Khamis, 8 November 2012

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Mohd Nazarul Azmi: <b>Langkap</b> Yang Menyesatkan.

Posted: 06 Nov 2012 10:30 AM PST

Rabu, 07 Novembus - Pagi ni layan MTB, light and easy ride ke Bkt Langkap. Tempat dimana aku dok mai 'main' masa mola2 duluuu....hahahaa. Pagi ni just bertiga saja, aku (Odd), Mait Apit and Zizan (dah yang ni saja yang ada, hat lain dah 'retired' abih). Nothing spesel to story.....cuma yang bestnya kami sesat, cabaran sesat paling getir, last2 tak sampai pun Langkap....rasa2 aku dok main kot dalam hutan getah and kelapa sawit tu saja, byk jugak tempat2 best yg sempat kami discover, tp klu mai blk tobat tak ingat.
P/S: Ahah !!! Baru aku perasan, hari ni kayuh tak sakit lutut la plak hehehee....apa rahsianya ???
Permulaan yg cantek....nampak mcm tau jalan.
Dah mola sesat....tp byk rodong naik jaa, naya dekkk.
Line-up 2008....tinggai 2 ni saja hehehee.
Azizan CVS/Koratek....rider yg semakin digeruni ramai.
Tadaa...!!! Rider yg semakin di'Chubby' ramai hihihihi.
"Hah....kat situ ada jalan, jom serbuuuu" - Mait Apit.
Rilek and revise blk laluan tadi....overall puaih la jugak hehehe.

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


penduduk halang "anak" derhaka - <b>trolak</b> selatan

Posted: 02 Nov 2012 07:44 AM PDT















Pada tanggal 3 November 2012, bermula pukul 9.00 pagi, sekumpulan penduduk Felda Trolak Selatan telah berhimpun di Padang Awam untuk sama-sama hadir bagi melahirkan perasaan tidak senang dengan tindak-tanduk "ANAK" yang diterajui oleh Mazlan Aliman yang sering mengecam peneroka dan Felda yang tidak mempunyai pemikiran yang sealiran dengan beliau. Tindakan Mazlan Aliman dianggap sebagai "ANAK DERHAKA" kerana sering memfitnah pemimpin serta pihak FELDA dengan pelbagai tohmahan dan provokasi bagi menimbulkan persepsi negatif rakyak terhadap FELDA dan kerajaan memerintah.

Justeru perhimpunan pada pagi ini adalah mewakili suara ramai penduduk Felda Trolak Selatan yang tidak mahu "Anasir" luar ini mengganggu gugat kesejahteraan dan perpaduan yang sedia terjalin dalam kalangan masyarakat setempat khasnya. Penduduk yang hadir juga berikrar akan sedia dan setia bersama-sama FELDA dan kerajaan memerintah demi kelangsungan kemakmuran yang telah sedia dikecapi demi generasi PELAPIS yang akan meneruskan legasi generasi terdahulu.

Antara pembohongan "ANAK DERHAKA" yang nyata ialah dengan menyata bahawa FELDA TELAH BANKRAP , DS NAJIB BERBOHONG UNTUK MEMBERIKAN BR1M , FELDA MENIPU PENEROKA DALAM PEMBERIAN SAHAM FGV.

Sesungguhnya majoriti penduduk berpendapat bahawa "ANAK DERHAKA" yang dibesarkan hasil penubuhan FELDA ini tidak wajar dibenarkan menjejakkan kaki ke Felda Trolak Selatan ini kerana hanya akan memecah belahkan masyarakat dengan taburan fitnah, buruk sangka dan pembawaan akhlak yang tidak tahu "mengenang budi". Ibarat kata pepatah Melayu : "Jika kita tidak boleh menjadi garam yang mengawetkan ikan, jangan pula menjadi langau yang merosakkan".

Sekian.


07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Perhimpunan aman bantah AES <b>di Lumut</b> 9 Nov

Posted: 31 Oct 2012 11:57 PM PDT

Satu perhimpunan aman akan diadakan pada 9 November depan untuk menyerahkan memorandum membantah pelaksanaan sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) kepada menteri pengangkutan di pejabat Parlimen BN Lumut di Setiawan.

Perhimpunan tersebut digerakkan oleh NGO BANTAH AES yang ditubuhkan baru-baru ini.

setiausaha pelaksana gerakan mansuhkan ppsmi gmp saifullah zulkifliKoordinator bersamanya, Mohd Saifullah Mohd Zulkifli (kiri) berkata penubuhannya adalah hasil satu mesyurat yang dihadiri oleh parti politk, NGO dan pimpinan masyarakat sekitar Parlimen Lumut yang sepakat untuk menubuhkan BANTAH AES.

Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha yang juga setiausaha agung MCA adalah ahli Parlimen Lumut.

Mohd Saifullah berkata perhimpunan aman itu adalah untuk mendesak menteri pengangkutan supaya mengkaji semula dan mengambil kira beban rakyat sebelum melaksanakan AES.

"BANTAH AES menyeru seluruh rakyat terutama di  Parlimen Lumut untuk hadir bersama-sama di perhimpunan ini bagi menyerah memorandum kepada menteri pengangkutan," katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, perhimpunan rakyat itu akan diadakan selepas solat Jumaat di Masjid Nasriyah, Sitiawan sekitar jam 1.30 petang.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


cOraT cOret NusHA : Durian Pancake / Durian Crepe <b>di Ipoh</b>

Posted: 05 Nov 2012 04:32 PM PST

Aku tak sure durian pancake dan durian crepe adalah 2 nama yang sama dan rasa yang serupa. Tapi disebabkan aku tergoda dengan durian crepe orang lain, maka ku cari gak ala-ala gitu. Dan ia ada di sekitar office aku. Suka suka.
Lokasi : Sweet Chat Cafe, AEON Station 18
Lot G61 No 2 Susuran Stesen 18, Ipoh, Perak

Harga : RM 8.90 untuk 3 pcs


Yang gambar ke 2 korang yang duk area Ipoh, Batu Gajah dan kawasan berdekatan boleh order pada Sis Lyiana Tamiza. Aku sendiri belum try tapi ini aku jumpa dalam fb ya. Nampak lebih menyelerakan dari gambar pertama. Nyummmy!
# Oh ya, aku ada terbaca resepinya, nampak simple. Bagi yang tak gemar durian boleh gantikan dengan jagung manis. Menarikkan?

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


my scribbles, wantonly ...: <b>Bukit Merah</b> to Kuala Kangsar - a rail trail <b>...</b>

Posted: 08 Nov 2012 04:10 AM PST

[unable to retrieve full-text content](Bukit Merah). While travelling you get to meet all sorts of people sharing the same enthusiasm with you. These are the golden moments to me when I travel by train. It may be slow, noisy and somewhat irritating, but the ...

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Housewife N Famili: Bukit Merah, <b>di Taiping</b>, Perak

Posted: 02 Nov 2012 03:25 AM PDT

sebenarnya ni kali ke 2 kami ke Bukit Merah, kali pertama dulu 9 tahun yg lalu Bot untuk keseberang (pulau) Dalam bot Naik chairlif bayaran untuk sorang 7 ringgit
Sekeluarga mandi kolam, tp kalau dibandingkan dgn Gambang, Gambang lagi best, keluasannya mcm gambang gak tapi gelongsor untuk kanak2 dan dewasa x best.
Abah dan kwnnya naik gelongsor tp gelongsor sini x best
Balik dri taiping kami singgah di CH, disini pun pernah dtg 6 thn dulu. tp kali ni shopping terus balik. sbb dulu dah rayau habis.
Abang dgn gaya tersendiri

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


SUARA PERAK: SAMBUTAN DEEPAVALI <b>DI KINTA</b> VALLEY

Posted: 03 Nov 2012 08:37 AM PDT


Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh pada 3/11/2012 di Ladang Kinta Valley.
SAMBUTAN DEEPAVALI DI KINTA VALLEY
PKR Cabang Kampar telah menganjurkan jamuan makan di Ladang Kinta Valley sempena sambutan Hari Deepavali. Jamuan ini dihadiri lebih kurang 300 orang dari warga tempatan yang terdiri daripada semua kaum. Program ini dilaksanakan atas usaha saudara Baldip Singh. Selain daripada pemimpin-pemimpin tempatan, program jamuan makan ini juga turut dihadiri oleh YB V.Sivakumar, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Tronoh. Pihak penganjur membuat penghormatan kepada YB V.Sivakumar dan Sdr Baldip Singh.
Dalam ucapan YB V.Sivakumar, beliau menyentuh tentang pencapaian kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang, Selangor, Kedah, Kelantan dan selama 11 bulan di Perak. Beliau juga menunjukkan bukti-bukti bahawa PR adalah kerajaan yang lebih prihatin kepada rakyat.
Selain daripada itu, YB V.Sivakumar juga memberi penjelasan yang terperinci mengenai isu Batu Caves yang begitu hangat dipermainkan dalam media massa baru-baru ini. Beliau menegaskan bahawa kerajaan Barisan Nasional yang bertanggungjawab meluluskan projek membina bangunan 29 tingkat itu  di Batu Caves. Kerajaan Pakatan Rakyat telah membuktikan dengan semua dokumen-dokumen kerajaan yang relevan bahawa projek itu diluluskan oleh Barisan Nasional dengan restu MIC. Beliau merumuskan bahawa tindakan MIC menuduh Pakatan Rakyat dalam hal ini bagaikan 'meludah ke langit'.
YB V.Sivakumar juga menceritakan tentang kejayaan Pakatan Rakyat meluluskan 'Rajagopuram' (Bangunan Gerbang) untuk Kuil Sri Subramaniar (Kallumalai) Ipoh. MIC gagal mendapatkan kelulusan untuk projek tersebut untuk bertahun-tahun lama. Tetapi, Pakatan Rakyat  telah meluluskan projek itu dalam beberapa bulan sahaja. Projek itu  sudah dimulakan dan dalam pembinaan sekarang.
YB V.Sivakumar mendapat sambutan hangat apabila beliau berhujah mengenai polisi-polisi yang bakal dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat apabila menang Putrajaya dalam PRU 13 nanti. Antaranya ialah mengenai penurunan harga petrol, penghapusan tol di Lebuhraya Utara Selatan, pemberian RM1000 setiap tahun untuk warga emas, penurunan harga kereta dan pendidikan percuma untuk semua anak Malaysia.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Pengendara Penganiaya <b>di Tambun</b> Selatan Ditahan - KOMPAS.com

Posted: 30 Oct 2012 09:45 AM PDT

Pembunuhan

Pengendara Penganiaya di Tambun Selatan Ditahan

Penulis : Ambrosius Harto Manumoyoso | Selasa, 30 Oktober 2012 | 23:27 WIB

BEKASI, KOMPAS.com-Tersangka penganiaya yang menewaskan pengendara sepeda motor bernama Jaya (37) dan seorang lagi  bernama Timan (29) kritis di depan Perumahan Mangunjaya Indah II RT 005 RW 016 Mekarsari, Tambun Selatan, Kabupaten Bekasi, Kamis (25/10/2012) pukul 03.30 berhasil dilacak, ditangkap, dan ditahan.           Kepala Subbagian Hubungan Masyarakat Kepolisian Resor Bekasi Kabupaten Ajun Komisaris Bambang Wahyudi seusai gelar perkara di kantor Kepolisian Sektor Tambun, Selasa (30/10/2012), mengatakan, tersangka pelaku adalah Riccy SFS, warga Kampung Kalibaru, Sumberjaya, Tambun Selatan, Kabupaten Bekasi.          

"Setelah penelusuran dan identifikasi terhadap sepeda motor yang ditinggalkan pelaku, kami berhasil melacak dan menangkap tersangka," kata Bambang yang dikonfirmasi pada Selasa malam. Dari hasil pemeriksaan, pelaku menganiaya Jaya dan Timan yang berboncengan naik sepeda motor karena kesal merasa disenggol dan mabuk akibat minuman beralkohol.           Dari gelar perkara terungkap, peristiwa mengenaskan itu bermula saat pelaku pada Kamis sekitar pukul 03.00 pulang dari pesta minum minuman beralkohol di Cafe Danau Indah. Riccy pulang dalam kondisi mabuk berat dan mengendarai sepeda motor seorang diri. Saat melintasi perlintasan rel di Tambun Selatan, sepeda motornya bersenggolan dengan sepeda motor yang dikendarai Jaya yang membonceng Timan. 

Akibat bersenggolan, Riccy menjadi marah dan memaksa Jaya berhenti. Setelah itu, Riccy bertengkar dengan Jaya. Karena emosi, Riccy mengambil pisau dari kotak dalam sepeda motor dan menyerang Jaya dan Timan. Bambang mengatakan, melihat kedua korban terjatuh dengan bersimbah darah dan panik karena korban berteriak minta tolong, Riccy membuang pisau dan kabur dengan meninggalkan sepeda motor Honda Vario Techno putih B 3824 FOT. Teriakan korban terdengar oleh warga yang kemudian menolong korban dan menghubungi polisi.

Jaya dan Timan sempat  diselamatkan dan dibawa ke RS Karya Medika 2 di Tambun Selatan. Namun, nyawa Jaya tidak terselamatkan akibat luka di dada yang terus mengeluarkan darah. Timan selamat tetapi kondisinya masih kritis. Kepada penyidik, Riccy mengakui perbuatannya. Namun, Riccy mengatakan, penganiayaan yang menewaskan orang lain itu dilakukan secara spontan atau tidak direncanakan karena emosi dan pengaruh minuman beralkohol. Akibat perbuatannya, Riccy dijerat dengan pelanggaran KUHP tentang pasal penganiyaan yang menyebabkan kematian seseorang atau penganiayaan amat berat dengan ancaman hingga 20 tahun penjara.

Editor :

Tjahja Gunawan Diredja

07 di bidor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bidor - Google Blog Search


Masjid <b>Bidor</b> sudah boleh diguna – Perak Today

Posted: 13 Nov 2010 03:19 PM PST

Kariah masjid di Bidor kini lega apabila pembaikpulihan Masjid Al-Muhtadin siap sepenuhnya, kelmarin.

Pengerusi Masjid Al-Muhtadin, Yahya Othman berkata, sebelum ini masjid yang sudah berusia lebih 100 tahun itu telah menjalani proses naik taraf.

Namun katanya, atas beberapa perkara tidak dapat dielakkan tempoh membaik pulih masjid itu mengambil masa agak lama.

"Kariah masjid di sini tidak dapat menggunakannya dalam tempoh hampir dua tahun kerana berlaku kerja pembaikpulihan dan kini sudah boleh digunakan selepas semua kerja selesai," katanya pada majlis penyerahan membaik pulih dan menaik taraf Masjid Al-Muhtadin, Bidor kelmarin.

Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Slim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib; Pengarah Jabatan Kerja Raya (JKR) Negeri, Datuk Dr Safry Kamal Ahmad; Pegawai Daerah Batang Padang, Razali Bakar dan Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Roslan Bek Ahmad.

Yahya berkata, penambahbaikan masjid itu melibatkan belanja hampir RM800,000 dan disiapkan dalam tempoh setahun lapan bulan.

Katanya, pada asalnya, peruntukkan sebanyak RM357,000 diterima untuk menambah baik bahagian belakang masjid itu, tetapi kerana agak uzur menyebabkan pembinaan baru perlu dilaksanakan dan ditambah sebanyak RM400,000 lagi.

"Ini menyebabkan berlaku masalah membaik pulih yang melibatkan tempoh masa agak lama dan menimbulkan pelbagai persoalan," katanya.

Sementara itu, Mohd Khusairi berkata, pihaknya berharap jawatankuasa kariah masjid dapat menggunakan wang tabung untuk membaik pulih tandas lelaki.

"Saya difahamkan tabung masjid ini mempunyai peruntukkan mencukupi bagi membaik pulih tandas lelaki yang sudah uzur itu.

"Masjid ini akan menjadi tumpuan umat Islam yang hendak menunaikan solat kerana terletak di kawasan strategik dan mudah disinggahi," katanya.

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


jelajah dsai <b>di</b> sabak bernam dan <b>tanjung malim</b> - angkatan muda <b>...</b>

Posted: 04 Nov 2012 08:47 AM PST

6 November 2012 (Selasa)
1) 8.30 – 12.00 mlm – Ceramah Perdana – (P-Tanjong Malim)
2) Lokasi : Dewan Tokong Khai Kee Theng, Slim River, Perak
3) Penceramah:
i. YB Dato' Seri Anwar Ibrahim
ii. YBhg Dr Mohd Nur Manuty
iii. YB Nizar Jamaluddin
iv. YB Nga Kor Meng
v. YB Sivanesan
vi. YBhg Brigadier General (B) Dato' Abdul Hadi Khatab
vii. YBhg Chua Yee Ling
4) 8.30 – 12.00 mlm – Ceramah Merdeka Rakyat – (P- Sabak Bernam)
5) Lokasi : Dataran Tanah Lesen Parit Baru, Sabak Bernam, Selangor
6) Penceramah:
i. YB Dato' Seri Anwar Ibrahim
ii. YBhg Prof Dr Aziz Bari
iii. YBhg Shamsul Iskandar Mohd Akin
iv. YBhg Ustaz Sallehan Mukhyi
v. YBhg Cik Gu Bard

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Jawatan kosong 2012 di Perbadanan Pembangunan Pertanian <b>...</b>

Posted: 04 Nov 2012 11:56 PM PST

Jawatan kosong 2012 di Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak

Jawatan kosong 2012:  Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak dperbadankan pada tahun 1973. Ia diletakkan di bawah enekmen Perbadanan Pembangunan Pertanian Negeri Perak Bil 2 Tahun 1973, Pindaan Bil 9(1974).Perbadanan ini memulakan operasi pada tahun 1974 dan di bawah pengawasan Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan wilayah.

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan dengan keutamaan diberi kepada mereka dari Negeri Perak, untuk berkhidmat di Perbadanan Pertanian Negeri Perak Kumpulan Pembangunan Syarikat ("SADC Kumpulan") dalam jawatan berikut:

1. Marketing Manager / Executive

Calon-calon yang berminat adalah dipelawa untuk menulis dalam atau menghantar permohonan anda secara on-line, dengan resume penuh, menyatakan kelayakan, pengalaman bekerja, gaji semasa dan gaji yang dipohon beserta gambar berukuran paspot (tidak dikembalikan) kepada: -

HUMAN RESOURCE DEPARTMENT

PERAK AGRO MARKETING SDN BHD

NO. 3, JALAN TAMAN KINTA

TAMAN CHATEAU, 30250 IPOH,

P.O.BOX 228, 30730 IPOH,

PERAK DARUL RIDZUAN

Tarikh akhir permohonan 2 Dec 2012

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2012 ini.
———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2012

from your own site.

GERAKAN MINDA: <b>Negeri Perak</b> Tukar Nama Negeri &#39;EMAS&#39;???

Posted: 31 Oct 2012 10:00 PM PDT



IPOH – Perak yang dulunya kaya dengan bijih timah, kini dikejutkan dengan penemuan di beberapa kawasan yang dikenal pasti menjadi lubuk emas.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, Kerajaan Negeri telah mengenal pasti beberapa kawasan di negeri ini yang memiliki deposit emas yang berdaya maju.

Beliau juga telah mengarahkan Jabatan Mineral dan Geosains menjalankan kajian terperinci berhubung penemuan tersebut.

Menurutnya, satu laporan penuh perlu dibentangkan bagi memastikan kawasan yang dimaksudkan benar-benar berpotensi untuk dikomersialkan ataupun sebaliknya.

"Kita nak tengok juga sama ada kawasan itu ada banyak atau sedikit sahaja longgokkan emas dan kawasan itu kita telah pun kenal pasti, tapi saya tidak boleh dedahkan kepada umum, takut timbul pula masalah lain kelak.

"Setakat ini, kita serahkan jabatan berkaitan menjalankan kajian potensi itu dahulu dan kita tengok hasilnya nanti," katanya di sini, semalam.

Hadir sama, Exco Kerajaan Negeri, Datuk Mohammad Zahir Abdul Khalid dan Datuk Dr Mah Hang Soon serta Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Abdul Puhat Mat Nayan.

Pada Ogos 2009 lalu di Teluk Intan, Zambry dalam kenyataannya turut mengandaikan Perak mungkin muncul sebagai negeri pengeluar emas terbesar di negara ini berikutan kajian mendapati beberapa kawasan di negeri ini memiliki logam berharga berkenaan.

Katanya, Kerajaan Negeri akan mengorak langkah setapak lagi untuk mengadakan kegiatan perlombongan emas bagi menggantikan industri lombong bijih timah yang menjadi kebanggaan Perak sejak beberapa dekad lalu.

Mengulas lanjut, Zambry berkata, Kerajaan Negeri turut mengadakan perbincangan bagi melakukan rombakan semula kategori bahan mineral, galian dan logam yang terdapat di Perak.

"Kita lihat setiap bahan itu perlu diperhalusi dan dikategorikan mengikut spesifikasinya yang betul bagi mendapat pulangan sebenar mengikut harga pasaran.

"Dulu kita guna istilah yang terlalu umum iaitu galian, sama ada bijih timah, pasir, batu atau bahan lain seperti emas, sedangkan ia berbeza royalti dan premiumnya.

"Justeru itu, kita rasa perlu diperhalusi serta dikategorikan mengikut kesesuaian tertentu dengan menukarkan istilah utamanya daripada galian kepada mineral," katanya.

Menurutnya, ia juga bagi mengelakkan pelbagai masalah dihadapi dari segi bayaran premium daripada pengusaha terlibat-SH

GM: Jika benar bagai dikata maka lepas ini orang perak akan mula melombong emas..

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved