Isnin, 5 September 2011

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>trolak</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jul 2011 12:00 AM PDT

haha , mood aku nak post pasal robotik kat mrsm felda trolak . sumpaa rindu giler weh . dengan peraturan yang tiada di maktab , suka suka kitorang nak bangun pukul berapa , cewah .padahal aku , amal , lynn , niena memang kene bangun awal untuk creative category kitorang , pergh , penat . hahahaha .

sepanjang perjalanan kami ke mrsm felda trolak , singgah singgah (:





mrsm felda trolak , perak

22 julai sheingga 25 julai 2011

creative category WRO ( world robotic olympiad )

pengalaman kami bersama sama :





lynn , amal , aku amek gambar korang sikit sikit , hehe . thanks and sorry .

lynn , niena , cepat cepat la upload gambar gambar ? hoho , x sabar .

haha , category starir climber haziq and obama je yang menang , tahniah (:

sir arif , thanks atas segalanyaa dan belanja kami ice blended . haha .

sepanjang perjalanan pergi dan balek , kitorang mrsm batu pahat saing dengan mrsm muar , dapat mengeratkan hubungan silaturahim sesama sendiri tak kira lelaki atau pun perempuan . hahahah . mrsm muar , semoga berjumpa lagi :)

tak sangka jumpa kawan sekolah rendah , nazmie dr mrsm muar . haha .

nur amalina binti mat , nur amanina binti ishak , amalina mudzafar , thanks for all your cooperation . sama sama berjuang , sama sama laksanakan . cewah ayat aku . hahahah . aku rindu pengalaman di mrsm felda trolak sangat sangat . iloveandmissyouall♥

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


Blog Yang Sarkastik!: Jalan - Jalan <b>di Parit Buntar</b> #1

Posted: 14 Dec 2010 05:39 PM PST


ok..da seminggu di kuantan
kini di parit buntar plak..
cuaca sini pagi nyer mendung-mendung je

hurm..semalam barulah dapat keluar rumah..
asyik hujan ja dari pagi sampai tengah hari..
so amik kesempatan pegi pasar tani
pasar tani ni petang
kat kerian
dari pas asar sampai pukol 7
ramai la jugak org meniaga disini
yang pembelinya plak xkira negara..
yup..xkira negara.
ade

malaysia vs vietnam

dan

indonesia vs filipina

serius kawasan parit buntar nie ramai orang asing
sebab banyak kilang-kilang kat sini
kilang beras le byk

then mak aku cite,bile da ramai org mcm nie
kes pecah rumah pon byk
xkisah la umah ade org ke x..

so sempat snap2 gambar skit kat pasar tani nie




diaorg nie je jual ayam golek kat sini
ayam golek berempah dan madu
seekor rm 16..
feveret ayah aku..so semalam die beli seekor ayam madu




ok.. nie budak unisza..yang tudung itam ngah pandang bawah tu..
jual-jual sayur..



foot detox pon ade jual..
rm3 sepasang
mahal la makcik oii..

feveret aku..
popia basah
rm2 dapat 5
tapi yang dekat DatSha KT lagi sedap
yang ade setiap jumaat tu..

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Marhaban <b>di</b> Astro @ Bazar Ramadan Pasar Awam <b>Seri</b> <b>...</b> - Kirapu

Posted: 16 Aug 2011 10:29 AM PDT

Sabtu baru ni masa balik Manjung, singgah kejap di Bazar Ramadan Pasar Awam Seri Manjung untuk beli juadah buka puasa. Tak sangka pula waktu tu ada program Marhaban di Astro betul-betul kat bazar Ramadhan tu. Antara artis yg ada waktu tu ialah Akil Hayy, Hazama AF9, Zahid, Maulana dan ramai lagi. Orang masa tu tak la ramai sangat, dapat plak tengok persembahan artis-artis ni begitu dekat.


07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


My Life & Love: Merayau <b>Di Ipoh</b> Parade

Posted: 28 Aug 2011 05:27 AM PDT

Saya tak pernah tinggal kat Perak. Tak pernah belajar kat Perak. Takde sedara mara kat PErak.
Tapi saya kahwin dengan orang Perak. yeay!!!
Sebab tu lah cuti lama sempena raya ni excited giller bila Enchek Husband ajak pergi Ipoh. Jalan-jalan. First time u olls jalan-jalan kat town Ipoh. Awww.

* excited melompat-lompat.

Kampung Enchek Husband kat Bota. Nak ke Ipoh 45 mins jugakla. Takdela lama sangat. Lainlah diorang ni. Dalam kereta dah penat. Maklumlah puasa. Isk Isk.


Oh baru tau ada pekan nama MEnglembu. Rupanya kacang yang glamer orang selalu makan waktu boring tu di buat di sinilah. BEsar jugak kilangnya. Indian Street pun ada kat sini. Macam kat Penang pulak ye.
First time bebeh sampai sini. Ipoh Parade. Ok whatttttttt.

Cantik menarik tertarik ko memang da boom. YEay!!! Style-Lah.

Ada Parkson, ada FOS, ada Reject Shop ada ape lagi ye? Macam-macamlah ada!

Ada lagi satu yang best. Yeay!!

Tengah cuci poket mata  adik Zara meragam macam orang kena dera, lapar la tu. Nasib baik ada ni

Baby  room yang cantik. Ada tempat changing diaper & bilik penyusuan yang cantik wooo. So dapatlah menyusu adik Zara di sini.


Sesak ramai orang tengah shopping raya tapi tak boleh celen la kat KL. KAt Sogo. Kat Jalan TAR. Kuss semangat. Fuh.
Baby Zara pun nak jalan-jalan jugak.
Satu benda lagi je yang saya aim dari dulu tapi tak dapat lagi kat Perak ni. Mee udang kat Kuala Sepetang. Teringin weh !! Hiks!

Jom join HeartBeat. Memang berbaloi-baloi. TQ Bebanyak Sebab Sudi Click Kat Gambar Di Bawah Ini. Yeay!

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


pemadam_upnm: program <b>di CHEMOR</b>..

Posted: 12 Jun 2011 12:00 AM PDT

PROGRAM ANAK YATIM DI CHEMOR, PERAK.

11-12 JUN 2011 (SABTU & AHAD)

                Kelab PEMADAM UPNM telah menghantar seramai 8 orang pelajar awam dan 3 orang kadet sebagai fasilitator bertolak dari UPNM pada jam 0800 bersama Islamic Relief Malaysia dan  tiba di rumah anak yatim pada jam 1230. Terdapat 19 orang anak yatim dari pelbagai umur di sana. Anak-anak yatim tersebut dibahagikan kepada beberapa kumpulan untuk sesi suaikenal. Antara aktiviti yang dilakukan untuk hari tersebut adalah ice-breaking, Latihan Dalam Kumpulan (LDK) dan akltiviti riadah. Pada malamnya ada majlis tahlil dan ada tayangan video .

                Keesokan harinya hanya terdapat kuliah subuh yang disampaikan oleh Pak Lang dan LDK. Penyampaian hadiah dilakukan oleh Puan Faizah kepada anak-anak yatim. Kami bertolak pulang dari Chemor, Perak pada jam 1200.

                Harapan kami agar anak-anak yatim tersebut dapat diberi lebih perhatian untuk masa depan mereka dan kami dapat peluang untuk kembali kerumah anak yatim tersebut.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


KedahLanie.info: Dimanakah Che Rosli Sewaktu Trajedi <b>Bukit Merah</b>?

Posted: 26 Aug 2011 05:57 AM PDT

TV3 suku menyiarkan kenyataan seorang MP PAS bernama Che Rosli yg mendakwa kilang yang bakal di bina di Kuantan itu selamat untuk semua orang.

Merujuk kepada biodata Che Rosli di Facebook, tertera:

AHLI JAWATANKUASA PERLINDUNGAN SINARAN.
LEMBAGA PERLESENAN TENAGA ATOM, MALAYSIA, 1984-1999
Ini bererti Dr. Che Rosli adalah antara yang memberi khidmat kepada Lembaga Perlesenan Tenaga Atom(LPTA) sewaktu berlakunya trajedi keracunan radioaktif di Bukit Merah sekitar 1984 hingga sekarang.

Keracunan radioaktif (antara lain)akibat stor simpanan bahan buangan kilang nadir bumi milik Mitsubishi Chemicals, Tabung Haji serta beberapa syarikat bumiputra yang lain.

Mengapa LPTA disebut? Ini adalah kerana sewaktu berlaku keracunan radioaktif ini, LPTA telah mengeluarkan lesen bagi kilang tersebut untuk beroperasi. Di dalam ombak protes dari penduduk2 tempatan, LPTA terus memberi lesen.

LPTA terus memberi lesen kerana mereka berkata kilang tersebut selamat dan tidak membahayakan kesihatan penduduk setempat.

Dan dari biodata Dr. Che Rosli, beliau berkhidmat dengan LPTA sepanjang skandal/trajedi Bukit Merah yang meragut nyawa itu.

Maka, Tulang Besi tidak boleh menerima jaminan Dr Che Rosli bahawa kilang Lynas itu bakal selamat.

Ini kerana LPTA juga telah memberi jaminan kepada penduduk Bukit Merah bahawa kilang nadir bumi Mitsubishi itu selamat. Malangnya, jaminan LPTA satu masa dahulu adalah pembohongan semata-mata dan 9 penduduk tempatan telah menghadapi penyakit leukemia, anak2 lahir cacat dsbnya.

Dan oleh kerana Dr Che Rosli berkhidmat dengan LPTA sewaktu trajedi Bukit Merah berlaku, maka Tulang Besi beranggapan apa-apa jaminan yang datang dari alumni LPTA tidak boleh dipercayai angkara trajedi Bukit Merah.

Tulang Besi juga rasa, kalau benarlah dakwaan Che Rosli ni, Tulang Besi cadang kilang RARE EARTH ini dibina di sebelah rumah Che Rosli. Tulang Besi nak tengok berani atau tidak?

Tidak hairanlah walaupun diberi jaminan berulang-ulang kali oleh LTAP dan beberapa pakar, penduduk Kuantan dan Gebeng tetap menolak kilang Lynas. Mereka belajar dari pengalaman rakyat Bukit Merah.

SABOTAJ TERAKHIR GENG PERPADUANG?

Kalau kita ingat kembali, sejurus selepas kemenangan Mat Sabu sebagai Timbalan Presiden, Dr Che Rosli adalah satu-satunya kepimpinan Selangor yang menyatakan sokongan Hasan Ali dikekalkan sebagai Pesuruhjaya Selangor.

Hasan Ali telah pun memulakan langkah mensabotaj PAS dalam isu serbuan JAIS. Maka, Tulang Besi pula merasakan kini giliran Dr. Che Rosli pula.

Tulang Besi melihat kesemua tindakan-tindakan ini adalah satu bentuk sabotaj kepada PAS oleh geng perpaduang yang sudah pun melangkah sebelah kaki keluar dari pintu.

Mungkin juga Tulang Besi salah tapi nampak gayanya begitu. Semuanya seperti mengikut jejak langkah Zul Nordin Al Kazzab.

Tulang Besi

07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


Hari Jadi seorang nenek diganggu oleh kumpulan lelaki bersenjata <b>...</b>

Posted: 04 Sep 2011 04:21 PM PDT

No of View :318

RAKAMAN kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan suspek menyerang rumah Gordan Francis di Taman Desa Rishah, Ipoh, Perak, semalam.

Sambutan hari ulang tahun kelahiran seorang nenek yang dihadiri 32 ahli keluarganya di Taman Rishah di sini gempar apabila diserang sekumpulan empat lelaki bersenjatakan pistol, parang dan kayu golf, awal pagi ini.

Kejadian pukul 1.50 pagi itu turut mengakibatkan seorang daripadanya iaitu Gordan Francis, 18, yang juga cucu kepada M. Marianee, 58, cedera di bahagian bahu akibat terkena tembakan.

Menurut ibu saudara Gordan, G. Ushanantini, 30, salah seorang daripada suspek yang tidak dikenali itu dan bersenjatakan pistol melepaskan dua das tembakan rambang ke dalam rumah mereka.

"Ketika itu, anak saudara saya (Gordan) sedang duduk di atas motor menghisap rokok di luar pagar rumah sebelum keluar seorang lelaki daripada sebuah kereta Proton Iswara berwarna putih melepaskan tembakan pertama, tetapi tidak kena.

"Dia (Gordan) yang panik lalu menghidupkan enjin motosikal dan cuba melarikan diri, namun tembakan kedua terkena bahu kirinya. Salah seorang suspek juga tidak berpuas hati dan memecahkan pintu kaca hadapan rumah dengan kayu golf.

"Namun, jeritan kanak-kanak termasuk tangisan seorang bayi berusia sebulan yang sedang tidur dalam buaian di ruang tamu menyebabkan semua lelaki itu melarikan diri," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, sebelum kejadian itu, suspek-suspek berkenaan menyerang seorang lagi lelaki berusia 21 tahun di sebuah restoran berdekatan sebuah hotel di Menglembu di sini pada pukul 12.30 tengah malam.

Menurut beliau, ketika kejadian, mangsa yang bekerja sebagai kelindan lori sedang berbual bersama dua lagi rakannya.

Utusan Malaysia difahamkan, lelaki berkenaan digunakan oleh suspek untuk mencari lokasi rumah Gordan di Taman Rishah yang terletak kurang satu kilometer dari restoran berkenaan.

"Lelaki itu telah didatangi sekumpulan suspek menaiki kereta sama iaitu Proton Iswara putih bernombor plat ACJ 352.

"Mangsa kemudian dibawa ke Taman Rishah sebelum dilepaskan di Jalan Kuala Kangsar berdekatan stesen pam minyak Petronas.

"Suspek juga bertindak merampas dokumen peribadi mangsa serta telefon bimbitnya jenis Sony Ericson," katanya.

Dzuraidi berkata, polis masih menyiasat motif serangan dan kes disiasat di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan dan Seksyen 3 Akta senjata api

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Sambutan Hari Jadi Seorang Nenek Diganggu Lelaki Bersenjata

Posted: 04 Sep 2011 06:00 PM PDT

Sambutan hari ulang tahun kelahiran seorang nenek yang dihadiri 32 ahli keluarganya di Taman Rishah di sini gempar apabila diserang sekumpulan empat lelaki bersenjatakan pistol, parang dan kayu golf, awal pagi ini.

Kejadian pukul 1.50 pagi itu turut mengakibatkan seorang daripadanya iaitu Gordan Francis, 18, yang juga cucu kepada M. Marianee, 58, cedera di bahagian bahu akibat terkena tembakan.

Menurut ibu saudara Gordan, G. Ushanantini, 30, salah seorang daripada suspek yang tidak dikenali itu dan bersenjatakan pistol melepaskan dua das tembakan rambang ke dalam rumah mereka.

"Ketika itu, anak saudara saya (Gordan) sedang duduk di atas motor menghisap rokok di luar pagar rumah sebelum keluar seorang lelaki daripada sebuah kereta Proton Iswara berwarna putih melepaskan tembakan pertama, tetapi tidak kena.

"Dia (Gordan) yang panik lalu menghidupkan enjin motosikal dan cuba melarikan diri, namun tembakan kedua terkena bahu kirinya. Salah seorang suspek juga tidak berpuas hati dan memecahkan pintu kaca hadapan rumah dengan kayu golf.

"Namun, jeritan kanak-kanak termasuk tangisan seorang bayi berusia sebulan yang sedang tidur dalam buaian di ruang tamu menyebabkan semua lelaki itu melarikan diri," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, sebelum kejadian itu, suspek-suspek berkenaan menyerang seorang lagi lelaki berusia 21 tahun di sebuah restoran berdekatan sebuah hotel di Menglembu di sini pada pukul 12.30 tengah malam.

Menurut beliau, ketika kejadian, mangsa yang bekerja sebagai kelindan lori sedang berbual bersama dua lagi rakannya.

Utusan Malaysia difahamkan, lelaki berkenaan digunakan oleh suspek untuk mencari lokasi rumah Gordan di Taman Rishah yang terletak kurang satu kilometer dari restoran berkenaan.

"Lelaki itu telah didatangi sekumpulan suspek menaiki kereta sama iaitu Proton Iswara putih bernombor plat ACJ 352.

"Mangsa kemudian dibawa ke Taman Rishah sebelum dilepaskan di Jalan Kuala Kangsar berdekatan stesen pam minyak Petronas.

"Suspek juga bertindak merampas dokumen peribadi mangsa serta telefon bimbitnya jenis Sony Ericson," katanya.

Dzuraidi berkata, polis masih menyiasat motif serangan dan kes disiasat di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan dan Seksyen 3 Akta Senjata Api.

Related posts:

  1. Dikurung & Diseksa Isteri Teman Lelaki
  2. Terdesak Mencari Wang Untuk Majlis Kahwin, Lelaki Pura-pura Diculik
  3. Pengusaha Beras Mati Ditembak
  4. Disamun, Pukul Dan Ditampal Pelekat Pada Mulut Mata | Serang Wanita Maut
  5. Dirogol Dua Lelaki

Malaysia Zoom » Majlis hari jadi nenek diganggu lelaki bersenjata

Posted: 04 Sep 2011 04:10 PM PDT

IPOH 4 Sept. – Sambutan hari ulang tahun kelahiran seorang nenek yang dihadiri 32 ahli keluarganya di Taman Rishah di sini gempar apabila diserang sekumpulan empat lelaki bersenjatakan pistol, parang dan kayu golf, awal pagi ini.

Kejadian pukul 1.50 pagi itu turut mengakibatkan seorang daripadanya iaitu Gordan Francis, 18, yang juga cucu kepada M. Marianee, 58, cedera di bahagian bahu akibat terkena tembakan.

Menurut ibu saudara Gordan, G. Ushanantini, 30, salah seorang daripada suspek yang tidak dikenali itu dan bersenjatakan pistol melepaskan dua das tembakan rambang ke dalam rumah mereka.

"Ketika itu, anak saudara saya (Gordan) sedang duduk di atas motor menghisap rokok di luar pagar rumah sebelum keluar seorang lelaki daripada sebuah kereta Proton Iswara berwarna putih melepaskan tembakan pertama, tetapi tidak kena.

"Dia (Gordan) yang panik lalu menghidupkan enjin motosikal dan cuba melarikan diri, namun tembakan kedua terkena bahu kirinya. Salah seorang suspek juga tidak berpuas hati dan memecahkan pintu kaca hadapan rumah dengan kayu golf.

"Namun, jeritan kanak-kanak termasuk tangisan seorang bayi berusia sebulan yang sedang tidur dalam buaian di ruang tamu menyebabkan semua lelaki itu melarikan diri," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Datuk Dzuraidi Ibrahim berkata, sebelum kejadian itu, suspek-suspek berkenaan menyerang seorang lagi lelaki berusia 21 tahun di sebuah restoran berdekatan sebuah hotel di Menglembu di sini pada pukul 12.30 tengah malam.

Menurut beliau, ketika kejadian, mangsa yang bekerja sebagai kelindan lori sedang berbual bersama dua lagi rakannya.

Utusan Malaysia difahamkan, lelaki berkenaan digunakan oleh suspek untuk mencari lokasi rumah Gordan di Taman Rishah yang terletak kurang satu kilometer dari restoran berkenaan.

"Lelaki itu telah didatangi sekumpulan suspek menaiki kereta sama iaitu Proton Iswara putih bernombor plat ACJ 352.

"Mangsa kemudian dibawa ke Taman Rishah sebelum dilepaskan di Jalan Kuala Kangsar berdekatan stesen pam minyak Petronas.

"Suspek juga bertindak merampas dokumen peribadi mangsa serta telefon bimbitnya jenis Sony Ericson," katanya.

Dzuraidi berkata, polis masih menyiasat motif serangan dan kes disiasat di bawah Seksyen 307 Kanun Keseksaan dan Seksyen 3 Akta Senjata Api.

Dipetik dari Utusan Malaysia

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


Perisik Rakyat®: Sekitar Ceramah MB Ir Nizar <b>Di Bagan Serai</b> <b>...</b>

Posted: 26 Feb 2009 01:14 AM PST

Malam tadi di Markaz Tarbiyah PAS Bagan Serai, berlangsung Ceramah Perdana Isu-isu semasa oleh YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar.

Majlis dimulakan tepat jam 9:30 malam dengan ceramah pembukaan dan suntikan semangat oleh pengerusi majlis.

YAB Menteri Besar Dato' Seri Ir Nizar tiba lebih kurang jam 9:40 malam dan disambut dengan laungan takbir dari para hadirin yang membanjiri kawasan ceramah.

Majlis semalam dianggarkan telah menarik lebih kurang 3000 audience yang telah memenuhi kawasan sekitar Markaz Tarbiyah PAS seawal waktu maghrib sebelum memulakan solat Maghrib berjemaah disusuli denagn solat Isyak berjemaah di masjid bersebelahan Markaz Tarbiyah PAS Bagan Serai.

Deretan gerai-gerai para peniaga kecil juga dipenuhi dengan para hadirin yang mengambil kesempatan mengalas perut masing-masing sementara menunggu majlis bermula.

Apa yang paling menarik dalam majlis semalam ialah bilamana ia berjaya mengumpul audience dari berbagai kaum dan agama di bawah satu bumbung. kelihatan masyarakat dari kaum Cina dan India tidak segan silu memenuhi dewan ceramah dan tanpa rasa takut atau segan, mereka memenuhi barisan hadapan deretan pendengar ceramah.

Tahniah Pakatan Rakyat kerana berjaya menyatukan semua kaum tanpa paksaan dan bayaran dibawah satu bumbung diatas satu nama - PERPADUAN...!!!

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Dua wanita maut akibat dirempuh van <b>di</b> Km202, Lebuhraya Utara <b>...</b>

Posted: 27 Aug 2011 11:57 PM PDT

No of View :920

Dua wanita maut akibat dirempuh van ketika mereka keluar untuk menyelamatkan diri daripada kereta mereka yang terbabas dan merempuh penghadang besi di tengah jalan di Km202, Lebuhraya Utara-Selatan dekat Kerian awal pagi Ahad.

Noorzaihan Ishak, 28, dan adik iparnya Nurhasyimah Halim, 20, meninggal dunia di tempat kejadian dalam kemalangan kira-kira pukul 12.08 pagi itu.

Ketua Polis Daerah Kerian, Supritendan Mat Fauzi Nayan berkata, kejadian berlaku apabila kereta Proton Satria yang dipandu suami Noorzaihan cuba mengelak sebuah kereta yang memotong laju dari arah belakang lalu terbabas dan merempuh penghadang besi di tengah jalan.

Ketiga-tiga mereka kemudian keluar dari kereta untuk menyelamatkan diri bagaimanapun kedua-dua wanita berkenaan telah dirempuh sebuah van menyebabkan mereka tercampak dan mengalami cedera parah, katanya ketika dihubungi.

Fauzi berkata suami Noorzaihan berjaya menyelamatkan diri dengan berlari ke tepi lebuh raya.

Mayat kedua-dua wanita itu dihantar ke Hospital Bagan Serai untuk bedah siasat, katanya.

Ketika kejadian, tiga beranak itu dalam perjalanan dari Kedah ke rumah suami Noorzaihan di Batu Caves, Selangor untuk pulang berhari raya, katanya.

Beliau berkata pemandu van bersama tiga penumpang rakyat Thailand hanya cedera ringan. BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


Malaysia Zoom » Razif lawat tentera <b>di Gerik</b>

Posted: 02 Sep 2011 04:01 PM PDT

KUALA TERENGGANU 2 Sept. – Seramai 370 anggota tentera serta 10 pegawai dari 18 Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) Kem Sri Pantai, Seberang Takir yang ditugaskan di Kem Sri Banding Gerik, Perak dikunjungi Exco kerajaan negeri, Ahmad Razif Abdul Rahman di kem itu baru-baru ini.

Dalam kunjungan itu, Ahmad Razif yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri kawasan Seberang Takir berkesempatan berbuka puasa bersama anggota tentera yang diketuai Pegawai Memerintah Leftenan Kolonel Nasharuddin Mohamad.

Kesemua 380 anggota tersebut adalah dalam tugasan mengawal sempadan Malaysia-Thailand mulai 15 Julai lalu dan dijadual tamat pada 10 September ini.

Dalam kunjungan itu juga, Ahmad Razif turut menyampaikan sumbangan barangan kepada anggota-anggota tentera terlibat sempena Hari Raya Aidilfitri.

Dipetik dari Utusan Malaysia

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


19106 <b>di Padang Rengas</b>. - Malayan Railways (Keretapi Tanah Melayu <b>...</b>

Posted: 25 Aug 2011 04:51 AM PDT


19106 di Padang Rengas.


19106 di Padang Rengas.
Description: Diimbas daripada Laporan Tahunan KTM 1988. Kelihatan sebuah troli dan Jajaran BBC Perak-Hanjoong Simen {BBC 310xx} yang dibina pada tahun 1986 di kawasan stesen. Memang syiok melihat keadaan BBC Perak-Hanjoong Simen kelabu yang berkilau dan berkilat.
Keywords: BBC_31323, Anak_KTMB, Anak_Keretapi, Iskandariah.
Date: 25.08.2011 19:51
Hits: 68
Downloads: 0
Rating: 0.00 (0 Vote(s))
File size: 78.5 KB
Added by: ZaimWM


Author: Comment:
There are no comments for this image

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


Super <b>Kinta</b> - Kompleks Yik Foong - Bazar Bulat.

Posted: 04 Sep 2011 10:56 PM PDT

SUPER KINTA



Super Kinta dah wujud lama sebelum pasaraya Jusco, Ipoh Parade dan Tesco. Tempat membeli-belah paling grand pada zamannya. Melebihi Emporium di pekan Batu Gajah ketika itu. Hehe. Tapi sayang hayatnya berakhir setelah wujud pasaraya yang lebih moden dan lengkap infrastukturnya. Sempat jugak aku berdating pada tahun 2002. Masa tu baju-baju di atas rak dah tak banyak, rata-rata dah tinggal suku sahaja.
Pasaraya ni terletak di tingkat atas Pasar Besar Ipoh.
Di bahagian bawahnya terdapat pasar ikan, daging, sayur, babi, buah-buahan dan bahan-bahan memasak. Di tingkat satu terdapat gerai buah-buahan, ubat-ubatan tradisional, Juga terdapat kedai buku, permainan dan perhiasan rumah. Surau dan tandas juga disediakan. .Di tingkat bawah pulak ada menjual barang antik seperti di pasar Loken.
Oh ye, di tingkat satu ada kedai menjual kaset, aku lupa nama kedainya. Kalau nak dapatkan kaset (masa tu takde CD ) sinilah tempatnya. Dan juga tempat men'Dubbing Lagu" pilihan..
Zaman kecik-kecik dulu, aku mesti melompat bila bapak aku kata nak pergi Super Kinta. Aku pernah terlost dari pandangan family aku beberapa ketika asyik membelek permainan. Department permainan di Super Kinta antara yang terbesar di Malaysia. Manyakk syiokk... Aku tak dapat beli barang permainan yang mahal-mahal macam Maskman, Transformers atau kereta kontrol..cuma yang murah-murah aje, Hotwheels. Tu pun dah gumbira gila.
Studio jamming Pak SYJ masih wujud hingga kini. Pada tahun 2005 aku pernah bawak dua budak untuk audition vokal bagi mencari pelapis baru vokalis kumpulan SYJ.
**********************************************************************************

KOMPLEKS YIK FOONG



Kompleks Yik Foong terletak di Jalan Laksamana berhampiran Super Kinta. Tidak ada pasaraya di Malaysia sepertinya kerana kedai-kedai di dalamnya seperti rumah teres (kedai sebuah-sebuah). Seperti di Kinta City (tidak termasuk Jusco). Dulu ada pusat permainan video di tingkat atas sekali kononnya untuk mereka yang berumur 18 tahun ke atas. Tapi aku redah aje, zaman tu umur 14 tahun.
Dulu tak ada pun peniaga Melayu berniaga, susah kot nak bersaing dengan peniaga Cina. Kalau ada pun hanya pembantu jualan atau pencuci tandas sahaja. Sedih.. Tapi awal tahun 2000 dah ada peniaga Melayu, nama kedai dia PC Blossom. Aku baik jugak dengan owner kedai tu, Kak Teh namanya. (kak Teh tu bini Pian Shizuka). Berjaya jugak aku beli RAM512 dengan harga yang sangat murah. Sekarang dah banyak peniaga Melayu antaranya Bozok dan ape tah lagi aku lupa namanya.
Kedai Melody Music satu-satunya yang menjual kaset sampai sekarang. Stabil sungguh ekonominya. Carilah apa jenis genre muzik, semua ada dari pop indon, dangdut, rock, punk, oi!, blues hingga ke black metal.
Dulu Kompleks Yik Foong ni selalu jadi port bergaduh. Macam-macam puak ada. Tak lupa jugak tempat memperagakan fesyen pakaian dikalangan peminat muzik antaranya punk dan metal. (Doktor Bentara, sila beri penjelasan, haha)
Kompleks Yik Foong ketika ini terkenal dengan penjualan barangan komputer. Banyak lot kedai bersaing sesama sendiri menawarkan harga yang menarik. Lebih kurang macam di Kompleks Low Yatt, Kuala Lumpur.
Di saat ini pun aku masih teringat lagi keenakan masakan Meggi di kedai bahagian bawah tanah. Apa nama kedai Cina tu aku dah lupa. Sekali sekala aku singgah pekena, melepaskan gian bersama dengan air longsoi. Pergghh...
Band SYJ sempat merakamkan kenangan di Yik Foong dalam album Khudrat (tahun 1990).
**********************************************************************************

BAZAR BULAT



Bangunan di atas antara mercu tanda yang menjadi nostalgia kepada sesiapa yang membesar di bandaraya Ipoh sekitar tahun 70'an dan 80'an. Bangunan ini terletak di Pasar Yau Tet Shin dan berhampiran dengan Jubilee Park di pusat bandar Ipoh. Sayangnya bangunan ini telah dirobohkan pada penghujung 90'an dan kini ia dijadikan kawasan parkir kereta. Adoi...!

Dulu, aku selalu singgah ke Bazar Bulat lepas membeli belah di Super Kinta. Ape lagi kalau bukan makan nasi ayam. Sambil mata menjeling ke arah pusat permainan video.
Bangunannya unik macam donut kerana ia berbentuk bulat. Bangunan ini menempatkan pelbagai jenis kedai antaranya kedai pakaian, pusat permainan video dan snooker. Bazar Bulat juga dikenali kerana restoran nasi ayamnya yang terkenal iaitu restoran Nasi Ayam Bazar Bulat serta sebuah studio rakaman yang dikenali sebagai Studio SYJ di mana sebuah kumpulan rock tempatan yang terkenal sekitar tahun 80'an iaitu SYJ telah ditubuhkan di sini.

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


Utuh Perjuangan Satu Ilham: <b>Tanjung Malim di</b> Senggang Petang <b>...</b>

Posted: 14 Aug 2011 12:40 AM PDT

Petang berhujan amat menyamankan
Asmosfera berkarbida pun di telapi bumi
Kesah keringat kantung ini kehausan
Nyaris genap nisfu purnama kesembilan
Isyarat awal yang kesepuluh nan menjelma
Tanda sahur-iftar, hampir tamat
Tanda tarawikh-itikaf akan meninggalkan
Penat lelah yang rukun ketiga
Tanda beriman, tanda bertaqwa

Petang berhujan mulai lebat
Pandangan jauhariku mulai terhalang
Terhenti untuk mengamati
Terhenti juga untuk menghayati
Tanda-tanda kebesaran ciptaan Ilahi
Yakni ciptaan yang badi', ciptaan yang 'ajib
Untukku mentelaah setiap susuk alam
Dengan aturan-aturannya yang ditetapkan
Setiap sisi fenomena yang ada hisabnya

Petang berhujan sedang bergema
Guruh bergementar, diselangi kekilat
Takut-takut itu mungkin azab-Nya
Untuk hamba-hamba Tanjung Malim
Mana tahu ada yang bertasyabuh
Pada kaum-kaum yang dimansuhkan
Umpama kaum kota Sadum yang songsang keinginannya
Atau kaum Aad, penipu timbangannya
Dan kaum Tsamud yang bongkak kemewahannya
Manakala kaum Nabi Nuh yang ingkar ajakan tauhid Nabi-Nya
Tanda-tanda insan yang annas
Tanda-tanda insan tergoda akan sil khannas
Dalam dada-dadanya bersangkar rusuk, berdenyut bergumpal darah

Petang berhujan kelihatan mulai gerimis
Menandakan pelangi datang mencorakkan biru langit
Diberikan kesuburan, diberikan juga kecantikan
Untuk warga Bumi rasa rendah diri
Akur dengan kejadian Pemilik Alam Ini
Mana tahu ada yang menginsafkan
Bagi Tanjung Malim sempadan negeri
Pada petang berhujan penuh ketakwilan
Stanza in berisi kemajazan, juga rasa keMaliman

-----------------------------
Karya oleh: Pemunya blog
Tarikh: 14 Ramadhan 1432
Masa: 3jam sebelum berbuka

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


SUARA PERAK: SIDANG DEWAN <b>NEGERI PERAK</b> KE-12

Posted: 04 Aug 2011 10:14 PM PDT


MESYUARAT KEDUA PENGGAL KEEMPAT

1. Mengenai mutu sukan Negeri Perak.
a) Dalam SUKMA yang lalu Perak berada di kedudukan terakhir dalam pungutan pingat, adakah laporan post-mortem telah dibuat? Dan apakah tindakan yang telah dilaksanakan?
b) Bola sepak juga tidak berada di kedudukan yang memuaskan, berapakah peruntukan yang diberikan oleh kerajaan negeri kepada Persatuan Bola sepak Perak(PAFA) bagi musim 2011?

a) Berapakah jumlah keseluruhan rumah anak-anak yatim di negeri Perak dan berapakah pecahannya mengikut daerah-daerah?

b) Berapakah jumlah peruntukan yang telah disalurkan kepada rumah-rumah anak yatim ini?

a) Mengenai Sekolah Agama di bawah kerajaan negeri iaitu Sekolah Izzuddin Shah dan Sekolah Raja Perempuan Ta'ayah. Apakah pendirian kerajaan negeri terhadap penyerapan sekolah tersebut ke SABK.

b) Kenapa ada usaha-usaha dari pihak tertentu untuk menyerapkan sekolah ini ke SABK? Adakah kerana kerajaan negeri tiada wang untuk menguruskan sekolah-sekolah ini.

c) Pengurangan bayaran per kapita kepada pelajar SAR daripada RM 60.00 kepada RM 15.00. Kenapakah pengurangan ini berlaku?


1. Berapakah keluasan tanah yang telah dirizabkan kepada pasukan keselamatan negara khususnya anggota tentera selepas mereka pencen?

2. Berapakah penerima yang sudah menerima sumbangan dari skim khairat yang disediakan oleh kerajaan negeri.

3. Berapakah insentif yang diberikan kepada peserta yang mewakili Perak dalam dalam ujian tilawah peringkat kebangsaan dan berapakah bonus yang diperuntukkan jika mencapai kejayaan.


Kes anak luar nikah amat membimbangkan berbanding dengan negeri lain. Apakah langkah-langkah pencegahan yang telah dan akan dilakukan oleh keajaan negeri bagi menangani masalah ini?
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved