Khamis, 25 Oktober 2012

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


Gambar-gambar tertinggal dan terpinggir <b>di</b> DUN <b>Pangkor</b> kawasan <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2012 06:09 PM PDT

Pagi semalam (Rabu 26/9/12) sewaktu aku sedar dari tidor hujan dah mula turun dengan cukup lebat, aku duk sangka bila nak siang, redalah huja tu tu, tetapi sangkaan ku tak berapa tepat, sehinggalah jam 7.30 pagi hujan masih lebat macam biasa...   


Maka terpaksalah pakai baju hujan lengkap, setat motor buruk aku, redah dalam hujan pi kerja,, walau pun hati punyalah malas,,, dalam perjalanan jalan yang aku lalui, melalui Jalan ke Teluk Batek, suasana jalan raya memang menakutkan, apa taknya,, jalan dipenuhi air, kebanyakannya air tanah merah,,, risau motor aku mati enjin dalam takungan air yang agak dalam...
Terfikir di hati, sebab sebelum ini aku tak pernah jumpa lautan yang begitu dalam diatas permukaan jalanraya, apakah akan berlaku banjir kepada penduduk kampung di sekitar Teluk Murok?...
Pada petang, bila buka FB,, Encik Hamidon Ahmad Pegawai Khas Nizar melalui FBnya menyiarkan gambar-gambar seperti dibawah menunjukkan banyak rumah-rumah penduduk di kawasan padang Tembak Teluk Murok telah dipenuhi air disekeliling rumah meraka,, Untuk pengetahuan, kawsan ini adalah dibawah jajahan takluk zone Pangkor... 



Menurut encik ni, laporan masaalah banjih ni dah lama dibuat, namun tiada apa-apa tindakan dari pihak yang berwajib..


Rasanya sebab utama boleh berlaku banjir apabila hujan cukup lebat adalah kerana sistem perparitan yang tidak sempurna, ditambah lagi apabila bukit-bukit di tarah untuk ambil tanha merah, dan juga dibuat tamana perumahan,,, akibat tiada lagi tanah zone tadahan hujan, air hujan turun melimpaha,, penduduk- penduduk dikawasan rendah yang menerima bala...  

Di manakah slogan yang dicanang diseluruh negeri Perak Tiada Tertinggal Tiada Terpinggir, sedangkan dikawasan DUN sendiri masih tak sempurna... 
Lihat ni, banner ni akan kelihatan bila kita melalui dari Ipoh ke Lumut, dikawasan Titi Gantong Bota,, terpampang Pemuda UMNo punya kerja,, apa cerita ni,, masih lagi tertinggal dan terpinggir.. 
Dan yang paling ni dalam Gambar ni, Cikgu Jauhari, Bekas Ketua Penerangan UMNO Lumut, bahagian Zambry menjadi Ketua bahagaian, pun bernasib malang,,, 
masih lagi tertinggal dan terpinggir,, apa cerita..

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


PERAKITE: Kes rasuah Jamaludin <b>Behrang</b> belum selesai rupanye

Posted: 17 Oct 2012 09:18 PM PDT

You Are Here: Home - wilayah - Kes rasuah Jamaludin Behrang belum selesai rupanye

Kes rasuah Jamaludin Behrang belum selesai rupanye

Posted by abewa on 11:16 AM // 0 comments

Ingat dah tamat kes terhadap mamat juara lompat Jamaluddin di Behrang ni. Kalau dah lepas PRU, maka sakitlah mamat ni. Umno/Bn tentu akan buang dia jauh2. Masa tu sapa nak jadi loyar dia.. orang Umno dah tentu jauhkan diri.....

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

eylapunyacerita: Roadtour <b>di</b> Highway <b>Behrang</b>

Posted: 08 Jul 2012 09:30 PM PDT


Hah da seminggu mempraktikalkan diri.macam cepat pulak rasa.macam tak caya pulak.tinggal lagi 7 minggu.kira tue.seminggu baru praktikal minggu nie dah balik kampong.apa pun tak boleh kata bos kuh.arhhhh ..apa ada hal.balik kampong sebab ada hal.hal kawan-kawaan.hah gila la kalau tak balik.
Gerbang gerbong kawen kawan.ada nasik minyak kawan lak tue.hah pastilah aku balik.mana boleh tak balik.2 orang dah jalan.*kawen lah*.tinggal kami yang bz berkerjaya nie lah konon lambat sikit.takpa-takpa hero heroin selalu kalah dulu.selamat pengantin baru Tiha bersama sapa tah nama lakinya, tak berapa nak kenal lagi.
Hari ahad balik Kolumpo.balik balik malam konon jalan sejuk.sekali hah,jem roti gardenia menghadap ke kolumpo.jangja boleh sampai 2 jam dah jadi 4 jam.tambah dengan kejadiannya lagi.kejadian yang,aduhh…
Cik sebi kepunyaan adik gemok aku disodok dari belakang.maka jadilah kami penunggu jalanraya di behrang.duduk tepi divider keta lori moto *semua lalu*.hoooiiii ! apa hon-hon,ngat kami jual kacang putih ka.lepas setle kisah tepi jalan kami keluar highway slim river.buat police repot.aduh,bercinta menghadap abang polis nie.sempat pulak pergi minum lagi sementara kami buat repot.hoiyt,kami esok praktikal tahu tak praktikal.*ayat kat tekak yang tak lepas*.
Pukul 2 kami sampai depan umah.muka semua macam tempoyak basi.simpan tenaga untuk besok. terima kasih cik sebi.

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


My New Life: Tragedi Oktober <b>Trolak</b> TImur

Posted: 22 Oct 2012 07:42 PM PDT

Assalamualaikum.

Maaf sebab dah lama x update cerita terbaru...

Alhamdullilah rezeki craft x putus...tu yang x sempat nak buat entry...

Allah Maha besar..kita sebagai manusia hanya merancang. Allah yang penentu segala perancangan. Ada hikmah di sebalik kejadian apa yang berlaku pada khamis 18.10.2012 lepas. 

Kejadian ni berlaku di rumah Pak Mentua(FIL) hani di Felda Trolak Timur

sekarang musim hujan. Tebing tu baru 2 bulan siap. Tapi kejadian ni x dijangka. akhirnya runtuh dan terkena pada jiran sebelah rumah. tepi2 tu semua nya bilik. 

SYukur alhamdullilah kejadian itu berlaku selepas isya. tiada siapa tidur dalam kesemua bilik. Tuan rumah semua selamat.

MIL telefon suami hanie. cadangnya nak tengok keesokkan hari. lepas tu abang sulung suami hanie dari Ipoh dia nak dtg malam tu juga. kami pun balik juga malam tu. 

HAti mana x sayu tengok kejadian ni. Fikiran jadi rungsing memikirkan banyak hal. nak tanggung kerosakkan rumah jiran sebelah. nak tanggung baiki benteng pagar yang runtuh.

Esoknya hari jumaat. ramai yang datang tengok keruntuhan tembok. 

Pegawai2 Felda datang tengok. Syukur Alhamdullilah FIL dapat bantuan untuk baiki tembok dan jiran sebelah dapat rumah baru.Semua kontraktor yang buat.

Jom tengok ..

Didalam bilik

Dari rumah jiran

Gotong royong jiran2

Suami kepenatan

Ya Allah. setiap kejadian yang berlaku ada hikmah. TAbahkan hati kedua ibu bapa mertua ku. Segera kan segala urusan dengan baik. AMIN...


07 di bagan datoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bagan datoh - Google Blog Search


&#39;ADUAN <b>DI</b> TWITER&#39; – TINDAKAN AHLI PARLIMEN <b>BAGAN DATOH</b> <b>...</b>

Posted: 01 Oct 2012 06:30 PM PDT

October 2, 2012

Dengan hanya menerima aduan di akaun twitter-nya tentang kerosakan rumah akibat di hempap pokok dari seorang menantu kepada salah seorang penduduk di Matang Kunda dalam kawasan Parlimen Bagan Datoh,Perak- Ahli Parlimen Bagan Datoh, DS Ahmad Zahid Hamidi bertindak segera melawat serta membantu meringankan beban mangsa dengan menyalurkan bantuan segera.

Aduan yang diterima serta tindakan segera oleh seorang ahli parlimen membuktikan pemimpin Barisan Nasional bersedia berbakti kepada penduduk di dalam kawasannya tidak mengira waktu walaupun aduan itu diperolehi melalui laman akaun media sosialnya.

Meletakkan keutamaan kepentingan rakyat dikawasannya lebih utama, terbukti pemimpin sebegini boleh diharap serta mengambil tindakan sesegera mungkin, jika ianya disalurkan dengan cepat.

Sumber akaun 'twitter' @Zahid_Hamidi

Memuji dengan bantuan yang dihulurkan oleh ahli parlimen kawasan mentuanya, pengadu amat berterima kasih dan tindakan sebegini wajar dijadikan contoh kepada ahli parlimen dikawasan yang lain.

Beberapa keping foto sempat dirakamkan dan diemailkan oleh seorang penduduk ke editor blog ini.

Lawatan dan bantuan segera dapat meringankan mangsa yang menghadapi musibah. 

K-MPM said: aduan lebih mudah disalurkan dengan pantas bila adanya pemimpin yang celik fenomena 'media baru' seperti antaranya twitter.

3.090607 101.529597

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


PM Lancar Gagasan NAJ1B <b>Di Lumut</b> Hari Ini

Posted: 18 Oct 2012 01:28 AM PDT

KUALA LUMPUR 18 Okt - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melancarkan "Gagasan NAJ1B", iaitu lanjutan kepada pendekatan Gagasan Aman Jaya yang selama ini dipraktikkan dalam pentadbiran kerajaan negeri Perak.

Gagasan NAJ1B yang merupakan akronim kepada Gagasan Negeri Aman Jaya 1Malaysia Bersatu, cetusan idea Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, dilancarkan sempena program Jamuan Janji Ditepati, di Lumut hari ini, lapor Bernama.

Majlis itu merupakan antara beberapa acara yang dihadiri Perdana Menteri sempena lawatan beliau ke Teluk Intan, Seri Manjung dan Lumut.

Zambry berkata Gagasan NAJ1B akan memperkukuh lagi slogan "Tiada Tertinggal Tiada Terpinggir" dalam memastikan semua rakyat mendapat nikmat daripada limpahan kemakmuran negeri di bawah pentadbiran kerajaan Barisan Nasional.

Beliau berkata gagasan itu juga merupakan terjemahan kepada pendekatan 3P iaitu Padang, Perasaan dan Penyelesaian yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri.

"Melalui pendekatan-pendekatan ini, pada akhirnya, rakyat yang hidup aman dan berjaya akan menyumbang kepada pencapaian matlamat negara Malaysia yang bersatu padu melalui konsep 1Malaysia," katanya.

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


warisku minangrawa: Makan makan <b>di Kuala Kangsar</b>

Posted: 10 Oct 2012 08:37 PM PDT





kami (family saya, along dan adik) serta emak
jalan-jalan di Kuala Kangsar
menghilangkan dahaga dan sekadar nak merasa
orang kata cendol dan laksa Kuala Kangsar..

07 di pasir salak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


Muslimeen United: Panas!! Umno Cawangan <b>Di Pasir Salak</b> Di <b>...</b>

Posted: 08 Sep 2012 03:30 PM PDT


Umno Pasir Salak menerima tamparan hebat dimana seramai 35 orang ahli Umno cawangan Pulau Juar di DUN N 49 Kampung Gajah dengan rasmi keluar parti semalam.

Penyerahan borang beramai ramai untuk menjadi ahli Pas telah diserah kepada Mantan Menteri Besar Perak Dato Sri Nizar Jamaludin pada satu majlis jamuan hari raya Pas kawasan Pasir Salak.

Penyerahan borang itu diketuai oleh Saudara Mohd Jamil yang merupakan ketua cawangan Umno Pulau Juar . Pulau Juar sebelum ini merupakan kubu Umno.

Menurut sumber berita sebab mereka keluar dari parti Umno kerana rasa tidak puas hati dengan pergerakan itu.


Dengan penyerahan borang keahlian untuk menjadi ahli Pas maka dengan rasminya mereka telah mengistiharkan bahawa cawangan Umno Pulau Juar di bubarkan.

Dengan berita pembubaran cawangan serta kemasukan ahli Umno Pulau Juar diharap ahli Pas serta Pakatan Rakyat kawasan Pasir Salak mempergiatkan lagi usaha agar pada pilihan raya umum yang akan datang dapat merampas Parlimen Pasir Salak ,Dun Sungai Manik serta Dun Kampung Gajah dari tangan BN.

Media Perak.Com mengucapkan syabas kepada Pas kawasan Pasir Salak kerana berjaya meroboh benteng Umno di kawasan tersebut.

Bye Bye Umno…~~~

~mediaperak

Umno Pasir Salak menerima tamparan hebat dimana seramai 35 orang ahli Umno cawangan Pulau Juar di DUN N 49 Kampung Gajah dengan rasmi keluar parti semalam.

Penyerahan borang beramai ramai untuk menjadi ahli Pas telah diserah kepada Mantan Menteri Besar Perak Dato Sri Nizar Jamaludin pada satu majlis jamuan hari raya Pas kawasan Pasir Salak.

Penyerahan borang itu diketuai oleh Saudara Mohd Jamil yang merupakan ketua cawangan Umno Pulau Juar . Pulau Juar sebelum ini merupakan kubu Umno.

Menurut sumber berita sebab mereka keluar dari parti Umno kerana rasa tidak puas hati dengan pergerakan itu.


Dengan penyerahan borang keahlian untuk menjadi ahli Pas maka dengan rasminya mereka telah mengistiharkan bahawa cawangan Umno Pulau Juar di bubarkan.

Dengan berita pembubaran cawangan serta kemasukan ahli Umno Pulau Juar diharap ahli Pas serta Pakatan Rakyat kawasan Pasir Salak mempergiatkan lagi usaha agar pada pilihan raya umum yang akan datang dapat merampas Parlimen Pasir Salak ,Dun Sungai Manik serta Dun Kampung Gajah dari tangan BN.

Media Perak.Com mengucapkan syabas kepada Pas kawasan Pasir Salak kerana berjaya meroboh benteng Umno di kawasan tersebut.

Bye Bye Umno…~~~

~mediaperak

07 di sitiawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sitiawan - Google Blog Search


Labun Cikgu Lin: PERLUKAH SK SIMPANG EMPAT, <b>SITIAWAN</b> <b>...</b>

Posted: 23 Oct 2012 09:59 AM PDT


Sekolah Kebangsaan Simpang Empat, Sitiawan yang bertaraf BANTUAN MODAL adalah salah sebuah yang terletak di SEGITIGA di Sitiawan.
Beberapa tahun lalu, sekolah ini menjadi HANGAT apabila Pihak Yang Empunya tanah menuntut kembali tanah kepunyaan mereka. Kononnya, Dinding Indian Association (DIA) bersama peguamnya memberi tempoh 2 tahun untuk Pihak Berkenaan mencari tapak baru.
Persoalan yang ingin saya timbulkan di sini adalah :-
1.   Apa tujuan asal DIA memilkiki tanah berkenaan?
2.   Apa tujuannya sekarang .... adakah sekadar nak membina kedai dsbnya?
3.   Kenapa tak dijual tapak sekolah kepada Pihak Berkenaan?
4.   Siapa yang beria-ia sangat menuntut tapak berkenaan?
5.   Siapa yang UNTUNG di atas tuntutan berkenaan?
6.   Adakah tuntutan ini mempunyai UNSUR POLITIK? 
7.   Nak pindah ke mana?
8.   Apa kesannya kepada murid dan penjaga sekolah berkenaan?
       Konon ceritanya UNTUK KEGUNAAN BELAJAR dalam ertikata lain BUKAN TUJUAN PERNIAGAAN.
         Kononnya nak didirikan PREMIS PERNIAGAAN.

3.     KENAPA TAK DIJUAL KEPADA KEM. PELAJARAN?
         Takkan kerajaan TAK MAMPU nak bayar
4.     SIAPA YANG BERIA-IA SANGAT NI?
         Entah .... tapi tentulah ada yang untung.
5.     SIAPA YANG UNTUNG?
        Entah .... yang menyumbang (beli tanah dsbnya).... hampir sudah tiada lagi, jadi tentulah ada PIHAK TERTENTU.
6.     ADA UNSUR POLITIK KER?
          Bukankah dulu ada PEMIMPIN PAKATAN PEMBANGKANG yang cuba jadi juara.
7.     NAK PINDAH KEMANA?
        Guru dan muridnya akan berpindah ke sekolah yang berhampiran .....
8.     KESANNYA TERHADAP MURID DAN PENJAGA
        Jauhnya ...... dan murid terpaksa menyeberang jalan yang sibuk.

07 di taiping - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


Open Minda: Kisah Seram Banglo Lama <b>Di Taiping</b>

Posted: 20 Oct 2012 05:00 AM PDT

Assalamualaikum dan selamat sejahtera, ini ada suatu kisah seram yang berlaku di Taiping sekitar tahun 1990 an.. Kisah berlaku di sebuah banglo lama..

Kisah ni berlaku di rumah banglo makcik aku kat taiping sekitar tahun 1990an…nama umah makcik aku ni 'Sangkuriang Villa'… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Makcik aku ni ada anak laki (sepupu aku) yang boleh nampak benda-benda aneh..kira sixsenth la..

Dari kecik lagi sepupu aku ni boleh nampak hantu & jin masa tinggal kat umah tu. Sampai sekarang dia still nampak lagi tapi tak selalulah mcm dulu. Rumah makcik aku ni pulak bekas peninggalan masa zaman british yang menduduki taiping dulu..tahu je lah umah banglo zaman british dulu, bawah batu atas kayu. Ada tiang2 besar dan kat belakang umah makcik aku ni ade pokok ketapang tinggi yang dahan dia mencecah bumbung rumah.

Suasana sekeliling redup & suram je.. (skarang ni rumah tu dah jadi opis tentera & makcik aku ni dah pindah tmpat lain). Kalau ade forumer kat sini berasal dari taiping mesti tahu rumah banglo lama sebelah asrama kem askar Taiping tu. Kalo dok kat area umah ni, bila time azan maghrib atau azan subuh je msti dengar bunyi anjing menyalak sayup2 je kt sekitar umah tu..bila kuar tengok takde pun kelibat anjing kat area situ..memang menyeramkan… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Setiap cuti sekolah hujung tahun je aku ngan family selalu datang umah diorang bermalam..so sepupu aku ni mula la bukak cerita…

Dari kecik dia boleh nampak & berkawan dengan jin, dia siap makan,minum & bermain sekali dengan jin tu. Tapi yang bestnye cuma dia je yang nampak tapi orang lain tak nampak. Pernah kitoran suruh dia lakarkan gambaran jin tu, rupa dia macam kartun dalam citer casper… makcik aku ni pada mulanya takut jugak tengok keadaan anak dia ni… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Ada skali tu makcik aku dengar sepupu aku ni borak dengan seseorang kat buaian depan umah dia..bila makcik aku keluar tengok, takde orang lain cuma sepupu aku je kat situ..terus makcik aku tarik masuk dalam umah. Masa sepupu aku nak mandi pulak dia nampak ada tangan berbulu kat celah tingkap bilik mandi tu tengah lambai kat dia. Bila dia pandang balik benda tu dah takde..

Pernah terjadi masa aku dengan family datang tido kat umah dia. Family pakcik aku yang lain pun datang bermalam jugak..So petang tu hujan renyai2, kitorang dengan sepupu yang lain tak boleh kuar umah & just main nyorok2 kat tingkat atas umah dia. Siap main baling2 bantal dan yang bestnye kitorang main baling-baling 1 teddy bear ni sampai tercabut mata dia sebelah. Alih2 tengok, teddy bear tu dah macam ngeri dah… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Pastu masa dekat maghrib tu pulak ade sekor kelawar hitam masuk umah dia. Kitorang pun halau la kelawar tu keluar. Ntah macamana sepupu aku ni pulak tersilap pukul klawar tu dengan penyapu sampai mati… then malam tu kitorang tido berhimpit2 kat tingkat atas tu..masing2 dah takut sebab teringat kelawar yang mati tu takut datang kacau kitorang.. Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Tengah malam tu…sepupu aku ni tiba-tiba terjaga. Dalam ramai-ramai tu dia tido tepi sekali..masa tu dlm gelap..dia rasa ade orang mendengus kat sebelah dia (dari tepi dia yang takde org tu). Bila dia bukak mata je dia tengok ada sepasang mata merah terjegil tengah pandang dia macam orang tengah marah.

Apa lagi sepupu aku ni terperanjat terus bukak lampu & kejut sepupu2 aku yang lain. Kitorang semua bangun..pastu dalam dok kecoh2 tu…tiba-tiba ada sedara aku yang lain ni tunjuk ada kesan calar kat badan dia sampai luka2.. kitorang pun tanya la kot2 dia kena apa2 masa tido. Ntah dia cakap takde plak. Sedar2 je dah ade calar tu. Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Sepupu aku ni citer la lagi yang adik bongsu dia masa tu umo dalam lingkungan 4 – 5 tahun selalu menangis bila tengah malam.. tiap2 malam pukul 12 je mesti menangis macam ketakutan & nampak sesuatu. Ada ustaz yang dok area situ bagitau, kat atas bumbung umah dia ni ade puntianak bergayut, sebab umah dia ni kat atas bumbung tu penuh dengan pokok menjalar yg bersambung dengan dahan pokok ketapang tu..

Ni sepupu aku citer aper yang dia mimpi..dlm mimpi tu,dia tgh bermain sebelah umah dia..masa tgh bermain tu dia terpandang satu lembaga besar & tinggi berwarna hitam berdiri betul2 sebelah pokok ketapang blakang rumah dia tu.. lembaga hitam tu berbulu dan badannya tinggi melepasi dahan pokok ketapang tu. Ketika lembaga yg menakutkan tu cuba lalu sbelah pokok ketapang tu, tiba-tiba badan lembaga tersebut terkena dahan pokok lalu dahan tu patah… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Keesokannya, biler sepupu aku ni sedar dari tidonyer, dia try lah gi tengok kat belakang umah.. mmg betul2 dia nampak dahan pokok ketapang tu patah sama cam dlm mimpi dia… Aper lagi terkejut la sepupu aku ni… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Malam ke-2 pulak…

Masa spupu aku ni tengah sedap tido kat bilik dia, tiba-tiba dia terjaga tapi dalam keadaan mamai… Dia nampak ader 2 orang datang dekat katil dia. Sorang tu lelaki, dan sorang lagi pompuan berpakaian seperti pembesar zaman kesultanan melayu dulu2, datang ke arah spupu aku yg tengah mamai ni dan laki tu bagitahu yang dia minta maaf kat sepupu aku coz semalam ada penghulu/org2nya lalu kat belakang umah tu dengan tak sengaja dah terpatahkan dahan pokok ketapang tu.. Beberapa ketika kemudian spupu aku ni terjaga & dia terbau wangi seluruh bilik tido dia tu… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Keesokannya sepupu aku ni citer la kat mak dia aper yg dia alami mlm tadi.. so mak dia ckp kemungkinan org tu adalah org bunian yg tinggal kat blakang umah dia tu… Kisah Seram Banglo Lama Di Taiping

Mungkin itu cuma dugaan, tapi kebanyakan orang memang suka menduga-duga,kan?
islam itu suci

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


BUAT CERAMAH TIADA SAMBUTAN!!! UMNO <b>Bukit Gantang</b> edar

Posted: 24 Oct 2012 03:37 PM PDT

Parlimen Bukit Gantang hari ini agak panas sikit walaupun cuaca hujan sebelah awal petang,dibeberapa tempat di DUN Changkat Jering,DUN Terong dan DUN Kuala Sepetang di dapati terdapat beberapa banner provokasi dinaikan oleh pihak yang dipercayai geng tiada thulur….UMNO le tu…..hehehe…
Tak cukup dengan banner-banner yang memaparkan ayat-ayat bodoh,yang amat mudah diteka dari pihak mana yang buat, berpuluh ratus keping CD dan risalah di campak tinggal dilokasi-lakasi yang tidak wajar.
Ada ke patut CD yang bertajuk "Realiti Politik Melayu Islam" yang konon-nya untuk Ahli PAS ditinggalkan disurau-surau sekitar Bukit Gantang.
Aku dah lama tengok isi cerita CD tu….biasa la..filem 1 jam lebih  yang  terang-terang dari kerja UMNO. Isinya hanya sentuh hal melayu khususnya di Perak. Semua fakta dan sumbernya 100% auta kelentong UMNO semata-mata..hehehe..
Kenapa sekarang UMNO Bukit Gantang semakin sasau..???

Salah satu banner provokasi yang di naikan
Ini kerana UMNO Bukit Gantang sudah  semakin senak thulur. 
Siri-siri ceramah yang UMNO buat di Bukit Gantang ketara tiada sambutan, aku sendiri dapat tengok keadaan  beberapa ceramah UMNO yang sempat aku pegi skodeng…hehehe…
UMNO konon-nya nak lawan ceramah PAS yang jaraknya amat dekat dengan lokasi yang mereka pun buat ceramah.
Disebabkan nak bagi ramai datang...terpaksa UMNO buat ceramah dalam kenduri..makan free, silap-silap duit poket 20 hinggit pun dibaginya..hehehe...
Malangnya kehadiran tetap tak ramai...indah sound sistem dari suara pengerusi UMNO  je..hehehe....
Lagi satu yang bestnya  ialah dalam ceramah UMNO tersebut  juga ditayang CD yang sama juga seperti yang di edarkan hari ini.
Kan dah kantoi…hehehe…kata untuk Ahli PAS saja…tapi yang pasang kat ceramah UMNO tu apa kejadahnya….hehehehe…
Nampaknya Ketua UMNO Bukit Gantang YB Rosli dah semakin kelam kabut sekarang, media TV arus perdana dan media cetak pun dah tak boleh dijadikan senjata UMNO. Ramai yang tak percaya.
Buat ceramah pun tiada sambutan dan sekarang buat kerja bodoh sebar provokasi murahan…tapi kantoi….hehehe….
Menurut sumber hari ini beberapa laporan Polis telah dibuat berkaitan kejadian ini.
Gambar-gambar kantoi UMNO Bukit Gantang

Ceramah di Taman Kuning Sari Vedio CD  "Realiti Politik Melayu Islam" di tayangkan

07 di kerian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kerian - Google Blog Search


Mangsa banjir <b>di Kerian</b> meningkat – Perak Today

Posted: 25 Mar 2011 08:59 AM PDT

Jumlah mangsa banjir di Daerah Kerian meningkat kepada 406 pagi ini berbanding 359 orang petang semalam.

Mangsa banjir terbaru adalah dari Kampung Matang Pasir seramai 31 orang, Kampung Tanjung Bugis lima orang dan Kampung Parit Simpang Lima seorang.

ngsa banjir terbaru adalah dari Kampung Matang Pasir seramai 31 orang, Kampung Tanjung Bugis lima orang dan Kampung Parit Simpang Lima seorang.

Mereka yang masih berada di pusat-pusat pemindahan adalah penduduk dari kawasan Batu 37 dan 38 Jalan Keretapi, Kampung Parit Abu Hasan, Parit Haji Hasan Ban, Batu 40 Jalan Bukit Merah, Parit Mat Keling, Kampung Tebuk Pancur, Kampung Parit Ayer Hitam, Kampung Alor Setangguk dan Kampung Perlis.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Mat Fauzi Nayan, berkata semua mangsa banjir ditempatkan di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Alor Pongsu, Sekolah Kebangsaan Bukit Merah, Sekolah Kebangsaan Haji Dahalan dan dewan orang ramai di Alor Pongsu.

Kampung terbabit dinaiki air sedalam 0.5 meter hingga 1 meter akibat langkah melepaskan air dari empangan Bukit Merah akibat hujan lebat sejak lima hari lalu, katanya ketika dihubungi hari ini.

Fauzi berkata jalan raya di km 17 dan 18 Alor Pongsu-Selama, Jalan Bukit Merah, ditutup kepada kenderaan ringan kerana dinaiki air.

Operasi memindahkan mangsar banjir telah dilakukan oleh Pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat, Rela, Jabatan Pertahanan Awam manakala Jabatan Kebajikan Masyarakat menyampaikan sumbangan berupa makanan dan minuman. – BERNAMA

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


DMPK Tambun: ZOOM 360:JELAJAH PERAKITE <b>DI TAMBUN</b>

Posted: 21 Oct 2012 01:20 PM PDT

 21 Oktober 2012, TAMBUN - PAS Tambun menerima kunjungan beberapa orang wakil daripada PAS Pusat dan pimpinan PAS Negeri petang tadi dalam satu siri program Jelajah Perakite. Program ini yang bermula di di Zon Selatan Perak dan berakhir di DUN Manjoi,Tambun dalam Zon Utara Perak. Wakil PAS Pusat, Dr Hatta dan Ustazah Nuridah telah mengisi slot motivasi Pilihanraya sebagai memulakan aktiviti Jelajah Perakite ke Tambun di Pusat Tarbiyah PAS Kawasan Tambun,Taman Meru. PAS Tambun juga telah melancarkan Pusat Khidmat Masyarakat bergerak berdekatan Pasaraya Mydin,Manjoi di samping aktiviti lain seperti Hi-tea bersama masyarakat India di Taman Klebang Jaya dan  santai selebriti juga berhampiran Pasaraya Mydin, Manjoi.
Pada sebelah malam pula telah berlangsung ceramah Perdana Perakite menutup siri Jelajah Perakite ke Tambun.

 Kedatangan rombongan Jelajah Perakite ke Pusat Tarbiyah PAS Tambun

 Ustaz Nuri, Ketua Penerangan PAS Perak mempengerusikan majlis

 Dr Najihah(kiri) dan Ustazah Nuridah antara tonggak muslimat dalam siri Jelajah Perakite

 Ramai..antara tetamu yang hadir ke Pusat Tarbiyah PAS Tambun bagi mendengar amanat dan motivasi daripada pimpinan tertinggi PAS Pusat dan Negeri

 Ustaz Misbah selaku Pengarah program Jelajah Perakite

 Ucapan daripada Ustaz Abu Bakar, Pesuruhjaya PAS Perak

Ustazah Nuridah menyampaikan kata peransang kepada yang hadir

Ajk DMP Tambun bergambar kenang-kenangan bersama Ajk DMP Negeri dan Ustazah Nuridah

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


YB membela Tonto dadah <b>di Kuala Sepetang</b> – Perak Today

Posted: 21 Jun 2011 06:19 AM PDT

Ini kisah yang tak ingin kita dengar tetapi terpaksa dikongsikan di sini untuk dijadikan penilaian kita

Ini kisah mantan YB Kuala Sepetang ( Port Weld) Perak yang bawa seorang anggota Rela duduk di sana. Anggota Rela tersebut adalah seorang tonto pengedaran dadah dan kini menetap di Kampung Seberang

Baru baru ini anggota keselamatan telah membuat satu operasi di kampung tesebut.

Si tonto ini pun mula masuk daun kononnya dia adalah pegawai Rela yang bertanggungjawab untuk menjaga keselamatan kampung dan mula sebuk menyebuk dan mengganggu tugas pasukan keselamatan

Akibahnya. tauke dadah berjaya melarikan diri dari kepungan pihak keselamatan. Semunya gara gara angkara pegawai Rela yang menjadi tonto.

Kerana geram dengan tonto tadi, seorang anggota keselamatan telah menolak tonto tersebut.

Akibat daripada kejadian itu, si tonto laknat itu membuat laporan kononnya dia ditumbuk dan dipukul teruk oleh anggota keselamatan.

Paling tak seronok ialah mantan YB tersebut telah membawa tonto ke balai polis. Kononnya untuk menjaga hati pengundi Kg Seberang tetapi apa pula yang jadi kepada adun Pkr yang menjadi YB sekarang? Nak duduk saja kah kalau dah tahu tempatnya menjadi sarang penagih dan lokasi penjualan dadah secara besar-besaran.

Apakah Mantan YB dan YB sekarang bersekongkol dengan taiko pengedaran dadah. Adakah mereka mendapat habuan masing-masing.

Kuala Sepetang dari zaman mantan jadi YB sehingga jatuh ke tangan PKR, Kuala Sepetang terkenal sebagai kawasan hitam pengedaran dadah. pembeli dan pengedar dadah akan ke sana untuk mendapatkan bekalan. Malah nelayan juga hanya digajikan dengan dadah.

Oleh kerana sikap kedua-dua pemimpin yang membela taico dadah, jumlah penagih dari Kuala Sepetang sampailah ke Kampung Dew, Selingsing semakin parah.

Dengar cerita dari orang kampung terdapat dan ada cawangan baru jual dadah ditempat bakar arang dan  ramai juga orang luar datang untuk mendapatkan bekalan dadah dari situ

Selain dari dadah , Kuala Sepetang juga terkenal dengan tempat pembelian minyak subsidi nelayan, masih ingat pendedahan Razak Baba?

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


Anwar Qaplah! 68 Keluar PKR Sertai UMNO <b>Di Tanjung Malim</b>!

Posted: 07 Oct 2012 06:18 AM PDT

InsyaAllah, semakin ramai rakyat terutamanya orang melayu semakin sedar dengan penipuan dan retorik kosong yang dimainkan oleh PKR selama ini. Menyokong PKR ataupun parti dalam pakatan akan menyebabkan negara didalam ambang bahaya dari pelbagai segi samada dari segi ekonomi serta keselamatan dan kedaulatan negara.
Ayuh pecacai pakatan yang lain, anda bila lagi mahu sedar dari terus dilperdayakan oleh pemimpin pakatan?
Lagi ahli PKR meninggalkan parti itu dan menyertai UMNO.
Dikhabarkan lebih ramai akan mengikut jejak langkah rakan-rakan mereka itu.  Malahan ketika majlis berjalan, seramai 5 orang lagi bekas ahli PKR menyerahkan salinan kad pengenalan mereka untuk menganggotai UMNO, menjadikan jumlahnya kepada 68 orang.
Ketiga-tiga kampung itu terletak dalam DUN Behrang yang dimenangi PKR dalam PRU12 lalu. BN tewas 40 undi di Peti Undi Ulu Slim kesan daripada peralihan sokongan pengundi dari kampung-kampung berkenaan.
Dalam PRU11 2004, BN menang di peti undi berkenaan dengan memperolehi 457 undi berbanding 150 undi yang diterima PKR. Namun dalam PRU12 2008, keputusannya terbalik di mana BN hanya memperolehi 294 undi, berbanding PKR 334 undi

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Bila jejari menari: Sehari <b>Di Pengkalan Hulu</b>

Posted: 13 Aug 2012 09:07 PM PDT

Entry ini tiada kaitan hari raya okey... Walau beberapa hari lagi nak raya dah.

Sebelum menjelang bulan pose nie, Cek Ya dengan rela hati menawarkan diri menjadi driver my ayah  ke Pengkalan Hulu. Sebelum ni, pernah gak pergi sampai daerah paling utara kat Perak nie. Tapi dengan bas la, nie pun bila Cek Ya kena pergi kursus induksi kat Chalet Kolam Air Panas Pengkalan Hulu. Masa nie, Cek Ya masih lagi bertugas di Kuala Kangsar. Jadi perjalanan dari Kuala kangsar Ke Pengkalan Hulu ambil masa 2 jam. Ehmmm...Tak la terasa sangat lagi-lagi de driver kehkehkeh...
Tapi kali nie, berbeza sikit. Sebab perjalanannya lagi jauh, bermula di Teluk Intan. Daerah paling hilir dalam negeri Perak. Wahhh!!!... cuba kira brapa lama masa perjalanan yang Cek Ya ambil. Bermula dari Teluk Intan 6.30 pagi dan sampai di Felda Nenering, Pengkalan Hulu 11.00 pagi. Ni termasuk berenti rehat semua la.
Apa motipnya sampai ke Felda Nenering ni? Menghadiri majlis walimatulurus anak sepupu ayah merangkap dua pupu Cek Ya. Fuhhhh!!! + ayah nak shopping kat sini. Erkkk... boleh pulak ayah nie, tapi kira okla sebab barang kat sini agak murah. Sebabnya Pengkalan Hulu nie bersempadan dengan Thailand. Terlajak sikit dalam setengah jam sampai la kat Baling Kedah. (Ayah request shopping kat sini). Tak kisahla demimu ayah..

Sebenarnya banyak tempat menarik yang boleh nak merewang kat sini. Dalam perjalanan ke daerah ni boleh la singgah kat sini.

Sebenarnya banyak lagi tempat menarik kat daerah nie, kalau nak tau lawat sini . Antara pengalaman yang Cek Ya tak boleh lupa, bila lalu kat satu jambatan kat Felda Nenering. Selalunya kita nampak air terjun kat tepi jambatan tu atau di celah-celah batuan bukit. Tapi kali ni air terjun tu bawah jambatan. So scary... sangat curam. Teruji skill memandu Cek Ya, bila pandang ayah duk sebelah steady jer. Tapi yang kelakar... bila tengok kaki ayah macam dah kejang nak tekan break... Kahkahkah.

Line fon pulak tak de liputan, jalan pulak jarang-jarang orang lalu. Wahhhh!!! bayangkan kalau tetiba abis minyak kat cni, jenuh ooo. Ceruk banat Felda nie, nak ke Betung Thailand lagi dekat dari nak pergi pekan Pengkalan Hulu. Fuh!! @~@

 Nie Mantin gak Ke??


 
Nota Kechik : Sorry kalau terbanyak gambar Cek Ya, mestila owner this blog.

<b>Pengkalan Hulu</b> | Ex-smgrian 1991

Posted: 26 Aug 2012 05:41 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Pengkalan Hulu dikenali sebagai Kroh atau Keroh. Ia adalah sebuah bandar dalam daerah Hulu Perak yang terletak di utara Perak dan bersempadanan antara negeri Kedah dan negara Thailand. Bandar yang terdekat di ...
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved