Sabtu, 26 Mei 2012

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


HH Official Page: Makan Angin <b>Di Gopeng</b> ;)

Posted: 07 May 2012 06:05 PM PDT


28 April 2012 ,
Alhamdulillah sekali lagi diri ini dapat menjejakkan kaki ke Darul Hikmah. Peluang yang sangat bermakna diberi oleh Allah. Kali ini berpeluang untuk tidur di sana semalaman. Sebelum ke sini, kami terpaksa merentas jam di KL hingga terpaksa menukar laluan mengikut jalan yang jauh. Tiba di DaHikmah sudah petang. Menjamu mereka dengan sedikit makanan yang dibawa. Rasa gembira dapat kembali melihat mereka.
Malam itu,  banyak perkara yang dibualkan. Kami hadir berlima kali ni. Ada yang duduk berbual di kantin. Ada yang berbual di tengah padang. Ada juga yang bermain bola dengan adik-adik di malam hari hingga dikenakan oleh adik2 kerana ketakutan utk mengambil bola yg ditendang jauh ^-^
"Cita-cita nak jadi apa dik ?"
"Nak jadi angkabulan"   *sambil ketawa*
"kalau angkasawan sampai awan je, kalau angka bulan sampai bulan"
Akhirnya, saya yang terkedu =.= adoiii macam-macam.
Ada juga sorang tu bila ditanya nak jadi doktor. Kemudian , bila saya tanya kenapa nak jadi doktor dengan semangatnya adik tu jawab "Nak tolong mak dan ayah kalau sakit" Allah mulianya hati mereka :')
Ada cerita di sebalik gambar nie :')
Solat jemaah bersama ustaz sudah pun dimulakan. Namun si adik tetap bermain seorang diri di luar surau. Sudah ditanya mengapa tidak masuk ke dalam untuk solat tapi si adik hanya terus bermain tanpa menghiraukan yang bertanya =.=
Beberapa ketika setelah selesai yang lain berjemaah bersama ustaz, kelihatan si abang masuk ke dalam surau. Terkejut juga kerana si adik turut mengikuti langkah abangnya.
SubhanAllah, terharu melihat peristiwa itu. Sungguh, dia seorang abang yang baik. Memimpin adiknya dalam solat. Walaupun hidup mereka penuh dengan 'warna' namun mereka tetap kuat. Si adik hanya punya abang sebagai tempat bergantung.
p/s : Moga mereka menjadi insan cemerlang bukan hanya di dunia bahkan di akhirat kelak.

Adik ni sangat comel. Comel kerana dia pemalu. huhu. Bila diusik, dia tersenyum hingga menampakkan dua lesung pipit di pipi kiri dan kanannya. Saya yang nakal ni memang bertambah suka lah menyakat dia.
"Adik , jom lah tangkap gambar dengan akak"
*Sambil tersenyum dan menutup muka*  "malu maluuu"
Bila dia dah bersedia untuk di'snap' gambarnya, saya kembali menyakat "Ehh , dia senyum tapi gigi dia hilang laa" 
Dia kembali menutup mukanya "tak nak tak nak"
Dan akhirnya inilah hasilnya. Kesian dia kena buli dengan kak ayu :p
Pengembaraan kami ke Gopeng kali ni diwarnai dengan kisah-kisah 'indah' yang penuh hikmah. Nama pun ke DaHikmah kan ^-^ Apa 'kisah' tu ?? Shhh hanya kami yang tau. hehe :D Apapun , pengalaman yang Allah berikan banyak mematangkan fikiran kami. Sekaligus menjadi sumber kekuatan untuk kami terus meraih cintaNya. Kebahagiaan tak kan hadir tanpa cintaNya. Terima kasih 'DR A' kerana sudi berkongsi nasihat dan pengalaman hidup yang sedikit sebanyak membuka mata hati kami berlima. Kejayaan itu akan terasa indah jika disulam dengan Agama :)

28 April 2012 ,
Alhamdulillah sekali lagi diri ini dapat menjejakkan kaki ke Darul Hikmah. Peluang yang sangat bermakna diberi oleh Allah. Kali ini berpeluang untuk tidur di sana semalaman. Sebelum ke sini, kami terpaksa merentas jam di KL hingga terpaksa menukar laluan mengikut jalan yang jauh. Tiba di DaHikmah sudah petang. Menjamu mereka dengan sedikit makanan yang dibawa. Rasa gembira dapat kembali melihat mereka.
Malam itu,  banyak perkara yang dibualkan. Kami hadir berlima kali ni. Ada yang duduk berbual di kantin. Ada yang berbual di tengah padang. Ada juga yang bermain bola dengan adik-adik di malam hari hingga dikenakan oleh adik2 kerana ketakutan utk mengambil bola yg ditendang jauh ^-^
"Cita-cita nak jadi apa dik ?"
"Nak jadi angkabulan"   *sambil ketawa*
"kalau angkasawan sampai awan je, kalau angka bulan sampai bulan"
Akhirnya, saya yang terkedu =.= adoiii macam-macam.
Ada juga sorang tu bila ditanya nak jadi doktor. Kemudian , bila saya tanya kenapa nak jadi doktor dengan semangatnya adik tu jawab "Nak tolong mak dan ayah kalau sakit" Allah mulianya hati mereka :')
Ada cerita di sebalik gambar nie :')
Solat jemaah bersama ustaz sudah pun dimulakan. Namun si adik tetap bermain seorang diri di luar surau. Sudah ditanya mengapa tidak masuk ke dalam untuk solat tapi si adik hanya terus bermain tanpa menghiraukan yang bertanya =.=
Beberapa ketika setelah selesai yang lain berjemaah bersama ustaz, kelihatan si abang masuk ke dalam surau. Terkejut juga kerana si adik turut mengikuti langkah abangnya.
SubhanAllah, terharu melihat peristiwa itu. Sungguh, dia seorang abang yang baik. Memimpin adiknya dalam solat. Walaupun hidup mereka penuh dengan 'warna' namun mereka tetap kuat. Si adik hanya punya abang sebagai tempat bergantung.
p/s : Moga mereka menjadi insan cemerlang bukan hanya di dunia bahkan di akhirat kelak.

Adik ni sangat comel. Comel kerana dia pemalu. huhu. Bila diusik, dia tersenyum hingga menampakkan dua lesung pipit di pipi kiri dan kanannya. Saya yang nakal ni memang bertambah suka lah menyakat dia.
"Adik , jom lah tangkap gambar dengan akak"
*Sambil tersenyum dan menutup muka*  "malu maluuu"
Bila dia dah bersedia untuk di'snap' gambarnya, saya kembali menyakat "Ehh , dia senyum tapi gigi dia hilang laa" 
Dia kembali menutup mukanya "tak nak tak nak"
Dan akhirnya inilah hasilnya. Kesian dia kena buli dengan kak ayu :p
Pengembaraan kami ke Gopeng kali ni diwarnai dengan kisah-kisah 'indah' yang penuh hikmah. Nama pun ke DaHikmah kan ^-^ Apa 'kisah' tu ?? Shhh hanya kami yang tau. hehe :D Apapun , pengalaman yang Allah berikan banyak mematangkan fikiran kami. Sekaligus menjadi sumber kekuatan untuk kami terus meraih cintaNya. Kebahagiaan tak kan hadir tanpa cintaNya. Terima kasih 'DR A' kerana sudi berkongsi nasihat dan pengalaman hidup yang sedikit sebanyak membuka mata hati kami berlima. Kejayaan itu akan terasa indah jika disulam dengan Agama :)

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


Gambar Menarik Khat Klasik <b>Di</b> Bumbung Masjid <b>Bagan Datoh</b> Perak

Posted: 20 May 2012 01:03 AM PDT

Antara gambar menarik perhatian penulis yang diterima dari kenalan di Perak ialah gambar di atas.

Khat yang dihasilkan ini jarang ada di masjid baru yang mana ia tidak sana dengan tulisan dalam gambar di atas.

Jika anda ingin lihat khat ini terletak di Masjid Al Istiqamah Sg Darat Bagan Datoh Perak. Kawasan YB DS Zahid Hamidi Menteri Pertahanan Malaysia dan juga Naib Presiden UMNO...

Kreativiti penulis khat ini sangat menarik dirakam sebagai bahan tarikan untuk pelancong datang ke sana.

Perkongsian ini mungkin diminati pihak pelancongan Malaysia untuk dijadikan cadangan tempat lawatan pelancong asing atau tempatan.

Menziarahi masjid di samping beribadat bertabarruk dan juga meneliti sejarah tokoh ulama yang membinanya dengab bantuan pemandu pelancong, mungkin boleh dijadikan salah satu produk pelancongan tempatan.

Menziarahi rumah Allah dan orang dekat dengan Allah seperti Ulama sangat dianjurkan oleh agama kita. Dan wajar dijadikan amalan hidup kita semua.

The End.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Manjung Mari: Laporan Kisah Ceramah Hasan Ali <b>di Seri Manjung</b>..

Posted: 27 Feb 2012 06:34 AM PST

Lebih jam 6.00 tadi hujan dah mula turun,, walaupun dalam cuaca yang agak terang,, terdetik dihati kecil ku, alangkah baik nya jika malam ni hujan lagi,,,,, lebih kurang 6 30 hujan berenti, sempat aku pergi ke pasar malam...
Macam biasa magrib aku pi berjemaah kat surau taman belakan rumah aku,, balik dari solat magrib, dongak ke langit nak gelap,,, nak hujan lagi ka.,,,
lebih kurang 15 minit nak masuk waktu isyak, aku keluar siap bawa kamera,, gatai pergi round kawasan stadium Manjung, nakpaknya ceramah dah mula,, rasa-rasanya dengar ke suara macam Yeop Saidin,, seorang lagi ustaz pencacai UMNO..., dalam aku dok pusing,, nak cari tempat sesuai nak snap ambik gambar, baru sempat snap satu gambar hujan dah turun,, kelam kelibut nak keluar,, sampai satu kereta dia dok pasang lampu,, hala kat aku,, siap sound kat aku,, haa ambik gambar,, nanti boleh siar dalam blog,, aku tak kenai siapa mereka,, aku hanya sekadar senyum,,, mereka bagi tau Hasan Ali tak sampai lagi...
Aku sempat keluar dari stadium dalam hujan dah mula turun,, dan dapat berteduh di stesyen minyak petronas depan stadium... Alhamdulillah, aku tak lah basah,, hanya lembap-lembap saja baju tu,, tak lah kesejukan,, dan yang rasa selamatnya,, bila aku dah sampai dapat berteduh, hujan mula bertambah lebat, sehingga azan kedengaran dari masjid daerah,, namun ceramah di staduim macam biasa juga....
Agaknya Allah nak tunjuk kepada hamba-hambanya,, hujan yang lebat ditambah pulat kilat dan guruh yang cukup kuat,,, dan akhirnya pentas tempat berucap dihapan stadium gelap,, tak tahu kenapa,, sehingga jam 10 20 mlm, hujan baru mula perlahan,, gerimis yang masih kasar-kasar,, aku stat motor redah balik juga,, sehingga sekarang suasana masih lagi hunjan diselang seli cahaya kilat...
Tak tahulah aku,, Hasan Ali sempat atau tidak berceramah,,, mereka merancang,, Allah juga merancang,, pada mulanya ceramah nak dibuat dalam dewan MPM,,, namun entah kenapa,, tak cukup bajet agaknya,, atau pun mereka-mereka dah tahu apa yang berlaku di Perlis ketika Hassan Ali berceramah,, jadi ambik ambik iktibar tak mau berulang,, maka buat di stadium,,,
Alhamdulillah,, Maha suci Allah umat Islam di Manjung terselamat akidah dari dicemari oleh pakar motivasi yang mengaku pakar ilmu usul...
Kesian kat pakcik makcik yang aku lihat berjalan kaki nak pegi dengar Hasan Ali,,, nak balik sekarang ni jam dan 11 05 malam,, masih lagi hujan.....
Ambik ko UMNO Lumut, moga-moga kalian lepas ni ada rasa kesedaran apa yang kamu nak lakukan,, jangan nak permainkan agama Allah,, kalau dahulu hangpa dok kata PAS perguna agama Islam untuk kepentingan politik sempit,, tetapi sekarang siapa yang menggunakan agama Islam untuk politik,,, habaq mai..

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Kembara YBU bantu Pusat Kebajikan <b>di Ipoh</b> – Perak Today

Posted: 09 May 2012 03:24 AM PDT

Yayasan Bina Upaya (YBU) benar-benar mengaplikasikan fungsi agensi itu dalam membantu kerajaan negeri untuk menangani isu-isu berkaitan kemiskinan selain menjadi pelopor ke arah usaha-usaha membina upaya masyarakat.

Hari ini buat pertama kalinya siri Program Kembara Komuniti 2012 diadakan di sekitar bandar Ipoh dimana lebih 10 konvoi berkereta dikalangan kakitangan dan sukarela YBU menghulurkan pelbagai jenis bantuan kepada 7 Pusat Kebajikan.

Ketua Pegawai Eksektutifnya, Datuk Zainal Abidin Omar memberitahu siri kembara berkenaan akan dijadikan program tahunan agensi terbabit dimana ia merupakan antara pendekatan terbaik yang dilakukan bagi meringankan bebanan Pusat Kebajikan terpilih.

"Jadi untuk hari ini kita telah ziarah ke 7 pusat kebajikan dan daripada kunjungan konvoi itu bantuan dari segi wang, hamper nutrisi serta kelengkapan harian telah diberikan.

"Kita tidak mampu memberi sumbangan yang besar kepada setiap pusat kebajikan, bagaimanapun bantuan kita adalah berdasarkan kemampuan," katanya

Jelas Zainal lagi, selepas ini kembara berkenaan mungkin akan melebarkan sayapnya dengan mengadakan misi jelajah bantuan ke setiap daerah.

Antara 7 badan bukan kerajaan (NGO) yang menerima bantuan termasuklah Pusat Pemulihan Dalam Komuniti Buntong dan Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Jasa Kinta yang masing-masing menerima peruntukkan sebanyak RM 1000.

Selain itu, 3 NGO lain iaitu Shanti Old Folk Home, Pusat Jagaan Seri Damai dan Persatuan Kebajikan Rumah Orang Kurang Upaya mendapat bantuan berbentuk hamper nutrisi berikutan kesemuanya menempatkan warga emas.

Manakala bagi Pusat Rumah Mesra dan Yayasan Latihan Insan Istimewa pula mendapat sumbangan barangan keperluan harian seperti tuala mandi, serta bahan makanan kering seperti beras, minyak, dan lain-lain.

07 di tronoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tronoh - Google Blog Search


SUARA PERAK: Taman <b>Tronoh</b> Jaya Sakit Dipandang Mata

Posted: 14 Apr 2012 11:19 AM PDT


Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh pada 14/4/2012 di Tronoh
Taman Tronoh Jaya Sakit Dipandang Mata
Setiap Majlis Daerah mempunyai tanggungjawab menjaga kebersihan kawasan yang berada di bawah kawal seliannya. Kebersihan harus diberi keutamaan oleh Majlis Daerah. Sering kali tanggungjawab ini diabaikan oleh Majlis Daerah dan memberi keutamaan kepada perkara-perkara yang lain. Sebagai contoh di Taman Tronoh Jaya, Majlis Daerah Batu Gajah tidak mempedulikan rumput-rumput yang panjang di kebanyakan rumah-rumah terbiar  atau kosong. Di Taman Tronoh Jaya terdapat beberapa puluh rumah yang tidak berpenghuni. Rumah-rumah ini ditumbuhi rumput yang panjang dan tidak dibersihkan. 
Pihak yang bertanggungjawab tidak mengambil inisiatif untuk memotong rumput-rumput yang panjang ini. Perkara ini menyebabkan sebahagian besar kawasan taman ini tidak indah untuk pandangan. Tambahan pula semak di dalam kawasan rumah terbiar juga adalah bahaya. Mungkin ada ular atau serangga lain yang  boleh membahayakan keselamatan penduduk taman ini. Ramai kanak-kanak di taman ini  sering bermain  berhampiran dengan rumah-rumah terbiar ini. Ada juga penghuni rumah taman ini yang mengadu pernah nampak ular di semak rumah-rumah  yang terbiar itu. 
Saya tidak tahu kenapa Majlis Daerah Batu Gajah tidak mengambil sebarang tindakan mengenai masalah yang dibangkitkan ini. Perkara yang harus diberi keutamaan dibiarkan untuk sekian lama. Ahli-ahli Majlis Daerah Batu Gajah hanya menerima elaun buta kerana tidak turun padang untuk menyelesaikan masalah rakyat. Mereka juga tidak prihatin terhadap masalah tempatan yang dibawa kepada perhatian Majlis  Daerah.
Dato Seri Dr Zambry Abdul Kadir telah melawat DUN Tronoh pada 12/4/2012. Beliau dibawa ke kawasan-kawasan yang tidak ada masalah. Pepimpin-pemimpin BN tempatan hanya membawa beliau ke kawasan-kawasan yang  'jernih'.  Zambry tidak dibawa ke tempat-tempat yang keruh dan bermasalah. Tidak ada guna turun padang hanya untuk tunjuk muka tetapi tidak menyelesaikan masalah rakyat. Zambry harus memberitahu pegawai-pegawai kerajaan negeri  supaya membawa beliau ke tempat-tempat yang ada masalah, bukannya ke tempat-tempat tidak ada masalah.

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


KERENGGA: Sharizat tanding <b>di Menglembu</b>. Shapie Apdal di <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 09:10 PM PDT


Hari minggu lepas, Husin pergi ziarah kawan di Bangi. Sambil makan tu, member Ana tanya, bila agaknya pilihanraya.

"Manalah ana tahu benda-benda ni ...," Husin jawab, "Ana hanya saudagar unta dari Cairo."
"Sudahlah Husin. Jangan kau bawak temberang blog Husin Lempoyang kau di sini. Kamu tahu tu!"
"Sumpah ana tak tahu. Ana rasa Dato Najib pun tidak tahu tarikh pilihanraya. Lagikan ana ni ...," ana cuba yakinkan.
"OK lah Husin. Aku kasi kamu info ini, Kamu kasi aku tahu tarikh pilhanraya. Aku nak buat gathering kawan-kawan tapi masing-masing tunggu ditentukan tarikh pilihanraya," Sahabat ana terangkan.
"Kamu tahu tak Dato Najib dah buat keputusan akan ambil Dato Syahrizat dan Dato Shafie bertanding?"

"Biat betul ... takkan Dato Najib flip flop?" Ana bertanya
"Dia sudah flip flop itu MAS-Air Asia, tangga gaji kerajaan dan macam-macam lagi," sahabat ana terangkan
"Kalau begitu, mana Syahrizat nak bertanding? Raja Nong Chik pasti tanding di Lebah Pantai. Shafie mesti di Semporna, Sabah."
"Takkk ... kawasan lain."
"Sharizat tanding di Menglembu. Shapie Apdal di Menggatal."
"Hahahaha ... siul la lu brader. Macam gitu aku tahu bila pilihanraya?"
"Bila? Bila? ..." tertanya kawan ana.
Nak tahu bila pilihanraya? Sabar dulu .... hehehe.
Shahrizat dan Shafie Apdal tanding di mana?

KELAB GREENBOC: PRU13: Shahrizat Bertanding <b>Di Menglembu</b> <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 11:31 PM PDT

HHari minggu lepas, Husin pergi ziarah kawan di Bangi. Sambil makan tu, member Ana tanya, bila agaknya pilihanraya.

"Manalah ana tahu benda-benda ni ...," Husin jawab, "Ana hanya saudagar unta dari Cairo."

"Sudahlah Husin. Jangan kau bawak temberang blog Husin Lempoyang kau di sini. Kamu tahu tu!"

"Sumpah ana tak tahu. Ana rasa Dato Najib pun tidak tahu tarikh pilihanraya. Lagikan ana ni ...," ana cuba yakinkan.

"OK lah Husin. Aku kasi kamu info ini, Kamu kasi aku tahu tarikh pilhanraya. Aku nak buat gathering kawan-kawan tapi masing-masing tunggu ditentukan tarikh pilihanraya," Sahabat ana terangkan.

"Kamu tahu tak Dato Najib dah buat keputusan akan ambil Dato Syahrizat dan Dato Shafie bertanding?"

"Biat betul ... takkan Dato Najib flip flop?" Ana bertanya

"Dia sudah flip flop itu MAS-Air Asia, tangga gaji kerajaan dan macam-macam lagi," sahabat ana terangkan

"Kalau begitu, mana Syahrizat nak bertanding? Raja Nong Chik pasti tanding di Lebah Pantai. Shafie mesti di Semporna, Sabah."

"Takkk ... kawasan lain."

"Mana pulak?" Ana tanya

"Sharizat tanding di Menglembu. Shapie Apdal di Menggatal."

"Hahahaha ... siul la lu brader. Macam gitu aku tahu bila pilihanraya?"

"Bila? Bila? ..." tertanya kawan ana.

Nak tahu bila pilihanraya? Sabar dulu .... hehehe. -husin lempoyang

1 comments:

View Comments/Post a Comment

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Menjejak kasih <b>di Bagan Serai</b> | Mawar Merah

Posted: 25 Jan 2012 06:59 PM PST

Semasa ke utara hujung minggu lepas, Kak Long sempat mengikuti encik suami dan keluarganya menjejak kasih saudara mara mereka yang lama terpisah.

Dengan beberapa panduan yang mereka ada, kami sempat mengunjungi beberapa keluarga yang telah lama tinggal di Bagan Serai. Mereka yang kaya dengan budi bahasa, menyambut kami dengan begitu mesra dan meriah.

Seronok sungguh anak-anak menikmati suasana kampung yang sukar diperoleh waktu pulang ke rumah datuk dan nenek mereka. Bukan main meriah gerombolan kanak-kanak bekejaran di halaman memetik rambutan dan buah kedondong di rumah tepi sawah.

Selain itu, mereka juga sibuk menyauk ikan puyu di parit berlumpur di situ. Kali ini, mereka dibiarkan sahaja lepas bebas untuk menikmati suasa kampung. Teringat zaman kanak-kanak semasa pulang ke kampung.

image

Seronoknya menjejak kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


Mee Udang Mak Jah <b>Kuala Sepetang di</b> Wangsa Maju - Wanda2u

Posted: 20 Feb 2012 06:24 AM PST

Seringkali kita terdengar dari cakap-cakap orang Mee Udang Mak Jah dari Kuala Sepetang. Sememangnya Mee Udang Mak Jah ini amat sedap dan semestinya udangnya segar-segar dan besar. 
Kali ini jalan-jalan cari makan bersama Wanda2u ialah tentang Mee Udang Mak Jah. Apa yang ingin aku kongsikan bersama di sini ialah lokasi untuk dapatkan di mana Mee Udang Mak Jah ni. 
Dahulu jika ingin makan Mee Udang Mak Jah kita mesti terbang ke Kuala Sepetang, tapi kini kepada sesiapa yang berada di kawasan sekitar Kuala Lumpur anda juga boleh merasai Mee Udang Mak Jah ini di Kuala Lumpur.
Kalau anda ingin tahu, Mee Udang Mak Jah kini telah membuka cawangannya yang baru iaitu di Wangsa Maju berdekatan dengan Wangsa Walk Mall
Selain daripada itu terdapat juga menu lain. Harga Mee Udang Mak Jah pun berpatutan. Kepada yang belum cuba... selamat mencuba Mee Udang Mak Jah.....

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Pelajar Maut Dalam Nahas <b>Di Gerik</b> | MyNewsHub

Posted: 29 Mar 2012 08:20 PM PDT

IPOH – Seorang pelajar maut selepas motosikal yang ditungganginya terbabit dalam kemalangan dengan sebuah kereta di Batu 6 Kampung Bandariang, Gerik, malam tadi.

Ketua Polis Trafik Perak, Deputi Superintendan Mohamad Roy Suhaimi, berkata Mohamad Asnawi Ahmad, 16, yang mengalami cedera parah di kepala meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Gerik.

"Nahas berlaku pada jam 9.15 malam ketika Mohamad Asnawi dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Bandariang dikatakan bergesel dengan sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan," katanya ketika di hubungi, hari ini.

Mohamad Roy berkata, akibat kemalangan itu, Mohamad Asnawi tercampak di atas jalan dan mengalami cedera di kepala.

Pemandu kereta terbabit yang tidak mengalami kecederaan kemudian membuat laporan polis. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

07 di sungkai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungkai - Google Blog Search


Tanah Runtuh <b>Di Sungkai</b> Ragut 1 Nyawa - TV3

Posted: 22 May 2012 06:00 AM PDT

22/05/2012 21:00:00

Seorang terbunuh manakala dua lagi cedera apabSila tertimbus dalam timbunan tanah sedalam empat meter di Sungkai, Perak, siang tadi.

Kejadian berlaku ketika mangsa yang juga pekerja sebuah syarikat kontraktor Telekom Malaysia Berhad sedang membaiki kabel komunikasi syarikat berkenaan.

Kejadian berlaku kira-kira jam 12:35 tengah hari tadi di Jalan Enggang, Felda Besout, dekat Sungkai.

Ketika kejadian, enam pekerja kontrak terbabit sedang melakukan kerja menyambung kabel telekom di dalam lubang sedalam dua meter.

Tiga mangsa berada di dalam lubang digali itu sebelum tebing tanah tiba-tiba runtuh.

Dua pekerja yang cuba membantu mangsa bagaimanapun gagal dan segera memaklumkan kepada polis.

Mangsa terbunuh dikenali Mohd Nor Fitri Musa, 25 tahun manakala dua mangsa yang cedera dikenali sebagai Nuzul Muhammad Shaari, 25 tahun dan Mohd Shahril Zaidi Mohd Ismail, 24 tahun.

Mayat mangsa di hantar ke Hospital Slim River untuk dibedah siasat.

Dua lagi mangsa yang cedera ringan dirawat sebagai pesakit luar di hospital sama.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Sambutan Hari Belia Peringkat <b>Negeri Perak</b> 2012 – Perak Today

Posted: 12 May 2012 05:08 AM PDT

DS Zambry Bersama Sebahagian Golongan Belia Menunjukkan Isyarat 1Malaysia Sempena Sambutan Hari Belia Peringkat Negeri Perak 2012 Di Universiti Perguruan Sultan Idris, Tanjung Malim, Petang Tadi

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved