Khamis, 2 Februari 2012

07 di tambun - Google Blog Search

07 di tambun - Google Blog Search


<b>Tambun</b> lokasi kedua <b>di</b> Perak terima kemudahan Unifi – Perak Today

Posted: 19 Jan 2012 04:16 AM PST

Selepas memperkenalkan perkhidmatan Jalur Lebar Berkelajuan Tinggi (HSBB) di kawasan Tasek, Telekom Malaysia (TM) kini meluaskan lagi perkhidmatannya dengan memilih Tambun sebagai lokasi kedua di Perak.

Pengerusi TM, Datuk Dr Halim Shafie, berkata menjelang akhir tahun ini, perkhidmatan itu akan diperluaskan lagi ke lebih 11,000 premis yang disambungkan kepada ibusawat Tasek dan Jelapang.

Katanya, selepas hampir dua tahun perlaksanaan HSBB, lebih 253,000 pelanggan dari seluruh negara telah mendapat faedah daripada sambungan jalur lebar berkelajuan tinggi Unifi.

Malah tambah beliau, dengan perlaksanaan HSBB di Perak, ia membuktikan komitmen TM dalam menyokong aspirasi Perak Aman Jaya membangunkan infrastruktur rangkaian, sekaligus memberikan kehidupan berkualiti kepada rakyat negeri itu.

" Sehingga akhir 2011, Unifi ditawarkan kepada lebih 4,200 premis sedia dipasang membabitkan 14 kawasan perumahan yang disambung ke ibusawat Tasek.

"Dengan berkembangnya perkhidmatan ini di Perak, ia membawa negeri ini melangkah ke satu era teknologi tinggi seperti yang dinikmati negeri-negeri lain," katanya.

Katanya, TM telah menghubungkan hampir 370,000 kediaman dan pejabat dengan perkhidmatan telefon selain 165,000 pelanggan perkhidmatan Streamyx.

Malah, syarikat itu juga menyediakan 8,800 perkhidmatan talian tetap wayarles CDMA luar bandar dan perkhidmatan WiFi di lebih 1,200 lokasi di seluruh Perak, katanya.

Dalam pada itu, Exco Kerajaan Tempatan, Datuk Dr Mah Hang Soon memberitahu perkhidmatan HSBB itu menunjukkan kejayaan kerajaan negeri untuk menaiktaraf infrastruktur jalur lebar di Perak.

Tambah Mah lagi, tahap penembusan jalur lebar isi rumah di Perak semakin meningkat malah telah mencecah 25% iaitu melebihi sasaran kebangsaan.

"Kita jangka angka ini pasti bertambah dan menyasarkan penembusan jalur lebar di Perak mencapai 70% menjelang akhir tahun," katanya lagi.

Dr Mah yang mewakili Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir ditemui di Majlis Pelancaran UniFi di Lost World, Tambun petang tadi.

Turut hadir, Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Joseph Salang serta Pengarah TM, Datuk Dr Halim Shafie.

Full content generated by Get Full RSS.

Homestay di Cameron Highland , Pahang & Homestay <b>di Tambun</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2012 08:43 PM PST

Harga RM250/ semalam (Nego)

Waktu masuk: 2.00 petang
Waktu keluar: 12.00 tgh

P/s bukannya 24 jam seperti kebanyakan tetamu amalkan sebelum ini.

Contoh: masuk pukul 7.00 malam selasa dan keluar 7.00 malam rabu.

Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan