Selasa, 26 Jun 2012

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


TUMBANG BN!!!Ribuan hadiri ceramah DSAI <b>di Tanjung Piandang</b>

Posted: 19 May 2012 07:39 AM PDT

PASPB 


DSAI berada diatas pentas Merdeka Rakyat di Tanjung Piandang

PARIT BUNTAR Ribuan hadirin membanjiri Dataran Pentas Merdeka Rakyat di pekan Tanjung Piandang untuk mendengar ucapan DS Anwar Ibrahim pada malam ini.

 Sambutan yang hangat ini diberikan oleh pelbagai bangsa Melayu, Cina dan India telah meningkatkan semangat hadirin untuk membuat perubahan secara total dalam langskap politik negara.

Kehadiran orang ramai di sini tidak pernah seramai pada malam ini. Ini menunjukkan gelombang rakyat semakin jelas dan bertambah kuat untuk menjatuhkan BN dalam piliharaya yang akan datang.

 Nampaknya arus perubahan semakin jelas dan BN akan tumbang seandainya PRU 13 dijalankan secara bersih dan adil. Rakyat sudah muak dengan BN dan UMNO .

Malahan UMNO dan BN sudah tidak relevan lagi untuk diamanahkan mengurus dan mentadbir negara kerana pelbagai bentuk penyelewangan yang dilakukan oleh mereka.

 Kezaliman, rasuah, kroni dan sebagainya berlaku selama lebih 50 tahun mereka mentadbir negara. Kekayaan negara tidak diagihkan kepada rakyat sebaliknya hanya mereka yang berkepentingan sahaja yang membolotnya.

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Kemalangan Ngeri <b>Di Lekir</b> Menjelang Tahun Baru 2012 <b>...</b>

Posted: 31 Dec 2011 04:40 PM PST

Kemalangan Ngeri Di Lekir Menjelang Tahun Baru 2012.. | Sembang Hari-Hari
'; if(isPage || isFirstPage || isLablePage){ var pageArea = document.getElementsByName("pageArea"); var blogPager = document.getElementById("blog-pager"); if(postNum 0){ html =''; } if(blogPager){ blogPager.innerHTML = html; } } }

Arkib Blog Sembang Hari2..

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


AhTanLor: Cabby drives out of Jalan <b>Bukit Merah</b> carpark with open <b>...</b>

Posted: 26 Jun 2012 06:05 AM PDT


STOMPer Teck En was concerned by this taxi driver who drove out of a carpark in Jalan Bukit Merah with the boot of the cab left open.

The STOMPer wrote:

"My friend and I were walking home from school at around 5pm today (Jun 25) when we saw this taxi drive past us in the carpark near Block 108 and 109 in Jalan Bukit Merah.

"The taxi was driving off even though the door to its boot compartment was not closed properly.

"There was an uncle ahead of us who shouted at the taxi in hope of getting the taxi driver's attention but failed.

"What if things from the taxi drops out onto the road? It may get dangerous for pedestrians and also other drivers who may accidentally run over these items.

"I hope this can serve as a reminder for taxi drivers to always check that the door to the boot compartment is closed properly before they drive off."

Every driver should always check if their vehicle's door or boot is close or not.
It can be dangerous when the vehicle is moving.

STOMP - Singapore Seen - Cabby drives out of Jalan <b>Bukit Merah</b> <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2012 03:02 AM PDT

STOMPer Teck En was concerned by this taxi driver who drove out of a carpark in Jalan Bukit Merah with the boot of the cab left open.

The STOMPer wrote:

"My friend and I were walking home from school at around 5pm today (Jun 25) when we saw this taxi drive past us in the carpark near Block 108 and 109 in Jalan Bukit Merah.

"The taxi was driving off even though the door to its boot compartment was not closed properly.

"There was an uncle ahead of us who shouted at the taxi in hope of getting the taxi driver's attention but failed.

"What if things from the taxi drops out onto the road? It may get dangerous for pedestrians and also other drivers who may accidentally run over these items.

"I hope this can serve as a reminder for taxi drivers to always check that the door to the boot compartment is closed properly before they drive off."

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


UMNO Online - Kem PLKN <b>Di Sungai Siput</b> Ditutup Susulan <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 11:17 PM PDT

Kategori Dari Parlimen

Kem PLKN Di Sungai Siput Ditutup Susulan Kematian Pelatih – Ahmad Zahid

KUALA LUMPUR, 5 April – Kem Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Terkok di Sungai Siput, Perak telah ditutup operasinya susulan kematian seorang pelatih pada 12 Mac lepas.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata semua jenis latihan air di semua kem PLKN di seluruh negara turut dihentikan serta-merta.

"Kita tidak berkrompomi dan sedaya upaya melaksanakan program bersandarkan 'Standard Operating Procedure' (SOP) serta kita akan pastikan jika wujud sebarang permasalahan di mana-mana kem PLKN, tindakan tegas akan ditentukan.

"Justeru saya ambil keputusan bukan sahaja menghentikan latihan-latihan pengairan malah kem PLKN Terkok ditutup dan tidak mengambil peserta untuk pengambilan kali akan datang," katanya menjawab soalan Fong Po Kuan (DAP-Batu Gajah) di Dewan Rakyat, di sini hari ini.

Fong ingin tahu tindakan kementerian terhadap kes tersebut dan sama ada akan  akan menangguhkan PLKN untuk meneliti dan mengkaji pelaksanaannya.

Ahmad Zahid berkata kematian R.Vinoth, 18, itu bukan disebabkan oleh kencing tikus dan perkara tersebut disahkan selepas pemeriksaan makmal dan juga Jabatan Kesihatan Perak, mendapati air kolam di kem itu bebas bakteria Leptospira.

Namun katanya, tindakan menutup kem Terkok dan menghentikan latihan air adalah bagi menjaga keberkesanan PLKN dan bagi memastikan tidak akan berlaku masalah kesihatan disebabkan oleh kelemahan pentadbiran dan kebersihan.

"Diingatkan, kami tidak akan berkompromi sama ada dengan komandan, jurulatih atau pihak yang menjadi operator mana-mana kem berkenaan sekiranya mereka melanggar SOP," katanya.

Beliau menyifatkan cadangan untuk menangguhkan atau menghentikan terus PLKN hanya kerana berlaku beberapa kematian, adalah sebagai langkah ke belakang.

"Seramai 629,052 pelatih PLKN direkodkan sehingga 29 Feb lepas dan 19 pelatih meninggal dunia atas faktor lain-lain yang bukan kecuaian kem," katanya sambil menambah sebanyak RM4.36 bilion telah dibelanjakan untuk PLKN sejak dilaksanakan.

Terdahulu, ketika menjawab soalan Mohd Nor Othman (BN-Hulu Terengganu), Ahmad Zahid berkata setakat ini seramai 33,591 bekas pelatih telah mendaftar sebagai anggota Briged Sukarelawan Khidmat Negara (BSKN) dan jumlah dijangka terus bertambah dengan adanya kemudahan pendaftaran dalam talian yang disediakan oleh Jabatan Latihan Khidmat  Negara (JLKN).

Beliau berkata penubuhan BSKN tidak terbatas kepada remaja yang menjalani latihan PLKN sahaja tetapi juga mencakupi bekas pelatih PLKN yang telah dewasa yang masih mahu menyumbang khidmat bakti secara sukarela.

Katanya anggota BSKN boleh digembleng bagi membantu Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dalam pelbagai kejadian malapetaka atau bencana alam seperti banjir, tanah runtuh atau kebakaran.

"Kerajaan akan terus berusaha membina generasi muda bersemangat patriotism tinggi di negara ini dan dengan adanya sikap kesukarelawan dan saling bantu membantu, ia sudah tentu akan memantapkan persefahaman dan perpaduan antara kaum," katanya.

Berita Bertarikh 5 April 2012 Pada 2:17 PM

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Coretan Siti: Makan-makan <b>di Taiping</b>

Posted: 23 Jun 2012 08:17 PM PDT

Salam semua...
Hari Sabtu minggu lepas balik Taiping sekejap untuk tengok rumah yang dah lama tak jenguk.  Bila balik ambil kesempatan untuk makan-makan di beberapa tempat yang merupakan tempat makan favorite.
 Bila sampai je terus singgah di Ansari Cendol untuk minum cendol yang sedap tue dan makan jugak pasembor dia.  Pasembor nie biasa-biasa je.
Yang terbaik mesti la cendol, campur dengan kacang wow... memang walla... kalau suka bole tambah pulut jugak.
 Dua gambar atas bawah nie gambar bahagian depan Ansari cendol.  Kalau sapa ke Taiping elok la singgah dan cuba.  Ada satu lagi cendol yang famous jugak iaitu Bismillah Cendol.
 Petang tue pegi pulak Kueyteow Doli untuk makan kueyteow  la apa lagi.  Masa sampai dalam pukul 2.00 petang jadi orang tak ramai lagi, jadi sekejap je dah dapat order.
 Atas nie kueyteow goreng biasa, mula-mula nak order special tapi bila nak order yang lain jadi cukup la.
 Order tambahan adalah mee kari dan jugak nasi ayam.  Hehehe... makan dua orang je ngan adik, tapi macam makan 3, 4 orang.  Best jugak sebab dah lama tak makan di sini, jadi sesekali memang terasa best.

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


DPPK PDG <b>RENGAS</b>: SUKANEKA PASTI <b>DI PADANG</b> AWAM RPA <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2012 09:32 PM PDT

Pasti Kawasan Padang Rengas akan menganjurkan Sukaneka PASTI peringkat kawasan di Padang Awam RPA Liman, Kati. Program yang dijangkakan akan bermula pada jam 8.30 pagi akan dimulakan dengan perbarisan kontinjen- kontinjen unit pasti. Majlis akan di rasmikan oleh Naib YDP Pas Kawasan, Dr. Azalan b. Radzi.

Di samping dapat menyaksikan acara- acara untuk murid- murid pasti, pihak penganjur juga telah merancang beberapa acara menarik untuk acara guru pasti, pemuda, kanak- kanak dan acara jemputan bagi tadika- tadika yang berhampiran.

Acara tradisi seperti pertandingan MOTOSIKAL LAMBAT (untuk pemuda tempatan), BASIKAL LAMBAT (untuk kanak- kanak tempatan) dijangka akan menjadi perhatian pengunjung.

Semua pihak khususnya penduduk tempatan dijemput hadir bagi memeriahkan majlis tersebut. Semoga Majlis dapat berjalan dengan lancar, Terima Kasih kepada pihak pengurusan Padang Awam Liman, Kati dan Majlis Perbandaran Kuala Kangsar yang telah memberikan kerjasama dan kebenaran kepada pihak PASTI kawasan untuk melaksanakan program berkenaan.

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


studio ukm: SKrip viDEO <b>KUala sepeTANG</b>...

Posted: 18 Jun 2012 12:33 AM PDT



.......ini merupakan video nostalgia kuala sepetang jer...dokumentari
 kuala sepetang dgn skrip di bawah belum siap lagi...

SKRIP VIDEO KUALA SEPETANG;
Larut Matang dan Selama merupakan sebuah daerah di utara negeri Perak. Ia mempunyai keluasan 170 kilometer persegi. Daerah ini ditadbir oleh Majlis Perbandaran Taiping dan Majlis Daerah Selama.
Daerah Larut Matang dan Selama lebih dikenali kerana beberapa perkara diantaranya ialah tempat pertama dibina jalan keretapi pertama di Tanah Melayu dari Port Weld ke Taiping dalam tahun 1885, Kuala Sepetang, Taman Tasik Taiping, Hutan Paya Laut, Tapak Pra Sejarah Pulau Kalumpang dan sebagainya.

Bandar Taiping terletak di utara negeri Perak. Ia merupakan Bandar terawal di Negara ini yang telah dibina oleh Inggeris dalam tahun 1880-an. Taiping mempunyai penduduk lebih kurang 200 ribu orang. Bandar ini berkembang hasil daripada terjumpanya bijih timah dalam abad ke Sembilan belas. Ramai buruh dari China telah masuk untuk bekerja di lombong-lombong bijih timah ketika itu.

Sekarang ini Taiping yang merupakan Bandar pentadbiran daerah Larut matang dikenali sebagai Bandar warisan. Sesuai dengan gelaran sebagai bandar warisan, bandar Taiping masih mengekalkan bangunan-bangunan lama yang dibina di zaman penjajah Inggeris. Bandar taiping juga pernah menjadi ibu negeri Perak sehingga tahun 1937 sebelum diambilalih oleh bandar Ipoh.


Kuala Sepetang yang dahulunya dikenali sebagai Port Weld, terletak di kuala sungai yang bertemu dengan Selat Melaka. Ia mempunyai jarak ............ Kilometer dari Bandar Taiping.

Di kawasan ini terdapat Hutan Paya Laut yang luas yang mewakili kira-kira 7% hutan paya laut di Negara ini. Keluasan hutan paya lautnya ialah lebih kurang 40 ribu hektar.

Sebahagian besar penduduk Kuala Sepetang ialah terdiri daripada kaum Cina dan aktiviti ekonomi penduduk setempat ialah sebagai nelayan dan peniaga.


Pusat Eko Pelajaran Hutan Paya Laut Kuala Sepetang yang diuruskan oleh Jabatan Perhutanan bertanggung jawab mengawasi hutan paya di sini. Mereka mengawal segala aktiviti yang melibatkan hutan paya bakau. Dikatakan pengurusan hutan paya laut di sini merupakan yang terbaik di dunia.
Kebanyakan pokok-pokok hutan paya laut ini ialah terdiri daripada pokok-pokok bakau. Seperti yang diketahui hutan paya bakau amat penting dan istimewa kerana ia menjadi penampan kepada tsunami. Selain daripada itu ia juga menjadi habitat pelbagai spesisi haiwan dan burung. Dikatakan hutan ini menyimpan 114 spesis ikan, 20 spesis udang dan 48 spesis ketam dan 156 spesis burung. Bukan setakat itu, hutan paya ini penting sebagai tempat pembiakan hidupan akuatik dan bukan akuatik. Hutan Paya Laut ini telah digazetkan sebagai hutan simpan dalam tahun 1902.
Di sekitar perairan Hutan Paya laut Kuala Sepetang ini terdapat pelbagai aktiviti nelayan dijalankan. Di sini terdapat aktiviti memelihara ikan dalam sangkar. Dikatakan sepsis ikan yang dipelihara di sini antaranya ialah Ikan Kerapu. Hasil yang diperoleh akan di eksport ke luar Negara seperti Jepun.
Wujud juga kegiatan pemeliharaan kerang yang juga diusahakan oleh penduduk setempat. Tiap-tiap pancang yang terdapat di perairan ini merupakan tapak pemeliharaan kerang. Apabila telah cukup matang kerang-kerang ini akan dituai dengan menggunakan cara yang khusus. Di sini juga terdapat pengusaha chalet terapung yang mengenakan kadar sewa yang berpatutan. Tentu seronok jika dapat menginap di chalet terapung seperti ini.
Di sekitar kawasan Kuala Sepetang juga terdapat perusahaan membuat kayu arang. Perusahaan kayu arang ini telah wujud sejak tahun 1930-an lagi. Bekalan kayu yang diperoleh kilang arang kayu ini didapati daripada pokok-pokok bakau yang tumbuh di Hutan paya Laut. Terdapat beberapa dapur dalam setiap kilang membuat arang kayu ini. Dapur ini dibina daripada batu bata dan berbentuk separuh bulat. Bentuk separuh bulat ini bertujuan untuk memberikan suhu yang sekata dalam dapur berkenaan untuk mengeringkan kayu-kayu di dalamnya.

Kebiasaannya jenis Kayu Bakau Minyak dan Kayu bakau Kurap yang digunakan untuk menghasilkan arang kayu yang berkualiti.
Kayu-kayu yang hendak dibuat arang ini akan disusun secara menegak dalam dapur tersebut. Biasanya sebuah dapur boleh memeuatkan 1500 batang kayu.
Setelah selesai kayu disusun, pintu dapur akan di tutup dengan tanah liat dan pasir dengan meninggalkan sedikit ruang untuk tempat menyalakan api.
Proses memanaskan kayu dalam dapur mengambil masa selama sebulan. Sebenarnya kayu tersebut bukan dibakar tetapi dipanaskan. Suhu tinggi dalam dapur akan mengeringkan kayu-kayu dan seterusnya menjadikannya kayu arang. Dalam proses ini kayu dibakar dengan api yang kuat selama 10 hari. Ia kemudian dibakar dengan api yang sederhana. 10 hari yang terakhir api dipadamkan dan pintu dapur ditutup atau disimen sepenuhnya. Wap berbentuk asap akan keluar dari ruang yang terdapat di bahagian atas dapur berkenaan. Kayu akan menjadi arang setelah tiada lagi wap berbentuk asap keluar lagi dari dapur tersebut.
Setelah itu kayu arang dikeluarkan serta dibungkus dan dipasarkan. Hasil arang kayu ini juga dieksport ke luar Negara seperti jepun. Sebenarnya kayu arang bukan saja digunakan untuk bahan bakar malah untuk menjadi bahan ubatan dan bahan dalam pembuatan alat solek.
Berhampiran Kuala Sepetang juga terdapat bekas penggalian perkuburan masyarakat pra sejarah. Pulau Kalumpang telah diistiharkan sebagai kawasan bersejarah kerana terdapat artifak yang berusia lebih 1000 tahun telah dijumpai di sini. Diantara artifak yang dijumpai di tapak pra sejarah ini ialah tengkorak dan rangka manusia, periuk belanga, kubur, manic-manik dan sebagainya. Terdapat sejumlah besar kulit kerang terdapat di sini. Ahli arkeologi percaya kawasan ini pernah didiami oleh masyarakat Melayu Proto. Tapak arkeologi ini dikatakan amat penting kerana ia merupakan satu-satunya tapak arkeologi Hutan Paya Laut yang wujud di Asia Tenggara.
Tidak jauh dari Kuala Sepetang terdapat destinasi persinggahan burung antarabangsa ketika musim sejuk. Tempat berkenaan amat diminati oleh pelancong dan pengkaji dari dalam dan luar Negara. Kuala Gula menjadi tempat persinggahan pelbagai spesisi burung. Fenomena ini terjadi dari bulan Ogos hingga bulan April pada setiap tahun. Segala informasi Kuala Gula boleh didapati di Pusat Konservasi Kuala Gula.
Pusat Konservasi Hidupan Liar Kuala Gula ini telah ditubuhkan dalam tahun 1980. Ia terlibat dalam aktiviti-aktiviti konservasi burung. Pusat ini diuruskan oleh Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara.
Kuala Gula merupakan salah sebuah daripada 55 kawasan di Negara ini yang telah dikenalpasti sebagai kawasan penting burung-burung. Manakala di seluruh dunia terdapat lebih kurang 7,500 buat kawasan penting burung-burung.
Selain daripada itu di Kuala Sepetang juga terdapat Muzium Matang. Muzium ini pada asalnya merupakan kediaman Ngah Ibrahim, pembesar Perak. Ia telah dibina dalam tahun 1854. Muzium ini menyimpan pelbagai sejarah lampau. Koleksi bahan-bahan yang dipamerkan di sini adalah terdiri daripada bahan-bahan milik Long Jaafar, Ngah Ibrahim, zaman pemerintahan Inggeris, pemerintahan Jepun dan sebagainya. Ngah Ibrahim menjadikan kediamannya sebagai pusat pentadbiran daerah Larut. Ia kemudian digunakan oleh penjajah Inggeris setelah Ngah Ibrahim dibuang negeri. Kediaman ini juga pernah menyaksikan perbicaraan mereka yang terlibat dalam pembunuhan Residen Inggeris iaitu JWW Birch. Datuk Maharaja Lela bersama pengikutnya telah dibicarakan di sini. Di luar kediman ini terdapat pusara Ngah Ibrahim. Muzium Matang ini sentiasa dijaga dan ia sentiasa sedia untuk menerima kunjungan para pelawat.
Kunjungan ke Kuala Sepetang tidak akan lengkap jika tidak singgah di gerai-gerai 'mee udang' yang terdapat di sekitar sini. Dikatakan mee udang yang dijual di sini amat enak dan harganya amat berpatutan.


Sebenarnya di negeri Perak masih banyak lagi tempat-tempat yang istimewa untuk dikunjungi. Daerah Larut Matang dan Selama cuma sebahagian sahaja daripada daerah-daerah di Perak yang kaya dengan sejarah silam dan juga lokasi-lokasi menarik untuk dilawati.


*akan aku abadikan skrip ini dalam video yang bakal aku terbitkan...tunggu jer....

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung rambutan - Google Blog Search


MALAY OLDEN ART Masjid jamek (Main mosque of) <b>Tanjung</b> - Yes

Posted: 25 Jun 2012 06:34 AM PDT

Dari Kuala Kangsar kami ke Ipoh. Lalu di Tanjung Rambutan kelihatan masjid ini...
From Kuala Kangsar we went to Ipoh. Passing at Tanjung Rambutan and saw this mosque...

Ia adalah masjid jamek sini.
This is the main mosque here.

Mari lihat ke dalam. Ini adalah artikel ke 989 di blogspot ini.
Let us have a look inside. This is the 989th article in this blogspot.






07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


...hA!rUnN!sA: kehidupanku semasa abg <b>di Lenggong</b>

Posted: 15 Jun 2012 06:07 PM PDT

mesti korang de bc pasal kehidupanku kini setelah dok kt umah sewa nun...
kekelangkabutan & kepenatan...tp kutempuhinya jua demi anak...
tp setelah 3hr aku di umah sewa, dpt tau abg kene pi ke Lenggong 
dr hr Rabu hingga Sabtu...
ha?mcm mn aku ngan ziqri??
hari Rabu tuh, aku seperti biasa, balik keje amik ziqri dr umah pengasuh...
sebelum tu, hr Rabu  tu, time rehat, aku bergegas ke TF cr brg nk msk...
nasib sempat w/pon sedikit lewat smpai ke opis balik...
yela, selama hr ni, aku n abg tak kesah sgt...
tak mkn pon takpe...cukupla roti je...
tp kalau de yana, takkan taknak bg dia mkn kot kan??
ok, balik keje setelah amik ziqri, aku pon tuam dia...
rutin aku setiap pg sebelum ke tmpt keje n setiap ptg selepas blk keje...
aku wat sendiri, tak mo hrpkan pengasuh bab yg ini...
dh siap, yana pon smpai...kami naik kete pi ke umah sewa dia,
dia nk amik bj utk dipakai dan jugak bj utk dibasuh...
balik umah, dia layan ziqri, aku pon mula memasak...
sedikit terlewat la, sebab msk pon lepas aku mandi n sembahyang magrib...
pastu, wat keje umah sume, then tido...
[p/s: sebenarnye yana cuma membantu jg ziqri ketika aku masak, yg lain tu, hadoiiii]
dia tido dulu dr ziqri...huhuhuhu....mmg lmbt la aku masuk tido,
nk tidokan dia lena2 dulu, wat keje pe patut, br aku tido...
pg nye plak, seperti biasa, tuam dia, siap2 then pegi keje...
kata nk dtg tido cni, pastu esok pg2 balik sana terus bwk ziqri...
yeay!!!!sgt seronok disitu...
so, ptg tu, aku amik ziqri, tuam2 dia, tgk2 mak smpai...
dorg yg lyn ziqri, aku stat memasak...tp mak tolong la...hehehehe
yana plak balik lewat, dkt pukul 10mlm kot br balik...
aku siap2 wat keje, siap awl sehhh, leh tido awal...
cuma cian kt mak, ayah sebab keadaan umah aku yg amat panas mlm tu...
tak selesa kot dorg tido...huhuhhu
pg, aku wat air kopi, kami bersarapan simple je, ngan roti n kaya...
then aku pi keje, mak, ayah bwk ziqri balik klebang...
aku plak, ptg balik keje terus ke klebang tido sana then hr ni [sabtu],
demikianla kesah aku ngan ziqri semasa ketiadaan abg dlm masa beberapa hr ni,
kemungkinan hr ni abg balik kot... :)
ziqri n ibu ziqri amat rindu kt abah... :)
tp ape yg aku nmpak, ziqri punya la seronok dilayan oleh opah n atuknya...
dia pon rindu sgt kt opah n atuk...
tu yg ceria je mukanya dr hr khamis lg, pg td aku pi keje pon tersenyum2 je...
seronok sgt kot sebab bgn2 nmpk opah n atuk...hihihi
tu dia tak tau lg mak teh dia nk balik ni, kalau dia tau, lg la dia seronok...
muhammad ammar ziqri ni la...budak tomei ibu ni...cayg dia...

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


PARIT BUNTAR!!! 5000 hadiri ceramah perasmian Markas MTD <b>Kuala</b>

Posted: 25 Jun 2012 03:10 PM PDT

Pengarah MTD Kuala Kurau Abdul Bahrain Desa berkata, dataran markas berkenaan hanya mampu memuatkan kira-kira tiga ribu orang sahaja.

" Orang ramai yang tidak dapat masuk, terpaksa duduk dan berdiri di tepi jalanraya dan jalan taliair yang berhampiran.

" Mereka tidak mahu ketingalan mendengar ceramah yang disampaikan oleh Mohamad Sabu, Timbalan Presiden Pas Pusat.
Bahrain berkata, perasmian Markas MTD Kuala Kurau telah disempurnakan oleh Timbalan Presiden PAS berkenaan.
" Markas baru ini akan menjadi pusat aktiviti Pas Parit Buntar bagi kawasan Kuala Kurau dan Tanjung Piandang.
" Malah, markas ini akan menjadi pusat aktiviti pilihanraya bagi MTD Kuala Kurau menghadapi pilihanraya umum ke 13" katanya
Sementara itu,  Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu dalam ceramahnya yakin  Pakatan Rakyat akan mengambil alih Putrajaya kerana rakyat mahukan perubahan terutamanya golongan muda.

" Dulu saya sendiri tidak nampak jalan untuk ke Putrajaya kerana parti politik dalam Pakatan Rakyat seperti PAS, PKR dan DAP tidak bersatu dan masing-masing berjuang bersendirian.

" Namun kini bila Pakatan Rakyat wujud , UMNO/BN telah dapat dikalahkan di beberapa negeri. Maknanya, jalan menuju ke Putrajaya makin jelas.
Menurutnya, UMNO/BN sangat takut dengan perpaduan yang wujud dalam Pakatan Rakyat kerana dengan cara ini sahajalah mereka dapat ditewaskan.

"UMNO/BN sudah tidak lagi diyakini oleh rakyat untuk memerintah negara ini kerana berlaku banyak penyelewangan seperti isu scorpene dan NFC.

" Sudah sampai masanya, rakyat bersatu menumbangkan UMNO/BN dalam pilihanraya umum ke 13 nanti" katanya
Turut berucap dalam ceramah tersebut ialah Pesuruhjaya Pas Perak  Abu Bakar Hussin , Ahli Parlimen Parit Buntar Dr. Mujahid Yusof Rawa, Ketua Ameerah Pas Fareedah Abdul Samad, ADUN Kuala Kurau Yunus Jamhari dan Yang Dipertua Pas Parit Buntar  Harun Hashim.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved