Jumaat, 13 Julai 2012

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


Muktahir: Gegaran <b>Di Hutan Melintang</b>.

Posted: 11 Apr 2012 01:54 AM PDT

Salam Sejahtera, Salam 1 Dunia.
Aku tengah online depan tv sekarang manakala hubby aku online dalam bilik. Aku sangkakan aku kepeningan. Aku panggil hubby tapi dia pun ingat dia pening. Rupanya semua benda dalam rumah sedang bergoyang. Adakah berlaku tsunami atau gempa bumi?
Gegaran berlaku antara jam 4.42 minit petang selama lebih kurang 30 saat. Sekejap lagi mesti masuk berita. Ada sesiapa yang terasa gegaran tadi?

* UP DATE:
8.9 skala ricther berlaku di Utara Sumatera.

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Dia buat dah: Peragut berjaya diberkas

Posted: 12 Jul 2012 06:56 PM PDT

IPOH – Polis berjaya memberkas seorang lelaki selepas sejam meragut seorang wanita ketika menunggang motosikal di Bercham di sini, petang kelmarin.

Suspek berusia 25 tahun itu dikehendaki polis apabila terlibat dalam 30 kes samun dan ragut sekitar bandar raya itu sejak awal tahun ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Superintendan Ahmad Termizi Abd Haq berkata, hasil siasatan mendapati suspek aktif melakukan aktiviti itu di Taman Canning, Taman Ipoh dan Sungai Senam.

Menurutnya, suspek juga didapati positif dadah menjadikan kerjaya ragut dan samun sebagai sumber pendapatannya mensasarkan pelajar kolej dan wanita.

"Kita merampas pelbagai beg tangan, dompet, empat telefon bimbit, 11 kad pengenalan, 10 lesen memandu, 22 kad bank, enam kad pelajar dan sebuah buku bank simpanan di rumah sewanya di Bercham.

"Dengan tertangkapnya suspek, kita dapat selesaikan 30 kes ragut dan samun yang aktif kebelakangan ini," katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini, semalam.

Ahmad Termizi berkata, suspek yang mempunyai rekod jenayah lampau iaitu cuba mendatangkan kecederaan kini direman selama empat hari untuk siasatan lanjut.

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


(video) CERAMAH LEMAN RAJA LAWAK <b>DI TELUK INTAN</b>

Posted: 28 Jun 2012 09:31 AM PDT

1 JULAI / RABU - CERAMAH UMUM OLEH USTAZ ABU BAKAR HUSSIN (PESURUHJAYA PAS PERAK) DAN PEGUAM HJ. ASMUNI AWI (AJK PAS PUSAT) DI BILIK GERAKAN PEMUDA PAS TELUK INTAN, SELABAK LUAR)JAM 9.30 MALAM

11 JULAI / RABU - FORUM SELEBRITI HIJRAH : ANTARA KEINSAFAN & GLAMOUR BERSAMA 1. PELAKON ABBY ABADI 2. DR. NAJIHAH 3. USTAZ JAMALUDDIN AHMAD. MODERATOR : USTAZ ABDUL FATTAH AWANG DI MARKAZ PAS KAWASAN JAM 9.30 MALAM.

14 JULAI / SABTU - CERAMAH BERSAMA SHAM KAMIKAZE DI BENGKEL WELDING SDR. SALLEH DI SIMPANG 3, BT 9 KG. BARU CHANGKAT JONG JAM 9.30 MALAM.

18 JULAI/RABU - LIQA FIKRI PAS KAWASAN. NAQIBAH JEMPUTAN USTAZAH WAN HASRINA DI MARKAZ PAS KAWASAN. BERMULA MAGHRIB.

07 di jelapang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di jelapang - Google Blog Search


PICTURES: CERAMAH AT <b>JELAPANG</b> - Malaysians Must Know the <b>...</b>

Posted: 13 Jul 2012 07:43 AM PDT

These are pictures of a Ceramah current been held at Jelapang, Perak. A good turnout of mixed crowd were present (pictures courtesy of Kula Segaran)

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Kilang <b>di</b> perak - Sejarah – <b>Chemor</b> | The Best Offer, Deals <b>...</b>

Posted: 24 Mar 2011 01:02 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pekan Chemor terletak di utara bandar raya Ipoh, Perak. Bandar yang berhampiran ialah Sungai Siput, Salak, Kuala Kangsar dan Ipoh. Ramai orang Sumatra, Indonesia tinggal di sini. Beberapa keluarga Tun Adam Malik, ...

07 di tronoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tronoh - Google Blog Search


SUARA PERAK: Taman <b>Tronoh</b> Jaya Sakit Dipandang Mata

Posted: 14 Apr 2012 11:19 AM PDT


Kenyataan Media YB V.Sivakumar, Timbalan Pengerusi DAP Perak, ADUN Kawasan Tronoh pada 14/4/2012 di Tronoh
Taman Tronoh Jaya Sakit Dipandang Mata
Setiap Majlis Daerah mempunyai tanggungjawab menjaga kebersihan kawasan yang berada di bawah kawal seliannya. Kebersihan harus diberi keutamaan oleh Majlis Daerah. Sering kali tanggungjawab ini diabaikan oleh Majlis Daerah dan memberi keutamaan kepada perkara-perkara yang lain. Sebagai contoh di Taman Tronoh Jaya, Majlis Daerah Batu Gajah tidak mempedulikan rumput-rumput yang panjang di kebanyakan rumah-rumah terbiar  atau kosong. Di Taman Tronoh Jaya terdapat beberapa puluh rumah yang tidak berpenghuni. Rumah-rumah ini ditumbuhi rumput yang panjang dan tidak dibersihkan. 
Pihak yang bertanggungjawab tidak mengambil inisiatif untuk memotong rumput-rumput yang panjang ini. Perkara ini menyebabkan sebahagian besar kawasan taman ini tidak indah untuk pandangan. Tambahan pula semak di dalam kawasan rumah terbiar juga adalah bahaya. Mungkin ada ular atau serangga lain yang  boleh membahayakan keselamatan penduduk taman ini. Ramai kanak-kanak di taman ini  sering bermain  berhampiran dengan rumah-rumah terbiar ini. Ada juga penghuni rumah taman ini yang mengadu pernah nampak ular di semak rumah-rumah  yang terbiar itu. 
Saya tidak tahu kenapa Majlis Daerah Batu Gajah tidak mengambil sebarang tindakan mengenai masalah yang dibangkitkan ini. Perkara yang harus diberi keutamaan dibiarkan untuk sekian lama. Ahli-ahli Majlis Daerah Batu Gajah hanya menerima elaun buta kerana tidak turun padang untuk menyelesaikan masalah rakyat. Mereka juga tidak prihatin terhadap masalah tempatan yang dibawa kepada perhatian Majlis  Daerah.
Dato Seri Dr Zambry Abdul Kadir telah melawat DUN Tronoh pada 12/4/2012. Beliau dibawa ke kawasan-kawasan yang tidak ada masalah. Pepimpin-pemimpin BN tempatan hanya membawa beliau ke kawasan-kawasan yang  'jernih'.  Zambry tidak dibawa ke tempat-tempat yang keruh dan bermasalah. Tidak ada guna turun padang hanya untuk tunjuk muka tetapi tidak menyelesaikan masalah rakyat. Zambry harus memberitahu pegawai-pegawai kerajaan negeri  supaya membawa beliau ke tempat-tempat yang ada masalah, bukannya ke tempat-tempat tidak ada masalah.

07 di bagan serai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan serai - Google Blog Search


PENGECUT!!! UMNO terdesak, bantah ceramah PAS <b>di Bagan</b> <b>...</b>

Posted: 11 Jul 2012 01:04 AM PDT

Umno di Bagan Serai dah terdesak guna Ketua JKKK Parit Mentara nak halang ceramah PAS yang semakin dapat sambutan.
Macam-macam alasan, ketenteraman awam la, kesesakan lalu lintas la
Dah tak ada cara nak halang rakyat dapat maklumat guna la puak-puak umno hantar memorandum hantar kat polis dan MDK. Konon mewakili penduduk sedangkan penduduk taman dan kawasan sekitar tak ada masalah pun.
UMNO sahaja bermasalah dengan ceramah, buat la ceramah lawan. Nak buat apa penduduk tak mai. Dah orang tak mau dengar jangan ganggu parti lawan nak buat.
Sapa tah dok angkat depa wakili penduduk, seronyeh masuk paper . Buat malu bini kat rumah. 
Siap sorang tu buat kenyataan , pihak keselamatan pas tidak diiktiraf. Nak kenen kepada unit amal. Piii...rah, pas ada juga unit amal. Umno ada apa? Rela, itu pun di bawah kerajaan bukan hak mutlak umno.
Kita tengok la apa polis nak buat, nak halang ceramah ikut arahan puak umno ni atau bo layan sahaja memo umno konon memo penduduk.admin
Baca di bawah ni , cilok dari blog bomosiam
Bagan Serai, Perak - Lebih 50 penduduk dari empat kawasan perumahan, membantah perlaksanaan program ceramah olih PAS yg dijangkakan pada 18 Julai ini dihadapan Taman Serai Sentosa, disini.

Ho ho ho....ikut sedap laki mak tiri hangpa je nak cakap!

Alooo.... En Nordin Ali,  suruh kerajaan UMNU bagi permit TV or daily paper terlebih dulu pd pembangkang,  sebelum bercakap pasai permit ceramah!  Lagi pun tapak ceramah tu....tanah mak bapak hg punya ka?  Itu tapak milik persendirian!   Tuan tanah dah bagi kebenaran.  Yg hg dok hingaq,  apasai?

Bila UMNU buat, sampai penuh sesak dgn bas free,  awat hangpa diam?  Perangai tak ubah macam ...........!!!

Betui tak, Jin?

"Boss!  Takut hilang elaun JKKK la tu....!"bomosiam

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


GedebeLureCaster: Tuba <b>di Batu Gajah</b>

Posted: 09 Jul 2012 09:00 AM PDT

Semasa memandu kereta menuju ke satu port memancing, gua dan Pali ternampak tompok-tompok putih dari kejauhan di atas air di lombong di depan kami. Ikan mati!...Tanggapan kami memang tepat apabila dihampiri lombong itu. Berpuluh-puluh ekor ikan tongsan sisik halus saiz anggaran 2 kg-3 kg seekor bergelimpangan mati di dalam air dan di gigi lombong. Sangat sedih melihat keadaan ini. Bau busuk semasa kami mengambil gambar menandakan ikan ini sudah mati melebihi 24jam.

Apakah ikhtiar yang boleh dilakukan oleh kita untuk membasmi aktiviti menuba ini?...Dari segi perundangan negara kita memang mengambil ringan perkara ini bahkan tiada langsung tindakan yang diambil untuk membasminya. Dari apa yang gua perhatikan, kebanyakan dari kita hanya mampu mengutuk, memarahi dan mencaci si pelaku melalui Facebook. Tapi apa yang dapat diselesaikan melaluinya?...Sudah tentu jawapannya tiada penyelesaian.

Hanya satu yang mungkin dapat sekurang-kurangnya mengurangkan aktiviti menuba ini terutamanya kepada generasi yang akan datang iaitu pendidikan. Tidak relevan lagi rasanya jika masih terus mengharap pihak berkuasa menjalankan tanggungjawab mereka melainkan melalui inisiatif individu yang mengambil berat akan hal ini. Setiap individu seharusnya memainkan peranan mereka sendiri menyampaikan, memberi didikan, dan mengubah minda generasi baru ini supaya tidak lagi memiliki minda kelas ketiga.

Di zaman yang serba canggih ini, pelbagai medium boleh digunakan sebagai alat untuk menyampaikan sekali gus mendidik generasi baru. Sebagai contoh Facebook. Jika digunakan secara maksima untuk tujuan kebaikan, Facebook boleh memberi impak yang besar dari semua aspek. Oleh yang demikian, ambilah peluang di atas kemajuan teknologi yang sedang kita nikmati sekarang ini untuk tujuan seumpama ini.

Gua berharap untuk tempoh 10 - 20 tahun akan datang, gua tidak akan lihat lagi ikan-ikan mati bergelimpangan akibat dari perbuatan tuba ini. Sama-samalah kita mengembeling tenaga dan berusaha memberikan pendidikan seawal yang mungkin terhadap generasi baru ini dengan harapan kegiatan menuba ini dapat dihapuskan sama sekali di masa hadapan.







   
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved