Isnin, 23 Julai 2012

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Indahnya <b><b>di Lekir</b></b>... - ~ ...MYSharil...I Shoot Photo and I Write <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2012 05:11 AM PST

Indahnya di Lekir...

Gambar ini aku rakamkan pade jam 7 malam di batu 11 Lekir Sitiawan...da hampir 7 tahun aku menetap di manjung, rupenya banyak lokasi yang menarik dan indah untuk dinikmati dari aspek dunia fotografi...

shiloute

Pemandangan Senja Sunset di Batu 11 Lekir

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Berseronok Ronok <b>di</b> Pulau <b>Pangkor</b> | blog saye ade macam awak <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2012 06:32 AM PDT


Assalamualikum..^^

aku tahu entry ni bakal terkujatkan  jari jemari. hahhakk  beku, keras, dan kejungg.. yela.. da lama tak buat entry. secara lansunggnya memang da lama tak update blog.^^

rindunya nak laga lagakan jari jemari atas keyboard ni. berebut tak tau nak picit  hurup mana satu. hee.. jahat jahat!

aku tahu time aku gi Pangkor ni dah lama da.bulan jun. lama dah kan^^ hehe tapi aku gigih jugak nak cerita kat korang. hehe. ni la yang dinamakan "agi hidup agi ngelaban" eh?

sudah sudah.. nak teruskan cerita aku ni.. tapi korang kena pegang dagu. atau garu la kepala tu. takot takot aku cerita ni korang tak paham. sebab aku ni jenis taip entry tak da preview ke baca balik. aahha tak da tapis tapis. standby ye tangan kat dagu  atau kepala. atau anggota yang patut terlibat je.-.-'

aku bercuti pun bukan la..seorang je. hehe dengan kawan kawan. yang semuanya duduk perak. aku ni je yang duduk kat johor. betul betul travel tak hingat mak ayah kat kampung, ngehehhe. tapi aku dah mintak izin tau. mak dan ayah siap hantar aku kat stesen bas lagi. siap mintak restu tau.-.-'

sampai sampai kat sana aku buat senamerobik sikit. haha tetibe je kan. yela. nak longgar longgarkan otot yang ketat dok tido makan tido makan balik dlaam bas tu dekat 8jam. aku tak tahula ape yang lama sangat. yang aku pelik tu masa balik cepat pulak aku sampai. 5 jam je dah sampai.

tapi masa nak pergi perak tu. pakcik bawak bas tu belanja aku makan. aishhh malunya... tapi makan jugek~~.alhamdulillah jimat sikit duit. boleh shopping lebih kat perak nanti^^

sampai je dekat Medan gopeng aku makan. lapar gila ok. makan sweet corn pun ok gak sambil tunggu kawan kawan sampai jemput untuk pergi terus ke Bota umah kawan yang lagi satu.. hehe. malam tu bermalam kat umah dia.. terima kasih sudi bagi tumpang tido ye^^\


keesokkan harinya.. bangun awal gila. bangun maksud aku celik mata je tapi golek golek lagi atas tilam toto.. eehhe ni semuanya akibat tak lena nak tido sebab tak sabar sabar nak sampai pangkor^^. aku ingat aku sorang je macam tu. tapi semua kawan kawan pun macam tu jugekkk~ heheh

pagi tu semua dah siap sedia da. tak sabar nak pergi pangkor. 




tiba je kat pangkor terus beli tiket cuma RM10 je feri dan balik.murahh je ingatkan mahal sangat. heee

petang tu terus plan nak pergi snorkling. walaupun masa tu ada yang bagi harga mahal. tapi bila ada harga lagi murah. kitorang grab la cepat cepat^^RM15 je. siap jalan jalan peri pulau kasih sayang la, pulau kacau daun la. aaahhha beach boy tu pandai buat  cerita-.- tapi still seronok  ^^

snorkling???? tak pernahh pun!! excited giler.. sawan laut da sampai. aa

sampai ke lewat petang, dapat tengok sunset^^

  time snorkling ni best giler tak sangka dapat ,merasa pengalaman seperti ini. eehhe^^

 jalan jalan kat tepi pantai waktu malam memang  best tau^^ sejuk je rasa^^

  malam tu kitorang  makan.. ikan siakap dengan tomyam dan nasi puteh.makan laici kang  dan ABC. memang  ngam!!

 setelah aku cerita semua ni kat korangg.. aku masih tak percaya yang aku da sampai da kat Pangkor tu.waaaaaaaa siyezz akirnya dapat jugak oliday denan kawan kawan.. siyez best^^

bila da sampai pantai,pulau dan pangkor. ehhe meman tak sah kalau tak amek  gambar kan. lai best pada waktu pagi^^













.gamabar last sebelum meninggalkan bumi pangkor. hhee gelak besar dengan beach boy ni. memang nak dijadikan rezeki. dia belanja kitorang makan pagi tu^^
dah la semalam petang penat ajar aku snorkling dengan berenang sampai pandai. tapi tak pandai pandai.akibat kebebalan yang terlalu tebal-.-"
\

seronok travel dan jalan jalan ke negeri orang tau^^ nasib baik la ade kawan yan duduk dekat Perak.dapat la menumpan tidor. thanks pada kawan kawan yang baik hati sudi menumpangkan aku tidor selama aku 5 ari kat sana.^^mmmuaahhhhh

korang jom la pergi sana. best!!!!!!!!!!!!
nak g ajak aku tau^^ hehe

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


NiteDrEaMingOfLiFe: CUti-cuti <b>di LUMUT</b>

Posted: 19 Jul 2012 09:07 AM PDT

Assalamualaikum :)

Baru-baru nie Shiety pergi LUMUT :)
Saja nak share ngan korang ...
Gambar-gambar teristimewa di LUMUT ..
Marilah tengok ea >>>>










































































Saja Shiety selitkan gmba shiety ..
untuk kenangan jugakkan :) kekkee


Klik NAK BACA LAGI utk artikel full... thanks for reading ! Do drop some comments!

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


misbahul munir: HIMPUNAN HIJAU KE 2 <b>DI TELUK INTAN</b>

Posted: 23 Jul 2012 06:09 PM PDT

Himpunan Hijau ke 2 akan diadakan sempena Sambutan Badr Al Kubra PAS Negeri Perak yang akan diadakan di Kg. Bahagia, Teluk Intan pada 05 Ogos 2012 bersamaan 16 Ramadhan.

Tarikh tersebut dipilih sempena malam nuzul Quran dan keesokannya pula tarik Perang Badar.

 YB Datuk Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang akan turun dalam program tersebut. Program yang lebih bersifat menaikkan semangat  dan momentum kepada ahli dan pendokong PAS dijangka dihadiri ribuan penyokong PAS seluruh Perak khususnya sebelah Selatan. 

Pada program tersebut juga beberapa bekas pegawai kerajaan akan membuat pengisytiharan menyertai PAS di hadapan Tuan Guru dan orang ramai.  

Program bermula buka puasa, dikuti solat fardhu Maghrib, Isya dan Solat Sunat Tarawih. Datuk Seri Presiden pula akan menyampaikan amanatnya kepada seluruh rakyat Perak yang hadir selepas Solat Sunat Tarawih. Turut juga akan menyampaikan ucapan malam itu ialah YB Datuk Seri Ir Hj Nizar dan PJ Perak.


Setiap tahun PAS Perak malahan PAS Pusat anjurkan majlis memperingati Perang Badar dengan tujuan mengambil semangat perjuangan para sahabat yang berjaya menghancurkan musuh Islam yang kuantitinya lebih ramai. Semangat inilah yang perlu diambil, dengan jumlah yang minoriti tetapi berbekalkan iman, jihad, pengorbanan dan ukhuwah berjaya menewaskan jumlah musuh yang jauh lebih ramai dan siap dengan perlengkapan senjata.

Orang ramai tidak wajar melepaskan peluang untuk berbuka puasa bersama Presiden dan seterusnya mendengar amanatnya.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


HOK SENGOTI: BUFFET RAMADHAN TERBESAR <b>DI IPOH</b> <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2012 07:33 AM PDT

Ingin menikmati buffet Ramadhan terbesar dan murah di Ipoh? De' Polo Cafe Lan's Catering menyediakan perkhidmatan buffet Ramadhan terbesar di Ipoh untuk Ramadhan tahun 2012/1433 H ini. De' polo Cafe Lan's Catering ini terletak bersebelahan padang Rekreasi Sultan Abdul Aziz ataupun lebih popular dengan panggilan Padang Polo.
Harga yang ditawarkan ialah untuk DEWASA RM 24.90, manakala Kanak-kanak RM 14.90. Bagi kanak-kanak berusia 5 tahun ke bawah, adalah percuma. Untuk menempah, Lan's Catering boleh dihubungi melalui  talian 05-3120515, 018-5899767, 016-5688229 ataupun 019-5087767. 
DI sini juga disediakan kemudahan surau yang selesa serta beberapa gerai pakain dan perabut. Selamat mengunjungi Buffet Ramadhan Terbesar di Ipoh.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


UMNO Bahagian Parit Serah Kepada Presiden Tentukan Calon <b>...</b>

Posted: 16 Jul 2012 11:08 PM PDT

UMNO Bahagian Parit memberi kuasa penuh kepada Presiden parti untuk memilih calon Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 akan datang.

Ketua Umno Bahagian Parit, Datuk Mohd Zaim Abu Hasan, berkata keputusan itu selaras dengan usul sebulat suara yang dibahaskan dalam mesyuarat perwakilan Bahagian Parit yang berlangsung di Dewan Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Seri Iskandar, dekat Parit petang, semalam.

Beliau berkata, ketetapan itu dibuat bagi memastikan semua calon yang dikemukakan bagi mewakili BN di Parlimen Parit, Bota dan Belanja menang besar mengalahkan calon pembangkang.

"Kita harus mencari cara yang terbaik bagi memenangi ketiga-tiga kerusi di Parlimen Parit pada PRU13 akan datang.

"Justeru, UMNO Bahagian Parit memberikan kuasa mutlak kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak untuk menentukan calon di ketiga-tiga kerusi dalam kawasan Parlimen Parit.

"Kita akan akur terhadap pilihan pucuk pimpinan tertinggi parti dan berikrar akan memastikan semua calon berkenaan menang di kerusi yang dipertandingkan nanti," katanya ketika berucap di Majlis Perasmian Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Parit.

Mesyuarat tersebut telah dirasmikan oleh Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Shafie Afdal yang juga Naib Presiden UMNO Malaysia.

Turut hadir Ahli Parlimen Parit, Mohd Nizar Zakaria; ADUN Bota, Nasaruddin Hashim; Ketua Wanita UMNO Bahagian Parit, Asmah Laily Abd Rahman dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Parit, Khairul Shahril Mohamed.

Menurutnya, UMNO Bahagian Parit tidak mahu lagi kejadian dahulu (bertukar kerajaan) berlaku lagi di Perak dan berazam untuk terus mempertahankan kerusi yang dimenangi BN.- Noraini Mahamad

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Sejarah – <b>Chemor</b> | The Best Offer, Deals & Discounts

Posted: 24 Mar 2011 01:02 AM PDT

Pekan Chemor terletak di utara bandar raya Ipoh, Perak.

Bandar yang berhampiran ialah Sungai Siput, Salak, Kuala Kangsar dan Ipoh.

Ramai orang Sumatra, Indonesia tinggal di sini. Beberapa keluarga Tun Adam Malik, bekas Menteri Luar Indonesia berada di sini. Peranan beliau cukup signifikan dalam menamatkan Konfratasi Malaysia-Indonesia.

Sekitar tahun 70′an, banyak terdapat lombong bijih timah di Chemor. Chemor juga terkenal dengan tanaman ubi kayu sehingga topik pengeluaran ubi kayu di Chemor telah diselitkan ke dalam buku teks Kajian Tempatan sekolah rendah pada masa itu. Selain bijih, pertanian seperti getah dan sayur-sayuran merupakan kegiatan penting bagi penduduk Chemor ketika itu. Disepajang jalan utama dari Tasek ke Chemor boleh dilihat ladang getah yang kini telah bertukar kepada kilang, pussat perniagaan dan taman perumahan.

Penternakan Khinzir juga banyak terdapat pada masa dahulu, sehingga timbul cerita yang mengaitkan asal nama Chemor diambil dari bahasa cina 'Che-Mo' yang bermakna 'bulu khinzir'. Oleh itu orang cina tidak menggunakan nama Chemor sebaliknya menggunakan panggilan 'Che-Bo' yang bermaksud permata.

Kebanyakan taman perumahan baru disekitar pekan Chemor, Kuala Kuang, Tanah Hitam ketika ini, dahulunya adalah merupakan bekas-bekas ladang sayur dan kandang khinzir.

Pada pertengahan tahun 80′an kilang-kilang perusahan telah mula bertapak di Chemor terutamanya di kawasan Klebang dan Khantan Baru.

Sehingga awal 80′an , Chemor tersenarai sebagai salah satu kawasan hitam di Malaysia. Beberapa pos kawalan tentera ditempatkan di sekitar jalan keluar masuk ke Chemor, salah satu pos terletak di Kampung Che' Zainal iaitu di simpang jalan ke Tanah Hitam dan Ulu Chemor.Operasi memburu pengganas komunis kerap dilakukan di ladang getah dan bukit-bukau sekitar Chemor. Waktu itu penduduk Chemor pernah beberapa kali mengalami perintah berkurung. Konvoi-konvoi kenderaan tentera melalui pekan Chemor, kampung Che Zainal ke Ulu Kuang atau Tanjung Rambutan adalah pemandangan biasa bagi penduduk kampung dan mendapat sorakan daripada kanak-kanak ketika itu. Budak-budak kampung yang tinggal berdekatan dengan pos kawalan juga sering lepak di pos dan mendapat hadiah resen.

Sekolah Rendah Kebangsan Hj. Mahmud Chemor pada masa lalu dikenali dengan nama Sekolah Kebangsaan Chemor, manakala Sekolah Menengah Aminuddin Baki Chemor, sekolah menengah tunggal di Chemor pada ketika itu mengambil nama tokoh pendidikan negara Allahyarham Aminuddin Baki yang berasal dari Chemor. Sehingga tahun 1984 sekolah ini tidak mempunyai aliran sains, pelajar-pelajar yang cemerlang didalam peperiksaan Sijil Rendah Pelajaran (Tingkatan 3) terpaksa berhijrah ke sekolah lain seperti sekolah menengah Raja Chulan Ipoh dan sekolah-sekolah lain di Ipoh.

Sumber Wikipedia, ensiklopedia bebas
Carian Google wikipedia.org chemor

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


MEE UDANG BANJIR MAK TEH <b>di KUALA SEPETANG</b> TAIPING

Posted: 27 Jun 2012 05:33 AM PDT

You are either not logged in or do not have permission to view this page. This could be because one of the following reasons:
  1. You are not logged in or registered. Please use the form at the bottom of this page to login.
  2. You do not have permission to access this page. Are you trying to access administrative pages or a resource that you shouldn't be? Check in the forum rules that you are allowed to perform this action.
  3. Your account may have been disabled by an administrator, or it may be awaiting account activation.
  4. You have accessed this page directly rather than using appropriate forms or links.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved