Khamis, 2 Februari 2012

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


:: Kamaluddin ::: Roti canai sambal petai... <b>Di Behrang</b> Station.

Posted: 18 Jan 2012 05:17 PM PST


sent from my Nokia 3310 & Terrorcom berukband
Full content generated by Get Full RSS.

Pelajar & Guru Maut Nahas Bas-Treler <b>Di Behrang</b>

Posted: 10 Nov 2011 05:45 PM PST

Belalang ada terdengar mengenai satu kemalangan maut membabitkan sebuah bas yang membawa pelajar sekolah dan lori treler di Lebuh raya PLUS melalui radio ERA sebentar tadi.

Daripada laporan awal sebuah akhbar yang Belalang baca, seorang guru dan tiga orang pelajar telah maut dalam kemalangan terbabit yang berlaku berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Behrang.

Kejadian berlaku pada awal pagi ini sekitar 4:30 pagi.

Sekadar hiasan. Carian Google

Sekadar hiasan. Carian Google


Berikut adalah 2 petikan berita yang Belalang ambil dari akhbar Berita Harian-

Seorang guru turut maut menjadikan semua empat terkorban dalam nahas membabitkan bas yang mereka naiki berlanggar dengan sebuah treler di KM382 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Behrang, pada kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Sebelum itu laporan awal menyebut tiga maut di tempat kejadian, semuanya membabitkan pelajar sekolah.
Jurucakap trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Malim berkata, bas berkenaan membawa rombongan pelajar dan guru sebuah sekolah dari Kulim, Kedah.

******************************

Tiga pelajar sekolah terbunuh apabila bas yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah treler di KM382 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Behrang, pada kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Jurucakap trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Malim berkata, bas berkenaan membawa rombongan pelajar dan guru sebuah sekolah dari Kulim, Kedah.

Sekiranya ada perkembangan terbaru, akan Belalang update kemudian. Takziah kepaa semua keluarga yang terlibat.

Related posts:

  1. Guru Agama Liwat Pelajar
  2. Pelajar Kolej Swasta Maut Kemalangan Di Jertih
  3. Pelajar Tingkatan Satu Maut Kemalangan Dengan Ambulans
  4. Kanak-kanak Maut Dirempuh Kereta Guru
  5. Ditumbuk Senior | Pelajar Perempuan Lebam Muka
  6. Pergaduhan Pelajar: 20 Belasah Seorang Pelajar
  7. Pelajar 16 Tahun Kelar Bayi Dalam Asrama
  8. Guru Wanita Maut Mangsa Langgar Lari
  9. Tiga Sahabat Maut Kemalangan
  10. Pelajar Malaysia Di Surabaya Maut Ditetak
Full content generated by Get Full RSS.

PASPB: 11.11.11 !!! Tragedi kemalangan maut <b>di Behrang</b>

Posted: 11 Nov 2011 04:08 AM PST

Berikut ialah gambar-gambar kemalangan yang melibatkan bas yang membawa para pelajar dan guru dengan treler yang menyebabkan 4 orang terbunuh manakala 22 yang lain cedera.

Kemalangan berlaku di KM382 Lebuhraya Utara Selatan, berhampiran Hentian Rehat dan Rawat Behrang, pada kira-kira jam 4.30 pagi tadi.

Jurucakap trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Malim berkata, bas yang dinaiki 44 penumpang termasuk pemandu dipercayai hilang kawalan kerana laluan berpasir sebelum terbalik dan mengentam belakang bas yang dinaiki kesemua mangsa.

Rombongan dalam perjalanan dari Kulim ke Kuala Lumpur sebelum ke Genting Highlands.

Mereka dijadual mengadakan rombongan tiga hari dua malam di ibu kota.

Siasatan awal menunjukkan pemandu berkenan hilang kawalan, melayang ke ke sebelah kiri jalan lalu terbalik. Sebuah treler kemudian melanggarnya.

Mangsa yang terbunuh dikenalpasti sebagai pelajar tingkatan tiga Khairul Anuar Azhan dan Maysara Zaidi, kedua-duanya berumur 15 tahun dan guru Siti Hajar Mohamad, 33.

Basarah Saad, 45, seorang penumpang dari bas yang lain yang berhenti kerana membantu juga terbunuh apabila treler tersebut merempuh bas yang terbalik.

Beliau berkata 22 orang mangsa yang tercedera mendapat rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Slim River Hospital sementara lima yang lain cedera parah dimasukkan ke dalam wad.KG

Full content generated by Get Full RSS.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Eclectique Fusion: The Rej3ctz - Cat Daddy (Starring Chris Brown)

Posted: 02 Feb 2012 07:00 PM PST

Check out http://www.gorillaleak.com for all of our exclusive videos.
Music Video by The Rej3ctz performing Cat Daddy.
Purchase on iTunes: http://tinyurl.com/itunescatdaddy
Follow them on Twitter: http://www.twitter.com/theblkdmnds
Like them on Facebok: http://www.facebook.com/BLKDMNDS
Full content generated by Get Full RSS.

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


Pusat Tuntung <b>di Bota</b> kotor – Perak Today

Posted: 06 Nov 2011 01:33 AM PDT

PETALING JAYA: Sepasang suami isteri yang melawat ke pusat pemuliharaan sungai Tuntung Bota Kanan di tengah-tengah Perak terkejut dengan keadaan yang kotor.

Albert Low, yang melawat pusat konservasi  minggu lepas dengan isterinya, Michelle Boey, berkata kolam, di mana tuntung membiak  kelihatan keruh dan bau busuk.

"Air hampir hitam dengan lapisan buih di atas. Saya tidak fikir yang cara yang betul untuk menyimpan spesis terancam. Kita tidak dapat melihat tuntung kerana air jadi kotor. Sesekali timbul kepala tuntung untuk mengambil nafas, "kata penganalisis komputer dari Kuala Lumpur.

Beliau juga memerhatikan air keruh dalam kolam lain berjubin di mana tuntung dewasa dan anak yang menetas disimpan.

"Ia kelihatan seolah-olah kolam belum dibersihkan untuk sementara waktu. Bagaimana haiwan yang akan terus hidup atau membiak dalam keadaan yang tidak bersih itu? "Kata Low.

Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara menjalankan pemuliharaan ex-situ sungai terrapins (tuntung) di kemudahan yang terletak di kampung Bota, kira-kira 50km dari Ipoh.

Selain meningkatkan terrapins ditawan sebagai pembiakan saham, telur yang diletakkan oleh terrapins liar di sepanjang tebing berpasir Sungai Perak juga digali dan dieram di tengah-tengah.

Anak-anak tuntung kemudiannya dilepaskan ke dalam sungai. Spesies telah menurun jumlahnya kerana telur dan daging yang dimakan dan habitat sungai yang semakin musnah,

Keadaan pusat tersebut seolah-olah tidak  terurus, Boey berkata kemudahan pusat itu penting untuk tujuan dan kajian dan pendidikan.

"Salah seorang kakitangan memaklumkan kepada kami fungsi pusat dan juga ancaman yang ditimbulkan oleh pengumpul telur dan pemburu haram. Tetapi pusat itu harus lebih baik disimpan jika kita mahu melindungi spesies, "kata Boey, eksekutif sumber manusia.

Pengarah Perhilitan Perak Nawayai Yasak berkata beliau akan meneliti aduan pelawat dan melakukan apa sahaja yang perlu untuk memperbaiki keadaan pusat.

Beliau berkata beliau masih belum melawat kemudahan itu kerana dia hanya mengambil alih kedudukan pada 1 Nov.

Full content generated by Get Full RSS.

Temui Stokis BeautyFrenz Kini <b>Di Bota</b>, Perak - BeautyFrenz Body <b>...</b>

Posted: 29 Oct 2011 11:26 AM PDT


Anda yang berada sekitar Bota, Perak kini boleh dapatkan produk BeautyFrenz di sana. Stokis daerah Bota telah dilantik iaitu:

Nama: Noor Haslida @ Norli Binti Hj. Ashaari,
No. Tel: 019-4059655
E-mail: admin@bazarshop2u.com

Selamat menggunakan Produk BeautyFrenz, Produk Halal Bumiputra Muslim.

Full content generated by Get Full RSS.

VISIBLE VOICE: SATAY <b>BOTA</b>, PERAK

Posted: 10 Jan 2012 02:36 PM PST

Dulu kecik-kecik, selalu jugak pergi makan Satay Jawa di Kubang Kerian dengan famili. Sekali makan, beratus-ratus cucuk. Orang lain pergi makan, aku selalunya pergi tidur. Kanak-kanak mentah la katakan. Mungkin tak ngam lagi dengan satay masa tuh. Tak kenal lagi erti keenakan sebenar makanan bergelar satay. Abang aku, Bujal kalau makan sampai siap bilang lidi lagi berapa cucuk berjaya dihabiskan. Patut gemuk pun masa kecik, ish3.Tapi sekarang, Satay Jawa dah takde kat Kubang Kerian, bankrupt kot. 
Sekarang, besar-besar orang duk kecoh pulak pasal Satay Bota. Ye lah, 5 tahun duk Perak, sekali pun tak pernah try makan Satay Bota. First time aku try, masa tahun akhir belajar di sini. Lebih tepat, 28 April 2011. Ya, masa kalut-kalut duk siapkan report FYDP sampai aku tak tidur malam. Tu pun roomate belanja, Amir Maliki. Terima kasih daun keladi, kalau boleh belanja lagi. Akan aku ingat jasamu sampai ke mati. Terharu, sambut birthday dengan Satay Bota!
Belajar 5 tahun kat sini, menetap 5 tahun kat sini, tapi sekalipun tak pernah pergi makan satay di kedai Satay Bota sendiri. Rasa nak pergi tu tak payah cakap, memang membuak-buak. Tapi, time nak pergi ada je kerja. Time pergi pun, kadang-kadang timing tak betul. Ada sekali tu, time pergi kedai tutup. Melepas! At last, sampai ke Lumut.
Setiap hari Khamis hingga Ahad
Finally, final year, final semester, kebetulan cuti Christmas (25 Disember 2011) baru berpeluang lepak-lepak, tengok orang  beratur panjang, dan makan-makan satay di Satay Bota. Nasib baik sempat pergi sebelum grad, ada jugak modal nak cerita.

Sate Bota ni betul-betul terletak di tepi jalan besar sebelah kiri (Ipoh-Lumut). Kalau tengok kereta panjang beratur tepi jalan, asap kepul-kepul macam pembakaran terbuka, tak payah pelik la. Ye la tuh, Satay Bota punya tempat.

Aku pelik jugak, kenapa asyik ramai je orang beratur beli Satay Bota ni, sedap sangat ke? Sanggup tu beratur panjang-panjang semata-mata nak beli satay. Mungkin kat Perak ni, takde sangat kedai jual satay kot. Kalau ada pun, kat pasar-pasar malam. So, jadilah tumpuan. "Nitch market", apa bisness pun boleh hidup! Tapi satay kat sini, not bad. Boleh tahan sedapnya.
Alang-alang pergi, apa lagi. Pekena satay la dulu. Nasib baik tak payah tunggu lama hari tuh, duduk 5 minit terus je dapat. Pergi awal pun satay daging dah habis, nasi impit dah habis. Tinggal satay ayam saja. Layannnnnnnnn!

Terima kasih kepada housemate, Amir, Mayak dan Pok Jak. Ada jugak member nak teman aku mari makan Satay Bota. Kalau tak, tak dapat la nak merasa makan di kedai Satay Bota yang orang duk kecoh-kecoh selama ni.
Aku makan 15 cucuk untuk 5 tahun menetap di Perak, 3 cucuk setahun la kan? lol
Full content generated by Get Full RSS.

07 di sitiawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sitiawan - Google Blog Search


Rumah Terbuka Malaysia Tahun Baru Cina <b>Di Sitiawan</b>, 28 Jan Ini <b>...</b>

Posted: 21 Jan 2012 11:51 PM PST

Kira-kira 50,000 orang terdiri daripada pemimpin negara dan orang awam dijangka hadir untuk memeriahkan sambutan Rumah Terbuka Malaysia Tahun Baru Cina 2012 di Sitiawan, Perak, pada 28 Jan ini.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata majlis sambutan yang dijangka paling hebat itu akan dirasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Perayaan sambutan rumah terbuka Tahun Baru Cina itu anjuran kementerian adalah yang paling hebat dan kami menduga mungkin hampir 40,000 ke 50,000 orang akan bersama-sama.

"Di situ semua pemimpin terutama dari parti MCA akan bersama-sama Perdana Menteri dan kami akan mempunyai satu kumpulan besar di mana kita akan meraih perasaan cintakan budaya masing-masing," katanya kepada pemberita selepas mengadakan tinjauan mesra di pekan Titi, di sini Sabtu.

Rais berkata terdapat pelbagai pengisian menarik akan disediakan untuk pengunjung termasuk persembahan dari artis popular antarabangsa dan tempatan.

Beliau berkata persembahan pada majlis sambutan itu nanti juga akan dicerminkan dengan inspirasi dalam gagasan 1Malaysia yang akan memberi gambaran perpaduan seluruh masyarakat di negara ini.

Pada tinjauan mesra itu, Rais bersama isteri Datin Masnah Rais berjumpa dan bermesra dengan penduduk pekan Titi, selain memberikan sumbangan berupa limau Mandarin dan "angpow" sempena sambutan perayaan Tahun Baru Cina Isnin ini.

– BERNAMA

Full content generated by Get Full RSS.

Manjung Mari: Lapangan Terbang Baru <b>Di Sitiawan</b> Perak..

Posted: 22 Jan 2012 08:44 PM PST

Email ni dah banyak hari aku terima, cuma aku KIV beberapa hari sebelum disiar.....

Assalamu'alaikum.,

Saya ada menerima berita di mana ia diprolehi oleh sahabat saya yang bekerja sebagai pilot di MAS. Menurut kata beliau satu lapangan terbang akan dibina di Sitiawan iaitu dikenal pasti di padang lapangan terbang berhampiran di mini stadium astaka. Padang ini kebiasaannya menjadi tempat riadah masyarakat setempat di sekitarnya. Lapang terbang ini adalah usaha sama Rosmah Mansor (isteri Najib) dengan Tony Fernandes (air Asia). Pelan pebangunan ini telah siap dan sahabat saya telah melihatnya di dalam jabatan MAS yang menunjukkan kawasan lapangan penerbangan baru di Malaysia. Kini MAS telah mengalami kemerosotan. Akibatnya bon 747 telah habis dijual kesemuanya. Lapangan terbang baru yang dibina di LCCT (kalau tak silap) bertujuan untuk menggantikan kawasan penempatan penerbangan AirAsia tidak diendahkan oleh Tony Fernandes dan Rosmah dalangnya. Bahkan MAS telah memberikan 3 tahun beroperasi dilapangan KLIA tanpa mengenakan apa2 bayaran. Ekoran pembinaan lapangan terbang di Sitiawan, berkemungkinan besar banyak penempatan disekitarnya terutama penduduk tempatan dipaksa ambil bertujuan menyiapkan lapangan tersebut. Bahkan pilot telah ditawarkan pemeberhentian kerja jika tidak senang dengan keadaan yang menimpa MAS kini. Mungkin MAS akan terkubur jika perlakuan tamak si Rosmah terus berleluasa. 28.01.2012 Najib dan Rosmah akan datang ke Sitiawan untuk majlis apa aku tak tau la. Kini kerja pembaikan pulih jalan,perparitan sedang sibuk dijalankan.

Tak tau nak ulas macam mana, aku dah tanya kepada kawan-kawan, banyak yang tak berapa nak mempercayainya kalau nak dibuat di padang lapangan terbang tu, kerana tanah tapak untuk lapangan terbang ada disediakan di kawasan Simpang Dua dekat dengan Kampung Gurney, sekarang ni tanah tu diusahakan untuk pertainan tanaman kontan...
Tetapi bila difikir balik, main dengan kerja-kerja jahat UMNO ni, bukan dia kira apa,, yang penting projek dia ada masuk sama,,, teringat balik bagaimana terjadi kepada pesawah padi di Kerpan Kedah, yang diambil tanah sawah dijadikan kolam udang satu ketika dahulu, begitu juga satu tanak perkampungan di Melaka yang diambil oleh Petronas sewaktu zaman Rahim Tambi Cik menjadi Ketua Menteri Melakaq,
Cuma sekarang dok ingat imbau-imbau balik, sekarang ni siapa menteri pengangkutan,, kemudian kaum mana yang majoriti memeliki rumah kediaman dipersekitaran Kampung Serdang Setiawan, rumah-rumah banglo ditepi pada lapangan terbang tu majoriti kaum siapa punya,,
Jika nak dibandingkan dengan tapak tanah yang disediakan di Simpang Dua Kampung Gurney tu kaum mana yang menjadi majoriti penduduk berhampiran disitu... Kemungkinan berlaku seperti yang diceritakan dalam email itu aku rasa bakal berlaku, kerana kerusi DUN Setiawan mati idup balik pun BN tak akan dapat, jadi faham-fahamlah,, apa akan berlaku pada penduduk-penduduk melayu disitu,,, parti UMNO dah tak ambik kisah,,, sama seperti nasib Cikgu Jauhari bekas Ketua Penerangan UMNO Lumut yang aku cerita sebelum ini yang rumanya pun berhampiran dengan padang Astaka,
Kalau benar-benar itu berlaku, maka penduduk-penduduk melayu akan semakin terpinggir dari pekan Stiawan,,, cukuplah tanah tapak perumahan kuarter kerajaan di hadapan The Store Stiawan dah dirobohkan....
Apa pun kita tunggu, mana tahu pada 28 hb nanti, pada majlis CNY Kebangsaan yang akan diadakan di padang tersebut, Najib akan buat pengumuman... .....
Full content generated by Get Full RSS.

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Tangisan <b>Pasir Salak</b> untuk orang muda – Perak Today

Posted: 26 Jan 2012 11:38 PM PST

MENJEJAKI semula sejarah Pasir Salak, di Perak terutama pembunuhan Residen Inggeris pada tahun 1871, ada sesuatu yang perlu digali semula oleh generasi kini sebagai panduan berguna dan rujukan masa hadapan.

Untuk itu, satu usaha menerbitkan sebuah dokumentari yang mengisahkan sejarah terkenal ini mula dibuat sejak awal tahun lalu.

Hasilnya, dokumentari Tangisan Pasir Salak bukan sahaja bakal menjadi hadiah istimewa buat orang Melayu, malah turut membuka lembaran baru kepada industri dokumentari di negara ini.

Menurut Pengarah Urusan syarikat produksi Kay Promotions & Productions House, Jamal Lulkhir Jaludin, tujuan utama penerbitan dokumentari itu adalah kerana rasa cintanya terhadap perjuangan wira Melayu terdahulu yang ingin memerdekakan tanah Melayu.

"Dokumentari ini bakal memberi informasi mengenai perjuangan Datuk Maharaja Lela, serta pahlawan-pahlawan Melayu yang lain dalam usaha menentang British di Pasir Salak pada zaman itu.

"Kita juga akan memasukkan beberapa babak lakonan semula dalam plot dokumentari ini agar memberi lebih kesan kepada penonton," katanya ketika ditemui di Petaling Jaya , Selangor baru-baru ini.

Mengambil masa selama setahun untuk mengkaji semula sejarah Pasir Salak, menurut Jamal Lulkhir, pelbagai cabaran terpaksa ditempuhi bagi mendapatkan maklumat sebenar daripada waris pejuang-pejuang terlibat.

"Bukan mudah sebenarnya untuk menjejaki semula waris-waris pejuang ini memandangkan kebanyakan mereka tinggal secara berselerak di seluruh negara.

"Kesukaran juga timbul apabila kebanyakan pejuang kemerdekaan ini terpaksa menukar nama selepas melarikan diri akibat dijejaki pihak British. Itu lebih menyukarkan pihak kami untuk mengenalpasti kedudukan waris mereka," katanya.

Menjalankan penggambaran di beberapa kawasan sekitar negeri Perak, bantuan turut diberikan pihak kerajaan negeri terhadap usaha menerbitkan dokumentari itu.

Selain itu dokumentari yang bakal siap sepenuhnya pada April tahun ini juga mendapat sokongan penuh pihak Finas.

"Penghargaan terima kasih saya adalah kepada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim dan Ketua Pengarah Finas, Mohd. Naquib Razak serta kakitangan Finas yang banyak membantu kami menyiapkan dokumentari ini.

"Selain itu, saya amat bersyukur dengan kerjasama yang diberikan pihak Kerajaan Negeri Perak sendiri dalam memudahkan urusan penggambaran kami di negeri itu, dimana penasihat serta penaung dokumentari ini juga merupakan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Perak , iaitu Datuk Zainol Fadzi Paharudin," katanya.

Dalam menguatkan lagi getaran emosi dalam dokumentari ini kelak, sebuah lagu yang berjudul Tangisan Pasir Salak turut dihasilkan bagi memperkuatkan jalan cerita yang digarap.

Keistimewaan lagu yang digubah oleh Mohd Rafi Shafie itu juga dilihat kepada penyanyinya yang merupakan sensasi You Tube terbaru, Ajek Hassan (gambar).

Menurut Ajek, ini merupakan kali pertama dia diberi kepercayaan untuk menyanyikan lagu tema sebuah dokumentari.

"Perasaan berdebar itu memang ada kerana ini merupakan kali pertama saya diberikan kepercayaan sebesar ini.

"Bagaimanapun saya tetap yakin untuk melakukannya dengan baik, untuk menyampaikan lagu tema Tangisan Pasir Salak ini," kata pemilik nama penuh, Mohd. Mahathir Hassan ini.

- UTUSAN MALAYSIA

Full content generated by Get Full RSS.

Aktiviti Selepas UPSR 2011 : Kenangan <b>Di Pasir Salak</b>

Posted: 01 Jan 2012 05:54 AM PST

Sejarah Sekolah

Sekolah Kebangsaan Bertam Indah telah dibuka pada 17 Februari 2003. Dibina di atas tapak seluas 5.54 ekar dan keluasan padang 2.50 ekar. Pada peringkat awal penubuhannya, sekolah ini hanya mempunyai seramai 281 orang murid lelaki dan perempuan dan mempunyai 30 buah bilik darjah. Tenaga pengajar pula hanya 19 orang.

Pada permulaannya, sekolah ini dinamakan Sekolah Kebangsaan Taman Bertam, kemudian ditukar kepada Sekolah Kebangsaan Bertam Indah. Pada tahun 2004, jumlah murid yang memasuki sekolah ini meningkat kepada 656 orang dengan tenaga pengajar seramai 34 orang di samping staf bukan guru seramai 2 orang. Pada tahun 2005, jumlah murid meningkat kepada 950 orang sementara tenaga pengajar pula seramai 50 orang.

Jumlah murid yang memasuki SKBI terus meningkat kepada 1032 orang pada tahun 2006, menjadikan jumlah guru yang mengajar di sekolah ini seramai 57 orang. Manakala pada tahun 2007, jumlah murid bertambah kepada 1161 orang dan jumlah guru pula seramai 62 orang.

Pada sesi persekolahan 2009, Sekolah Kebangsaan Bertam Indah beroperasi secara 2 sesi di mana sesi pagi menempatkan pelajar tahun 4,5 dan 6 sahaja. Di sebelah petang pula pihak sekolah menempatkan pelajar tahun 1,2 dan 3 manakala jumlah pelajar pada sesi ini pada 31Januari 2009 seramai 1282 orang.

Visi Sekolah


Sekolah Kebangsaan Bertam Indah akan menjadi sebuah sekolah yang GEMILANG dan TERBILANG dalam semua bidang di peringkat KEBANGSAANmenjelang 2015

Misi Sekolah


Untuk merealisasikan VISI , kami akan memastikan MISI berikut dilaksanakan dengan jayanya melalui usaha meningkatkan kecemerlangan.

A. Berusaha meningkatkan pencapaian akademik para pelajar ke tahap maksima.
B. Mengamalkan budaya ilmu dalam kehidupan seharian.
C. Mengamal dan menerapkan budaya penyayang.
D. Memastikan keadaan persekitaran sekolah sentiasa selamat.

Piagam Sekolah


Bahawa kami warga SK Bertam Indah berjanji untuk memberi pendidikan yang sempurna ke arah kecemerlangan melalui pendekatan berikut:

Murid
- Memastikan semua murid menerima P&P mengikut masa yang diperuntukkan
- Memastikan semua murid mendapat layanan yang adil
- Memastikan murid yang layak mendapat pinjaman buku teks untuk tahun berikutnya menerima buku teks pada hujung tahun semasa,sebulan sebelum sesi persekolahan berakhir
- Memastikan semua murid tahap dua mendapat peluang menyertai kegiatan kokurikulum mengikut minat dengan kebenaran ibu bapa

Guru
- Memastikan setiap guru mengajar mengikut opsyen masing-masing
- Memastikan guru-guru dapat melaksanakan tanggungjawab masing-masing tanpa sebarang halangan dan berkhidmat dengan penuh dedikasi
-Memastikan kebajikan guru tidak diabaikan
Waris
- Setiap waris murid yang berurusan dengan sekolah akan dilayan secara adil dan mesra
- Segala aduan akan disiasat dan maklum balas tidak lebih daripada tiga hari bekerja

Kementerian Pelajaran
- Memastikan setiap arahan dan permohonan pihak kementerian pelajaran diambil tindakan slewat-lewatnya 2 hari selepas surat arahan diterima
- Sekiranya anda tidak berpuashati dengan perkhidmatan yang diberi sila berjumpa dengan Guru Besar atau hubungi talian 04-.5791379

Maklumat Sekolah


No. Kod Sekolah : PBA2034
Negeri : Pulau Pinang
Daerah : Seberang Perai Utara
PPD : Seberang Perai Utara
Gred Sekolah : B
Jenis Sekolah : Harian
Jenis Murid : Lelaki / Perempuan
Jenis bantuan : Bantuan Penuh
Sesi : Pagi
Kategori Sekolah : Bandar
Waktu Operasi : 7.40 pagi – 1.40 petang


Lagu Sekolah


Tajuk : Berilmu, Beramal, Berbakti.

Tersergam indah sekolahku,
Di sinilah kami menjana minda,
Sekolah Kebangsaan Bertam Indah,
Cerdas minda mencipta lagenda,

Berilmu, beramal, berbakti,
Itulah cogan kami,
Berbekal semangat jatidiri,
Dengan wawasan yang suci,

SK Bertam Indah cemerlang,
Kami warga gemilang,
Pemangkin rakyat terbilang,
Selamanya namamu dijulang.

Kenali Guru-Guru Sekolah Kebangsaan Bertam Indah

Jawatankuasa Pentadbiran 2012

Pengerusi : Pn Halimatun Saadiah Said

Naib Pengerusi 1 : En Norhalim Ithnin

Naib Pengerusi 2 : Pn Ubaidah Anas

Naib Pengerusi 3 : En Mior Darul Ridzuan

Setiausaha : Pn Robiah Che Mat (PRA)

AJK :

Pn Noraisah Awang (PRA)

Pn Siti Shuhada Daud (PRA)

Cik Rashadah Omar (PRA)

Pn Norhayati Mohd Radzi (PAR)

Pn Puteh Murat (PAR)

Pn Nadzrah Abu Bakar (PRA)

Pn Hayati Saed (PRA)

Cik Nurhayati Md Isa (Juruteknik)

Jawatankuasa Kurikulum 2012


Pengerusi : Pn. Hjh.Halimatun Sa'adiah bt. Said

Timbaalan Pengerusi : En. Norhalim B. Ithnin
Naib Pengerusi 1: Pn. Ubaidah Bt Anas
Naib Pengerusi 2 : En. Mior Darul Ridzuan B Kamarun Zaman
Setiausaha : Pn. Norduriah Bt Mat Daud
Senarai Ketua Panitia

Bahasa Melayu : Pn. Faizah Bakar

Bahasa Inggeris : Pn Jamaliah Mat Isa

Matematik : Pn Marini Abdul Rashid

Sains : Pn Shumaimah Aziz

Pendidikan Islam & Arab : Pn Zuridah Jamaludin

KT & Sivik : Pn Salmah Hashim

PSV : Pn Noorain najmuddin

PJK : Pn Sukarti Tasrid

Muzik : Pn Nasirah Mat Saad

Kemahiran Hidup : Pn Mimi Arliza Hanim Hashim

Jawatankuasa Hal Ehwal Murid 2012

Pengerusi : Pn Halimatun Saadiah Said
Naib Pengerusi : Pn Ubaidah Anas

Setiausaha : Pn Aniza Mohammad

AJK

Disiplin : En Mohd Nizam Mustafa

Bimbangan & Kaunseling : Pn Umi Kalsum Ismail

Kebajikan : Pn Sharifah Yahya

Kantin : Pn Muna Yusoff

RMT/Susu : Pn Noorduriah Mat Daud

SPBT : Pn Umi Nadzrah Mohd Hadri

Kesihatan : Pn Suzana Othman

3K : En Mohd sabri Haniff

Data Murid/BMM : Pn Siti Noorhayati said

Anti Dadah : En Mohd Bukhori Zainal Abidin

Anti Jenayah : En Mohd Bukhori Zainal Abidin

Jawatankuasa Ko-Kurikulum 2012

Pengerusi : Pn Halimatun Saadiah Said

Naib Pengerusi : En Mior Darul Ridzuan Kamarun Zaman

Setiausaha Ko-Kurikulum : Pn Nurzaini Osman
Bendahari : Pn Sunarti Salim

Setiausaha Sukan : En Mohd Effendy Abdullah

Penyelaras Sukan & Permainan : Pn Sukarti Tasrid

Penyelaras Unit Beruniform : Pn Maslinda Mat Isa

Penyelaras Kelab dan Persatuan : Pn Syahizat Mohd Hazani

Full content generated by Get Full RSS.

THE DUKE&#39;S BLOG: PANASSS..!!! KHAS UNTUK ADUN SG. MANIK <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2012 04:32 AM PST


Entry ni saya khaskan untuk Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman, ADUN Sg. Manik, Datuk Zainol Fadzi dan seterusnya, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir...

Tujuan saya di sini adalah untuk meminta, memohon dan merayu kepada ketiga-tiga tokoh pemimpin di atas untuk berkunjung ke Labu Kubong, Chenderung Balai yang terletak di dalam DUN Sg. Manik, Parlimen Pasir Salak, Perak.

Tolonglah berkunjung ke sana dan lihat sendiri sebuah masjid yang menjadi kegunaan umat Islam di kariah itu. Masjid itu sangat dhaif dan perlu di baik pulih dan ditambah prasarana demi keperluan serta keselesaan ratusan jemaah di situ...

Untuk pengetahuan Datuk-Datuk semua, masjid itu boleh dikatakan tidak cukup sifat ekoran pembaikannya telah terbengkalai sejak beberapa tahun. Kampung tu dah la takde jalan yang diturap..tanah merah je..tapi tandas pun tak ada!

Setahu saya, Datuk Tajuddin yang juga merupakan Pengerusi Felcra, pernah solat terawikh di masjid tersebut pada tahun 2009. Datuk ingat tak? Ketika itu, Datuk nak terkencing dan imam masjid tu cakap "tandas" ada kat luar, kan?

Lepas tu..Datuk pegi kat luar dan takde pun "tandas" tu, kan? Lepas tu Datuk kencing kat semak tepi sawah, kan? Imam tu bagitahu Datuk dia sengaja bagitau Datuk begitu sebab nak kasi tahu secara indirectly yang masjid tu takde tandas...dan memerlukan tandas. Ingat lagi tak? Nasib baik ular tak patuk masa Datuk kencing tu...heh!

Sampai sekarang, masjid tu masih lagi belum sempurna. Penduduk kariah tu kutip derma sesama mereka untuk bina tandas. Tu pun ala kadar saja...

Justeru, saya nak kasi tahu Datuk-Datuk semua. Kalau nak kekalkan BN di DUN Sg. Manik dan Parlimen Pasir Salak, sila buat apa yang patut untuk masjid tu...

Masjid tu untuk orang beribadah pada Allah. Siapa yang tolong bina, insyaAllah pahalanya berterusan sampai Datuk-Datuk masuk kubur nanti. Lagipun, apalah salahnya keluar duit untuk masjid?

Datuk-Datuk keluarkan duit berjuta untuk Balai Raya, Dewan Serbaguna dan sebagainya, boleh. Kenapa untuk masjid tak boleh?

Saya taknak dengar la alasan cerita kata takde peruntukan, belum ada bajet, tengah diusahakan, dalam perancangan atau sebagainya...

Apa yang saya nak dengar, bila kontraktor nak bawak masuk barang-barang binaan dan bila nak start imarahkan masjid tu? Bila estimate baik pulih tu selesai?

Saya nak tahu peratusan komitmen Datuk-Datuk semua. Ada ramai Datuk tu..kuasa pun ada dan duit pun saya yakin ada...takkan tak boleh diusahakan kot? Takkan nak tunggu PM umum PRU baru nak buat kot?

Oleh itu, besarlah harapan saya agar Datuk-Datuk di atas bersetuju dan memulakan segera perkara ini. Datuk-Datuk perlu buktikan bahawa tak rugi undi Datuk sebagai wakil rakyat di situ. Itu pun kalau nak menang dan kekalkan BN kat Perak laaaa....

Datuk ingat DUN Sg Manik tu kubu kuat BN lagi ke? Cuba turun tanya rakyat kat situ tengok dan dengar apa kata mereka. Kalau nak baik pulih masjid pun tak mampu...saya rasa elok kasi kat orang lain je laaa..

Saya harap, Datuk-Datuk semua tak marah-marah pada saya. Permohonan ni saya buat kerana sudah menjadi tradisi UMNO untuk memeprjuangkan Islam, Bangsa Melayu dan di Tanah Melayu. Datuk-Datuk pun perjuangkan perkara yang sama, kan? Heh!

Full content generated by Get Full RSS.

07 di tronoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tronoh - Google Blog Search


SUARA PERAK: Beg Sekolah Untuk Murid-murid SJKT <b>Tronoh</b>

Posted: 10 Jan 2012 01:46 AM PST


Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh pada 10 Januari di Tronoh.
Beg Sekolah Untuk Murid-murid SJKT Tronoh
Pada petang tadi, DAP DUN Tronoh telah menganjurkan program memberi beg sekolah kepada murid-murid yang memerlukan di  Pekan Tronoh. Hampir kesemua murid-murid adalah daripada SJKT Tronoh. Sebanyak 15 beg sekolah telah diberikan oleh V.Sivakumar, ADUN kawasan Tronoh  kepada murid-murid itu. Ini merupakan satu lagi program mesra rakyat yang dianjurkan oleh Pusat Khidmat DUN Tronoh. Turut hadir bersama ialah Vijakumar, bekas Ahli Majlis Daerah Batu Gajah, juga merupakan Pengerusi DAP cawangan Batu Gajah Utara. Sokongan untuk DAP dan Pakatan Rakyat nyata lebih baik di kawasan  Pekan Tronoh.  Dalam PRU12, DAP tidak menang di Pekan Tronoh kerana pengaruh yang lembap di kawasan pekan itu. Tetapi, selepas PRU12, keadaan adalah sangat berbeza di Pekan Tronoh. Oleh kerana DAP  kerap turun padang bersama wakil rakyat  di kawasan itu, maka sokongan kepada parti DAP telah meningkat berlipat kali ganda. DAP pasti akan mendapat kemenangan yang jauh lebih besar  di Pekan Tronoh pada PRU13 nanti.
Full content generated by Get Full RSS.

SUARA PERAK: PROGRAM DERMA DARAH <b>DI</b> DUN <b>TRONOH</b>

Posted: 12 Jan 2012 06:05 PM PST

இரத்த தான நிரல்
       Tarikh/தேதி/ 日期:                                         Masa/நேரம்/ 时间:          
            15 / 01 / 2012                                                9.00am – 12.00pm
(Ahad/ஞாயிற்றுக்கிழமை 星期日)                         
Tempat /இடம்/地点:
  Pusat Khidmat DUN Tronoh
               Untuk keterangan lanjut, sila hubungi di telefon pejabat di :
       தொடர்புக்கு /  欲了解详情,可联络以下号码:
         05-288 2105
 

Full content generated by Get Full RSS.

Taiping Mali: Masalah tanah <b>di Tronoh</b>

Posted: 10 Sep 2011 12:00 AM PDT

Watch "Masalah Tanah Tronoh" on YouTube
Published with Blogger-droid v1.7.1
Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved