Ahad, 25 September 2011

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Yusry bawa Lisa ke <b>Gopeng</b> - Utusan Malaysia Online - Hiburan

Posted: 14 Sep 2011 12:41 PM PDT

Yusry bawa Lisa ke Gopeng

Yusry bawa Lisa ke Gopeng

TANPA selindung, pengarah filem Hikayat Merong Mahawangsa, Yusry memberitahu, dia telah membawa kekasihnya, Lisa Surihani ke kampung halamannya di Gopeng, Perak pada hari raya kedua untuk beraya di sana.

Menurut Yusry, tujuannya membawa Lisa adalah untuk merapatkan ukhuwah antara gadis berusia 25 tahun dengan ahli keluarganya memandangkan hubungan mereka sudah berada di tahap yang serius.

"Bukan itu sahaja, saya juga pergi beraya ke rumah Lisa untuk bertemu dengan ibu dan adik-beradiknya yang lain.

"Kami serius dengan hubungan ini, maka sebab itulah saya bawa Lisa ke kampung saya.

"Mengenai perkahwinan pula, saya atau Lisa belum lagi memikirkannya. Tunggulah, jika masanya sudah sampai, kami akan umumkan. Insya-Allah," ujar Yusry ringkas.

Tambah Yusry lagi, Lisa membuat kejutan untuknya apabila membuat rekaan samping baju Melayu yang berupa ala-ala skirt mini.

Yusry begitu kagum dengan Lisa kerana sudah lama dia mahukan rekaan samping seperti yang direka oleh buah hatinya itu.

"Samping ini betul-betul seperti sehelai skirt. Siap mempunyai poket di sisi kiri dan kanan. Bezanya, ia diperbuat daripada kain songket.

"Itulah yang penting bagi saya untuk meletakkan telefon bimbit dan dompet saya kerana poket seluar telah ditutup oleh samping," jelas Yusry yang menerima tiga helai samping daripada Lisa itu yang dijahit oleh seorang pereka fesyen, Nazir Idris.

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Biar Pas dan DAP selesaikan isu hudud

Posted: 25 Sep 2011 04:09 PM PDT

BAGAN DATOH 25 Sept. – Polemik pelaksanaan hukum hudud di negara ini sepatutnya dibiarkan kepada Pas dan DAP sahaja kerana kedua-dua parti dalam pakatan pembangkang tersebut yang menimbulkan isu berkenaan.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, pendirian kerajaan dalam isu berkenaan sudah jelas dan ia bukan menjadi isu lagi.

"Pelaksanaan hukum hudud di negara ini belum dapat dilaksanakan kerana faktor kesesuaiannya dengan masyarakat majmuk di negara ini.

"Sebagai orang Islam, keraguan terhadap hukum hudud tidak timbul sama sekali, cuma negara kita rakyatnya pelbagai kaum," katanya selepas melancarkan Program 'Kami Anak 1Malaysia' di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Hutan Melintang di sini hari ini.

Program itu melibatkan penyertaan 2,000 pelatih dan 500 bekas pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN).

Dalam pada itu, Ahmad Zahid yang juga Menteri Pertahanan berkata, beliau mahu bekas pelatih PLKN menyertai program berjalan tanpa henti di seluruh negara yang akan bermula 14 Oktober ini.

Katanya, program itu sebagai sokongan kepada kerajaan kerana berjaya mewujudkan program PLKN yang terbukti baik untuk generasi muda negara di samping sebagai tanda sokongan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dipetik dari Utusan Malaysia

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


<b>TROLAK</b> SELATAN: Beraya <b>di</b> JB (Jalan Banjar) Masjid Tinggi ...........

Posted: 06 Sep 2011 08:07 AM PDT

Pada hari raya ke-3 rumah mentua di JB (Jalan Banjar)Masjid Tinggi telah diadakan majlis kenduri arwah dan tahlil yang telah menjadi kelaziman setiap kali sambutan hari raya aidilfitri.

Pada malamnya, telah diadakan BBQ arnab bersama-sama adik-beradik yg turut sama pulang ke kampung. Untuk mengumpulkan kesemua 16 orang adik beradik bukanlah sesuatu yg mudah. Hanya dalam kesempatan berhari raya ini sahajalah peluang terbaik untuk berjumpa dan berkumpul.

Kepada mak, ayah, adik-beradik, saudara-mara dan kulaan di JB : Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin. Jangan lupa datang ke "South True Luck".












07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


dari seonggok batu kepada sejumput <b>lumut</b> « Sebercak Kata Hati

Posted: 13 Sep 2011 09:39 AM PDT

hai..aku batu
aku tercipta dari puing ledakan di sebuah sore yang biasa
dengan suara gemuruh dari amukan relung bumi
aku mendarat di sebuah ladang subur
dengan beberapa pohon yang cukup rindang

aku melihat
ada beberapa batu di sekitarku
yang sudah melapuk
dimakan oleh lumut hijau yang merambat perlahan
dia berubah menjadi tanah
lalu di atasnya
makhluk-makhluk hidup menemukan tempatnya

aku juga ingin seperti mereka
ingin berguna
tapi aku tak tahu
bagaimana aku berkata kepada lumut

aku tersenyum
kepada lumut-lumut
berharap mereka mau mendekatiku
menggerogotiku agar aku bisa menjadi tanah
hai lumut
datanglah

tapi hari pun berganti bulan
dan bulan menjadi tahun
aku masih kokoh
kelabu legam
padahal teman-temanku sudah menjadi tanah

aku lihat mereka sering bersenda gurau dengan lumut
bercakap dan bersapa
bertukar pikiran

entah mengapa aku selalu tak bisa berkata
hanya terkadang menolong lumut yang baru tumbuh
untuk mendarat di sekelilingku
berharap mereka akan menjadikanku tanah
tapi tak seperti temanku
aku hanya menunggu

dan ternyata

tanpa kata itu
sulit

karena lumut tidak akan pernah tahu

apa yang ingin kusampaikan

jadi kutulis saja
di sini

hai lumut
aku juga ingin jadi tanah

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Ibu tunggal rayu PERKESO | peraktoday.com

Posted: 24 Sep 2011 03:07 PM PDT

SEORANG ibu tunggal merayu kepada pihak Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso) Negeri Perak supaya segera memproses permohonan mendapatkan pencen berikutan kematian suami Februari lalu.

Letchumy a/p Muniandy, dari Taman Seri Jaya, Sitiawan berkata, mendiang suami beliau telah meninggal dunia ketika berkerja sebagai tukang kebun di Sekolah Rendah Wawasan, Pundut, lapan bulan lalu.

"Suami saya meninggal dunia semasa sedang berehat selepas menjalankan kerja-kerja kebun di sekolah tempat beliau bekerja.

"Kematian beliau cukup memberikan kesan kepada saya yang kini terpaksa mengambil tugas menyara tiga orang anak yang kesemuanya masih bersekolah," katanya kepada pemberita selepas bertemu dengan Ahli Majlis Perbandaran Manjung (MPM) sempena Hari Bertemu Pelanggan di MPM, Seri Manjung, hari ini.

Menurutnya, beliau kini terpaksa bekerja sebagai pengawal keselamatan di Hospital Seri Manjung (HSM) walaupun tugas tersebut tidak begitu sesuai bagi seorang wanita seperti beliau.

Letchumy berkata gaji sebanyak RM700 yang diterima tidak mencukupi bagi menyara anak-anak termasuk keperluan membayar sewa rumah, bil air, elektrik serta perbelanjaan sekolah.

"Saya telah mengemukaan permohonan tersebut kepada Perkeso namun sehingga sekarang, masih belum mendapat maklum balas daripada pihak berkenaan.

"Kelewatan tersebut benar-benar menyulit dan membebankan kehidupan kami sekeluarga," katanya.

Sementara itu, Ahli Majlis MPM, Azri Jaafar berkata, beliau akan cuba membantu Letchumy dalam menangani permasalahan yang dihadapi itu.

Menurutnya, masalah tersebut akan dipanjangkan kepada Perkeso dan akan mendapatkan penjelasan daripada pihak  berkenaan.

"Kita akan siasat dan mendapat penjelasan daripada pihak Perkeso kenapa kelewatan tersebut berlaku," katanya yang juga Pegawai Khas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pangkor. – Nooraini Mahamad.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


URA to launch tender for hotel site at <b>Bukit Merah</b> | Singstock News

Posted: 23 Sep 2011 06:25 AM PDT

PropertyGuru.com.sg : After receiving a committed minimum bid of S$ 98 million from an unnamed developer, the Urban Redevelopment Authority (URA) announced yesterday that it will put up a hotel site at Jalan Bukit Merah / Alexandra Road for sale through a public tender.

The site was made available for sale through the reserve list system on 16 August 2007.

The URA noted that as the minimum price committed by the developer is acceptable to the government, it will be launched for sale.

With a lease term of 99 years, the hotel site has a total area of 7,946.2 sq m and a maximum permissible gross floor area (GFA) of 22,249 sq m. It has a maximum building height of 163m above mean sea level.

Located at the junction of Alexandra Road and Jalan Bukit Merah, the site is linked to the rest of the island through Ayer Rajah Expressway (AYE) and is served by the nearby Queenstown and Redhill MRT stations.

It is also situated near major tourist attractions, including Mount Faber, Orchard Road, Sentosa and Vivo City.

The URA will launch the public tender for the hotel site in about two weeks and the tender period will be eight weeks.

To contact the journalist, you may send your message to editor@propertyguru.com.sg
Latest News – Property Market

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Program Salam Aidilfitri Dato&#39; Seri Anwar Ibrahim <b>Di</b> Perak at Anwar <b>...</b>

Posted: 17 Sep 2011 07:58 AM PDT

19 September 2011 (Isnin)
 
Program 1) 5.30 ptg – Salam Aidilfitri KeADILan di Ipoh, Perak
 
Lokasi: Padang Permainan, Taman Meru 2C, Ipoh
 
Tetamu: Dato' Seri Anwar Ibrahim serta Pimpinan Pakatan Rakyat Perak
 
Program 2) 7.30 – 8.30 malam – Solat & Tazkirah Maghrib
 
Lokasi: Masjid An Naim, Kg Chikus, Pasir Salak 
 
Program 3) 8.00 – 11.00 malam – Majlis Makan Malam AidilFitri di Pasir Salak
 
Lokasi: Restoran Choon Koon, Pekan Langkap
 
Tetamu:
1.      YB Dato' Seri Anwar Ibrahim
2.      YBhg Dr Mohd Nor Manuty
3.      YB Nga Kor Ming
4.      YBhg Haji Osman Abdul Rahman
 
Program 4) 9.00 – 12.00 malam – Ceramah Perdana di Bagan Datuk – Demi Rakyat
 
Lokasi: Dataran Pemuda Parit 23, Jalan Bagan Datuk
 
Penceramah:
1.      YB Dato' Seri Anwar Ibrahim
2.      YB S. Kesavan
3.      YBhg Misbahur Munir
4.      Sdri Siti Aisyah Shaik Ismail
5.      YBhg Rahman Kadir (Pak Jabit)
6.      YBhg Mahdi Haji Hassan

07 di tronoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tronoh - Google Blog Search


KRENMAUT: Kembali ke <b>Tronoh</b>!

Posted: 10 Sep 2011 05:37 PM PDT

 Detroit (dan mengantuk)

Alhamdulillah.

Quick recap tentang perjalanan kembali ke Tronoh.

Flight dari Allentown jam 6am telah dijemput oleh Prof Pessiki seawal 330am. Banyak jasa beliau. Selain belanja makan lunch, dinner dan bawak ke rumah berkenalan dengan keluarga beliau- beliau juga yang menjemput saya dari airport. Akhir jasa beliau ialah menjemput saya ke airport dan menghantar sampai saya masuk ke dalam boarding area. Nak ikutkan, dia tidak perlu melakukannya semua itu.

Allentown ke Detroit tanpa masalah. Beg overweight saya dilepaskan begitu saja (limit 50 pounds tapi beg saya 63 pounds). Sampai di Detroit, masalah. Flight delay sampai 2 jam. Sebabnya - masalah dengan sistem satelit kapalterbang. Ianya efek kepada flight saya di Seoul, Korea. Penyudahnya, transit saya ketinggalan kapalterbang transit saya di Seoul. Flight seterusnya cuma ke Singapore dan dari situ ke KLIA. Diberi opsyen untuk bermalam di Seoul semalaman tetapi terlalu lambat. Keluarga sudah menunggu di Putrajaya (homestay).

Di Singapura, merewang di terminal transit selama 6 jam. Bagusnya, pelbagai gadget tersedia di situ untuk menghilangkan kebosanan mereka yang menunggu - free internet, skrin TV besar (bolasepak Premier League), restoran 24 jam dan juga charger telefon bimbit. Lebih bagus dari KLIA.

Sampai di KLIA, keluarga yang sudah sampai di Putrajaya pada malam sebelumnya, lebih baik saja tunggu di sana. Saya ambil teksi dan membayar RM65. Kami bermalam semalaman lagi di Putrajaya.

Esoknya, kami bergerak ke rumah orang tua saya. Saya mahu beraya. Saya 'memaksa' ibu saya memasak ketupat (segera) bersama dengan rendang ayam dan masa lodeh. Ini sekurang-kurangnya mengubat nikmat raya yang 'hilang' di  perantauan.

Dan hari ini, saya bangun pagi di Tronoh!

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Geng Dol Mati <b>Di</b> Tembak | Beliafun Blogging 2010 - 2011

Posted: 21 Sep 2011 05:28 AM PDT

IPOH - Keseronokan empat anggota Geng Dol menikmati hasil rompakan dari sebuah rumah banglo milik seorang ahli perniagaan di Menglembu di sini hanya bertahan sehari apabila kesemua mereka mati ditembak di Batu Gajah dekat sini malam kelmarin.

Sebelum mati ditembak, kumpulan perompak warga Indonesia itu melarikan dua komputer riba, tiga telefon bimbit, barangan kemas, dua utas jam tangan dan wang tunai berjumlah RM1,870 dari rumah mangsa di Menglembu pada pukul 2.30 pagi.

Namun belum sempat penjenayah itu berseronok, mereka telah ditembak mati kira-kira tujuh kilometer dari lokasi mereka melakukan jenayah.

Geng Dol yang mengambil nama sempena nama seorang pemimpin kumpulan itu mula aktif melakukan samun dan pecah rumah pada awal tahun ini dengan menumpukan lokasi jenayah mereka di Ipoh, Batu Gajah, Manjung dan Perak Tengah.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, episod malang keempat-empat penjenayah itu bermula apabila sebuah kereta peronda polis terserempak dengan sebuah kereta Proton Waja dinaiki suspek pada pukul 9.30 malam kelmarin di Jalan Kampung Changkat Larang di Batu Gajah di sini.

"Polis berhenti dan cuba menahan kereta suspek untuk pemeriksaan. Malangnya, pemandu kenderaan tersebut memecut laju sehingga melanggar bahu jalan.

"Polis kemudian mengejar kereta itu sehingga ia memasuki jalan mati. Suspek yang panik kemudian mengundur kenderaan itu dan melanggar bahagian depan kereta peronda polis," kata beliau kepada pemberita di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Nampaknya kempunan la PAS nak bertanding <b>di Bagan Serai</b> <b>...</b>

Posted: 22 Sep 2011 12:45 AM PDT

MalaysianInsider melaporkan:
KUALA LUMPUR, 21 Sept – Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat memberi tempoh sehingga hujung bulan untuk menyelesaikan rundingan pembahagian kerusi pilihan raya di kedua-dua peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen antara PKR, PAS dan DAP.
   
Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali berkata sekiranya pembahagian kerusi tidak dapat diselesaikan dalam tempoh yang ditetapkan rundingan akan dilakukan di peringkat pusat.
 
"Sebahagian daripada negeri dah maklumkan kepada pusat sementara sebahagian lagi dalam proses dan akan selesai dalam waktu terdekat.

"Kalau dalam tempoh yang kita tetapkan masih ada pertindihan, pusat akan selesaikan," katanya pada sidang media di sini.

Katanya, rundingan di peringkat negeri masih berjalan.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata rundingan pembahagian kerusi antara tiga parti itu berjalan dengan baik walaupun wujud perbezaan pendapat. - TMI.

Sebelum ni Malaysiakini melaporkan:
Perbalahan antara DAP dan PKR berhubung agihan kerusi di Johor semakin parah dengan Ketua DAP Johor Dr Boo Cheng Hau mengisytiharkan bahawa parti itu tidak akan duduk di meja rundingan bersama PKR sekali lagi.

Menurut laporan dalam akhbar-akhbar bahasa Cina hari ini, Boo membuat kenyataan itu semasa jamuan makan malam DAP pada hari Ahad lalu. Beliau menuntut rakan sejawatan PKR Datuk Chua Jui Meng supaya bertanggungjawab sepenuhnya berhubung kegagalan rundingan berkenaan. - Mkini.

Tu cerita di Johor. Aku yakin bukan di Johor saja tapi di seluruh negara banyak kerusi yang belum selesai lagi.

Di Perak pun tak kurang hebatnya. Kerusi Parlimen Bagan Serai sampai sekarang tak selesai lagi. Dengar ceritanya PKR Bagan Serai dah takmau berbincang dan dengar ceritanya perbincangan di peringkat negeri pun tak selesai jugak.

Pihak PKR katanya dah buat keputusan serahkan soal kerusi Bagan Serai kepada Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat. Kalau lepas ke atas aku yakin PAS Bagan Serai melepas lagi kali ni. Takkan la PKR nak serahkan kerusi Bagan Serai yang ada potensi nak menang kepada PAS. Kecuali la kalau PAS boleh tukar dengan kerusi lain yang sama taraf macam Bagan Serai.

Masalahnya PAS nak bagi kerusi mana? Takkan nak tukar dengan kerusi Parit Buntar atau Bukit Gantang kut?

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis
Artikel terkini

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Jottings of Xnuripilot: Perhimpunan Keluarga <b>Di Taiping</b>

Posted: 01 Sep 2011 04:20 PM PDT

31 Ogos 2011...Isteri & anak-anak Allahyarham Sulaiman bin Khairuddin...
Dari kiri (duduk): Nor Ibrahim, Thalasiah, Rahamah (mak), Rabaiah@Arbaayah, Ahmad Kamaruddin
Berdiri: Dari Kiri: Mariatul Haniza, Wahinuddin
Bersama sebahagian daripada anak-cucu-cicit Allahyarham Sulaiman bin Khairuddin
Hanya sempat menziarah Arif (sepupu) di Sungai Siput yang lumpuh sebelah badan akibat angin ahmar...
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. MAAF ZAHIR & BATIN

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Coklat Sedap Jijie: Order by Azura utk suami tersyg <b>di Gerik</b>, Perak

Posted: 18 Jun 2011 06:54 PM PDT


07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


YB membela Tonto dadah <b>di Kuala Sepetang</b> | peraktoday.com

Posted: 21 Jun 2011 06:19 AM PDT

Ini kisah yang tak ingin kita dengar tetapi terpaksa dikongsikan di sini untuk dijadikan penilaian kita

Ini kisah mantan YB Kuala Sepetang ( Port Weld) Perak yang bawa seorang anggota Rela duduk di sana. Anggota Rela tersebut adalah seorang tonto pengedaran dadah dan kini menetap di Kampung Seberang

Baru baru ini anggota keselamatan telah membuat satu operasi di kampung tesebut.

Si tonto ini pun mula masuk daun kononnya dia adalah pegawai Rela yang bertanggungjawab untuk menjaga keselamatan kampung dan mula sebuk menyebuk dan mengganggu tugas pasukan keselamatan

Akibahnya. tauke dadah berjaya melarikan diri dari kepungan pihak keselamatan. Semunya gara gara angkara pegawai Rela yang menjadi tonto.

Kerana geram dengan tonto tadi, seorang anggota keselamatan telah menolak tonto tersebut.

Akibat daripada kejadian itu, si tonto laknat itu membuat laporan kononnya dia ditumbuk dan dipukul teruk oleh anggota keselamatan.

Paling tak seronok ialah mantan YB tersebut telah membawa tonto ke balai polis. Kononnya untuk menjaga hati pengundi Kg Seberang tetapi apa pula yang jadi kepada adun Pkr yang menjadi YB sekarang? Nak duduk saja kah kalau dah tahu tempatnya menjadi sarang penagih dan lokasi penjualan dadah secara besar-besaran.

Apakah Mantan YB dan YB sekarang bersekongkol dengan taiko pengedaran dadah. Adakah mereka mendapat habuan masing-masing.

Kuala Sepetang dari zaman mantan jadi YB sehingga jatuh ke tangan PKR, Kuala Sepetang terkenal sebagai kawasan hitam pengedaran dadah. pembeli dan pengedar dadah akan ke sana untuk mendapatkan bekalan. Malah nelayan juga hanya digajikan dengan dadah.

Oleh kerana sikap kedua-dua pemimpin yang membela taico dadah, jumlah penagih dari Kuala Sepetang sampailah ke Kampung Dew, Selingsing semakin parah.

Dengar cerita dari orang kampung terdapat dan ada cawangan baru jual dadah ditempat bakar arang dan  ramai juga orang luar datang untuk mendapatkan bekalan dadah dari situ

Selain dari dadah , Kuala Sepetang juga terkenal dengan tempat pembelian minyak subsidi nelayan, masih ingat pendedahan Razak Baba?

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


PAS <b>LENGGONG</b> | BLOG - BLOG PARTI PAS

Posted: 23 Sep 2011 07:13 PM PDT


Dr Mahathir mengaku menghalang hudud di kelantan.

Posted: 23 Sep 2011 03:27 AM PDT

Sebab itu dia pertikai kenapa PAS tak minta kebenaran melaksanakan hudud. Dia yang menghalang maka dialah yang patut membukanya. Barangkali surat amaran juga telah hilang?
Jawable kamu di akhirat kelak.
Hudud: Dr M patut nasihat PM, kata PAS

Tun Dr Mahathir Mohamad sepatutnya menasihati perdana menteri menarik balik surat yang didakwa "mengugut" mengenakan tindakan terhadap Kelantan sekiranya hukum itu, melalui Kanun Jenayah Syariah (II) dilaksanakan, kata naib presiden PAS.

NONE"Kalau Dr Mahathir boleh menasihati (datuk Seri) Najib (Razak) supaya menangguhkan pilihan raya, tak mungkin beliau tak boleh nasihatkan Najib supaya menarik balik surat yang mengugut mahu dikenakan tindakan terhadap Kelantan sekiranya Kanun Jenayah Syariah (II) dilaksanakan," kata Salahuddin Ayub (kiri).

Salahuddin berkata, ketika menjadi perdana menteri, Dr Mahathir pada 14 Ogos 1994 memberi amaran bahawa kerajaan pusat akan mengambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hukuman itu.

Semalam, Dr Mahathir dilapor mempersoalkan kenapa Kelantan masih tidak meminta kebenaran Najib bagi melaksanakan hudud, sebaliknya terus menyalahkannya ekoran kegagalan menguatkuasakan undang-undang itu.

Sempena bulan Syawal ini, Salahuddin juga menyeru Dr Mahathir menarik balik pelbagai tuduhannya terhadap hukum hudud.

azlan"Beliau (Dr Mahathir) pernah menuduh perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur," kata ahli parlimen Kubang Kerian itu.

Salahuddin berkata, Dr Mahathir sepatut berjiwa besar dan menarik balik "persendaannya", antaranya terhadap hukum potong tangan memandangkan ia diperintahkan dalam al-Quran.

"Kalau ada kelapangan, dengan rendah diri juga saya menyeru Dr Mahathir membaca surah al-Maidah ayat 38 dan 39," kata beliau.

Ayat tersebut merujuk arahan supaya tangan pencuri tetapi dan menegaskan sekiranya penjenayan itu bertaubat, Allah akan menerimanya.

Jamuan hari raya Peladang semalam 22.9.11

Posted: 23 Sep 2011 03:27 AM PDT

MP Lenggong dalam ucapan menyebut laluan pengganas kominis di sekitar lenggong. Begitu mudah dia berbohong orang tua-tua di lenggong semalam namun ramai yang menjueh ucapannya. Ramai yang tak hadir tak kebulur dah nak beri makan tapi kena dengar syarah paksa macam dahulu wayang penerangan. MP itu ingat orang lenggong tak tahu yang dia dilahirkan hujung tahun 60an sekitar 1967. sepuluh tahun dah merdeka. dia pulak tu lahir dan dibesarkan di gerik serta bersekolah digerik. Orang tahu sejarahnya.
Nak bercakap pasal perjuangan bapanya seorang guru yang tidak ada dalam perjuangan kemerdekaan kerana umno sememang tidak berjuang untuk merdeka. Jamua makan peladang itu di gunakan secara paksa untuk bercakap kepada orang ramai. Semoga umno segera mampos.

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


SSM <b>di Manjung</b> | Informasi Untuk Komuniti

Posted: 09 Sep 2011 11:31 AM PDT

1. KORANG TAHU TAK? Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) ada membuka kaunter bergerak di lobi Kompleks Pentadbiran Daerah Manjung pada hari rabu minggu pertama setiap bulan.

2. Boleh rujuk gambar seperti galeri di bawah ; Aktiviti kaunter bergerak SSM dan juga bangunan pentadbiran daerah Manjung (takut anda confuse dengan bangunan persekutuan Manjung).

3. Selepas ini sesiapa yang malas dan tak ada masa hendak ke SSM Ipoh bolehlah mendaftar syarikat di kaunter SSM bergerak Manjung. Bawa salinan photostat kad pengenalan dan duit RM70 untuk membuat pendaftaran setahun syarikat enterprise.

4. FYI, saya difahamkan bahawa operasi kaunter bergerak SSM ini bermula dari waktu pagi sehingga jam 3.30 petang sahaja.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved