Jumaat, 14 Disember 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


.Syaza | Noraliah.: Bercuti <b>Di</b> PULAU <b>PANGKOR</b> / Day 2

Posted: 09 Dec 2012 10:21 PM PST

Assalamualaikum..
hari kedua di Pulau Pangkor / 5 Disember 2012 , di mulakan dengan jalan-jalan tepi pantai dlu sambil tengok adik adik dgn Wan dan Helmi mandi laut. Syaza malas mandi laut sebab dah siap-siap nak jalan-jalan di sekeliling pulau tu , jadinye Syaza , kakak dgn mama hanya tangkap gambar kenangan lah di tepi laut .
syaza dgn mama depan laut , cantik pemandangan nya kan 
kami jumpe ketam ni kat tepi pantai , hidup lagi 
tak sengaje pakai baju sama warna pink 
Kali ni dgn Babah pula , sempoikan abah .
cukup . cukup . itu sahaja gambar di pagi hari di tepi pantai , besuke ria mancing ikan (abah) , suke ria tetibe jumpa obor-obor yang besa sgt dlm nye ade ketamyang td kami tangkap gambar bersame tu , tetibe juga tengah seronok mandi-manda dan tangkap gambar tetibe hujan turun lebat-lebat . jadi , kami balik makan sarapan pagi .
dalam pkol 10lebih hujan baru berhenti , lepas hujan berhenti baru kami keluar jalan pusing pulau .
depan bilik yang kami duduk , Smart Villa , kami terus check out , lepas jalan pulau terus pegi jeti dan pulang ke rumah .
pihak resort call Van pink yang comel tu untuk bawa kami pusing pulau . tempat pertama kami berhenti di tepi jalan atas bukit untuk nikmati pemandangan . kami ambek kesempatan tu untuk bergambar , mana mana tempat kami pergi , tak sah kalau tak bergambar , memang jenis satu family suke bergambar . hihi .
Helmi,Syaza dgn Wan . lagi due orang sebelah Helmi tu kawan-kawan helmi , tak kenal pun , tapi ajak sekali bergambar , and adik Syaza(Ami) sebok jugak nak masuk sekali bergambar . haha
Kalini bergambar dengan semua 
Kemudian , kami teruskan perjalanan ke destinasi pertama iaitu ke KILANG IKAN 
Syaza takde beli apa-apa pun kat sini , mama dgn kakak je yang banyak beli , sebab Syaza tak minat sangat 
Seterusnya , Destinasi ke dua , kami pergi ke FOO LING KONG
comel je kan , macam barang mainan 
Wan dgn Ami , tengok ikan besar , besar sgt ikannya , macam buaya pon ada .
Wan dgn Aiman , malas nak berjalan , dah penat lepak sana ja 
tgk muka Syaza , Muka Penat
hihihi , comel sangat kan ?
gambar ni jari kakak menghalang 
Seterusnya ,destinasi ke tiga kami pergi ke Muzium di Pangkor, tahun lepas tak siap lagi muzium ni , tahun ni baru ada .
Spek mata hitam tu syaza baru beli , tantik tak ? haha
Destinasi ke lima , membeli belah di kedai Keluarga Helmi , tapi takde gambar , syaza pun tak sempat nak beli apa apa sebab Syaza dgn Wan patah balik pergi resort sebab ada barang tertinggal .
Destinasi ke enam , KOTA BELANDA
haha , masing masing dah pakai spek mata hitam dah
heheheheh , tgk adik Syaza ni , pandai dia posing , jenuh dok gelak kan dia
habes dah pusing pulau , destinasi terakhir kami , ke jeti untuk balik ke Jeti Lumut . Helmi dgn kawan-kawan dia pon sekali balik naik feri sama kami . 
dalam feri lame betol rasa , siap boleh tidur nyenyak lagi tu . haha .
habes bercuti sudah . Alhamdulillah semuanya selamat , cume Syaza je jalan terjengkit-jengkit sebab kaki luke kat tumit , due hari baru baik , takpelah . hadiah dari pangkor (bak kate wan) haha .

thank you for reading . entirely snippets by Syaza Noraliah .

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


CERAMAH JELAJAH MERDEKA DSAI <b>DI LANGKAP</b> - intanhijau 2

Posted: 03 Dec 2012 06:13 AM PST

Go Go Girls ! - Ini lah gambar penyokong-penyokong pasokan Harimau Malaya yang ke Bangkok untuk menyokong pasokan negara pada piala Suzuki AFF, bersemangat dan bergembira...

20 beberapa jam yang lalu

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


AES dipasang <b>di</b> kampung dibantah - laman kl-today.com

Posted: 30 Oct 2012 09:12 PM PDT

KERIAN – Pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di Jalan Pantai, Tanjung Piandang tanpa dinyatakan had kelajuan disifatkan tidak relevan kerana dipasang di kawasan kampung yang bukan menjadi laluan utama kenderaan. Pemasangannya seolah-olah menjadi perangkap automatik di mana alat itu tetap berfungsi seperti biasa walaupun keadaan trafik tidak terlalu sibuk.
Berdasarkan rancangan asal pemasangannya di sekitar jalan itu, alat tersebut berada di antara persimpangan pekan Tanjung Piandang hingga ke Sungai Baru, Kuala Sungai Burung. Gambar: Rakyat berdemo bantah pemasangan di kawasan kampung sekitar Tanjung Piandang.

Tinjauan Sinar Harian turut mendapati tidak terdapat papan tanda had laju diletakkan  untuk memberi amaran awal kepada pengguna jalan raya.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari berkata, pemasangan AES pada kawasan itu perlu dikaji kerana akan mendatangkan kesusahan kepada masyarakat.

Menurutnya, pemasangan di kawasan jalan kampung tidak tepat kerana rakam kesalahan dalam masa 24 jam sedangkan kawasan itu hanya menjadi tumpuan penduduk pada waktu tertentu sahaja.

"Penduduk bukan menentang, sebaliknya mendesak kerajaan mengkaji semula kewajaran perlaksanaannya kerana melibatkan pelbagai faktor lain yang turut menyumbang kepada kemalangan jalan raya," katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata demikian selepas mengetuai lebih 50 penduduk Tanjung Piandang mengadakan demonstrasi membantah pemasangan kamera AES di Jalan Pantai, di sini kelmarin.

Kata Abdul Yunus, jalan kampung tidak sesuai diletakkan kamera AES memandangkan taraf hidup penduduk di Tanjung Piandang rata-ratanya terdiri nelayan dan petani.

Katanya, pelaksanaan sistem itu sebenarnya boleh membebankan rakyat kerana di tempat yang mempunyai kelajuan rendah juga diletakkan kamera.

"Sistem ini tidak seharusnya dipasang di tempat had laju di bawah 90 km/j untuk jalan-jalan Persekutuan dan 110 km/j di lebuh raya.

"Tindakan memasang AES di tempat yang ditetapkan kelajuan 30km/j dan 60 km/j adalah tidak munasabah," katanya.

Pelaksanaan AES walaupun baik tetapi tidak sesuai buat masa sekarang memandangkan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) semakin hampir, kata Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong-penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BN), Datuk Bung Moktar Radin, hari ini.

Sehubungan itu kata beliau, pihak pembangkang akan mengambil kesempatan dengan menggunakan isu itu untuk menjatuhkan kerajaan BN.

Justeru katanya, untuk memberi keyakinan kepada rakyat terutamanya pengguna jalan raya, kerajaan wajar menangguhkan pelaksanaan AES.

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Jejak Iqra Gpms Sitiawan <b>di Lekir</b>. - Biro Badan Bertindak GPMS <b>...</b>

Posted: 05 Oct 2012 11:52 PM PDT

                                          Jejak Iqra Gpms Sitiawan,bertempat di Dewan Orang Ramai/JKKK
                                          Batu 10 Lekir.
                                          Kemahiran Belajar,membina matlamat,menjana ilmu untuk agama Islam,keluarga
                                          negara dan kerjaya masa depan,kemahiran mendengar,peta minda asas,
                                          kemahiran mengingat.
                                          terima kasih kepada komitmen -Pemimpin- Setempat yang
                                         turut bersama dalam program tersebut.
                                           Tuan Saad menyampaikan ucapan perasmian penutup.
                                           Inilah pemimpin pelapis yang diharapkan dapat meneruskan
                                           swadaya  gerak massa  Lekir.

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


Nizam.Ariff: Kisah si pembeli dan si penjual buah-buahan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 02 Dec 2012 10:25 PM PST

.

Sebenarnya, semalam ada cerita yang aku rasa elok juga kalai dikongsikan bersama. Tetapi aku kena berfikir dua-tiga kali sebelum aku berani tuliskannya di sini. Ini kerana sudah menjadi nadi aku bahawa aku tak suka menulis atau bercerita tentang keburukan orang lain kecuali pihak berpolitik...

Semalam, kami sekeluarga berhenti sekejap di Behrang untuk menikmati buah-buahan tempatan i.e. Durian dan kami telah turut membeli Buah Pulasan dan sebiji Buah Cempedak.

Setelah puas mengopek dan menjamah nikmat isi durian, aku pun memilih sebiji Buah Cempedak isi merah (jingga sebenarnya). Oleh kerana makcik tua itu keseorangan melayan pelanggan yang agak ramai pada masa itu, aku terpaksa menunggu giliran untuk buah aku ditimbang. Di hadapan aku ialah seorang lelaki dan ketua keluarga yang menaiki pick-up sederhana mewah, juga memakan beberapa biji buah durian dan turut membeli beberapa biji Buah Cempedak.

Ceritanya begini...

Ketika buah-buah Cempedak lelaki itu ditimbang, aku sempat mencuri dengar perbualan diantara si pembeli (lelaki itu) dan si penjual (makcik). Tentulah kerana aku di belakang lelaki itu dan telinga aku tak ada penutup, tentulah aku dengar. Berat buah x harga buah = RM32.40 sen. Makcik tua itu kirakan dengan menggunakan kalkulator.

Kemudian ada seorang pelanggan lain bertanyakan sesuatu dan makcik yang ramah itu pun bercakap-cakaplah sebentar. Selepas itu, makcik itu pun mengira jumlah harga yang perlu dibayar: Makan durian beberapa biji dan buah Cempedak.

" Err... buah Cempedak tadi berapa ye?" tanya makcik kerana terlupa.

" RM32 je... " pantas jawab lelaki itu.

Lalu makcik itu pun terus memberikan jumlah harga yang pembeli itu patut bayar. Aku yang terang-terang mendengar makcik itu cakap harga Cempedak tadi ialah RM32.40 menjadi serba salah apabila lelaki itu cakap RM32 sahaja. Aku nak menyampuk pun tak kena pada tempatnya sebab aku tak kenal pun kedua-dua mereka itu.

Sampai ke sudah aku diamkan sahaja perkara itu. Memanglah 40 sen itu tak merugikan sangat makcik itu TETAPI 40 sen itu juga tidaklah membuatkan lelaki itu lebih kaya raya pun! Yang penting, lelaki itu tak minta halal dan makcik itu pun tak tahu tentang 40 sen itu.

Manusia oh manusia....

.

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


8 Rumah Terbakar <b>Di Kampar</b> | MyNewsHub

Posted: 26 Sep 2012 02:00 AM PDT

Rumah Terbakar

IPOH – Sembilan keluarga tinggal sehelai sepinggang selepas lapan kediaman termasuk sebuah kedai runcit musnah dalam kebakaran di Tronoh Mine, Kampar malam semalam.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kampar, Zainuddin Mat Daud berkata, kejadian berlaku jam 12.07 tengah malam membabitkan premis separuh batu dan kerugian dianggar RM400,000.

Pihak bomba mengambil masa empat jam untuk memadamkan sepenuhnya kebakaran, katanya ketika dihubungi hari ini.

Beliau berkata, punca kebakaran masih disiasat. – BERNAMA

Iklan Teks:
PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Lensa Kehidupan: Sepetang <b>di Teluk Intan</b>

Posted: 12 Dec 2012 01:26 AM PST

Selepas melawat Izan di Hospital Teluk Intan, kami sekeluarga meronda-ronda di bandar Teluk Intan, Dahulunya dikenali sebagai Teluk Anson. Bandar ini pernah akau kunjungi kira-kira 12 tahun yang lalu. Sudah tentulah perubahan demi perubahan berlaku di sana sini. Aku hampir hilang arah ketika memandu. Mujurlah tekaan dan ingatan aku masih baik.
Sempat juga kami sekeluarga singgah di Menara Condong Teluk Intan yang menjadi tumpuan pelancong lebih-lebih lagi ketika di musim cuti sekolah. Anak-anak aku gembira kerana selama ini mereka melihat menara ini di dada akhbar atau di televisyen tetapi, kini menara tersebut berada di depan mata.
Kami juga sempat makan tengah hari di medan selera yang banyak di sekitar Menara Condong ini. Bersama-sama kami ialah Wan anak Kak Rehan yang menumpang kereta kami.
Mama macam biasa asyik sibuk dengann panggilan telefon


Keadaan cuaca ketika itu sungguh panas.
Danish menunjukkan aksi "gangnam syle" dia

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


aeon <b>seri manjung</b> tawar 1000 peluang pekerjaan - bicara perjuangan

Posted: 08 Dec 2012 12:30 AM PST

AEON Co (M) Berhad terus mengembangkan lagi empayarnya apabila membuka sebuah lagi cawangan pusat membeli belah AEON di Seri Manjung yang beroperasi sejak 4 Disember lalu.
Selepas pembukaan cawangan di Ipoh Station April lalu, Seri Manjung merupakan outlet ketiga di negeri Perak selain AEON Kinta City.
Pengerusinya, Datuk Abdullah Yusof berkata, pembukaan AEON cawangan Seri Manjung itu menandakan satu lagi pencapaian syarikat itu dalam menambah bilangan cawangan di seluruh negara.
"Ia sejajar dengan hasrat kami sejak ditubuhkan 28 tahun lalu bagi membantu memajukan perkhidmatan peruncitan serba moden untuk memenuhi keperluan pengguna di negara ini," katanya.

Abdullah berkata demikian ketika berucap sempena majlis perasmian Pembukaan Pusat Beli-Belah AEON cawangan Seri Manjung, sebentar tadi.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir diberi penghormatan merasmikan pusat beli belah terbaru AEON itu yang dibina di kawasan seluas 31.26 ekar dengan kos perbelanjaan bernilai RM44 juta.
Dalam perkembangan berkaitan, Abdullah berkata, Manjung merupakan kawasan strategik kerana berpotensi mempunyai kemajuan pesat berdasarkan pelbagai perancangan pembangunan yang dilakukan oleh kerajaan negeri.
Sementara itu, Pengarah Urusannya, Nur Qamarina Chew Abdullah berkata, pembinaan AEON Seri Manjung ini berbeza dengan yang cawangan lain apabila mengadaptasikan konsep Pusat Beli – Belah Komuniti Anda.
"Kini penduduk sekitar pusat beli-belah boleh menganggap ia sebagai sebahagian daripada mereka kerana berkedudukan strategik dan bersesuaian bagi memenuhi segala keperluan mereka," katanya.
Pembukaan cawangan di kawasan itu juga telah berjaya menyediakan lebih 1,000 peluang pekerjaan untuk penduduk sekitarnya.

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


lori sewa 3ton pindah rumah <b>di bercham</b> 019-5536710 nasir

Posted: 07 Nov 2012 01:59 AM PST

Nama: NASIR
Email: nasirnasir95@ymail.com
Website:
Tajuk: LORI SEWA 3TON PINDAH RUMAH DI BERCHAM 019-5536710 NASIR
Iklan: KAMI MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN LORI SEWA UNTUK KEGUNAAN PINDAH RUMAH,PINDAH PEJABAT,PENGHANTARAN BARANGAN KILANG DAN LAIN2,JIKA ANDA MEMERLUKAN KHIDMAT KAMI,SILA HUBUNGI;
019-5536710 NASIR
Ip Pengirim: 60.48.48.194

Laluan alternatif <b>Bercham</b> keluar ke PLUS dibuka – Perak Today

Posted: 02 Jan 2012 09:52 PM PST

Masalah kesesakan lalu lintas yang berlaku di Bercham dijangka dapat dikurangkan kepada 30 peratus apabila laluan alternatif keluar ke Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) mula dibuka secara rasmi, hari ini.

Laluan yang dibina sebulan lalu oleh Topwish Realty Sdn Bhd dengan kos RM230,000 itu adalah antara projek yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk menyelesaikan masalah kesesakan teruk di kawasan terbabit yang mempunyai populasi 154,000 penduduk.

Pagi ini, Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir merasmikan laluan alternatif itu yang dibina untuk kemudahan penduduk Bercham, sekaligus membuktikan keprihatinan kerajaan BN dalam menangani masalah rakyat.

Bercakap kepada pemberita selepas itu, Jabatan Kerja Raya (JKR) dan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) katanya, perlu membina persimpangan baru dekat pekan Tambun dengan secepat mungkin supaya pengguna tidak perlu membuat pusingan U seperti yang ada di laluan sedia ada sebelum menghala ke arah utara.

Jika persimpangan baru itu tidak dapat dibina, beliau bimbang masalah kesesakan di tempat baru pula akan muncul hingga menyukarkan pengguna lalu lintas.

Dalam perkembangan berkaitan, Zambry menegaskan, perancangan yang dilaksanakan di peringkat kerajaan tempatan perlu mengambil kira masa depan dan bukannya untuk hari ini semata-mata.

Ujarnya lagi, dalam mana-mana cadangan pembangunan sekalipun, ia perlu mengambil kira perancangan yang rapi, teliti dan tidak menjejaskan kualiti hidup wargakota bandaraya Ipoh.

"Kita jangka dalam tempoh lima tahun akan datang, lebih banyak pembangunan akan mengambil tempat seperti di Meru dan Simpang Pulai," katanya.

Terdahulu, dalam ucapannya, Zambry memberitahu masalah yang dibangkitkan rakyat perlu diselesaikan tanpa mengira samada kawasan itu dikuasai pihak pembangkang atau kerajaan BN.

Menurutnya, adalah hak rakyat untuk menikmati kemudahan dan menjalani kehidupan dengan baik.

"Walaupun projek ini menelan kos hanya RM230,000, ia sangat penting bagi penduduk Bercham kerana dapat menyelesaikan masalah kesesakan lalu lintas di kawasan itu.

"Kita perlu memahami masalah rakyat dan menyelesaikannya dengan baik seperti yang kita lakukan di Bercham ini," tambahnya.

Sementara itu, Ahli Majllis MBI DUN Bercham, Ir Lai Tong Pui, berkata setiap hari, purata 40,000 kenderaan menggunakan laluan utama Tasek.

Daripada jumlah itu, 20,000 kenderaan katanya, menggunakan persimpangan jalan utama untuk keluar dan masuk ke pekan Bercham hingga menyebabkan berlaku kesesakan lalu lintas terutama di waktu puncak.

"Pembukaan laluan alternatif keluar ke PLUS ini dijangka dapat mengurangkan 30 peratus masalah kesesakan lalu lintas di Bercham," jelasnya.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


Awie Buka Kelab Malam Maksia <b>Di Ipoh</b>? (10 Gambar) | X Lupa Dot <b>...</b>

Posted: 14 Dec 2012 08:36 AM PST

Sekarang ni heboh di forum Cari  yang Awie baru sahaja membuka sebuah kelab malam di Ipoh Perak.Pelbagai acara seksi dan pakej arak yang di jual dengan harga promosi akan menarik ramai muda mudi melayu.Betul kah ini?








gambar

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Moustache&#39;s Stories: <b>Bukit Merah</b> Laketown Resort

Posted: 14 Dec 2012 10:47 AM PST


Assalamualaikum and hi you guys!! You know what? Im freeeeeeeeeeeee! Free from books! Free from those pencils! Free from exam papers! Free from having the lack of sleep or whatsoever else! Yahhh can you understand how satisfied I am?? I feel like want to shout it out loud all over the world kayyy. But im not that brat, hehe. For some reason i write this post is because I want to share the captured moments I have with my bossom friends after having a terrible exam, lol. After the examination (spm), we, the girls from batch21st of SLISS (Simpang Lima Islamic Secondary School) went out having fun at Bukit Merah Laketown Resort and oso releasing tension :) So here are the photos : -
And here are the photos captured under the water. We all were excited expressing our poses front of the camera under the water. Well it is not that easy kay to pose under the water. But we were trying it really hard to make it better , lol. 


When we were enjoying our times at tht waterpark, we met a very cute kid. Her name is Fatiha. She was really funny. Another fact is she knows how to pose in front of camera and make it like a candid. Omygucci, I love kids soooooo much. They're just too cute and can please me all day long x')




Kay that's all for waterpark session. Hee, i love those moments so much, but why I just really realize to feel this when we are about to say a goodbye? :'( Dear friends, i love you. No matter what, I hope you can give me an apology for all my mistakes. 


♥ Thank you fer reading. Nothing much kan? I know hihi ♥

Pengedar dadah ditembak mati <b>di Bukit Merah</b> « DanuGemilang

Posted: 10 Dec 2012 01:48 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Pengedar dadah ditembak mati di Bukit Merah. TAIPING: Seorang pengedar dadah yang membaling sebutir bom tangan ke arah polis ditembak mati dalam kejadian di Bukit Merah, di sini, jam 10.30 pagi tadi. December 10th ...

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


MPP Online: Azhar Idrus kena REJECT <b>di Kuala Kangsar</b>...

Posted: 11 Sep 2012 05:00 PM PDT

Ramai yang suka dengar ceramah Azhar Idrus.. Gua rasa, mungkin selain dari dorang cari pengetahuan pasal ilmu agama, mungkin dorang lebih tertarik pada lawak jenaka yang selalu ada dalam ceramah ustad tersebut..

Walau bagaimanapun, ramai juga yang tak 'berkenan' dengan stail beliau berceramah yang dikatakan berat sebelah menghentam kerajaan, tapi tak mampu menegur pentadbiran kerajaan negeri Pakatan khususnya Pas..

Sebelum ni, Azhar Idrus juga pernah menggelarkan kerajaan BN sebagai kerajaan syaitan.. Puncanya cuma negara ni ada menjual arak dan juga pusat perjudian..

Tapi Azhar Idrus tak pulak berani tegur Kerajaan Pas Kelantan yang banyak bina rumah berhala dan juga tokong-tokong buddha yang ada setinggi bangunan 3 tingkat..

Azhar Idrus juga tak berani tegur Kerajaan Pas Kedah yang luluskan banyak pusat hiburan sejak mengambil alih pentadbiran negeri dari BN..

Di kedua-kedua negeri jajahan Pas tersebut juga, ada penjualan arak secara terbuka serta kedai menjual nombor ekor.. Tapi didiamkan pulak oleh Azhar Idrus.. Kenapa agaknya ye?

Azhar Idrus juga pernah mengkritik pemimpin BN yang kononnya bermewah-mewah sedangkan rakyat susah dalam negara..

Tapi korang kena tahu, Azhar Idrus sendiri pakai kereta mewah untuk pergi ceramah.. Dia nak suruh pemimpin kerajaan zuhud, tapi dia sendiri cakap tak serupa bikin.. Apa kejadahnya tu beb?

So.., adakah Azhar Idrus layak digelar pendakwah Islam? Adakah pendakwah Islam boleh 'pilih bulu' dalam menyampaikan kebenaran?

Kalau Azhar Idrus berani 'belasah' kerajaan BN yang dia dakwa tak islamik, apakah Azhar Idrus setuju dengan topeng Islamik yang dibawa oleh Pas?

Mungkin Azhar Idrus setuju sebab dia sendiri pun bertopengkan agama untuk cari makan..

Mungkin juga Azhar Idrus tak berani hentam Pas sebab dia tahu kebanyakan jemaah Pas lebih mudah untuk diperbodohkan dengan manipulasi agama.. (Nik Aziz dah lama buat kerja ni..)

Maka tak heranlah kalau Azhar Idrus tak dibenarkan berceramah di banyak negeri dalam Malaysia beb.. Termasuklah yang paling baru.., di Kuala Kangsar..

Sebuah NGO di Kuala Kangsar amat kesal dengan keputusan Majlis Perbandaran Kuala Kangsar yang tidak meluluskan permohonan untuk menyewa Dewan Jubli Perak sebagai lokasi kuliah Ustaz Azhar Idrus di Kuala Kangsar yang dijadualkan pada 16 September 2012.

Dewan yang menelan belanja 14.72 juta itu dilihat tempat yang paling sesuai memandangkan ia mampu menampung 5000 tempat duduk di bahagian dalam. Selain daripada itu lokasinya yang strategik di tengah Bandar Diraja Kuala Kangsar. serta mempunyai persekitaran parking yang luas.

Sedangkan di Dewan yang sama inilah Hassan Ali pernah diberi ruang melancarkan produk JATInya.

Tidak dapat dinafikan adanya tekanan politik pihak tertentu yang menyebabkan keputusan tersebut dibuat. Kehadiran Ustaz Azhar Idrus di lihat oleh pihak tertentu akan memberikan impak kepada kesedaran rakyat terhadap Islam yang akan mengancam kedudukan politik mereka yang sudah sedia terancam.

07 di tronoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tronoh - Google Blog Search


Hari-Hari Mau: Raya ke 2 <b>di tronoh</b>, perak

Posted: 06 Dec 2012 02:13 PM PST

Raya kali ni saya follow balik kampung tronoh perak. Biasanya pun memang saya follow. Kalau saya tak follow saya tak tahu apa nak bikin raya ni HAHAHA. Sedey sangat kahhhhhh.

Seperti biasa janji-janji dengan mak abah ana nak gerak sekali. Konon nya la kan. Ana cakap dia akan bertolak lepas subuh. Saya pun semangat la cakap dengan sepet. "ko bangun je terus sms andak, sebelum keluar tu call dulu" wahhhhhhhhh ye la sangat nak keluar awal tu kan.

Badang dah suh bangun awal-awal pagi dah. Saya kemain liat nak bangun. sms sepet pun buat2 tak dengar je. Sekali abah call daaa. Terus melompat bangun HAHA. Tahu cuak ko kan.

"abah nak gerak dah ni andak"
"ok abah, andak bertolak kul 7 kot"

Masa abah call tu tak igt dah kul berapa, kul 6.30 ke apa. Padahal saya atas katil lagi. Kul 7 hapenyaaaaaa HAHA. Pastu baru saya tahu abah pun x pegi lagi sbb tumpang ode hehehe.

Jangan tanya saya keluar rumah kul berapa, sumpah tak hengat mak hencek. Yang tahu budak2 dah bangun. Siap mandi segala. Mulanya plan saya malas mandi HAHAHA. Nak pegi pakai baju tido je. Budak2 pun hangkut tido2 tu masuk kereta. Sian la pulak nak mandi kan dorang pepagi. Tadi bila tengok memasing dah semangat. Baheklah jom terus pakai baju rayeeeeeeee.

Saya terus pakai baju kurung putih. Badang pun pakai kemeja putih. Anak-anak juga. Maka tema raya ke dua adelah putih uolsssss

Singgah rnr makan sarapan duluan
Baju ni jenis komot la sesado. Maka kalau tak gosok pun boleh cakap alasan baju ni memang komot. Sesuaila dengan orang femalas kan HAHA
Korang mampu bawak bear pink balik kampung?
Saya dengan anak-anak dah buat kereta tu macam rumah dah. Nisa anoi pun sama bawak bantal kegemaran masing-masing. Dengan selimut kegemaran masing-masing. Penuh. Barang 4 orang macam 40 orang. Bergelimpangan. Tapi best banyak bantal dalam kereta boleh baring dengan selesa sekali. Me like.

Sebelum sampai rumah opah banyak jugak tempat kitorang menyinggah. Memula singgah sini. Kellies Castle. Budak-budak rikues nak singgah. Lagipun bukan nya nak cepat2 pun kan. Adik beradik belum sampai pun lagi rumah opah. Tak silap saya tiket dewasa sorang RM4, kanak2 sorang RM3. Ntah la kena konfem dengan Badang.


Serasa saya sama je macam dulu. Cuma ada perubahan sikit la. Dorang tengah tambah kedai ke apa kat bawah tu. Ntah la mokcik.

Jangan panjat anak-anak. Bahaya.


Saya amik gambar kat lorong ni kan. Lepas tu baru saya baca yang kat lorong ni dipercayai pernah nampak roh berjalan. Haaadoiiiiiiiii... seremmmmmmm. Bawak budak pulak tu kan. Tawakal je la.




Kejap je lepak sana. Sebabnya panas le. lagipun perut lapar. So papehal singgah makan dulu. Asik makan je kan HAHA. Kena jaga perut. Kang lapa mengamuk plak kakjeng tu hehe

Saya tak ingat jam berapa sampai rumah opah. Kata sepet jam 2 lebih. HAHAHA sian beliau tunggu lama. Tu la sape suh tak kawen lagi muahahahaha. Kebetulan saya sampai bersekali dengan atam ngan akak. Memang timing terbaik la. Tak sia2 la saya menyinggah banyak tempat. Kalau sampai awal nak buat hape tengok muka sepet jewwwwwww :p

So bila dah berempat. Memang si sepet terus ajak bergambar belakang rumah opah. Dia kata pemandangan cantik. Saya ingat apa la cantik sangat. Rupanya atas pasir daaaaaaa


Pengaruh cerita naruto menebal dari diri jemah HAHAHA





Perangai adik beradik yang pelik. 
Dilayan dengan sabar oleh Badang hehe






Kitorang memang asal sampai je rumah sedara sibuk amik gambar. Bukan nak amik gambar dengan tuan rumah. Dasarrrrrrrrrrrrrr HAHA




Ini malam kat rumah maklong. Kakcik baru sampai. Tengok nak di tembaknya kepala iols hehehe.


Ok tu je aktiviti untuk raya ke 2
Saya rasa tahun ni la paling banyak rumah saya raya HAHA.
Harap tahun depan lebih indah.

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

TAK TAHU NAK KOMEN APA? TAKPE... LIKE AJE PUN BOLEH 

Follow Me @ www.twitter.com/viruspadu
www.facebook.com/viruspadu

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


Muslimeen United: Konvoi Kembara Oren disekat <b>di Sungai Siput</b>

Posted: 03 Nov 2012 06:06 AM PDT



Satu konvoi yang diketuai pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman dilaporkan disekat oleh sekumpulan individu ketika cuba memasuki kawasan Felda Lasah di Sungai Siput, Perak.

Laman Harakahdaily melaporkan, Mazlan turut dikasari oleh beberapa orang individu dalam kejadian pada kira-kira jam 10 pagi itu.

"Kemungkinan lebih dari 100 orang yang menghalang dan mengepung kenderaan kami dan jumlahnya bertambah ramai.

"Kebanyakan mereka memakai baju berlogo Umno dan BN," katanya seperti dipetik Harakahdaily.

Gambar yang disiarkan bersama laporan itu menunjukkan sekumpulan individu berhimpun di antara beberapa buah kenderaan di atas sebatang jalan.

Ia juga menunjukkan kumpulan tersebut membawa bendera BN dan juga poster yang tertera slogan "Mazlan Aliman jangan rosakkan masa depan Felda".

Laman itu juga melaporkan, sekurang-kurangnya 10 orang anggota polis turut berada di tempat kejadian.

Dilaporkan, konvoi bersama 20 kenderaan dalam program Kembara Oren Selamatkan Felda – satu acara anjuran Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Perak dengan kerjasama ANAK.

Program yang mensasarkan golongan peneroka itu, menurut Harakahdaily, bertujuan memberi penerangan mengenai isu berhubung Felda.

ANAK sebelum ini giat mengadakan siri bantahan ke atas usaha penyenaraian Felda Global Ventures Holding ke Bursa Malaysia.

NGO berkenaan juga mengadakan satu perhimpunan disertai 5,000 orang pada pertengahan Julai lalu bagi menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung usaha penyenaraian tersebut.

MK


Satu konvoi yang diketuai pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) Mazlan Aliman dilaporkan disekat oleh sekumpulan individu ketika cuba memasuki kawasan Felda Lasah di Sungai Siput, Perak.

Laman Harakahdaily melaporkan, Mazlan turut dikasari oleh beberapa orang individu dalam kejadian pada kira-kira jam 10 pagi itu.

"Kemungkinan lebih dari 100 orang yang menghalang dan mengepung kenderaan kami dan jumlahnya bertambah ramai.

"Kebanyakan mereka memakai baju berlogo Umno dan BN," katanya seperti dipetik Harakahdaily.

Gambar yang disiarkan bersama laporan itu menunjukkan sekumpulan individu berhimpun di antara beberapa buah kenderaan di atas sebatang jalan.

Ia juga menunjukkan kumpulan tersebut membawa bendera BN dan juga poster yang tertera slogan "Mazlan Aliman jangan rosakkan masa depan Felda".

Laman itu juga melaporkan, sekurang-kurangnya 10 orang anggota polis turut berada di tempat kejadian.

Dilaporkan, konvoi bersama 20 kenderaan dalam program Kembara Oren Selamatkan Felda – satu acara anjuran Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah PAS Perak dengan kerjasama ANAK.

Program yang mensasarkan golongan peneroka itu, menurut Harakahdaily, bertujuan memberi penerangan mengenai isu berhubung Felda.

ANAK sebelum ini giat mengadakan siri bantahan ke atas usaha penyenaraian Felda Global Ventures Holding ke Bursa Malaysia.

NGO berkenaan juga mengadakan satu perhimpunan disertai 5,000 orang pada pertengahan Julai lalu bagi menyampaikan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong berhubung usaha penyenaraian tersebut.

MK

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


<b>KUALA SEPETANG</b> ECO TOURISM Mangrove Tour, Bird Watch <b>...</b>

Posted: 06 Dec 2012 04:05 AM PST

Semoga semua urusan dipermudahkan Insyaallah.
Saya meminati tulisan Puan dalam blog http://basicofmarketing.blogspot.com/, sekiranya ada kuliah di Kuala Gula bolehlah saya tumpang sekali sebagai penghantar minuman ke..... kerana sebelum ini saya tiada sebarang ilmu formal dalam bidang marketing.
Dari segi sejarah Kuala Sepetang @ Port Weld merupakan station keretapi pertama manakala Kuala Gula merupakan sebuah ladang tebu milik British. Kedua-duanya terletak dalam Hutan Paya Laut Matang seluas 43,000 hektar.
Kini Kuala Sepetang terkenal dengan Pusat Eko Pelajaran Hutan Paya Laut Matang dikendalikan oleh Jabatan Perhutanan tel 058072762 manakala Kuala Gula dengan Santuari Burung dikendalikan Perhilitan. En. Abu Bakar 0165901094.
Di sini saya ingin mencadangkan tentatif buat rombongan Puan.
1.00pm  Tiba di Kuala Sepetang, makan tengah hari, solat dan rehat.
2.00pm Melawat Pusat Eko Pelajaran Hutan Paya Laut Matang
3.00pm SWOT  Hutan Paya Laut
4.00pm  Minum petang, cucur udang @ mee banjir udang Mak Teh RM7
6.00pm Lawatan ke Kilang Arang Kayu
7.00pm Makan malam, solat & rehat
8.00pm  Slide show dan melihat kelip-kelip (3 spesis) 
11.00pm Check-in Kuala Gula Sanctuary Resort    
8.00am Aktiviti nelayan & Memerhati burung
10.00am  Roti dan kaya atas bot

07 di kinta - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kinta - Google Blog Search


Paras Air <b>di</b> Sungai <b>Kinta</b> Lebihi Tahap Amaran.

Posted: 13 Nov 2012 06:25 AM PST

alt

 

KUALA LUMPUR 13 Nov. - Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) meminta penduduk di kawasan sekitar Sungai Kinta, Tanjung Tualang, Kinta, Perak berwaspada kerana paras air kini melebihi tanda amaran susulan hujan lebat.

Di Selangor, paras air di Sungai Langat di Bukit Changgang, Kuala Langat; Sungai Selangor di Kuala Badong, Kuala Selangor dan Sungai Labu di Kampung Salak Tinggi, Sepang juga melebihi paras amaran dengan masing-masing mencatatkan 4.25 meter, 8.77 meter dan 3.72 meter.

Menurut portal JPS, paras air Sungai Bidut, Sibu di Sarawak turut melebihi paras amaran apabila mencatatkan bacaan 3.14 meter.

Sementara itu, Majlis Keselamatan Negara (MKN) menyatakan bilangan mangsa banjir di Selangor berkurangan kepada 1,311 malam ini berbanding 1,357 orang malam semalam.

Mangsa terdiri daripada 330 keluarga yang ditempatkan di tujuh pusat pemindahan iaitu empat di Kuala Langat, dua di Sepang dan satu di Kuala Selangor.

Di Johor pula bilangan mangsa banjir meningkat kepada 143 orang berbanding 138 malam semalam. Mereka terdiri daripada 34 keluarga yang ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Sri Telok, Batu Pahat.

Perak pula mencatatkan 39 mangsa banjir meliputi 10 keluarga yang ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Agama Rakyat, Kampung Padang Serai di Manjung.

Di Melaka, jumlah mangsa banjir kekal 84 mangsa merankumi 17 keluarga yang ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Tehel, Jasin.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved