nak kenal lagi.
Hari ahad balik Kolumpo.balik balik malam konon jalan sejuk.sekali hah,jem roti gardenia menghadap ke kolumpo.jangja boleh sampai 2 jam dah jadi 4 jam.tambah dengan kejadiannya lagi.kejadian yang,aduhh…
Cik sebi kepunyaan adik gemok aku disodok dari belakang.maka jadilah kami penunggu jalanraya di behrang.duduk tepi divider keta lori moto *semua lalu*.hoooiiii ! apa hon-hon,ngat kami jual kacang putih ka.lepas setle kisah tepi jalan kami keluar highway slim river.buat police repot.aduh,bercinta menghadap abang polis nie.sempat pulak pergi minum lagi sementara kami buat repot.hoiyt,kami esok praktikal tahu tak praktikal.*ayat kat tekak yang tak lepas*.
Pukul 2 kami sampai depan umah.muka semua macam tempoyak basi.simpan tenaga untuk besok. terima kasih cik sebi.

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


ZAKRI ALI: <b>PARIT BUNTAR</b>!!! Ceramah PAS <b>di</b> Pekan Batu Lima <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 02:15 AM PDT

AL QURAN : Surah Hud Ayat 113 - BERMAKSUD : "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan"

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


Karg&#39;s Blog: BERSANTAI <b>DI LUMUT</b> WATERFRONT

Posted: 06 Jul 2012 10:07 PM PDT



Uddin berkesempatan bersantai di Lumut Waterfront sambil menghirup udara petang..Setelah penat
berjalan-jalan Uddin sempat pula menikmati ABC Special kat sini.........Pemandangan petang cukup menarik sambil dapat bergambar suasana kapal berada di belakang sebagai latar belakang..... ...........

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Zambry janji selesai masalah laluan membahaya <b>di Seri Manjung</b>!

Posted: 07 Jul 2012 10:24 AM PDT



Masalah penduduk Kampung Datuk Seri Kamaruddin Tambahan, Seri Manjung dekat sini yang terpaksa melalui laluan merbahaya setiap hari bakal berakhir apabila Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berjanji untuk menyelesaikannya.

Penduduk kampung berkenaan berhadapan dengan bahaya manakala sebanyak 14 rumah dilapor mengalami keretakan serius dipercayai disebabkan kenderaan berat yang keluar masuk ke projek bijih besi Vale International (Vale) dan TNB JanaManjung di Teluk Rubiah menggunakan laluan utama di kampung itu.

Ketika meninjau kawasan itu, Zambry berkata kedua-dua pihak telah diminta menggunakan jalan alternatif berhampiran laluan yang diguna sekarang.

"Mereka (Vale dan TNB JanaManjung) diminta menggunakan laluan baru di situ yang jauh daripada perkampungan penduduk. Pejabat Tanah dan Daerah Manjung diminta mengenalpasti tuan punya tanah di laluan alternatif itu bagi tujuan pembesaran jalan.

"Pihak Vale dan TNB JanaManjung juga akan menghantar kakitangan mereka untuk menilai kerosakan yang dialami 14 rumah penduduk di situ dan yakin masalah itu akan selesai dalam masa terdekat ini," katanya kepada pemberita selepas meninjau dua rumah penduduk yang terlibat, hari ini.

Pengerusi Jawatankuasa Bertindak, Ahmad Lotfi Tarmiji, 49, berkata masalah itu berlaku sejak setahun lalu dan menjadi semakin serius sejak projek Vale dilaksanakan.

"Lori-lori berkenaan setiap hari melalui kawasan ini sehinggakan rumah kami retak akibat gegaran.

"Perkakas rumah kami juga rosak kerana gegaran lori-lori itu yang memang kuat kerana mereka menjalankan kerja 24 jam sehari," katanya.

Seorang penduduk, Mohd Daud Yunos, 64, berkata beliau berterima kasih kepada Zambry yang sudi turun padang bagi melihat sendiri masalah yang hadapi penduduk.

Beliau berkata selain menghadapi masalah keretakan, pelajar dari beberapa sekolah turut berdepan dengan risiko kemalangan maut berikutan laluan itu penuh sesak dengan kenderaan berat terutama ketika pergi dan balik dari sekolah.

"Adakalanya, pemandu lori seolah-olah tidak menghiraukan keselamatan pengguna lain di laluan itu. Mereka dilihat memandu secara melulu dan laju sehinggakan boleh membahayakan nyawa pengguna jalan raya termasuk pelajar sekolah," katanya. - Bernama

Warna-warni politik
Torashah

07 di slim river - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di slim river - Google Blog Search


Pemandu maut, empat cedera dalam nahas <b>di Slim River</b> | Sharing <b>...</b>

Posted: 17 Jun 2012 12:10 AM PDT

IPOH: Seorang terbunuh, empat lagi cedera termasuk seorang parah, apabila kereta yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan di Kilometer 379.9 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Slim River hari ini.

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Labun Cikgu Lin: SIAPA CALON BN <b>DI</b> PARLIMEN <b>PASIR SALAK</b>

Posted: 21 Jun 2012 09:43 AM PDT

ATAU






BN/UMNO


VS


PKR
HJ ZAMSURI ZAKARIA
BEKAS GURU BESAR

ZAKRI ALI: Tajudin <b>Pasir Salak</b> bohong dalam parlimen - Oleh: MSK

Posted: 25 Jun 2012 09:30 PM PDT

AL QURAN : Surah Hud Ayat 113 - BERMAKSUD : "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan"

Kopitiam Bang Nan: Terkencing <b>Pasir Salak</b> Bila Anwar Sergah <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2012 02:15 AM PDT

Perhatikan minit ke 6:30 hingga 16:20. Kahkahkah...

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Taiping Mali: Hairie <b>di Taiping</b> malam ini

Posted: 07 Jul 2012 04:26 AM PDT

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Himpunan Hijau 16 Jun <b>Di Bagan Serai</b> : Wawancara Bersama <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2012 03:13 AM PDT



Wawancara Himpunan Hijau Ke Putrajaya Peringkat Negeri Perak bersama Ustaz Abu Bakar Hussian (Pesuruhjaya PAS Perak)

Wartawan : Assalamualaikum Ustaz

Ustaz Abu Bakar : Waalaikumsalam WarahmatuLlahi Wabarakatuh

Wartawan : Berikutan Himpunan Hijau yang akan diadakan di Masjid Tinggi Bagan Serai pada 16 Jun yang jatuh pada hari sabtu ini, bolehkah ustaz ceritakan sedikit sebanyak berkenaan objektif pelaksanaannya?

Ustaz Abu Bakar : Himpunan Hijau yang diadakan 16 Jun ini cuba membawa satu persepsi kepada masyarakat umum tentang kesempurnaan Islam yang dibawa oleh PAS, dan memberi kefahaman yang jelas tentang matlamat sebenar mengapa PAS dan Pakatan Rakyat meletakkan sasaran untuk ke Putrajaya selepas PRU 13 ini.

Wartawan : Bolehkah Ustaz huraikan serba sedikit berkenaan matlamat ke Putrajaya dan kesempurnaan Islam yang cuba diterapkan oleh PAS

Ustaz Abu Bakar : Perkara pertama yang perlu kita ketahui, dasar perjuangan PAS adalah Islam dan PAS akan memelihara keadilan sejagat seluruh bangsa dan kaum yang ada di Malaysia. Selain itu, PAS berusaha sedaya upaya untuk memahamkan semua lapisan masyarakat tentang kesempurnaan Islam, yang merangkumi sistem pendidikan, ketenteraan, politik,ekonomi, hiburan, cara pakaian, adat, tatasusila dan banyak lagi. Dakwah yang dipersembahkan oleh PAS berbentuk mesra terhadap semua lapisan, termasuk golongan muda, kakitangan kerajaan, atlit sukan, artis hiburan, pakar akademik dan banyak lagi, termasuk golongan non-muslim bagi memahami erti sebenar kehidupan yang disusun oleh Allah yang menciptakan semua makhluk.

Manakala objektif menuju ke putrajaya adalah satu hala tuju bagi mendapatkan pemerintahan Malaysia, untuk memastikan pemerintahan Malaysia berteraskan Islam yang sebenar. Kita melihat selama 50 tahun pemerintahan Barisan Nasional, kerajaan Barisan Nasional telah merosakkan kefahaman Islam di dalam minda masyarakat dengan begitu teruk. Antaranya memisahkan politik daripada Islam, sedangkan Islam itu melengkapi semua elemen termasuk politik. Apabila politik dipisahkan daripada Islam, maka kita akan lihat kecelaruan pemerintahan Barisan Nasional sepertimana yang berlaku pada hari ini. Alhamdulillah, sejak kebelakangan ini kita mendapati sambutan daripada pelbagai lapis masyarakat yang sudah pun mengenali Islam, hasil daripada usaha yang PAS lakukan selama ini, dan bantuan daripada Allah SWT sendiri.

Wartawan : Apakah aktiviti yang diadakan di sepanjang Himpunan Hijau di Bagan Serai ini?

Ustaz Abu Bakar : Antara aktiviti yang menarik ialah konvoi motosikal dan kereta anak muda bersama Tuan Guru Nik Abdul Aziz, persembahan artis terkenal tanah air, pidato anak muda, ikrar rakyat memenagkan PAS dalam PRU-13 ini serta amanat dari Mursyidul Am PAS.

Wartawan : Boleh Ustaz maklumkan apakah program kemuncak dalam himpunan ini?

Ustaz Abu Bakar: Untuk makluman semua, program kemuncak dalam himpunan ini ialah kita akan umumkan beberapa bekas pegawai tinggi kerajaan dan aktivis tegar UMNO menyerahkan borang keahlian menjadi ahli PAS kepada Tuan Guru Nik Abdul Aziz ( Mursyidul Am PAS ).

Wartawan : Baik, terima kasih Ustaz atas kesudian untuk ditemubual. Assalamualaikum.

Ustaz Abu Bakar : Waalaikumsalam warahmatuLlahi wabarakatuh.

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


<b>Manjung</b> daerah pertama <b>di</b> luar Ipoh jadi lokasi kayuhan DS <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2012 01:27 AM PDT

Manjung menjadi daerah pertama siri kayuhan sambil bekerja di luar daerah Kinta yang kini menjadi medium terbaru Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir untuk mendekati dan menyelami permasalahan rakyat Perak.

Bermula di bandar Lumut dan berakhir di Pengkalan Baharu dengan jarak sejauh kira-kira 30 km, Zambry mengakui laluan itu cukup mencabar kemampuan dirinya dan peserta yang lain.

"Ini merupakan kayuhan pertama di luar Ipoh dan saya cukup gembira melihat pelbagai lapisan masyarakat menyambut kehadiran rombongan kami.

"Selain itu, pelbagai masalah telah dibangkitkan rakyat membabitkan isu jalan, rumput dan juga pasar Pantai Remis.

"Saya juga dimaklumkan ada masyarakat Cina di kawasan ini mengemukakan permohonan kepada kerajaan negeri tetapi sehingga hari ini tiada maklum balas diberi," katanya kepada pemberita selepas Majlis Bersama Usahawan TEKUN di Marina Island Resort, dekat Lumut, hari ini.

Zambry berkata, melalui pendekatan itu, rakyat dapat bertemu dan meluahkan masalah mereka secara santai dan tanpa sebarang protokol.

"Saya tidak mempunyai masalah untuk berjumpa rakyat dalam suasana santai dan tanpa sebarang protokol.

"Selain itu, saya juga sedang memikirkan cadangan siri kayuhan ke daerah yang lain pula kerana ia merupakan kayuhan sambil bekerja untuk mendekati dan menyelami permasalahan rakyat Perak.

"Jika menaiki kereta, sudah pasti saya tidak dapat menghidu pelbagai bau kurang menyenangkan yang berpunca daripada projek ternakan haiwan di sepanjang laluan kayuhan hari ini," katanya lagi.

Pendekatan kayuhan Menteri Besar itu semakin diterima rakyat Perak dan pihak pembangkang iaitu PAS Tambun juga turut meniru usaha itu dengan menganjurkan aktiviti kayuhan basikal pada setiap bulan.

Sebelum ini, Zambry dilaporkan berkata, penghijrahan cara pemikiran parti PAS itu ternyata menunjukkan kaedah yang digunakan Barisan Nasional (BN) adalah antara yang terbaik dalam usaha untuk menyelami masalah selain mampu menjalinkan hubungan ukhwah bersama rakyat.

"Apa yang menariknya, mereka sudah tahu saya menggunakan aktiviti berbasikal dan sekarang saya mendapati minggu lepas Pemuda PAS Tambun pun membuat 'fun ride' juga.

"Baguslah mereka ikut kita…saya mula sedar mereka meniru apabila melakukan kayuhan ke kawasan Manjoi dan ketika itu mereka pun sedang menganjurkan aktiviti yang sama…baguslah macam tu," katanya.

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


Jom Perkena Mee Udang Berasap <b>di Kuala Kurau</b>..memang <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2012 08:18 PM PST

Wow..sedap nya..fulamak..memang gempaq..berbaloi....tak tau nak cakap apa dah..hanya itu yang dapat di katakan..kali ini kita tukar tajuk kejap dari ikan dan pancing ke Jalan2 cari makan..Mee Udang Berasap bukan ditelinga.
Baru2 ini penulis kpas berkunjung kerumah saudara (puan zura) di Bagan Serai sempena perayaan Tahun Baru Cina.Menurut beliau (puan zura) sekarang berhampiran area kuala kurau tidak jauh dari bagan serai ada tempat makan best iaitu Mee Udang Berasap. Menurut kata beliau rasa nya lebih sedap dari mee udang kuala sepetang..betul ke? apa lagi, tanpa membuang masa kami pun terus kesana walau pun perut masih kenyang baru lepas makan nasi dirumah puan zura.

Kami terpaksa menunggu lama lebih kurang hampir 30 minit kerana tempat duduk penuh.memang ramai disini.
30min telah berlalu, tempat duduk tak dapat lagi, orang dibelakang yang telah duduk pun belum sampai lagi makanan diaorang.bergini keadaan di kedai makan Mee udang berasap, takpa kita bergambar dulu puan Ros, buat kemudahan pengunjung, sebuah taman permainan untuk kanak2 disediakan...tak lah budak2 meragam nak balik kerana lama menunggu.. 

Selepas hampir 1jam 30min menunggu, baru dapat makan mee udang berasap..

Ini lah rupa nya..memang sedap..betul kata puan zura (saudara penulis).
Harga pun memang boleh tahan ..kalau yang normal cuma RM4.50 saja, kalau nak campur ketam pun boleh.

Puan ros dengan mee berasap.

Untuk sesiapa yang berhajat hendak kesana boleh lah merujuk banner diatas..
Dibawah adalah video bagaimana keadaan Mee Udang Berasap..memang berasap..jangan telinga berasap sudah..hehe
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved