Khamis, 16 Jun 2011

07 di manjoi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di manjoi - Google Blog Search


<b>manjoi</b>.my: Sejarah Gugusan <b>Manjoi</b>

Posted: 16 Jun 2011 10:15 AM PDT

History of Gugusan Manjoi

Sejarah

Kampung ini telah diasaskan oleh Uda Kidal pada tahun 1900, yang berasal dari Bota, Perak. Dia dan beberapa sahabatnya telah membuka tanah di luar Ipoh ini untuk memulakan penghidupan baru.

Menurut cucu Uda Kidal, Abdul Mat Desa, yang masih tinggal di sini, "Manjoi" mengambil sempena nama datuk Uda Kidal, Tok Manjoi, seorang yang alim. Uda Kidal sangat rapat dengan datuknya itu. Tok Manjoi pernah berpesan kepada cucunya itu supaya menjaga tanah di sini dan memastikan pendudukan tidak bertelagah sesama sendiri.

Ada juga cerita yang menyatakan nama "Manjoi" diambil dari nama isterinya, The Manja. "Manja" bila disebut dengan dialek Parit, sounds like "manjé". Akhirnya perkataan tersebut menjadi "Manjoi"

Tidak lama kemudian, ramai penduduk, terutamanya dari Parit dan Bota berhijrah ke sini. Kampung Manjoi menjadi bertambah besar dan mulai dikenali sebagai penempatan Melayu di Ipoh. Apabila jumlah penduduknya bertambah, terutamanya selepas kerajaan bersetuju untuk memberi hakmilik sementara kepada penduduknya, lebih banyak kampung dibuka di sini. Sehingga kini, Gugusan Manjoi adalah penempatan Melayu di bandar yang terbesar di Perak, dan di Malaysia.

Sumber: wikipedia.org/wiki/Manjoi

-----------------


History

The village was founded around 1900 by Uda Kidal from Bota, Perak. He and a few of his friends opened a piece of land outside of Ipoh to look for better livelihood.

According to Uda Kidal's grandson, Abdul Mat Desa, 75, who still lives here, "Manjoi" is named after Uda Kidal's grandfather, Tok Manjoi, a very pious man. Tok Manjoi, whom Uda Kidal was very close to, advised him to care for the area and make sure the settlers do not squabble with one another.

Another version of the story stated that "Manjoi" is derived from Uda Kidal's wife's name, Teh Manja. "Manja" in Parit dialect sounds like "manjé". The word evolved and became "Manjoi".

Soon, more and more people, especially from Parit and Bota migrated to the area. Kampung Manjoi grew bigger and became well-known as an urban Malay settlement in Ipoh. As the number of people increased, especially when the government agreed to lease the land to the people, more villages were opened. To date, it is the largest urban Malay settlement in the state of Perak, and in Malaysia.


Taken and adapted from wikipedia.org/wiki/Manjoi

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di gopeng - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gopeng - Google Blog Search


Taiping Mali: Jangan lupa makan kenduri 12 Jun <b>di Gopeng</b>

Posted: 05 Jun 2011 07:17 PM PDT

Jangan lupa kepada penduduk Dewan Undangan Negeri Perak kawasan Teja untuk hadir beramai-ramai ke majlis perkahwinan terbesar di kawasan tersebut. 

20 ekor kerbau pendek akan disembelih untuk dijadikan hidangan kepada penduduk setempat. Nizar Jamaluddin akan menikahkan pasangan tersebut dan disaksikan oleh Azli Taliban, Ngeh, Nga dan Siva Tronoh.

Majlis kenduri besar-besaran akan diadakan di Rumah Anak-Anak Yatim Darul Hikmah, Kampung Pintu Padang, Gopeng.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di hutan melintang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di hutan melintang - Google Blog Search


CIKMA TERRITORY: Hari Terakhir <b>di</b> PLGDP, <b>Hutan Melintang</b>, Perak.....

Posted: 28 Apr 2011 07:55 PM PDT

Salam dan sejahtera........alhamdulillah...selesai sudah kursus Pembugaran dalam Pengajaran dan Pembelajaran Bahasa Melayu anjuran Bahagian Pendidikan Guru, Kementerian Pelajaran Malaysia...Cikma dan rakan-rakan masih di tempat kursus pagi ini...ada sedikit pameran dan juga majlis penutupan...

Sedih???yup...sedih u'lls....sebulan penuh dengan pelbagai ilmu yang aku dapat bersama rakan sejawat...pelagai ragam serta kerenah yang aku nampak dan terpaksa lalui...namun aku bersyukur sangat sebab di pilih antara beribu-ribu guru di sekitar Selangor....aku hargai sangat apa yang aku dapat di sini...

Terima kasih tidak terhingga kepada semua pensyarah dari IPG Kampus Ipoh, yang banyak memberi tunjuk ajar kepada kami...tidak lupa kepada pihak pengurusan dan pentadbiran Pusat Latihan Guru dalam Perkhidmatan, Batu 9, Sg. Buloh, Hutan Melintang, Perak kerana memberikan keselesaan kepada kami sepanjang berada di sini....juga kepada rakan-rakan yang bersama selama sebulan ini...kenangan kita akan sentiasa terpahat dalam fikiran Cikma...di harap perhubungan yang singkat ini kekal selamanya dalam ingatan........

CIKMA : Seronok bila kita dapat belajar ilmu yang baru.....:)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di behrang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di behrang - Google Blog Search


[A]tiKaH [i]DruS: inGat kaMu soKmo

Posted: 16 Jun 2011 08:45 AM PDT

assalamualaikum..

saje tetiba letak gambar aku..

nak promote kat jalan pasar cari barang nak wat projek..haha

malam ni tetiba je rasa nak bukak kotak yang penuh dengan kenangan terindah buat diriku antara aku dan dia..ok! tiada kamu ye!

teringat aku tiga tahun di Behrang perak..

xsangka aku bertemu cinta di sana.. cinta??

yess..

tapi bagi dia kisah antara kami biarla rahsia antara kami je..

tapi aku nak share je dengan korang..

bukak bukak je kotak aku nampak bear kecik mashimaru..

1st date kitaorang kat tasik Proton city..

hehehe..:)

masa tu aku semester 1 la..

aku tinggal kat kamsis atau hostel..

almaklumlah nerd2 skema juniur lagi..

so aku yang sopan ni pakai la baju kurung..

hahaha..

pelik je aku ni pegi dating pakai baju kurung..

biarla kan skema je time tu..

bukan apa..baju-baju aku sume dilarang pakai..

seluar jeans pun xde yang masok lagi satu kaki..

huhu..

so terpaksa la dengan rela hati aku pakai baju kurung..

sana hutan so aku xtau la dia nak bawak pegi mana..

ngeri je aku tengok banyak hutan..

tidak kusangka begitu banyak hutan ada jugak tasik buatan yang sangat indah..

bersih dan cantek masa aku sem 1 la..

bila aku pegi last sem 6..

tengok hampeh je ramai mat2 bangla..

pencemaran bau dan pandangan!

last kitaorang jumpa dia bagi bear mashimaru..

sweett!

pastu aku korek2 lagi aku jumpa bola berbentuk hati wane merah..

dia kata kat aku kalo marah kat dia picit2 la bola tu..

mana tau boleh hilang stress..

hehehe..

ni aku kat tasik proton..bersama dia..

aku korek lagi jumpa kipas toyota..

dia keje kat toyota..:)

kipas kecik je wane merah gak..

aku bukan peminat merah tapi kebetulan la..

masa dia bagi aku tengah marah time tu..

dia pujok kata amek la bagi sejok sikit hati tu..

teros aku cair tapi stil buat2 marah..

ego tol aku ni..

biarla kan..

aku korek lagi jumpa bunga kristal..

ada dua kuntum..

wane pink! my feveret colour!

emmm..ni aku xbole lupa..

dia bagi pastu dia kata dia yang bunga paling tinggi..

aku bantut rendah pada dia..

so aku punya bunga yang rendah tu..

aku cebik muka..

pastu dia kata yang duri2 ni madu aku..

cukup la ada tiga duri..

aku terus je cubit!

padan muka.. hahaha..

sweetnya time tu..

??????

sebenarnya banyak lagi barang yang dia bagi..

kapal love la..

keychain letak kat henset tu la..

most of them banyak wane pink and merah! heee!

i really miss u..

sekarang kami berjaohan..

dan banyak halangan dan rintangan..

susahnya...

tapi sabar je..

dia banyak sabar dengan aku..

hanya dia tahu tentang aku..

bosan la entry aku ni coz nak luahkan je..

ntah la..

doakan aku dengan dia berkekalan sampai hujung nyawa..

amin..

created by:

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di teluk batik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk batik - Google Blog Search


Gambar & Video Panas Blogger <b>di Teluk Batik</b>, Perak | Admiral&#39;z Legacy

Posted: 06 Jun 2011 09:00 AM PDT

teluk batik, pantai teluk batik, gambar pantai teluk batik, peta ke teluk batik, 

gathering blogger di teluk batik, aktiviti pantai teluk batik, gathering blogger, 

blogger perak, gathering blogger perak, group blogger perak, best ke gathering 

blogger, bbq, mandi manda di teluk batik, ais krim roti, fotografi, permandangan 

teluk batik, pantai merdeka, seks di pantai, skodeng awek kat pandai, awek seksi, 

separuh bogel, bogel, naked, half-naked, mat salleh kat pantai, banana boat. 

berjemur di pantai, cara berjemur di pantai, gambar pantai cantik, laut cantik, 

gambar permandangan tepi pantai, aksi panas blogger, blogger seksi, photoshoot blogger, reezluv, penyuagar, syuk chen, admiralhafiz, pisyekPantai Teluk Batik, Perak
Dalam entry yang lepas : Gathering Blogger Perak di Teluk Batik
Telah aku update tentang gathering ke-4 Blogger Perak.
Secara jujur, itu adalah gathering paling menarik pernah aku sertai sepanjang bergelar blogger.
Walaupun sudah hampir 3 hari berlalu, tapi sehingga kini keseronokkan itu masih terasa.

Dalam banyak-banyak aktiviti yang dijalankan, sesi photoshoot lah antara segmen yang paling ditunggu-tunggu oleh semua yang hadir.
Jom kita layan gambar -gambar 'panas' yang sempat ditangkap sepanjang gathering tersebut:

teluk batik, pantai teluk batik, gambar pantai teluk batik, peta ke teluk batik, 

gathering blogger di teluk batik, aktiviti pantai teluk batik, gathering blogger, 

blogger perak, gathering blogger perak, group blogger perak, best ke gathering 

blogger, bbq, mandi manda di teluk batik, ais krim roti, fotografi, permandangan 

teluk batik, pantai merdeka, seks di pantai, skodeng awek kat pandai, awek seksi, 

separuh bogel, bogel, naked, half-naked, mat salleh kat pantai, banana boat. 

berjemur di pantai, cara berjemur di pantai, gambar pantai cantik, laut cantik, 

gambar permandangan tepi pantai, aksi panas blogger, blogger seksi, photoshoot blogger, reezluv, penyuagar, syuk chen, admiralhafiz, pisyek, blogger perak teluk batik, baju tshirt blogger perak, blogger utpModel-model iPad

teluk batik, pantai teluk batik, gambar pantai teluk batik, peta ke teluk batik, 

gathering blogger di teluk batik, aktiviti pantai teluk batik, gathering blogger, 

blogger perak, gathering blogger perak, group blogger perak, best ke gathering 

blogger, bbq, mandi manda di teluk batik, ais krim roti, fotografi, permandangan 

teluk batik, pantai merdeka, seks di pantai, skodeng awek kat pandai, awek seksi, 

separuh bogel, bogel, naked, half-naked, mat salleh kat pantai, banana boat. 

berjemur di pantai, cara berjemur di pantai, gambar pantai cantik, laut cantik, 

gambar permandangan tepi pantai, aksi panas blogger, blogger seksi, photoshoot blogger, reezluv, penyuagar, syuk chen, admiralhafiz, pisyek, blogger perak teluk batik, baju tshirt blogger perak, blogger utpBlogger-blogger wanita

Sebenarnya banyak lagi gambar yang aku nak letak dalam entry ini, tapi kang takut korang semua penat pulak nak scroll entry ni sampai ke bawah.
Apa-apapun, terima kasih tak terhingga kepada Encik Photographer kita, Abang Reezluv. Memang betul-betul 'panas' gambar yang beliau shoot.
Maklumlah, beliau dah banyak pengalaman dalam selok-belok dunia photography ni.

Oh ya..video sepanjang berlangsungnya Gathering Blogger Perak turut dirakam.
Terima kasih kepada Adib dan juga Pisyek Kumar untuk video gathering yang sangat best!

Jadi, jika anda lahir, tinggal, bekerja, mahupun masih belajar di Perak, anda amat dialu-alukan untuk sertai Group Blogger Perak.
Kerana banyak aktiviti-aktiviti yang dirancang khas untuk blogger-blogger di sekitar Perak.
Dan juga, di situlah tempat untuk kita saling kenal-mengenali blogger sesama negeri.
Memang seronok!

Bak kata Abang Lurve kita ni:
"Kat mana lagi nak dapat sesi photography FREE masa gathering, kalau bukan di Blogger Perak"

Oh ya... Lupa nak letak gambar aku dalam entry ni..
Cuba bandingkan kedua-dua gambar ini.
Amacam? Ada apa-apa persamaan tak? Haha

teluk batik, pantai teluk batik, gambar pantai teluk batik, peta ke teluk batik, 

gathering blogger di teluk batik, aktiviti pantai teluk batik, gathering blogger, 

blogger perak, gathering blogger perak, group blogger perak, best ke gathering 

blogger, bbq, mandi manda di teluk batik, ais krim roti, fotografi, permandangan 

teluk batik, pantai merdeka, seks di pantai, skodeng awek kat pandai, awek seksi, 

separuh bogel, bogel, naked, half-naked, mat salleh kat pantai, banana boat. 

berjemur di pantai, cara berjemur di pantai, gambar pantai cantik, laut cantik, 

gambar permandangan tepi pantai, aksi panas blogger, blogger seksi, photoshoot blogger, reezluv, penyuagar, syuk chen, admiralhafiz, pisyek, blogger perak teluk batik, baju tshirt blogger perak, blogger utp
teluk batik, pantai teluk batik, gambar pantai teluk batik, peta ke teluk batik, 

gathering blogger di teluk batik, aktiviti pantai teluk batik, gathering blogger, 

blogger perak, gathering blogger perak, group blogger perak, best ke gathering 

blogger, bbq, mandi manda di teluk batik, ais krim roti, fotografi, permandangan 

teluk batik, pantai merdeka, seks di pantai, skodeng awek kat pandai, awek seksi, 

separuh bogel, bogel, naked, half-naked, mat salleh kat pantai, banana boat. 

berjemur di pantai, cara berjemur di pantai, gambar pantai cantik, laut cantik, 

gambar permandangan tepi pantai, aksi panas blogger, blogger seksi, photoshoot blogger, reezluv, penyuagar, syuk chen, admiralhafiz, pisyek, blogger perak teluk batik, baju tshirt blogger perak, blogger utp

Sumber gambar entry ini: Reezluv

p/s: Amacam? Macam best je kan gambar dan video tu..jeles tak?

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di lumut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


MieZa yAnG SuKa MaKan: Team Building <b>di Lumut</b> (Part 4)

Posted: 03 Jun 2011 12:00 AM PDT


Dah sampai Pulau Syawal, bukan boleh berehat ke apa…pembahagian tugas pulak..pecah 3 group

1- Cari kayu api
2- Masak
3- Pasang khemah

Tugas aku ialah cari kayu api…

"nak cari kayu api, nak cari kayu api" gituuu….


Maafkan gadis lensa, tugas cari kayu api, tapi nampak orang tangkap gambar kat pasang khemah, teeeerus menyelit….haha atas tanah, saya lah si gadis lensa…yee haaa~~

Kawasan perkhemahan kami….


Disini, kawasan pembuangan sisa besar atau kecil ialah dimana-mana….kalau boleh aku akan pastikan perut ku tidak meragam… I tak biasa lah berak kena korek tanah…. =P nak buang air kecik tak apa lagi..lepas jer,,hehe

Mandi pulak air perigi yang disaksikan oleh beruk-beruk dan pacat , nak tidur je lah aku mandi, bangun pagi memang tak mandi lah…mandi air laut jer…huhu

Makan pulak, kami makan je apa yang dimasak oleh team member kami, masa penat, semua boleh makan, semua jadik sedap…..kan??

Tidur pulak, tidur bawah canvas, bukan khemah cantik2 tue, canvas jer, 1 buat alas, 1 buat bumbung, cukup….aku tidur dekat-dekat dengan pintu, apa lagi nyamuk lumba-lumba lah nak gigit…dengan pasir melekat seluruh badan….tak selesa gila, nak tak nak kena tidur jugak sebab esok nya nak sambung journey...kena ada tenaga untuk tomorrow journey..

Nasib baik tidur semalam jer, (-_-!) macam mana lah orang yang kena tidur berminggu-minggu tue, mesti dah tak rope orang dah… =P

Perasaan masa nie, nak balik cepat sebab nak mandi puas-puas dan tidur puas-puas….tu jer, tak nak lain…!

Bersambung…….



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


Puskesmas Kampar Kiri: Puskesmas Pembantu <b>di Kampar</b> Kiri

Posted: 14 Jun 2011 06:38 AM PDT

Puskesmas Kampar Kiri mempunyai 9 Puskesmas Pembantu yaitu :

NO

PUSKESMAS PEMBANTU

LOKASI

1

PP Kuntu

Kuntu

2

PP Padang Sawah

Padang Sawah

3

PP Teluk Paman

Teluk Paman

4

PP Sungai Paku

Sungai Paku

5

PP Muara Selaya

Muara Selaya

6

PP Sungai Geringging

Sungai Geringging

7

PP Sungai Raja

Sungai Raja

8

PP Sungai Rambai

Sungai Rambai

9

PP IV Koto Setingkai

IV Koto Setingkai

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


Harcharan Grewal - <b>Bota</b> Holi Tor Mitra [2005 - MP3 - 320 KBPS - CBR]

Posted: 16 Jun 2011 05:50 AM PDT

---------------------------------------------------------------------
Harcharan Grewal - Bota Holi Tor Mitra
---------------------------------------------------------------------

Artist...............: Harcharan Grewal
Album................: Bota Holi Tor Mitra
Genre................: Punjabi
Source...............: CD
Year.................: 2005
Ripper...............: EAC (Secure mode) / LAME 3.92 & OPTIARC DVD RW AD-5680H
Codec................: LAME 3.98
Version..............: MPEG 1 Layer III
Quality..............: Insane, (avg. bitrate: 320kbps)
Channels.............: Joint Stereo / 44100 hz
Tags.................: , ID3 v2.3

Ripped by............: Soldier83 on 16/06/2011
Posted by............: Soldier83 on 16/06/2011

Included.............: NFO
Covers...............: Front

---------------------------------------------------------------------
Tracklisting
---------------------------------------------------------------------

1. (00:03:00) Harcharan Grewal - Bota Holi Tor Mitra - Harcharan Grewal & Surinder Kaur
2. (00:02:56) Harcharan Grewal - Tota Pee Geya Bula Di Lali - Harcharan Grewal
3. (00:03:07) Harcharan Grewal - Dushala Mera Reshmi - Harcharan Grewal & Surinder Kaur
4. (00:02:44) Harcharan Grewal - Taan Chatri Ve Jehri - Harcharan Grewal & Surinder Kaur
5. (00:02:53) Harcharan Grewal - Ni Sare Pind Ch Puarhe - Harcharan Grewal & Surinder Kaur, Chandi Ram
6. (00:03:19) Harcharan Grewal - Bahro Aaune Dudh Pee Jana Ae - Harcharan Grewal & Surinder Kaur
7. (00:03:16) Harcharan Grewal - Painteeh Vare Di Joon Buri - Harcharan Grewal & Rajinder Rajan
8. (00:03:04) Harcharan Grewal - Chareyan Di Joon Buri - Harcharan Grewal
9. (00:02:52) Harcharan Grewal - Addian Kunj Ke Payian Jhanjra - Harcharan Grewal
10. (00:03:01) Harcharan Grewal - Roop Tere Di Dhuma Payian - Harcharan Grewal
11. (00:02:54) Harcharan Grewal - Tu Babe Da Hani - Harcharan Grewal & Rajinder Rajan
12. (00:03:07) Harcharan Grewal - Haye Ni Bebe Meriye - Harcharan Grewal & Rajinder Rajan
13. (00:03:07) Harcharan Grewal - Ni Tu Saru Jahi Mutiar -Harcharan Grewal
14. (00:02:56) Harcharan Grewal - Mainu Lai De Reshmi Saree - Harcharan Grewal & Narinder Biba
15. (00:03:19) Harcharan Grewal - Tere Bote Di Muhar Ban Javan - Harcharan Grewal & Narinder Biba
16. (00:03:06) Harcharan Grewal - Addi Marr Jhanjar Chankayian - Harcharan Grewal & Narinder Biba

Playing Time.........: 00:48:42

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


ainlh.com: Karnival Upin dan Ipin <b>di Ipoh</b>~

Posted: 04 Jun 2011 03:09 AM PDT

Bersusun banner Upin dan Ipin sepanjang jalan di Ipoh ni. Rupa-rupanya ada Karnival Upin Ipin sepanjang 3 - 5 Jun 2011 oleh Les' Copaque Production Sdn. Bhd.. Tempat berlangsungnya karnival ni adalah di Stadium Indera Mulia Ipoh. Ha... hari ni dah mula la.
Pagi tadi, mira dan keluaga pergi pasar tani dekat dengan stadium. Jadi, dah alang-alang menyeluk pekasam, biarlah sampai ke pangkal lengan, ye dak? Hehe, mana taknya, pergi pasar tani tu pun lambat, sampai pun  nak dekat pukul  10 pg dan acara plak memang mula pukul 10 Pg. Banyak juga acara menarik. Tak larat nak tulis, Boleh tengok gambar kat bawah, hehe

Mira sempat juga tengok maskot upin dan ipin naik pentas. Huhu, adik-adik seronok, tapi malas nak berasak ke depan. Almaklumlah, ramai orang.

Dalam stadium tu ada banyak booth yang boleh dilawat. Kebanyakannya bertemakan e-learning atau e-education untuk kanak-kanak. Selain tu, barang-barang upin dan ipin pun ada dijual. Kalau nak jadi ahli Kelab Upin dan Ipin pon boleh juga, tapi kalau mira dah lepas kot umur syarat nak masuk. Huhuhu...


Dah habis tengok-tengok kat dalam, keluar pulak. Kat luar ada board boleh tinggalkan ucapan untuk upin dan ipin.


Menariknya lagi, di luar stadium tu ada replika Rumah Opah. Macam dalam cerita tu la. Satu lagi, ada sepasang kembar seiras yag digayakan sama macam upin dan ipin. Hatta stail rambut pun sama lo!

Dah selesai, kami pun menapak ke luar. Di luar pun macam-macam gerai ada. Ye lah, tempat besar macam ni, lagi macam-macam jualnya, tapi tu lah... duit yang bawak tak la besar mana. Huhu. Ok, orang Ipoh, kalau nak serbu karnival ni pun sempat lagi. Silalah~
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di beruas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di beruas - Google Blog Search


Aiii...NAK BERCERITA JE .. : ): Sampai Juga Pesakit Ke Kedah <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 01:42 AM PDT

 Salam...

Malam di manjung tu....

" Camner ni bang?..kalau baby tak ok...tak yah la kita g kedah.." aku bagi cadangan kat daddy pagi yang sepatutnya kami bertolak ke Baling, Kedah.

Qaseh..sejak ari rabu lagi dah cirit-birit...dan malam sabtu aritu..masa kami masih di manjung..tetiba cirit-biritnya bertambah teruk..macam biasa..mata sudah jadi mata panda...ubat-ubat pun dah tak cukup...

mmm..ini kalau bawa jalan jauh-jauh ni...mau baju kenduri bau 'harum' dikerja qaseh...

" kalau pukul 2 petang kita bertolak balik shah alam...boleh jaaa..." daddy lak kasik jalan

malam tadinyar...aku dah msg semua adik beradik yang berkumpul di umah kakak di Jitra n masih di Beruas..kemungkinan yang aku tak dapat join konvoi kenduri esok...Qaseh Tak Sihat...sekali ngan pengantin pun aku msg...tak mo depa dok tunggu-tunggu kannn....

Akhirnya.....setelah dapat support dari daddy..kami terus siap...dan bertolak TERUS ker rumah pengantin perempuan di Baling,Kedah. Pakat janji jumpa kat sana plak...:)

Dengan doa dan harapan...qaseh tidak cirit birit teruk.....

Begitu lah yang terjadi....kita merancang kemain baaaaaikkk punya...tapi PERANCANGAN ALLAH LEBIH BAIKKK...:)

Alhamdulillah...sampai juga ker Baling meraikan pengantin yang serba kuning...tak sangka kami anak beranak pun pakai baju kuning...makanya..hanya kami ja laa yang sama tema ngan pengantin...kuikuikui...  


Berminat lah untuk kongsi sedikit photo hari kenduri dengan pesakit yang perlu bergegas balik shah alam jam 2 petang....itu pun...jem teruk sana-sini ...sampai shah alam dalam kul 12 malam lah juga....fuuhhhhhhh...




   

 p/s tak pernah plak nampak pakcik raflee ni pakai baju kuning anggg cam ni....kihkihkihkih

p/s  kenduri di pihak kami (lelaki) masih dalam 'mesyuarat"...Julai depan ni kena buat kenduri menyambut..InsyaAllah...:) TEMA PURPLE....adeh...sabor je la...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di gerik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di gerik - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: 8 Terkorban Dalam 2 Kemalangan <b>Di Gerik</b>

Posted: 08 Mar 2011 12:00 AM PST

Ipoh – Lapan orang termasuk tiga beranak maut dalam dua kemalangan yang berlaku pada jarak kira-kira 40 kilometer dalam tempoh tidak sampai 24 jam di Lebuh Raya Gerik-Jeli kira-kira 220 kilometer dari sini.

Dalam kemalangan pada pukul 12 tengah hari di Kilometer 53, Lebuh Raya Gerik-Jeli semalam, tiga beranak antara empat mangsa yang terkorban dalam kemalangan membabitkan dua buah kenderaan.

Tiga sekeluarga yang terbunuh ialah Wan Sariwani Zainal, 35, dan dua anak lelakinya Mohamad Imran Haziq Zainuddin, 3, dan Mohamad Izuan Hanif, 9.

Bagaimanapun, suami Sariwani, Zainuddin Omar, 35, yang memandu kereta Perodua Alza dan anak sulung mereka, Iqbal Hakim, 13, pula mengalami kecederaan parah.

Turut terbunuh dalam kemalangan itu, seorang warga emas, Khadijah Ahmad, 76, yang menaiki Toyata Wish.

Ketua Polis Trafik Negeri, Supritendan Wan Abdullah Ishak berkata, tiga beranak itu mengalami kecederaan parah di kepala dan mereka meninggal dunia di tempat kejadian.

Menurut beliau, kejadian itu berlaku semasa keluarga yang berasal dari Pengkalan Chepa, Kelantan dalam perjalanan menghala arah Gerik.-kosmo


2 kemalangan di jalan sama dekat Grik

GRIK: Tidak sampai 24 jam, lapan orang termasuk tiga beranak dan empat bakal guru terbunuh, manakala lapan lagi cedera dalam dua kemalangan di Kilometer 12 dan 53, Jalan Raya Timur Barat (JRTB) Grik-Jeli, dekat sini.

Kemalangan meragut nyawa tiga beranak berlaku di Kilometer 53 jam 12 tengah hari semalam, manakala kejadian di Kilometer 12 berlaku jam 4.20 petang kelmarin mengorbankan empat penuntut Institut Pendidikan Sultan Mizan (IPSM), Besut, Terengganu selepas kereta mereka bertembung kereta pensyarah sendiri.

Pemangku Ketua Polis Daerah Grik, Asisten Superintendan Zulkifli Hashim, berkata tiga beranak yang maut di tempat kejadian selepas Perodua Alza mereka bertembung sebuah Toyota Wish adalah Wan Sarwani Zainol, 34, serta dua anaknya, Muhammad Imran Haziq Mohd Zainuddin, 3, dan Muhammad Izwan Hanif, 9.

Seorang daripada enam individu dalam Toyota Wish dikenali sebagai Halijah Ahmad, 67, disahkan meninggal dunia di Hospital Grik (HG).

Kejadian juga menyebabkan tujuh cedera, termasuk suami Wan Sarwani, Mohd Zainuddin Omar, 35, dan seorang lagi anak mereka, Muhammad Iqbal Hakim, 13, yang parah dan dihantar ke Hospital Taiping (HT), manakala lima individu dalam Toyota Wish cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di HG.

Mohd Zainuddin memandu kereta dari rumah mereka di Taman Baung Perdana, Pengkalan Chepa, Kelantan ke FELDA Peloi Timur, Kuala Ketil, Kedah apabila keretanya hilang kawalan ketika melalui selekoh menuruni bukit lalu berpusing beberapa kali sebelum merempuh Toyota Wish yang datang dari arah bertentangan.

Pasangan suami isteri berkenaan difahamkan bertugas sebagai pembantu perubatan kanan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Kelantan.

Sementara itu, Ketua Bahagian Ketenteraman Awam/Trafik Daerah Grik, Cif Inspektor Zamzuri Mohd Nawawi, berkata penuntut IPSM yang maut ialah M Iniyan, Joseph Puah dan Goh Sin Yin, semua berusia 19 tahun dan seorang rakan mereka, Yap Sin Wie, 20.

Iniyan dan Sin Wie mati di tempat kejadian manakala Puah dan Sin Yin, masing-masing disahkan meninggal dunia di HG dan HT. Semua mangsa berasal dari Pulau Pinang kecuali Iniyan dari Taiping, Perak.

Gambar: ORANG ramai mengeluarkan seorang mangsa kemalangan yang tersepit apabila empat penuntut dari Institut Pendidikan Sultan Mizan Besut Terengganu maut,manakala seorang lagi pensyarah mereka mengalami cedera ringan selepas kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta di kilometer 12,Lebuhraya Gerik Jeli. 11 Mac 2011. - Utusan/AIN WARDAHTUL

Kejadian berlaku ketika penuntut berkenaan menaiki Proton Iswara dari Terengganu untuk bercuti di Pulau Pinang apabila kereta itu dikatakan terbabas ke tengah jalan sebelum dirempuh Toyota Camry dipandu pensyarah mereka, Ismail Mamat, 49, yang datang dari arah bertentangan.

"Kejadian berlaku di kawasan selekoh ketika kereta mangsa menuruni bukit dalam keadaan jalan licin akibat hujan renyai, tetapi Ismail hanya cedera ringan," kata Zamzuri.

Dalam kejadian berasingan di Kilometer 332.8 Lebuh Raya Utara-Selatan hala utara berhampiran Tapah, kira-kira jam 1.45 petang semalam, 27 penumpang sebuah bas ekspres nyaris maut selepas bas itu terbabas dan merempuh sebuah van yang melintang di tengah laluan.

Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Roslan Bek Ahmad, berkata kemalangan berlaku apabila sebuah van membawa ubat-ubatan dipandu seorang lelaki hilang kawalan lalu terbabas sebelum melintang di tengah jalan dan gagal dielak bas ekspres terbabit yang mengekori di belakang.

"Namun pemandu bas berkenaan berjaya mengawal kenderaannya daripada terbalik dengan menyusuri lorong kecemasan sebelum berhenti. Pemandu kedua-dua kenderaan terbabit dan semua 27 penumpang bas ekspres terselamat dan tidak cedera," katanya. -BH

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Hari Sukan Bersama <b>di</b> PAPN <b>Tambun</b> Tulang, Perlis - PUSAT ANAK <b>...</b>

Posted: 07 Jun 2011 07:09 PM PDT

WELCOME....


Hari Sukan Bersama PAPN Tambun Tulang di Arau Perlis

Ahli keluarga PAPN Kepala Batas sedang berehat setelah sampai di PAPN Tambun Tulang, Perlis


Pasukan Biru > APN Tambun Tulang
Kanak-kanak PAPN Kepala Batas berlumba untuk menang....

untuk memenangi acara sukaneka


Anak PAPN Kepala Batas bermain bersama

Anak PAPN Tambun Tulang Perlis


Ayuh papa..ayah..abah...

lari...elok elok bawa span..


Kita berpesta...

Siapa punya kerusi itu....




Baling...baling...baling jauh2 kit....

Guru Pen Kanan SK Tambun Tulang (caretaker) sedang menyampaikan kepada pemenang bagi acara"Semakin Jauh Semakin Sayang" iaitu En Azmi dari PAPN Kepala Batas
Cikgu Nana menyerahkan hadiah cenderahati dari PAPN Kepala Batas kepada Teacher Nadia wakil PAPN Tambun Tulang

Hari Sukan PAPN Kepala Batas dan PAPN Tambun Tulang

dijalankan di PAPN Tambun Tulang pada 14 Mei 2011..


Dua buah bas disediakan iaitu Bas SUK Penang dan Bas Persiaran..

Perjalanan mengambil masa selama 2 jam.

Kami mula bertolak dari Tmn Seri Menerong pada pukul 7.30pagi dan

sampai di PAPN Tambun Tulang pada pukul 9.30pagi.


Anggota rombongan kami adalah seramai 95 orang yang terdiri daripada kaum keluarga kanak-kanak dan pendidik PAPN Kepala Batas.


Acara Sukaneka ini bermula pada pukul 10 pagi...

dengan acara sukan kanak-kanak bagi umur 3 dan 4 tahun.

Kemudian diikuti acara kaum ibu dan bapa bagi kedua-dua PAPN ini...


Selesai sahaja acara sukan, rombongan kami mula bersiap membersihkan diri serta solat.

Kemudian pada pukul 2.30petang,

rombongan kami bergerak ke Padang Besar....

Kelihatan semuanya begitu seronok dan gembira...


Rombongan mula bergerak pulang pada pukul 5.oo etang dan sampai

di PAPN Kepala Batas pada pukul 7.30 petang


Alhamdulillah...

Semuanya berjalan dengan lancar.....

Terima kasih diucapkan kepada Ketua Pendidik PAPN Tambun Tulang,

iaitu Teacher Nadia.... serta pendidik dan warga PAPN Tambun Tulang

kerana mengalu-alukan kedatangan kami....

Semoga hubungan kita akan sentiasa berkekalan hingga ke akhirnya....


Amin.....


Jumpa lagi di lain hari....



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


PAS LENGGONG: DSAI <b>di Lenggong</b>

Posted: 15 Jun 2011 07:54 PM PDT

Firman Allah

وَالَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ ثُمَّ لَمْ يَأْتُوا بِأَرْبَعَةِ شُهَدَاء فَاجْلِدُوهُمْ ثَمَانِينَ جَلْدَةً وَلَا تَقْبَلُوا لَهُمْ شَهَادَةً أَبَدًا وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka sebat (deralah) mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik

Surah An-Nur : Ayat 4

Sungguhpun ayat ini menyebut mengenai tuduhan terhadap perempuan, namun hukumnya sama terhadap tuduhan ke atas kaum lelaki dan ianya menjadi sepakat para ulama' sebagaimana yang disebut di dalam Jame' Li ahkaamil Quran oleh al Qurtubi.

Tuduhan yang tidak menepati syara' dan pula perlakuan menyebarkan serta mempertontonkan video lucah kepada umum adalah suatu yang jelas bersalahan dengan agama dan mereka berdepan dengan hukum Qazaf serta undang - undang kerana memiliki dan menyebarkan video lucah. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

07 di sungkai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungkai - Google Blog Search


<b>di</b>..<b>SUNGKAI</b>..kan.. - Friendster

Posted: 08 Nov 2007 10:23 PM PST

2 days after being SUNGKAI-ed..(ehehe purposely put diz suffix)

i did'nt knoe what SUNGKAI is all bout. Seems dat my collegues kept quiet when i asked them bout sungkai. they juz smiled n said it was really a nice place. aha'.. okay then.. lemme tell u why i got excited bout diz sungkai2 things.. actually Sungkai is a name of a place, located in Perak (my hometown jgk). it's a tradition for Sahabat UNITEN to go thru a kinda practice/exercise to enhance our teamwork spirit. Mmg BEST !! (cam lam citer NARUTO lak). Along the journey, the only thin i cud see palm oil estates plus rubber trees. hmm.. we were totally out of city. At sungkai, there is a camp called KEM NADI > private consultant to cultivate our teamwerk spirit. there were 33 participants including me. my boss came by van with other bosses. when we arrived at the main hall (NADI MINDA), the opening ceremony was began. sahabat pak ya briefed us bout the activities we had to go thru in 4 days 3 nites..speech followed by my boss sahabat ishak (QAC HOD). he wished GUD LUCK 2 us..

at nite.. our minds were being shaked, knocked by the words came from sahabat JJ (one of the facilitators). he asked us..why Allah sent us 2 sungkai.. he said dat, u r gonna find d answers by yourself. he reminded us not to catch people doing somthin wrong but always catch people doing good 2 us.. we need 2 reflect ourselves..again n again.. "how bout me..?"…."why me..?" ask ourselves…

early in the morning we had 2 face sahabat Pak Din (best actor) during morning exercise. my gudness.. even tho he looked quite old but his strength…he asked us to jog nearly one hour plus other annoying series of exercises.. he believed in ONE 4 ALL. ALL 4 ONE.. if one of us did not follow d rules, all must b punished..urghh.. everybody talked bad about him in the dorm..bcuz he made us suffered n miserable… tensed!! however, when we reflected, there's a bossy boss in evry company..so how can u tackle diz kinda boss? and we must be punctual at all time..if not we had 2 do 'pumping' ehehehe..

all of us must try to throw out our scary feeling. hey, guess what, we had to do flying fox. this is the most enjoyable part. hhuhuhu i made it! at nite we had to explore sungkai junggle with only 2 candles, 10 matches n 1 bottle of mineral water to survive. luckily, we moved in a big group (14 members). but, i was selected as the group leader..urghhh..i felt burdened n scared to control 14 members under me. but sahabat ajib calmed me down n he said the group will support me..i felt confident…it shows how other people put their trusts n confidence in me, so, it is my responsibility to look after them n to protect them from any challenges. we managed eventually…

this sungkai story gave me new dimensions on how working people are, relationship with collegues, camaraderie among our collegues…even with husband, mother n father..family..diversed perceptions..but one objective is to get His bless..

thank you. . .

Bila Diri Disayangi 

Terdengar bisikan mesra
Kalimah keramat bermentara
Bermulanya siang berakhir malam ku
Tak akan ku jemu menyebut namamu

Tiada batasan waktu
Tiada tempat mu tertentu
Di gunung di lembah, di darat, di air
Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan
Kasih merubah takdir

Bila ku sedari diri disayangi
Langkah kaki ini semakin berani
Bila terkeliru ku ucap namamu, terasa diriku
Kembali dipandu

Engkau pertama, tiada akhirnya
Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya
Izinkahlah aku menumpang di sini
Di bawah naungan kasih dan sayang mu
Ku berserah diri

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved