Isnin, 6 Februari 2012

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


DUA PELAJAR UITM <b>SERI ISKANDAR</b> MAUT KEMALANGAN <b>DI</b> KM <b>...</b>

Posted: 26 Nov 2011 06:33 AM PST

No of View :1607
Sebagai Rakyat 1 Malaysia, Jum Bersatu Hati..Tak Yah Gaduh2

IPOH: Dua pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Seri Iskandar terbunuh apabila kereta yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah lori dan kenderaan pacuan empat roda di Km7 Jalan Ipoh-Lumut dekat sini, Sabtu.

Di sini Di Himpunkan Kisah Pelik dan Lucu, Anda Pasti terhibur...

Dapatkan info terkini dengan klik link ini

Mereka dikenali sebagai Mohamad Helmy Mohd Yusof, 21, berasal dari Ulu Kinta dan rakannya Ain Nadiah Baharuddin, 21, dari Kampung Datuk Ahmad Said, Manjoi.

Kedua-duanya meninggal di tempat kejadian dan mayat mereka dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun, kata Ketua Polis Trafik Negeri, Superitendan Wan Abdullah Ishak. Beliau berkata, kejadian berlaku pada 10.30 pagi apabila kereta jenis Perodua Kancil yang dipandu Helmy dalam perjalanan dari sini untuk pulang ke kampus mereka, dikatakan gagal dikawal lalu terbabas ke kanan jalan dan merempuh sebuah lori sementara sebuah pacuan empat roda yang berada di belakang kereta mangsa turut merempuh kereta itu.

Kedua-dua mangsa tersepit di dalam kereta mereka dan tepaksa dikeluarkan oleh pasukan bomba dan penyelamat. - BERNAMA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Full content generated by Get Full RSS.

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


PAS SEMBRONG BANGKIT: Undi Pos TLDM <b>di Pangkor</b> Bakal <b>...</b>

Posted: 26 Jan 2012 12:15 AM PST

Anggota Paskal yang berani merentas gelora laut, takkan tak berani bangun bangkit menegak keadilan melalui peti undi?

Siapa Zambry Kadir? (5)

Oleh: MSK

Aku boleh nampak macam mana orang boleh marah kat Zambry..orang marah kat sultan…orang marah kat kerajaan. Masa Teluk Rubiah hendak dijual, masa tu tak ramai orang yang marah sebab ramai orang tak tau.Dan bila dah tau…tak boleh nak buat apa-apa lagi dah sebab semuanya sudah tergadai. Kita boleh demoa, kita boleh buat kempen..tapi benda dah berlaku. Teluk Rubiah sudah tergadai.

Bila projek bijih besi Vale International mula beroperasi nanti, Teluk Batik juga akan hancur. Bila Teluk Batik dah kotor dan orang tak mau pergi mandi lagi kat sana, maka kerajaan pun ada alasan untuk menukar statusnya kepada industry. Dan bila ia bertukar kepada industry, perairan disekitar Pangkor dan Lumut akan menjadi kotor. Dan masa itupun, orang tetap tidak akan peduli.

Aku nak ucap terima kasih kepada ramai orang Manjung marah kepada Zambry dan ramai yang menelefon Otai Manjung bertanya apa yang depa boleh bantu. Memang itu yang diperlukan oleh aktivis alam sekitar macam Otai Manjung dan Peter Van Der . Tapi Otai dan Peter memerlukan lebih dari itu. Mereka memerlukan lebih ramai aktivis yang prihatin tentang alam sekitar daerah Manjung.

Apa yang perlu dibuat?

Ramai yang kata kita tumbangkan Zambry dalam PRU yang akan datang. Bukan aku nak lemahkan semangat hangpa, tapi semangat untuk menumbangkan Zambry saja tak cukup. Kalau pilihanraya itu adil, dah lama Zambry ditumbangkan..tapi pasal pilihanraya itu tak adil, maka Zambry masih selamat walaupun orang Pangkor sendiri tak suka kat dia.

Tahun 2008 kita dah tumbangkan BN dalam PRU secara demokratik, tapi depa rampas balik secara tidak demokratik. Hangpa masih percaya kepada pilihanraya?

Kita kata sultan tak boleh pecat Menteri Besar, tapi Sultan pecat juga. Kita kata depa tak boleh singkir Speaker, tapi depa heret macam pencuri heret kambing. Hangpa masih percaya Bn akan berubah menjadi baik dan gentleman kali ini?

Jangan harap.

Ok..kita boleh kata PR tumbang pasai 3 ekor katak. Tapi apa yang PR buat selepas kerajaan negeri tumbang? Apakah sudah bersedia untuk menumbangkan BN dalam PRU akan datang ini dengan melakukan gerak kerja?

Mengikut statistic terbaru di Pangkor..jumlah pengundi di Pangkor ialah 26,439 orang. Dari jumlah tersebut, 10,302 (39%) orang adalah pengundi biasa manakala 16,137 (61%) orang lagi adalah pengundi pos. Pengundi-pengundi pos terdiri dari anggota TLDM.

undi pos sahaja 58%

Dalam tahun 2008, jumlah pengundi ialah 22574 orang. Dari jumlah ini, 9480 (42%) adalah pengundi biasa manakala 13094 (58%) adalah pengundi pos.

Dalam jangkamasa diantara 2008 hingga Jun 2011, seramai 5525 pengundi baru didaftarkan. Dari jumlah ini, 4569 (83%) adalah dari TLDM yang merupakan pengundi pos.

61% pengundi di Pangkor adalah pengundi pos. Pengundi pos pada kebiasaannya adalah talian hayat BN yang terakhir. Ia digunakan untuk menyelamatkan calon BN dari kalah.

Ini yang cuba dilakukan oleh Zambry di Pangkor. Zambry mahu menggunakan TLDM sebagai penyelamatnya. Kalau semua orang Pangkor tak mau kat dia, dia masih boleh jadi ADUN dengan bantuan TLDM.

Sekarang, imej TLDM tercemar dengan pelbagai masalah dan skandal. TLDM bukan saja digunakan untuk menjadi undi penyelamat, malah digunakan untuk membuat duit.

Berbillion ringgit diperuntukkan kepada TLDM tetapi apa yang diperolehi hanyalah kelengkapan tentera yang second-hand..yang out-dated. Keselamatan anggota TLDM di perjudikan untuk keselesaan orang politik. Tapi anggota TLDM juga tak boleh naka buat apa, sebab pelbagai penipuan dibuat semasa pengundian secara pos dibuat di TLDM. Cuma yang dah bersara yang berani bercakap tentang penipuan disana manakala yang masih bertugas terpaksa patuh dengan perintah Umno/BN walaupun depa tak suka.

Tentera tak boleh berpolitik. Nak mengundi sendiri pun tak boleh. Kertas undi dipangkah oleh orang lain. Secara lahir, anggota tentera dipublisitikan sebagai wira negara, tetapi hakikatnya, mereka dipergunakan untuk Umno/BN kekal berkuasa.

Dalam pilihanraya 2008, jumlah anggota TLDM yang mengundi hampir 100%. Satu jumlah yang cukup tinggi bagi pengundian secara pos. Tanyalah kat anggota TLDM..adakah mereka yang mengundi? Benar ada diantara mereka yang mengundi, tapi ada juga rungutan bagaimana penipuan berleluasa di sana. Kebanyakan undi pos dipangkah oleh orang lain.

(pengundi TLDM: 227 pengundi biasa, 12867 pengundi pos)

Sekarang nak buat apa? Nak kuburkan Umno/BN melalui pilihanraya? Realistik la sikit.

Semua orang ingat Pangkor adalah kawasan yang paling selamat bagi Umno/BN. Itu dulu…sekarang tidak lagi.

Bekas Panglima TLDM sekarang dah melawan Umno/BN. Sorang lagi pegawai tertinggi sudah meletak jawatan. TLDM bergelora dalam tenang. Peluang untuk menumbangkan Zambry di Pangkor semakin meningkat.

TLDM sudah biasa melawan ombak dan juga sudah biasa melawan arus. Dalam PRU 1999, Calon Keadilan mendapat 3328 (48%) undi pos TLDM manakala UBN mendapat 3548 (52%).

Kali ini, undi pos TLDM akan bergegar.

Itu sebabnya mengapa Zambry terpaksa membawa Najib ke Lumut pada 28hb Januari ini. Zambry memerlukan Najib untuk meyakinkan anggota TLDM untuk mengundi UBN.

Kita nak buat apa?

Masalah sekarang bukan kerana orang Pangkor sukakan Zambry. Orang Pangkor tak suka pun kat dia tapi siapa yang nak gantikan Zambry di Pangkor?

Orang dah tak suka kat UBN, tapi masih tak yakin dengan Pakatan. Kalau ikut tradisi atau kuota, Dun Pangkor akan ditandingi oleh PKR..dan ini masalah utama kerana orang tak yakin dengan PKR Pangkor. PKR Pangkor seolah-olah tak bergerak. Mengapa tidak ada orang PKR Pangkor yang menjuarai isu alam sekitar di Pangkor? Mengapa PKR Pangkor seolah-olah buat tak tau tentang apa yang berlaku di Pangkor?

Huh…banyak lagi kerja yang perlu dibuat.

Full content generated by Get Full RSS.

Respeks Group: Re: RG2011... Fw: &#39;Miss Bikini&#39; <b>di Pangkor</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2012 07:20 PM PST

xpayah nk kata org lar.......pakatan sbb xmemerintah n xda kuasa laai......kalu dh berkuasa bukan setakat arak,rasuah jer....mcm2 datang sebagai ujian dari Allah s.w.t.(wan zailan)...jgn mengatakan org,kalu benar xpa...kalu salah...itu salah satu yg dimaksudkan fitnah....kita jg diri n keluarga dh...sbb kita di dunia ni hanya sementara.....org yg buat salah biar nnti dia akan di nilai di sana nnti.sapa kita nk mengatakan dia mcm tu lar,mcm nie lar....kiter tu baik sgt ker?

From: Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com; zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Thursday, 22 September 2011 11:24 AM
Subject: Re: RG2011... Fw: 'Miss Bikini' di Pangkor.. Jawapan dari 'Blogger Belaan Zambry?

sama la dgn umno, arak , judi, rasuah adalah sahabat akrab umno
tgk san miguel, sapa punya hehehehe
----- Original Message -----
Sent: Wednesday, September 21, 2011 10:31 PM
Subject: RG2011... Fw: 'Miss Bikini' di Pangkor.. Jawapan dari 'Blogger Belaan Zambry?
 
----- Original Message -----
'Miss Bikini' di Pangkor.. Jawapan dari 'Blogger Belaan Zambry?
Ini adalah artikel yang disiarkan oleh seorang Blogger yang di syaki sebagai 'Blogger Belaan Zambry' (gambar diakhir entry) mengulas tentang isu "Miss Bikini" yang bakal berlangsung di Pulau Pangkor, Perak.

Menteri Besar Perak adalah Zambry Kadir dan ADUN bagi Pulau Pangkor adalah Zambry Kadir sendiri manakala Exco Pelancongan Perak pula adalah Hamidah Osman mereka adalah pemerintah yang berkuasa di negeri Perak.

Segala aktiviti bercorak hiburan yang bakal berlangsung di Perak pasti memerlukan kebenaran dari mereka dan ianya sudah tentu diketahui oleh mereka tambahan pula Zambry Kadir sendiri adalah ADUN bagi Pangkor.


Tetapi di dalam artikel yang ditulis oleh 'Blogger Belaan Zambry?' ini Ngeh Koo Ham dan juga Nga Kor Meng kedua-duanya dari DAP/PR Perak yang kini menjadi pembangkang sekaligus kehilangan kuasa untuk memerintah di tuduh sebagai dalang utama disebalik penganjuran 'Miss Bikini' itu.

Mungkin kerana terdesak untuk mempertahankan Bossnya atau beliau menulis dalam keadaan mabuk blogger tersebut juga telah mendakwa bahawa kuasa utama di Perak adalah DAP yang mana dakwanya DAP bukan sahaja menguasai politik dikalangan Pakatan Rakyat malah mempunyai wakil-wakil mereka dalam UMNO/BN..

Bacalah..

GEMPAR! PENGANJUR PESTA BIKINI DIDALANGI NGEH-NGA!

Full Moon Beach Party yang bakal dilangsungkan pada 7 dan 8 Oktober di Pangkor Beach Resort nanti sebenarnya mempunyai signifikan yang tersendiri. Bahkan sebenarnya dilihat sebagai cara atau kaedah untuk menjahanamkan nama Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar Perak sekaligus ADUN Pangkor dan Hamidah Osman yang merupakan Exco yang berkaitan dengan pelancongan.

Sudah tentulah, puak yang ingin benar melihat pertembungan antara Zambry Abdul Kadir dan Hamidah Osman menjadi kenyataan adalah Ngeh-Nga bersaudara yang digerakkan menerusi mulut-mulut dan tangan-tangan PAS serta PKR Perak.

Baiklah, dalam soal ini, kita tidak boleh menyalahkan PAS. PAS tidaklah sebijak mana pun di Perak. Kalau setakat pemikiran macam Ahmad Awang, aku tak fikir ancaman itu terlalu besar. Apatah lagi, PAS bersembang besar di Perak kerana satu kebetulan. Kebetulan yang akhirnya menyaksikan Nizar Jamaluddin naik sebagai Menteri Besar boneka yang digerakkan oleh Ngeh-Nga dalam setiap tindak-tanduknya.

Perlu diingat, kuasa utama di Perak adalah DAP. DAP bukan sahaja menguasai politik sama ada di kalangan Pakatan Rakyat, bahkan turut mempunyai wakil-wakil mereka dalam UMNO-BN yang menjadi kerajaan negeri. DAP juga merupakan antara dalang utama dalam permainan politik hiburan seperti yang bakal dilangsungkan di Pangkor Beach Resort.

DAP tidak seperti UMNO atau PAS yang sangat mudah membuka mulut dan berbangga dengan apa-apa yang mereka lakukan. Perhatikan sahaja bagaimana sikap yang ditunjukkan oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Lim Guan Eng akan berbangga-bangga dan bercakap besar apabila ianya membabitkan orang Melayu dan Islam. Namun apabila membabitkan kaum chauvinist, Lim Guan Eng akan cepat-cepat menutup mulut dan berpura-pura tuli.

Justeru, ramai yang percaya, rancangan untuk memalukan Zambry Abdul Kadir dan Hamidah Osman di Pangkor sebenarnya didalangi oleh Nga-Ngeh. Kedua-dua bersepupu ini adalah kuasa utama yang sentiasa berusaha untuk menimbulkan polemik dan membuktikan bahawa kerajaan Zambry Abdul Kadir sebenarnya tidak sepandai dan sepintar mereka.


'Blogger Belaan Zambry?'

Kenapa aku label beliau sebagai 'Blogger Belaan Zambry?' sila baca di SINI

Full content generated by Get Full RSS.

07 di trolak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di trolak - Google Blog Search


Mereka <b>di</b> Perhimpunan Agung UMNO 2011 - Aku Budak <b>Trolak</b>

Posted: 30 Nov 2011 04:40 PM PST

Full content generated by Get Full RSS.

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


tvOneNews: Banjir Bandang Rendam Empat Desa <b>di Kampar</b> Riau <b>...</b>

Posted: 25 Dec 2011 10:56 PM PST

Pekanbaru, (tvOne)

Ratusan rumah di Kecamatan Kampar Kiri, Kabupaten Kampar, Riau, terendam banjir bandang akibat meluapnya Sungai Sebayang yang membelah sejumlah kawasan pedesaan di sana.

Seorang pemuka masyarakat di Kecamatan Kampar Kiri, Jafri Datuk, di Pekanbaru, Senin, melaporkan terdapat empat desa yang kini terendam banjir bandang, yakni Desa Domo, Padang Sawa, Teluk Paman Timur dan Desa Kuntu. "Dari empat desa ini, kami hanya dapat pantau Desa Kuntu. Ada sekitar 500 rumah yang terendam di desa ini dan banyak warga yang mengungsi," katanya.

Jafri Datuk yang juga Koordinator Dewan Aliansi Masyarakat Adat Nusantara Wilayah Kabupaten Kampar itu mengatakan, pengakuan sejumlah warga setempat bahwa air Sungai Sebayang mulai meluap pada Subuh sekitar pukul 04.00 WIB. "Sampai sekarang bahkan kondisi air terus menggenangi rumah-rumah warga dengan ketinggian air rata-rata mencapai lutut orang dewasa," ujarnya.

Sejauh ini, menurut Jafri, warga masih berupaya sendiri untuk menyelamatkan barang-barang berharganya, namun beberapa di antaranya memilih untuk mengungsi ke tempat yang lebih tinggi. "Selain rumah warga, pasar-pasar tradisional juga terendam banjir, sehingga banyak warga yang mengungsi ke daratan yang lebih tinggi, yakni Desa Kuntu Darussallam. Sampai saat ini belum ada bantuan dari pemerintah atau pihak manapun," demikian Jafri Datuk.

Banjir di Kecamatan Kampar Kiri menurut penelusuran merupakan bencana rutin tahunan yang kerap datang saat musim hujan. Sejumlah wilayah pedesaan di sana merupakan kawasan dengan daratan rendah atau membentuk seperti kuali sehingga sangat rawan dilanda banjir yang disebabkan meluapnya Sungai Sebayang yang merupakan anak Sungai Kampar. (Ant)

1811+ed

'); $.ajax({ type: 'POST', url: urlAjax, data: 'act=showcomment&id=52268&mode=' + mode, cache: false, success: function(html){ $("#commentList").fadeOut("slow", function(){$("#commentList").html(html).fadeIn("slow");}); } }); } function reportComment(id) { $("#reportBtn_" + id ).html('

'); $.ajax({ type: 'POST', url: urlAjax, data: 'act=commentreport&id=' + id, cache: false, success: function(html){ $("#reportBtn_" + id ).fadeOut("fast"); } }); } function getCommentForm(id) { var options = { url: urlAjax, beforeSubmit: function() { $('#commentForm').html('

'); }, success: function(response) { if(response.indexOf('info_fail') > -1) { $("#commentForm").fadeOut("slow", function(){$("#commentForm").html(response).fadeIn("slow");}); setTimeout('getCommentForm(52268)', 5000); } else { $("#commentForm").fadeOut("slow", function(){$("#commentForm").html(response).fadeIn("slow");}); if(response.indexOf('info_ok') > -1) { setTimeout("$('#unApproveComment').fadeIn('slow')", 1000); } } } }; //$('#openCommentForm').html('Harap tunggu...'); $('#openCommentForm').html('

'); $('#openCommentForm').removeAttr('onclick'); $.ajax({ type: 'POST', url: urlAjax, data: 'act=formcomment&id=' + id, cache: false, success: function(html){ $("#commentForm").fadeOut("fast", function(){$("#commentForm").html(html).fadeIn("slow", function(){ $('#frmKomen').ajaxForm(options); $('#txtKomen').keyup(function(){ limitChars('txtKomen', 500, 'limitInfo'); }); }); }); } }); } getComment('first'); function limitChars(textid, limit, infodiv) { var text = $('#'+textid).val(); var textlength = text.length; if(textlength > limit) { $('#' + infodiv).html('Anda tidak dapat menulis lebih dari '+limit+' karakter!'); $('#'+textid).val(text.substr(0,limit)); return false; } else { $('#' + infodiv).html('Batas karakter '+ (limit - textlength) +''); return true; } }

Full content generated by Get Full RSS.

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Sepetang <b>di</b> Menara Condong, <b>Teluk Intan</b>

Posted: 05 Feb 2012 09:06 PM PST

05 Februari 2012
Ahad

Hari tu adalah hari Maulidurrasul..
Sebenarnya, plan nk cuti2 merehatkan minda kat tempat lain tp kena ubah plan bila tempat penginapan utk diinap oleh ahli keluarga yg ramai serta boleh memasak kat situ dh fully booked. Mmg ngaku ler yg kitorang ni buat2 tak peka ngan perubahan rakyat Malaysia skang ni yg lebih suka bercuti makan angin bila ada cuti2 panjang, hehe..Bkn tak tau, tp sj nk coba nasib, hahaha.. Namun nasib tak menyebelahi pun. Tu yg leh ke Teluk Intan tu.

Ke menara condong ni aku ler yg punya pasal, hehe. Nk sgt tgk menara condong ni. Bkn pe, leh anak2 aku pun tgk mcm mana rupanya menara condong yg beberapa buah jer pun ada kat dunia ni.

Kat Teluk Intan ni mcm takde apa yg menarik sgt utk sektor pelancongan selain menara condong ni. Tp mmg tak sepatutnya la kalo org Teluk Intan sendiri kata bkn ada apa pun menara condong tu!! ish..ish..(bkn semuanya, ye...hanya segelintir jer ni, ngee)
Sepatutnya dorang kena berbangga tau!! Bkn byk bangunan mcm ni ada kat dlm dunia ni. Yg paling terkenal adalah menara PISA.
Dikatakan pula, menara yg pd awalnya adalah sebuah tangki air di Teluk Intan ni adalah yg kedua condong setelah menara condong PISA. Tak bangga ke kat Malaysia pun ada menara condong yg sehingga skang tidak rebah ke bumi & kita berpeluang utk melihat sendiri??
Mengikut sejarah...ia sebenarnya adalah sebuah bangunan yg tegak tetapi menjadi condong setelah banjir besar yg berlaku kat situ sehingga menenggelamkan bangunan yg berat dgn tangki air tu. Kecondongannya telah menjadikan ia sebuah bangunan yg unik. 
Kita tak payah nk gi ke luar negara utk melihat menara condong, kan...tp kalo org perleceh2 bila org nk tgk bangunan ni, ntah laa!!!!

Kalo nk tau...tapak menara ni sebenarnya adalah sebuah terusan yg telah ditimbus. Tu yg leh memberi kesan kemendapan bangunan sehingga menyenget apabila banjir terjadi di kawasan tersebut.

Jd, sukahati kitorang ler nk gi sini, kan, huhu. Ni ler pertama kali aku sampai ke Teluk Intan dan melihat persekitaran jalan yg kitorang lalui. Jauh jgk rupa2nya. Dari Ipoh pun satu jam lebih. Kalo dari Taiping?? ish..ish..
Lepas ni..tak tau ler bila pulak nk sampai ke sini??

Petang tu..ramai jgk yg dtg melawat menara ni. Kebanyakannya berbaju kurung menandakan dorang ni baru lepas makan kenduri, hehe. Betoii...ramai singgah situ mmg datang dari majlis perkahwinan. Jd, dorang pun mengambil kesempatan terus melawat menara senget ni, hihi.
Tak mcm kitorang...yg sememangnya datang sini semata2 utk tgk menara ni. Bkn jgk faktor imej ponti yg dikatakan baru2 ni...sebenarnya aku mmg tak tau menahu pun psl imej tu. Masa on the way...abg yg dok citer. Laa!!!Kat sini MPTI ada buat ala2 dataran utk pengunjung bebas bergambar atau melihat keunikan bangunan menara senget tersebut.
Bg aku...di ruang dataran memanjang dan luas tu lah lebih terserlah kesengetan menara ni dari sudut2 lain.
Opps...sape2 yg gi sini mgkn akan terjumpa apek ni meronda ngan beskal dia lepas tu dia ckp, "selamat sejahtera cikgu (pandai dia amek hati, panggil cikgu ni nampak mulia laa sket, hehe). Mintak sikit makan...mee rebus ke (demand woo!!), roti canai ke, teh ke...". Kekadang dia panggil kita cikgu, kang terjumpa lagi dia panggil kita sifu...ish..ish. Tu pun ada yg bg dia singgit dua & dh cukup nk beli roti canai serta minum teh tp dia round pi mintak kat orang lain pulak.
Kalo sehari dia leh dpt berapa RM kalo semua bg dia RM1?? Rasanya bkn dia boleh beli mee rebus aje, mgkn dia boleh bayar loan umah tiap2 bulan, huhu.. Kat kitorang ni 3-4x dia mintak. Bila kita buat tak layan...dia akan ngekorrr aje. Sape yg tak tahan tu...dia akan hulurlah jugak RM1 dua. Tp kang dia dh pusing2 mintak kat org lain...dia akan gi lg kat org tu..aduii. Aku rasa...MPTI pun tak boleh nk kawal dh aktiviti apek yg mengganggu pelancong mcm kitorang ni nk bersenang2 amek gambar kat menara tu, huhu. Pandai2 korang ler, eh!!
Dua gambar di atas ni adalah pembalikan imej di cermin kaca bangunan kompleks..

Aduhaii...budak ni pun satu kisah. Tgh kitorang sebok2 citer psl apa menara ni leh jd senget dan condong tetiba dia nyampuk!! Kalo dia nyampuk mengatakan tentang fakta yg benar tak mengapa. Tp dia bgtau kitorang perkara yg salah...

Menurut budak ni, sebenarnya menara ni mmg dibina menyenget, kahkah. Kelakar betol.
Nak tau tak, atas alasan apa tau dia kata bangunan tu mmg dibina senget?? Dia soh kitorang tgk cara batu bata yg jadi pemegang bangunan menara ni kat belah bawah tu disusun. Dia kata...yg belah sana batu-batanya mgkn dlm 16 biji...yg kat sebelah sini batu bata tu lebih kurang ada 20 lebih disusun tinggi.. Aduii, camne tu?? Ada ke dia kira mcm tu?? Dia tak tau sejarah ke?? Mesti itu adalah pendapat dari pemikiran relevan dia sendiri, pendapat peribadi yg dia rasakan betul dan org lain perlu tahu pendapat dia tu. Aduhaii!!!
Aku mcm rasa budak ni sj dok kat kitorang tu lelama sbb dia nk tunggu kitorang citer psl menara tu!! Pastu, dia tunggu nk menyampuk utk menyatakan pendirian dia psl apa menara tu senget!!! kehkeh....

Mujur ler kitorang ni pun tak senget mcm menara tu nak gi ngira lak batu-bata kat bawah menara condong tu, kohkoh!!!

Gambar kat bawah ni lak pandangan menara dari sudut jam besar. Menara ni jugak dikenali ngan menara jam besar. Penah terpilih utk dijadikan setem pd koleksi khas menara2 jam besar di Malaysia. Aku ada koleksi setem tu, mm..

Sebenarnya menara ni leh masuk utk dilawat tetapi hari tu hari cuti katanya...jd takleh ler nk masuk sebab pengurusan menara ni diurus oleh MPTI sendiri, kata budak senget kat atas tu lg, hehe..
Ntah ler, aku pun tak tau kebenarannya psl kalo gugel imej menara ni....ada ler 2-3 keping gambar orang dari dlm menara. Yg lain semuanya gambar kat luar aje. Apa lak kata orang yg tau psl hal ni?? Betui ke org ramai dibenarkan naik menara ni??Hari tu mmg kalut ler jgk. Kat Teluk Intan tu pun cuma 3 jam jer. Tu pun tak sampai 3 jam kot. Kitorang ni sebenarnya nk gi Kompleks Pasir Salak bawak anak2 tgk sejarah JWW Birch mati dibunuh oleh Datuk Maharajalela...dah alang2 sampai ke area situ tp nk wat camne...mmg spoil betol!!! mm...
Tu ntah bila ler nk sampai ke area situ lagi, ntah ler ye?? Ada rezeki sampai ler kat Kompleks Pasir Salak tu pulak suatu hari nanti.

Balik tu kitorang ikut Kampar laa pulak. Baru tu ler aku tengok tempat yg bernama Langkap, Mambang Di Awan dan beberapa ler nama2 tempat lain seperti Chikus, Chenderong Balai. Singgah Degong jap makan lepat labu. Sedap rupa2nya lepat labu ni, mm..

Kampar ke Ipoh tu penah ler aku lalu ikut jalan tu...Kan ke ianya merupakan jalan tanpa tol kalo menghala ke Kolumpo tu, hehe..
Kalo awal lagi..leh gak nk nyinggah2 Gua Tempurung. Bbrp tahun dulu dh penah gi sekali....nk gak tgk camne keadaan area perkarangannya skang.Makin best ke?? Tp masa tak mengizinkan. Lain kali lah.

Dh hantar kak nor & yeop amek van kat ngan Tesco Pengkalan tu...kitorang pun balik ler asing2. Kul 9 malam gak ler sampainya..

Tamat kisah ini..timakasih.

Nota Alona:
-Dh namanya gi tgk menara condong...gambar2nya pun mmg kat menara tu aje ler, hehe..

Full content generated by Get Full RSS.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Pasar Tani Berkonsep Baru Pertama <b>Di</b> Malaysia, Bakal Beroperasi <b>...</b>

Posted: 05 Feb 2012 09:02 PM PST

LEMBAGA Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) akan membina kira-kira 20 buah pasar tani berkonsep baru dikenali Pasar Komuniti dan Karavan (PAKAR) di seluruh negara termasuk di negeri ini.

Pengarah FAMA Negeri, Basri Jasmo

Pengarah FAMA negeri, Basri Jasmo, berkata sebuah PAKAR bernilai kira-kira RM2 juta sedang dibina di Seri Manjung dekat sini, iaitu pasat tani berkonsep baru yang pertama dibina di negara ini.

"Kompleks Pasar Tani yang mempunyai 90 lot niaga tersebut turut dilengkapi kemudahan surau, bekalan air, elektrik, pentas dan 'wi-fi'.

"Ianya dijangka akan beroperasi mulai Mei depan pada setiap hari berbanding pasar tani biasa iaitu pada setiap hari minggu sahaja," katanya kepada pemberita ketika meninjau Pasar Tani Mega Manjung dekat sini pada Ahad.

Turut hadir, Pegawai FAMA Daerah Manjung, Mohd Fikri Mohd Hashim dan Pengerusi Pasar Tani Mega Manjung, Zulkifli Hashim.

Pengerusi Pasar Tani Mega Manjung Zulkifli Hashim

Menurutnya, selain di Seri Manjung, sebuah kompleks PAKAR turut akan dibina di Gerik di mana saiznya lebih besar lagi berbanding di sini iaitu mampu memuatkan seramai 200 orang peniaga.

Sementara itu, Zulkifli Hashim berkata, beliau berterima kasih kepada pihak FAMA serta pihak berkuasa tempatan yang begitu prihatin dengan masalah peniaga di pasar tani di situ.

"Sebelum ini kami hanya boleh berniaga sekali sahaja dalam seminggu. Bagaimanapun, dengan siapnya PAKAR nanti, kami boleh mencari rezeki pada setiap hari.

"Kemudahan canggih yang disediakan itu sekaligus mampu menjadikan PAKAR sebagai destinasi baru tarikan pelancong ke daerah Manjung," katanya. – Nooraini Mahamad.

Full content generated by Get Full RSS.

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


BOTAONLINE: Ceramah Isu Semasa <b>Di Bota</b> Kiri

Posted: 06 Feb 2012 12:42 AM PST

Ceramah Isu Semasa bertempat di Rumah Ketua Cawangan PAS Kampung Aji,Bota Kiri malam ini.Penceramah YB Nasir Mustafa ADUN Kubang Rotan.semua dijemput hadir..
Full content generated by Get Full RSS.

: Cikgu Shida Dan Hari-hari Terakhir <b>Di</b> SK. Pulau Padang, <b>Bota</b>

Posted: 04 Feb 2012 04:27 AM PST

Cikgu Shida disukai juga dibenci.
Cikgu Shida dipuji juga dikeji.
Cikgu Shida berani lantas masih berdiri.
Cikgu Shida wanita biasa diperkata orang sana-sini.
Cikgu Shida dikecam tidak beretika sampai begitu sekali.
Cikgu Shida dituduh gila
populariti.
Cikgu Shida yang memaafkan mereka yang tidak mengenali.
Cikgu Shida penghibur sebagai guru kampung yang mencabar diri sendiri.
Cikgu Shida dicari, diminati, dikunjungi.
Cikgu Shida tidak pernah mengimpikan semua yang terjadi.
Cikgu Shida mewakili wanita abad ini yang tidak mudah tunduk kepada mulut-mulut busuk yang melatah lantaran berpegang teguh kepada kepercayaan dan keyakinan yang tinggi terhadap diri sendiri.

Full content generated by Get Full RSS.

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


Ketua Cawangan MCA <b>Changkat Keruing</b> mati dibunuh – Perak Today

Posted: 31 Jul 2010 05:13 AM PDT

LUMUT, 31 Julai – Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing ditemui mati, dipercayai dibunuh dalam perigi di sebuah ladang ternakan ayam di Changkat Keruing, Ayer Tawar dekat sini hari ini.

Mayat Lim Ping Peng, 49, ditemui pada kira-kira pukul 6 pagi ini oleh anggota keluarga dan pasukan Rela yang mencarinya selepas dia tidak pulang ke rumah sejak semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung ACP Mohd. Jamil Osman berkata, Lim sebelum itu keluar dari rumah untuk ke ladang ternakan ayam miliknya di Changkat Keruing yang terletak tidak jauh dari rumahnya pada pukul 8 pagi semalam.

"Mangsa yang baru lima hari dilantik sebagai anggota Majlis Perbandaran Manjung (MPM) bagaimanapun tidak pulang ke rumah seperti biasa sebelum ahli keluarga bertindak membuat laporan polis semalam.

"Selain melaporkan kejadian itu kepada polis, mereka (anggota keluarga mangsa) turut berusaha mengesan mangsa di ladang ternakan ayam itu," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Dia buat dah: Ketua cawangan MCA <b>Changkat Keruing</b> mati dibunuh

Posted: 31 Jul 2010 07:29 AM PDT


LUMUT - Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing ditemui mati, dipercayai dibunuh dalam perigi di sebuah ladang ternakan ayam di Changkat Keruing, Ayer Tawar dekat sini, hari ini.

Mayat Lim Ping Peng, 49, ditemui pada kira-kira pukul 6 pagi ini oleh anggota keluarga dan pasukan Rela yang mencarinya selepas dia tidak pulang ke rumah sejak semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung, ACP Mohd Jamil Osman berkata, Lim sebelum itu keluar dari rumah untuk ke ladang ternakan ayam miliknya di Changkat Keruing yang terletak tidak jauh dari rumahnya pada pukul 8 pagi semalam.

"Mangsa yang baru lima hari dilantik sebagai anggota Majlis Perbandaran Manjung (MPM) bagaimanapun tidak pulang ke rumah seperti biasa sebelum ahli keluarga bertindak membuat laporan polis semalam.

"Selain melaporkan kejadian itu kepada polis, mereka (anggota keluarga mangsa) turut berusaha mengesan mangsa di ladang ternakan ayam itu," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Mohd Jamil berkata, mayat Lim ditemui dalam keadaan kepala di bawah dan kaki ke atas dalam perigi yang mempunyai kedalaman lima meter itu, dan polis percaya lelaki itu dibunuh di tempat lain sebelum mayatnya dicampak ke dalam perigi itu.

Beliau berkata, dua pekerja ladang ternakan ayam itu yang merupakan rakyat Myanmar tidak dapat dikesan dan siasatan awal polis juga mendapati kereta pacuan empat roda milik Lim juga hilang.

Polis masih menyiasat motif kejadian dan sedang mengesan kedua-dua pekerja ladang ayam yang disyaki terlibat dalam kejadian itu, katanya.

Mayat Lim dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh untuk bedah siasat.

Isteri mangsa Ling Mooi Kooi, 47, berkata kira-kira seminggu lepas, dua rakyat Myanmar datang berjumpa suaminya untuk meminjam wang sebanyak RM2,000 tetapi suaminya hanya bersetuju memberikan RM500 dan beliau tidak tahu sama ada wang itu telah diberikan atau tidak.

Beliau berkata, apabila suaminya tidak pulang selepas pukul 6 petang semalam dan cubaan untuk menghubunginya melalui telefon bimbit juga gagal, beliau meminta bantuan anggota keluarga dan pasukan Rela untuk mencari Lim.

"Mayat suami saya ditemui apabila seorang daripada kumpulan mencari ternampak kaki suami saya terkeluar sedikit daripada perigi itu," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Full content generated by Get Full RSS.

Utusan Malaysia Online - Terkini

Posted: 31 Jul 2010 08:51 AM PDT

Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing mati dibunuh

Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing mati dibunuh

31/07/2010 7:28pm

LUMUT, 31 Julai - Ketua Cawangan MCA Changkat Keruing ditemui mati, dipercayai dibunuh dalam perigi di sebuah ladang ternakan ayam di Changkat Keruing, Ayer Tawar dekat sini hari ini.

Mayat Lim Ping Peng, 49, ditemui pada kira-kira pukul 6 pagi ini oleh anggota keluarga dan pasukan Rela yang mencarinya selepas dia tidak pulang ke rumah sejak semalam.

Ketua Polis Daerah Manjung ACP Mohd. Jamil Osman berkata, Lim sebelum itu keluar dari rumah untuk ke ladang ternakan ayam miliknya di Changkat Keruing yang terletak tidak jauh dari rumahnya pada pukul 8 pagi semalam.

"Mangsa yang baru lima hari dilantik sebagai anggota Majlis Perbandaran Manjung (MPM) bagaimanapun tidak pulang ke rumah seperti biasa sebelum ahli keluarga bertindak membuat laporan polis semalam.

"Selain melaporkan kejadian itu kepada polis, mereka (anggota keluarga mangsa) turut berusaha mengesan mangsa di ladang ternakan ayam itu," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


My Furkids Diaries: Kitten comel <b>di Kuala Sepetang</b>

Posted: 31 Jan 2012 07:37 AM PST

Time cuti2 Malaysia Chinese New year tempohari, on the way Pegi penang for majlis sepupu bertunang, singgap jap pekena mee udang yang pemes di Kuala Sepetang. Kitorang naik Persona yg agak mempersonakan tu. Dalam keta yang padat berisi 5 ketol manusia yg terliur2 mau menjamah udang yg dikhabarkan terdapat dlm pinggan sebanyak 10 ekor udang setiap sorang kami pon menuju ke sana dgn semangat yang berkobar2..Ngeh2...
Actually malas ah nk crita psl mkn2 di situ. Aku juz nak share picture kitten bercorak makarel yg comel yg aku jmpa time kt Kuala Sepetang.

Klu x kerana kami nk singgah di Penang, musti aku dh kidnap wak blk KL kitten ni. Kakak aku cuba membuatkan aku xsenang duduk dgn berkata      " Macam nii lah baru kucing yg comel, x mcm kucing hang yg kt umah tu, xcomel langsung"..
 Elehhh....Camni kira xcomel ke????
Full content generated by Get Full RSS.

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


SOKONG PAS LENGGONG: nak meruntuh mesjid <b>di lenggong</b>?

Posted: 27 Dec 2011 12:09 AM PST

Mesjid Warisan di temelong
Semuanya angkara umno lenggong
KUALA LUMPUR, 27 Dis: PAS mempersoal sejak bila Umno mula menjuarai isu agama apabila cuba menunjukkan keperihatinan mereka dengan menentang kerajaan Kedah yang mahu merobohkan Surau Salihiah Kanchot di Alor Setar untuk diganti dengan surau baru ditapak baru.

AJK PAS Pusat Idris Ahmad berkata, rakyat tidak pernah lupa pengkhianatan Umno dalam isu perobohan dan penutupan banyak masjid surau sejak parti itu memerintah negara.

"Kenapa pemimpin Umno seperti (Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah) Datok Ahmad Bashah, (Ahli Parlimen Jerlun) Datuk Mukhriz Mahathir dan (Ketua Umno Bahagian Baling) Datuk Azeez Abdul Rahim pekak dan bisu ketika kerajaan pimpinan Umno meruntuhkan masjid Bujal di Kemaman, menutup surau Jubli Perak di Bandar Baru Bangi, menutup Surau al Rahmah di Seksen 8 Shah Alam, menutup surau di Puchong Perdana.

"Rakyat tertanya-tanya sejak bila Umno menjadi juara agama dan hendak membela surau," soalnya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

Katanya dalam isu perobohan surau Salihiah itu, Majlis Fatwa Kerajaan Negeri Kedah telah memberi kebenaran, dan pihak pemaju bersetuju untuk membayar pampasan dan memberi tapak baru kepada Majlis Agama Islam Kedah (MAIK).

Namun ujarnya pimpinan Umno Kedah yang bankrap idea unuk menawan hati rakyat Kedah cuba mengambil isu surau untuk menjadi modal kempen.

Beliau melihat isu tersebut sengaja dimainkan Umno Kedah kerana mereka sedang lemas melihat kerajaan Kedah di bawah kepimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak berjaya memimpin Kedah dengan cemerlang walaupun terpaksa menanggung hutang lapuk yang ditinggal BN sebanyak RM2.3 bilion.

"Contohnya kebijaksanaan kerajaan Kedah mengurus negeri sehingga pendapatan balak daripada RM8 juta setahun meningkat RM53 juta.

"Umno takut rakyat Kedah membandingkan kejayaan Pakatan Rakyat dengan pemerintahan Umno selama 51 yang menindas rakyat, maka Umno cuba menjadi juara membela agama, sehingga udang di Kolam Kerpan pun terkejut kerana Umno sudah bertukar nada," katanya lagi.

Perobohan Surau Salihiah untuk diganti baru diputus kerajaan negeri ekoran ianya antara bangunan yang terjejas untuk pembangunan projek Aman Central.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sebelum ini memaklumkan surau itu akan dirobohkan selepas semua pembinaan di kawasan itu selesai, dan kemudian digantikan dengan bangunan baru.

Azizan juga berkata beliau telah melihat pelan surau yang baru dan apabila surau itu siap kelak ia dapat menampung sehingga 400 jemaah dalam satu masa.

Bagaimanapun isu itu menjadi modal kempen Umno negeri bagi memburukkan pentadbiran kerajaan negeri yang diterajui PAS.

Full content generated by Get Full RSS.

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


Kulaan Niring: Misteri Istana Kellie <b>Di Batu Gajah</b>, Perak???...

Posted: 21 Dec 2011 04:10 AM PST

Pemanduan selama 30 minit ke selatan Ipoh menghala ke arah Batu Gajah akan membawa anda ke Ladang Getah Kinta Kellas. Di tengah kehijauan rumput yang subur, tersergam sebuah istana impian separuh siap kepunyaan William Kellie Smith, seorang peladang berbangsa Scotland yang kaya-raya.
Pembinaan yang bermula pada tahun 1915 ke atas istana besar yang mempunyai seni bina lain dari yang lain ini berhenti secara mendadak dengan kematian mengejut pemiliknya. Suasana misteri masih menyelubungi rumah besar yang menyeramkan ini. Adalah dipercayai istana ini juga mempunyai bilik-bilik rahsia dan terowong bawah tanah.
Setelah 67 tahun berlalu, khabar-khabar angin tentang peristiwa misteri istana ini telah menguatkan lagi lagenda impian yang tidak kesampaian bagi William Kellie Smith. Lagenda ini jugalah yang telah memberi satu daya tarikan kepada istana ini untuk terus menjadi satu destinasi pengunjung yang bersejarah.
Penemuan ganjil menyerupai seekor beruang di batang pokok batai atau dagang menjadikan Kellie's Castle sebagai kawasan pelancongan yang semakin terkenal dan terus dikunjungi pelancong domestik serta luar negara. Pengarah Eksekutif Kellie's Castle, Tajuddin Yaacob, berkata beliau berharap penemuan itu akan membawa kebaikan dan keuntungan kepada kawasan pelancongan berkenaan khasnya serta Perak amnya.


Kellie's Castle adalah istana zaman kolonial yang dibina antara 1909 hingga 1926 oleh seorang hartawan dari Scotland, Wiliam Kellie Smith di Kilometer 5.5 Jalan Simpang Pulai-Batu Gajah, dekat sini.Tajuddin berkata, penemuan pada minggu pertama Aidilifitri lalu mengubah senario Kellie's Castle yang terkenal sebagai kawasan pelancongan penuh misteri di negara ini. 
Beliau berkata, jika selama ini pengunjung yang datang hanya memberi tumpuan kepada bangunan istana lama terbabit, kini mereka juga tidak melepaskan peluang melihat pokok batai atau dagang yang mirip wajah beruang itu serta meninjau kawasan berhampiran.
Katanya, apa yang menjadikannya lebih unik hanya terdapat satu pokok yang nama saintifiknya Albizia di kawasan pelancongan itu dan ia berasal dari Brazil. "Kami dapat melihat rupa seekor haiwan menyerupai beruang seakan-akan memeluk batang pokok batai atau dagang yang besar itu."Pokok terbabit terletak kira-kira 50 kilometer dari Kellie's Castle dan dikatakan berusia lebih 40 tahun."Pihak pengurusan Kellie's Castle akan membuat satu papan tanda khas mengenai pokok itu supaya ia menjadi tumpuan pengunjung terutama pengunjung Kellie's Castle," katanya.
Tajuddin berkata, Kellie's Castle menjadi tumpuan ramai pengunjung terutama pada hujung minggu dan musim cuti seperti cuti umum atau persekolahan.Katanya, selain pelancong domestik dari negeri ini dan seluruh negara, ia dikunjungi pelancong luar dari Australia, Jerman, Amerika Syarikat, United Kingdom dan negara Eropah lain serta Asia."Boleh dikatakan ramai yang datang dari United Kingdom, mungkin kerana Smith berasal dari Scotland," katanya.Kellie's Castle adalah istana lama yang dibangunkan sebagai lambang cinta Smith kepada isterinya, Agnes.
Bagamanapun, ia gagal disiapkan kerana kematian Smith pada 1926.Kellie's Castle yang diperbuat daripada batu bata merah dan marmar diimport dari India setinggi enam tingkat mempunyai 24 bilik dan sebuah terowong bawah tanah yang menghubungkan istana itu dengan kawasan estet berhampiran.
Full content generated by
Get Full RSS.

07 di manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjung - Google Blog Search


ORANG KECIL ORANG BESAR: Warung Sawit <b>di Manjung</b>

Posted: 29 Jan 2012 04:14 AM PST

Warung Sawit di Manjung

Agak kurang aku membuat posting mengenai makanan. Hinggakan sudah ada yang bertanya. Kerap juga makan luar sama ada berkeluarga, berkawan ataupun bersendirian. Tapi keghairahan menulis mengenai makanan yang dijamah seolah hilang begitu sahaja. Terbaru (Disember lepas) berpeluang menjamah Briyani Peha Kambing Puncak Mutiara di Kampung Pelek, Bukit Mertajam tetapi rnenunya biasa-biasa saja. Ingatkan selera sudah mula betah tetapi geng makan Mus Speedrider juga berkongsi pendapat yang sama.

Cuti Raya Cina lepas, kami sekeluarga ke Lumut. Trip with no reservation! Pagi di Ipoh dan tengahari di Lumut. Mulanya bercadang ke Cameron tapi sudah terkena sebelum ini kalau berpergian ke Cameron di musim-musim cuti alamatnya kekenyangan makan "jem" dalam kereta sajalah mengesot di jalan raya tanah tinggi tersbut.

Rupa-rupanya di Lumut pun sama! Dari jauh lagi sudah ternampak deretan kenderaan yang mengesot di pekan Lumut itu. Hinggakan tiada ruang kereta untuk parking. Setelah hampir satu jam terperangkap di atas jalan raya, kami mengambil keputusan pulang ke Taiping.

Dalam perjalanan menghala ke Pantai Remis, berhampiran litar go-kart di persimpangan lampu isyarat, kami terpandang deretan kenderaan yang berhenti di tepi sebuah gerai kecil di bawah deretan pokok kelapa sawit. Dalam beberapa kali perjalanan tugasan aku ke Lumut tahun lepas, gerai ini sentiasa mengamit hati aku. Mungkin masih kekenyangan Briyani Kambing dan Acar Rampai di Restoran Briyani berhampiran Stesen Minyak Petronas persimpangan lampu isyarat Manjung/Teluk Rubiah, kami meneruskan perjalanan.

Minggu lepas dalam perjalanan tugasan di Lumut, aku singgah di gerai kecil ini. Menurut beberapa orang anggota polis yang ditemui di sini, gerai ini dikenali sebagai Warung Sawit memang terkenal di kalangan pemandu lori.

Atas syoran anggota polis ini aku mencuba Mee Rebus. Kuahnya sedikit cair tetapi cucur dan tauhu gorengnya melazatkan lagi Mee Rebus.

Lain kali aku nak cuba Laksa pula. Mungkin bersama dengan orang rumah seorang aku itu.

lukmanw@gmail.com
http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

Full content generated by Get Full RSS.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved