Isnin, 18 Mac 2013

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


DS Zambry Lawat Dua Warga Emas <b>Di Gopeng</b>, Serah Sumbangan <b>...</b>

Posted: 07 Feb 2013 07:56 PM PST

Lawatan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir ke dua teratak usang yang didiami warga emas, Wan Soo Mui dan Chang Sooi Kwai di Kampung Kopisan Baru, dekat Gopeng pastinya menceriakan suasana menjelang sambutan Tahun Baru Cina yang bakal diraikan Ahad ini.

Ditemani isterinya, Datin Seri Saripah Zulkipli dan Exco Kesihatan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Dr Mah Hang Soon, ketibaan Zambry di perkarangan rumah Soo Mui, 75, kira-kira jam 9.50 pagi tadi disambut dengan senyuman ceria terukir di wajah warga emas berkenaan.

Tinggal bersendirian sejak 50 tahun lalu, warga emas yang mempunyai seorang anak perempuan itu langsung tidak menduga Menteri Besar Perak akan datang melawat rumahnya sempena Tahun Baru Cina.

"Saya sangat gembira apabila dimaklumkan Menteri Besar akan melawat rumah saya yang keadaannya sudah usang kerana terlalu lama dibina dan bumbung rumah juga bocor di sana-sini.

"Apabila hari hujan, air akan membasahi ruang tamu dan saya terpaksa membersihkannya seorang diri memandangkan anak saya tinggal di Kampar," kata warga emas itu yang kematian suami kira-kira 10 tahun lalu.

Ditanya bantuan yang diperlukan, Soo Mui menegaskan, beliau amat berbesar hati sekiranya ada pihak sudi membaiki kerosakan rumahnya dengan kadar segera.

Sementara itu, Sooi Wai, 72, yang tinggal di kampung itu sejak lapan tahun lalu turut menghidap penyakit asma, sekaligus menjejaskan tahap kesihatannya apatah lagi beliau juga tinggal berseorangan di rumah berkenaan.

Katanya, isterinya sudah lama meninggal dunia manakala dua anaknya masing-masing tinggal di Kuala Lumpur dan Singapura.

"Sebahagian struktur rumah papan ini sudah reput dan apabila hujan, air akan membasahi ruang tamu yang menjadi tempat saya melelapkan mata," tegas Sooi Kwai lagi.

Mengulas lawatan Menteri Besar Perak ke rumahnya, beliau menegaskan ia cukup bermakna apatah lagi bakal meraikan sambutan Tahun Baru Cina yang berbaki dua hari lagi.

"Sangat gembira kerana Menteri Besar sudi datang melawat rumah saya dan menyampaikan angpau serta sumbangan Tahun Baru Cina," katanya.

Sebelum itu, Zambry dan isterinya sempat bertanya khabar dan beramah mesra dengan kedua-dua warga emas itu yang juga jiran sekampung dan kemudiannya menyerahkan sumbangan angpau dan hamper kepada mereka.

Bercakap kepada pemberita, Menteri Besar menegaskan, lawatan itu adalah sebahagian usaha kerajaan negeri turun ke bawah untuk membantu golongan rakyat yang masih dibelenggu kemiskinan.

Katanya, bantuan yang disalurkan kerajaan negeri melalui YBUDR tidak pernah mengenal batas agama dan kaum.

"Isu kemiskinan adalah perkara yang perlu diatasi dan hal ini, kita tidak mengira siapa mereka ini.

"Selain itu, bantuan juga disalurkan kepada golongan miskin pada setiap perayaan utama tidak kira Deepavali, Tahun Baru Cina mahu pun Hari Raya," tegasnya lagi.

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Manjung Mari: Adooii.. <b>Di</b> kelantan PAS kena 7 Dosa besar, <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 18 Mar 2013 04:39 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Manjung Mari: Adooii.. Di kelantan PAS kena 7 Dosa besar, Di Kedah Pas munafik. Di hari akhir zaman ini ulamak sudah banyak yang munopos, yzng banyaknya adalah ular dalam semak yang sesat lagi menyesatkan.

Pemuda Umno: Pemandu beredar takut orang bertatu | Free <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2013 08:59 PM PST

Pemuda Umno Lumut, Perak mengaku ada anggotanya terbabit dalam kemalangan di sebuah jalan raya di Lekir menuju ke Kamunting yang mengakibatkan seorang wanita warga emas maut, tetapi menafikan dakwaan bahawa pemandu kenderaan itu melarikan diri.

NONESebaliknya, Ketua Pemudanya, Mohd Shahril Yahaya berkata,
pemandu yang enggan namanya disebut itu hanya beredar kira-kira 100 meter dari tempat kejadian kerana takut dengan beberapa orang bertatu yang berada di lokasi kemalangan itu.

"Trak Hilux itu diserahkan kepada pemuda untuk pilihan raya. Pemandu itu bukan sengaja melanggar tetapi dia cuba nak hentikan kenderaan tapi dia terempuh.

"Bukan seperti yang didakwa (larikan diri). Pemuda tu ada turun. Tapi lepas dia tengok dah tak bergerak, dia bawa Hilux itu kira-kira 100 meter sebab masa itu sudah ramai orang kerumun dan pemandu dalam keadaan takut.

"Dia takut sebab dia risau keselamatan dia dan takut diapa-apakan sebab masa itu ramai orang yang bertatu dah ada kat situ. Pemandu ada je dekat kawasan situ tapi terpaksa tak mengaku sebab tak nak sebarang kejadian yang tak diingini terjadi," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

NONEAhad lalu, akhbar China Press melaporkan bahawa mangsa yang menunggang motosikal berasingan bersama suaminya yang berusia 78 tahun dalam perjalanan pulang rumah selepas menoreh di sebuah estet, dilanggar di sebuah jalan raya di Lekir.

Menurut Facebook cucu mangsa, Joanne Lim, datuknya menunggang motosikal kira-kira enam meter di belakang neneknya sebelum secara tiba-tiba sebuah kereta Hilux dengan logo BN dan Umno meluncur laju dan merempuh belakang motosikal neneknya.

Selepas itu, menurut Joanne, neneknya telah terpelanting serta terjatuh dengan kepalanya mengenai jalan raya.

Beliau juga mendakwa, pemandu kenderaan itu bersama dua penumpang lain mencabut logo BN dan bendera 1Malaysia daripada kenderaan itu sebelum beredar.

NONEAkhbar China Press juga melaporkan bahawa pemberitanya sendiri menyaksikan beberapa lelaki mengoyak logo parti dari kenderaan itu sebelum melarikan diri dari tempat kejadian tanpa memberi sebarang bantuan kepada mangsa.

Shahril bagaimanapun menafikan dakwaan yang mengatakan pemandu itu mencabut logo serta bendera dari kenderaan itu.

Menurutnya, beliau turut mempunyai saksi lain ketika kejadian
memandangkan terdapat jawatankuasa Pemuda di belakang kenderaan Hilux semasa kejadian.

Katanya lagi, pemandu tersebut serta jawatankuasa Pemuda dari Lekir menuju ke rumahnya untuk ke sebuah program BN di Kampar.

"Logo ada je pada Hilux. Tak ada pun dicabut. Kita ada saksi sebab belakang kereta Hilux tu ada jawatankuasa Pemuda yang ikut dari belakang. Dia pandu seorang.

"Kereta sekarang ada di balai. Lepas kejadian saya datang ke tempat pemandu itu dan buat laporan polis di IPD Manjong," katanya lagi.

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Rakaman video ceramah Anwar Ibrahim <b>di Langkap</b> Perak: Bukan <b>...</b>

Posted: 03 Dec 2012 09:24 AM PST

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


My New Life: Sambutan Hari LAhir Wafa ke3 <b>di Trolak</b>

Posted: 15 Nov 2012 07:22 PM PST

Assalamualaikum.

Perancangan tetiba jer. Pagi sabtu balik trolak sajer nak ikut jalan ke pekan Bidor. sejak ada jalan pintasan nak ke sungkai dah x lalu ke Bidor. Masa tu la terdetik nak beli kek. nak beli kek wat kat Trolak la. Tengok kat Bidor ada x kedai kek. Ada Happy Angels. SIL suruh beli kek yang ada eskrim. malas nak beli angry bird.

Ni la kek nyer. sambut si danish skali. dia x pernah sambut. Dia lahir bulan September. JArak setahun dari qistina.

Petang tu pergi pasar Tangjung Malim beli sate.

Malam tu sambut ala kadar jer. tapi meriah. hanya MEe,nugget,kek dan sate.

Anak2 ni la meriahnya. Bila tengok baju si kakak Salima sama plak sambut besday si Wafa masa setahun. 

Bila nyanyi lagu besday nama wafa memang la seronok dan malu2. di Danish baju kuning masam dan x senyum lansung. tiada namanya disebut..Bila nyanyi sebut nama Danish baru dia senyum..memang klakar time tu. tergelak jer..


07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Masalah Banjir Kilat Akibat Sampah <b>Di Bercham</b> - TV3

Posted: 08 Jan 2012 04:00 AM PST

08/01/2012 20:00:00

Keluhan penduduk dari sebuah taman perumahan di Ipoh, Perak menarik perhatian Aduan Rakyat minggu ini.

Banjir kilat dari 1996 hingga ke hari ini, tidak ada kesudahan.

Pelbagai cara dibuat untuk mengatasinya, namun banjir gagal ditangani.

Lebih teruk, paras air semakin meningkat setiap kali hujan.

Penduduk lalu  berpaling ke aduan rakyat untuk menyuarakan masalah mereka bagi menagih perhatian pihak bertanggungjawab.

Ikuti laporan yang saya sediakan ini.

Sejak kebelakangan ini hujan yang kerap   meresahkan penduduk di taman perumahan desa impian.

Jika hujan lebat terutamanya hanya dalam tempoh kurang 30 minit, penduduk sudah bersiap sedia menyelamatkan barangan dan nyawa.

Banjir kilat-menjadi igauan ngeri penduduk.

Kerugian akibat kerosakkan barangan seperti perabut dan kereta sudah mencecah ratusan ribu ringgit.

Namun masih belum ada tanda-tanda masalah mereka bakal menemui penyelesaian.

Norhayati Abdullah, Penduduk: "Boleh dikatakan dalam sebulan 2-3 kali banjir. Dalam musim hujan jaga-jagalah malam tak boleh tidur. Hari tu sampai pukul lima pagi baru boleh tidur. Habis nak tidur macamana? Semua dah habis tenggelam."

Punca masalah, penduduk dakwa disebabkan sistem perparitan dari 32 taman perumahan lain di kawasan Bercham disambung ke perparitan mereka.

Menyebabkan bila hujan, longkang yang ada tidak dapat menampung jumlah air yang terlalu banyak.

Bertambah teruk apabila longkang pula jarang diselanggara.

Rumah pam ada dibina di taman perumahan itu untuk membantu pengeluaran air.

Namun masalahnya, rumah pam yang sepatutnya mengalirkan lebihan air secara automatik  ke parit sebelum ke sungai seringkali tidak berfungsi.

Apa yang mampu dilakukan penduduk membina penghadang di setiap pintu rumah.

Namun paras air yang naik kebelakangan ini mampu melepasi penghadang ini.

Khamis Othman, Penduduk: "Air dalam masa setengah jam boleh naik dua kaki. Yang baru ni satu meter, pernah hampir dua meter. Baru-baru ni lima bijik kereta tenggelam. Sebab ada penghuni yang pergi buat aktiviti harian."

Rosman Zulkifli, Penduduk: "Semua air masuk ke sini. Bila desa impian yang terpaksa tampung semua ini.  Dahlah dah ada masalah sedia ada, tambah perumahan baru tambah lagi risiko yang ada. Dulu kalai naik dua kaki. Sekarang dah 3 kaki. Mana pihak yang nak selesai masalah ini?"

Tidak tahan dengan masalah banjir tidak berkesudahan, banyak penduduk nekad berpindah.

Banyak rumah di taman perumahan ini dalam keadaan terbiar.

Aduan demi aduan telah dihantar ke pihak majlis bandaraya Ipoh.

Namun belum ada penyelesaian muktamad.

Selagi sistem perparitan tidak diubah suai, Taman Desa Impian akan terus menjadi lokasi banjir kilat yang tidak berkesudahan.

Pihak bandaraya Ipoh pula mahu penduduk memahami masalah yang berlaku.

Ini kerana rumah pam yang dibina dengan ratusan ribu ringgit sering terhadang dengan sampah sarap yang didakwa perbuatan penduduk sekitar Bercham.

Pun begitu, MBI  sedang mengusahakan penyelesaian lain-iaitu sebuah longkang monsoon sepanjang satu kilometer bagi mengalihkan aliran air ke Sungai Pinji.

Datuk Roshidi Hashim, Datuk Bandar Ipoh: "Sekurang-kurangnya air takkan pergi satu arah jee, akan terpecah kepada dua saluran. Kita sedang menanti peruntukkan."

Datuk Roshidi Hashim membuat lawatan mengejut ke sekitar perumahan Taman Desa Impian.

Penduduk mengambil kesempatan sepuas-puasnya bagi menceritakan masalah yang dihadapi kepada Datuk Bandar Ipoh itu.

Beberapa penyelesaian segera dicapai.

Sebagai penyelesaian jangka pendek sebuah lagi rumah pam bernilai lebih dua ratus ribu ringgit akan didirikan di taman perumahan itu.

Apabila peruntukan sebanyak 3 juta ringgit dari RMK 10 diluluskan, longkang monsoon yang dicadangkan akan dibina untuk megurangkan jumlah air ke Taman Desa Impian ketika hujan.

Sikap penduduk yang mengambil jalan mudah membuang sampah sarap ke dalam longkang dan sungai turut ditegur.

07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


BroHamzah: Hijrah Ke <b>Bagan Datoh</b> Perak

Posted: 24 Feb 2013 06:46 PM PST

Jeti Bagan Datoh Yang Mendamaikan.

Hidup Baru Di Bagan Datoh
Begitu pantas masa berlalu, bagaikan "tanpa" sedar sudah 3 minggu kami sekeluarga di tempat baru yang menjadi tapak baru kehidupan kami sekeluarga.
Bumi ini sebenarnya, amat asing bagi saya dan zaujati. Ya. Seumur hidup belum pernah menjejaki ke sini, dan saya – inilah kali pertama "mendengar" nama tempat ini dan inilah kurniaan Allah SWT kepada kami untuk menghirup udara segar Bagan Datoh!
Kami berhijrah dengan semangat, perasaan dan impian yang baru. Sejujurnya, jiwa dan hati saya sudah lama "merasai" saat untuk berhijrah tetapi tidak tahu ke mana sehingga pada tanggal 4 Februari 2013. Panggilan telefon yang mengesahkan penempatan zaujati di Perak dan Maha Suci Allah SWT yang memilih kami sekeluarga untuk "berkampung" di Bagan Datoh.
Kawasannya yang menghijau, dipenuhi pokok kelapa sawit, dan untuk sampai ke sini – perlu melalui Bidor, Setiawan dan Teluk Intan. Perjalanan yang ditempuhi hampir 10 jam dari Kota Bharu, benar-benar menggamit perasaan kecil saya.
Alhamdulillah. Mindsetting awal saya kepada zaujati, agar sama-sama jadikan hijrah ini sebagai satu langkah untuk maju kehadapan dan meningkatkan kualiti kehidupan yang lebih baik. Kualiti yang bagaimana?
Kehidupan yang lebih dekat, akrab dan hampir dengan Allah SWT. Ya. Keberadaan kami di bumi yang asing - tiada sesiapa yang kami kenal,perlu banyak belajar, lebih berdikari dan berdepan dengan manusia-manusia yang baru – membuatkan kami perlu perbanyakan persandaran dan pergantungan hanyasanya kepada Allah SWT.
Itulah yang saya rasai saat ini. Tempoh penyesuaian dan settledown semua perkara serentak amat-amat menghimpit dan memberikan cabaran serta dugaan kepada saya dan zaujati. Tetapi, Maha Baiknya Allah SWT yang mempermudahkan segala kesukaran yang kami lalui. Kepayahan disusuli dengan kemudahan demi kemudahan.
Ya Allah, kepada-Mu lah kami berserah.
Ya Ilahi, kepada-Mu lah kami sentiasa bersangka baik.
Ya Rabbi, kepada-Mu lah kami sandarkan segala-galanya.
Banyak perkara, perasaan, pengalaman dan perkongsian yang ingin dicoretkan. Namun, saya biarkan ia berlalu tanpa rakaman. InsyaAllah, saya hajatkan sedikit sahaja kekuatan, kesempatan dan peluang untuk menukilkan semua itu dalam kotak minda dan relung jiwa – sebelum ianya mampu diukirkan dengan mata pena maya di pondok teduhan saya ini.
Selepas ini, bagaimana? Apa cerita Yob?

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Kejutan Bakal Berlaku <b>Di</b> DUN <b>Pantai Remis</b>: DS Zambry – Perak <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2013 05:39 AM PST

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, berkata beliau tidak menolak kemungkinan akan berlaku kejutan di kerusi DUN Pantai Remis yang dikuasai DAP pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Jelasnya, kerusi tradisi pembangkang yang disandang oleh Nga Kor Ming yang baru-baru ini dilaporkan terlibat dengan skandal tanah di Kelantan itu bakal memberi kejutan yang mungkin tidak diduga oleh sesiapa.

"Calon kita yang berpotensi telah bekerja begitu keras dan bukan satu kejutan sekiranya Pantai Remis dirampas semula oleh BN pada pilihan raya akan datang," katanya lagi.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Program Lawatan Kerja di DUN Pengkalan Bharu yang bermula sejak jam 8 pagi.

Terdahulu, beliau menyampaikan notis 5A, bantuan sara hidup nelayan, dermasiswa dan pelancaran kiosk Amanjaya di Arena Square, Pengkalan Baru, dekat Beruas.

Mengulas lanjut, Zambry berkata, kerja keras yang ditunjukkan oleh pemimpin BN di kawasan tersebut menyakinkan beliau tidak mustahil Parlimen Bruas dapat ditawan semula oleh BN.

"Saya percaya kita boleh meningkatkan undi majoriti di kawasan Pengkalan Bharu dan Bruas pada PRU-13 akan datang," katanya.

Menjawab soalan mengenai calon yang diletakkan BN bagi kawasan Pantai Remis, Zambry berkata calon telah dikenalpasti dan kini sedang berada di lapangan untuk membantu menyelesaikan masalah rakyat.

"Kita telah mengenalpasti calon atau siapa yang bakal bertanding di kerusi DUN Pantai Remis…cuma saya masih belum boleh mendedahkan identiti calon itu," jelasnya.

Mengulas mengenai lawatan kerja di Bruas, beliau yakin respon yang ditunjukkan oleh masyarakat membuktikan BN masih menjadi pilihan rakyat.

"Saya gembira dengan perkembangan dan sokongan rakyat di Bruas berdasarkan bahasa tubuh yang ditunjukkan selain menzahirkannya melalui kata-kata," katanya lagi.

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


gelombang biru <b>di parit buntar</b> goyangkan <b>...</b> - sangkakalajari9

Posted: 01 Feb 2013 07:22 AM PST

Ini adalah bukti bahawa pemuda serta masyarakat Parti Buntar amat menyayangi pemimpin tertinggi Negeri Perak ini.

Mereka hadir beramai ramai dan dianggarkan hampir 2 ribu orang pemuda tidak termasuk para peserta lain yang dianggarkan hampir empat ribu orang di Dataran Kerian Permai.

Menteri Besar Perak yang menghadiri Majlis Jalinan Mesra Pemimpin Bersama Rakyat dan turut dihadiri oleh pemangku ketua UMNO Bahagian Parit Buntar Ybhg Tuan Haji Mohd Salleh Mad Disa serta pemimpin pemimpin bahagian dan parti parti komponen.

Turut hadir ke Majlis tersebut ialah Presiden Gerakan Belia 4B Malaysian Ybhg Saudara mua'amar Ghadafi Jamal yang membawa rombongan belia untuk turut bersama pemimpin.

Dalam ucapan aluan pemangku ketua bahagian, beliau mengatakan bahawa himpunan malam ini di Dataran Kerian Permai dapat menenggelamkan dataran purnama kalau diikutkan dari kehadiran yang ada dan ianya adalah diluar jangkaan kerana pada asalnya kehadiran dijangka hanyalah seramai 2 ribu orang.

Beliau juga mengatakan bahawa gelombang biru ini merupakan perpaduan, keamanan dan kebangkitan rakyat di parit buntar dalam menghadapi PRU13 nanti.

Beliau menyatakan behawa beliau merasa terharu dengan sokongan para pemuda yang di luar jangkaan, dan beliau amat yakin bahawa gelombang biru ini mampu meranapkan kemaraan pembangkang di parit buntar.

Himpunan malam ini menurut beliau bukan untuk mendoakan sesiapa mendapat kecelakaan atau apa apa yang boleh merosakkan keamanan dan perhimpunan ini juga menunjukkan bahawa kesediaan Barisan Nasional yang akan mempertahankan Parit Buntar hingga ke titisan darah yang terakhir.

Datuk Seri Dr Zambri pula dalam ucapannya pula mengatakan bahawa semangat pada malam ini amat luar biasa bukan sahaja ahli ahli parti Barisan Nasional malah rakyat atas pagar juga sudah mula menyokong Barisan Nasional.

Beliau berkata sokongan ini semua adalah berpunca dari slogan Janji di Tepati yang mejadi slogan Barisan Nasional.

Beliau juga berkata bahawa pembangkang mampu untuk menjanjikan segala galanya termasuklah bulan dan purnama dan segala galanya.

Menteri Besar juga berkata bahawa pembangkang menaburkan pelbagai fitnah terhadap kerajaan dengan tujuan untuk mecetuskan rasa kebencian rakyat terhadap kerajaan.

Pembangkang juga menurut beliau mengatakan bahawa pemergian Perdana Menteri ke Gaza juga dipolitikkan.

Tapi semangat gelombang biru pada malam ini akan dibawa hingga ke PRU13 nanti.

Beliau juga menyeru kepada semua warga Parit Buntar supaya memilih dan memenangkan calon calon Barisan Nasional pada kali ini kerana kemenangan ini adalah hak milik para pengundi parit buntar dan beliau mengatakan bahawa calon calon ini akan berbakti kepada rakyat Parit Buntar.

Akhir sekali beliau juga menyeru supaya Barisan Nasional akan kembali berkhidmat di Parit Buntar.


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

07 di beruas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di beruas - Google Blog Search


BN Yakin Rampas Kerusi Parlimen <b>Beruas</b>, DUN Pantai Remis <b>...</b>

Posted: 11 Feb 2013 11:28 PM PST

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menyuarakan keyakinan kerusi Parlimen Beruas dan DUN Pantai Remis akan dirampas semula daripada pembangkang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.

Beliau yang juga Menteri Besar berkata, keyakinan itu bersandarkan kepada kerja kuat yang dilaksanakan jentera BN, sekaligus telah meningkatkan sokongan rakyat kepada parti berkenaan.

"Saya berharap calon yang bakal bertanding mewakili Parlimen Beruas akan meneruskan tradisi cemerlang bekas Presiden Gerakan, mendiang Tun Dr Lim Keng Yaik yang pernah berkhidmat selama 22 tahun di kawasan ini.

"Walaupun pengumuman calon yang dipilih ini akan meneruskan tradisi kecemerlangan parti Gerakan di Beruas," katanya kepada pemberita selepas majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran Gerakan negeri Perak di Pantai Remis, sebentar tadi.

Hadir sama Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon dan Naib Presidennya, Datuk Chang Ko Youn.

Mengulas lanjut, Zambry berkata rakyat Beruas boleh menilai dan membuat pertimbangan antara khidmat wakil rakyat pembangkang dengan kerja keras yang dilakukan pihak BN.

"Mengenai kedudukan Pantai Remis pula, kita jangan lupa kerusi ini pernah dimenangi BN dan jangan sesekali membuat kesimpulan kawasan ini kita tidak boleh buat apa-apa lagi.

"Dengan calon dan perpaduan yang baik serta disertai gerak gempur yang terancang, kita yakin Parlimen Beruas dan DUN Pantai Remis akan dirampas kembali daripada pihak pembangkang," tambahnya lagi.

Walaupun pengumuman rasmi belum dibuat Perdana Menteri, Ko Youn disebut-sebut sebagai calon BN yang akan bertanding di Parlimen Beruas atas tiket parti Gerakan.

Pada pilihan raya 2008, kerusi Parlimen Beruas dimenangi Pengerusi DAP, Datuk Ngeh Koo Ham selepas menewaskan Ko Youn manakala DUN Pengkalan Baharu dimenangi calon BN iaitu Datuk Hamdi Abu Bakar dan DUN Pantai Remis pula dimenangi oleh Setiausaha DAP, Nga Kor Ming.

Terdahulu, Zambry dalam ucapannya berkata, rakyat perlu memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada calon BN yang telah bekerja keras sejak 2008 lagi bagi membantu dan menyelesaikan masalah rakyat Beruas.

"Calon BN ini sentiasa turun padang dan membantu rakyat Beruas dan selepas empat tahun bekerjasama, berilah sokongan kepada beliau pada pilihan raya nanti," tambahnya lagi.

Lebih 2,000 masyarakat Pantai Remis dan kawasan sekitarnya tidak melepaskan peluang menghadiri rumah terbuka Tahun Baru Cina itu yang turut diserikan lagi dengan persembahan kebudayaan dan nyanyian beberapa penyanyi cilik.

Di penghujung majlis, Zambry dan tetamu kenamaan lain tidak lupa menyampaikan ang pau kepada lebih 300 kanak-kanak yang yang berusia bawah 12 tahun.

07 di slim river - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di slim river - Google Blog Search


Rakaman ceramah Anwar Ibrahim <b>di Slim River</b>: Saya Kuat Sebab <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 10:36 PM PST

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Rumah Teres 1 tingkat <b>di</b> Taman <b>Chemor</b> Sejahtera untuk disewa <b>...</b>

Posted: 17 Feb 2013 06:36 PM PST

Lokasi strategik
15 minit ke bandar ipoh
3 minit ke pekan chemor
Lebuh raya utara selatan
Bandar Meru Raya
Jabatan Kerajaan ( KDN, Audit)
Pasaraya besar Mydin
Bas Terminal 3 tingkat Ipoh
Perkelahan Chepor
deposit sewa 2 bulan deposit api air
RM [ 350(2)+50+50] = 800

0133990566 (Din)
Kemasukan segera Mac 2013

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Datuk Michelle Yeoh Bakal Kahwin <b>Di Ipoh</b>? | MyNewsHub

Posted: 20 Jan 2013 07:45 PM PST


Pelakon antarabangsa kelahiran Malaysia, Datuk Michelle Yeoh dikhabarkan akan berkahwin di kampung halamannya yang terletak di Ipoh, Perak pada tidak lama lagi.

Sumber ini diperoleh selepas beberapa laporan media di internet menyebut yang Michelle Yeoh sudah bersedia menamatkan zaman solo dan ingin melangsungkan perkahwinan di Perak.

Menerusi Rotikaya, ada menyebut yang Michelle sedang mempertimbangkan niatnya itu beritkutan bapanya yang berusia 87 tahun kini sudah uzur dan tidak mampu bergerak.

"Saya sedang berfikir bagaimana untuk melangsungkan upacara khas untuk perkahwinan saya nanti," kata kata Michelle Yeoh.

Rancangan Michelle Yeoh ini dikongsikan dengan semua wartawan yang hadir pada tayangan perdana filem dokumentari bertajuk Pad Yatra: A Green Odyssey yang beliau bertindak sebagai Penerbit Eksekutif.

Bagaimanapun, Datin Janet Yeoh, ibu Michelle Yeoh berkata yang dia tidak tahu menahu akan sebarang perancangan perkahwinan kerana anaknya itu ketika ini tidak berada di Malaysia.

Datuk Michelle Yeah sebelum ini sudah pun bertunang dengan buah hatinya, jutawan Jean Todt (Presiden Federation Internationale de l'Automobile & bekas CEO Ferrari).

Bertahun juga mereka mengenali diantara satu sama lain, kiranya kini adalah masa yang sesuai untuk mendirikan rumah tangga lebih-lebih Michelle Yeoh kini sudah pun berusia 50 tahun.

Oleh: NURUL NAFISAH MAZLAN

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


<b>kuala kangsar</b> bandar <b>di</b> raja laksa & cendol - Newer Posts

Posted: 09 Jan 2013 01:45 AM PST

Kuala Kangsar adalah merupakan Bandar DiRaja dan bersejarah bagi negeri Perak Darul Ridzuan. Kuala Kangsar juga merupakan kawasan pelancongan yang mempunyai pelbagai produk-produk tempatan dan IKS (Industri Kecil dan Sederhana)yang menarik. Terletak kira-kira 48 kilometer ke utara dari Ipoh. Kuala Kangsar dapat dihubungi melalui Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) melalui EXIT 143 Persimpangan Kuala Kangsar, jalan persekutuan dan melalui kemudahan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).

Kuala kangsar juga amat sesuai di diami kerana peluang jana pendapatan yang mudah di sini, terdapat banyak kilang & perusahaan juga perniagaan di sni, juga dengan lokasinya yang tidak berapa jauh dari bandaraya ipoh juga dengan Bandar taiping juga manjung. Ia juga adalah Bandar yang menyatukan pantai timur & barat, utara & selatan kerana lokasinya yg terletak betul betul di tengah tengah simpang 4 utara selatan timur barat. Ia merupakan laluan utama ke pintu masuk ke negri Kelantan sebelum melalui gerik & jeli.

Banyak perkara menarik yang boleh anda rasai di kuala kangsar. Kuala kangsar sekarang sdang pesat membangun dengan taman-taman perumahan baru yang sedang pesat dibina tak kurang juga dengan premis dan pusat beli belah jimat & murah yang wujud mcm cendawan tumbuh. Antara psaraya –pasaraya murah jimat yg terkenal bermula dr kuala kangsar & sekarang sdh mempunyai cawangan di beberapa negeri d luar perak ialah pasaraya sakan ( ingat murah… ingat sakan), perniagaan wah seah maju, pasarayaku, Ini menjadikan kuala kangsar sebagai bandar yg mempunyai daya penarik untuk masyarakat setempat dan dari luar untuk membeli belah & shopping sakan sebab semua barangnya murah murah seperti d pasaraya maiden

Kuala kangsar juga adalah syurga makanan bagi sesiapa saja yg gila jln jln cari makan. Di sini ada ikan bakar d tepi sungai perak, gulai tempoyak asli juga asam pedas kualer yang menyelerakan. Kuala kangsar juga tak jauh dari tasik raban sauk iaitu tempat penternakan ikan sungai dalam sangkar seperti ikan talipia merah, patin, keli, jelawat & lain lain lagi. dI Tasik Raban ini terdapat byk kedai makan yg menyediakan sajian ikan bakar fresh terbaik dari sungai!!

Di Bandar kuala kangsar juga banyak terdapat restoren sea food & masakan thai yang sedap sedap & terkenal di sini seperti A&Z, Jimboi, Restoren Benteng, F&N, Che AM Corner , restoren kak bitah & tak lupa juga kedai makan kak bedah di labu kubong yg menyediakan masakan paling murah di dunia !!

Paling menarik di Kuala Kangsar adalah Laksa & Cendol. Laksa Kuala Kangsar adalah antara yang paling terkenal & terenak di Malaysia. Antara laksa yang terkenal di kuala kangsar dengan keenakkannya ialah laksa Pak Ngah, laksa Pak Su, Laksa Lubok, laksa karim, laksa Din & lain –lain tokeh laksa lagi yg tak sempat saya tulis di sini.

Rata –rata penduduk di kuala kangsar semuanya menggilai laksa kualer.. Ini di akui dgn wujudnya berates ratus gerai & premis serta kenderaan bergerak yang menjual laksa. Anda pasti akan berjumpa dengan penjual laksa di setiap 1 kilometer perjalanan anda di pekan kuala kangsar !! Di setiap tempat anda pasti akan melihat orang makan laksa dan cendol dan kebanyakkan kedai laksa di kuala kangsar pasti penuh dgn orang !!

Memang sedap makan laksa, memang tak akan pernah jemu makan laksa, hari hari boleh makan laksa, sebab laksa dah jadi makanan ruji no 2 selepas nasik di kuala kangsar. Kalau nak tau kuala kangsar adalah Bandar laksa paling pesat & meriah sekali di dunia !! di mana mana pun anda akan lihat orang makan & berniaga laksa !! Ingat kualer.. ingat laksa… ingat cendol !!

Kuala Kangsar Mempunyai sumber dari bumi yang banyak seperti hasil dari hutan, ladang, pertanian & perternakan menjadikan kuala kangsar ini kaya dengan bahan mentah bagi kegunaan perniagaan lain. Dengan bentuk muka bumi nya yg dikelilingi gunung, hutan & bukit bukau menjadikan bumi kuala kangar subur, sejuk & selesa untuk di duduki.

Kuala Kangsar sangat terkenal di Malaysia sebgai antara pusat pengeluaran buah durian kampong terpesat d Malaysia. Banyak buah durian kampong boleh di dapati di manong, padang rengas & kampong laneh. ada juga buah durian yang di ambil dari kawasan berdekatan seperti dari changkat jering & bukit gantang. Buah buah durian kuala kangsar ini rasanya sangat manis & enak dan buah buah ini sering d tebuk tupai & serangga kecil kerana ianya dari durian kampong yang asli bebas dari sebarang baja dan bahan kimia (original organic fruit) berbeza dgn durian kacukan yang lain di mana serangga pun tak berani makan !!

Selain dari durian di sini juga kaya dengan rambutan, manggis, langsat, dan berbagai buah buahan tempatan lagi di samping hasil bumi yg lain seperti petai , jering & rotan.

Penduduk kuala kangsar juga tidak jauh dari laut & pantai kerana dekat dengan lumut (teluk batik, pulau pangkor) juga kuala sepetang di taiping. Pusat rekreasi taman tema seperti sunway wet world juga bukit merah lake town resort juga tak jauh dari kuala kangsar. Terdapat juga tempat-tempat rekreasi yang lain seperti sungai-sungai, lata & batu hampar (taman rekreasi ulu kenas, ulu kongsor, batu hampar kg paya lintah), juga kolam air panas di ara panjang juga di changkat jering / trong

Bagi yang suka tempat bersejarah, anda juga boleh melawat berapa tempat yg menarik d kuala kangsar seperti muzium di raja (tempat tersimpannya keris taming sari milik hang tuah), masjid iskandariah, istana sultan perak, terdapat juga galeri bersejarah di bukit chandan yang anda boleh lawati juga jam besar antik di tgh tgh bulatan antara pejabat pos dgn pasar besar kuala kangsar. Terdapat juga jambatan termahal serta paling canggih di perak yg menyambungkan antara kampung sayong dgn Bandar kuala kangsar. Jambatan itu sangat cantik, banyak lampu di dan menjadi tempat bercanda dan bermadu kasih pasangan pasangan muda pada waktu malam.

Jika tidak melalui jambatan anda boleh menaiki bot tumpang ke kampong sayong. Memang seronok jika anda mahukan kedamaian jika berkunjung ke kuala kangsar. Terdapat perusahaan membuat labu air d kampong sayong dan ia lebih dikenali sebagai labu sayong. Labu sayong sangat terkenal di Malaysia juga di seantero dunia. Anda boleh membeli bermacam macam jenis labu sayong baik utk perhiasan atau pun untuk di buat bekas air minuman (bekas air masak).Air masak atau air tapisan atau air r.o kalau di rendam dalam bekas air labu sayong kan menjadi lebih berkhasiat ,lebih manis dan boleh membuang penyakit serta menyihatkan badan !

Jika anda berkunjung ke kuala kangsar jangan risau akan tempat bermalam. Terdapat banyak hotel, rumah rehat, & home stay di SINI.Ada yang murah,ada juga yang mahal & ada juga yg sdh lama menjadi tempat bersejarah seperti hotel & kedai roti double lion, rest house kuala kangsar juga safari resort sungai perak.

Di kuala kangsar juga byk bank, klinik, hospital, juga sekolah. Antara klinik swasta yang popular & sdh wujud sejak sekian lama ialah klinik daim (sesuai utk kanak kanak), klinik shamsudin (sesuai utk golongan lanjut usia), juga klink dr kook (pakar sakit kulit), kalau anak bersunat anak atau sakit puan anda boleh pergi ke poliklinik 24 jam dr sabariah.

SEkolah sekolah di kuala kangsar juga antara yg terkenal di Malaysia seperti Royal Malay College (Kolej Melayu Kuala Kangsar), sek men Clifford, juga universiti Islam antarabangsa di Chandan Puteri.

Jadi dengan info info yang berguna seperti dia atas anda sewajarnya datang lah melawat kuala kangsar Bandar di raja perak ini Tidak rugi anda datang ke kuala kangsar, macam macam ader… Boleh shopping murah murah & melawat tempat tempat bersejarah juga makan makan sampai perut kenyang….

Bagi yang nak berhijrah ke kuala kangsar sg sgt di alukan kerana di sini adalah tempat paling strategi utk melayari hidup. Tanpa trafik jam, sewa rumah murah, harga rumah pun ok tak melambung sangat, belanja harian pun murah dan senang beli, byk kedai, pasar mini & supermarket, makan senang, berjalan pun sennag.. nak ke utara senang nak ke selatan pun senang nak ke pantai timur pun senang.. kalau nak ke kl jem kat highway boleh shot cut ikut jln lama antara ikut sungai siput atau ikut parit..

ARTIKEL INI DI TAJA OLEH

PENAWAR AJAIB.... TERHEBAT SEPANJANG ZAMAN !!

Sila Like jika anda suka artikel ini atau lontarkan comment anda

SEKIAN TERIMA KASIH !!

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved