Rabu, 20 Jun 2012

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


Ribuan Hadiri Ceramah DSAI <b>di Tanjung Piandang</b>

Posted: 18 May 2012 09:18 AM PDT

Parit Buntar, 18 Mei; Ribuan hadirin membanjiri Dataran Pentas Merdeka Rakyat di pekan Tanjung Piandang untuk mendengar ucapan DS Anwar Ibrahim pada malam ini. Sambutan yang hangat ini diberikan oleh pelbagai bangsa Melayu, Cina dan India telah meningkatkan semangat hadirin untuk membuat perubahan secara total dalam lanskap politik negara. Kehadiran orang ramai di sini tidak pernah seramai pada malam ini. Ini menunjukkan gelombang rakyat semakin jelas dan bertambah kuat untuk menjatuhkan BN dalam piliharaya yang akan datang.Nampaknya arus perubahan semakin jelas dan BN akan tumbang seandainya PRU 13 dijalankan secara bersih dan adil.

Rakyat sudah muak dengan BN  dan UMNO . Malahan UMNO dan BN  sudah tidak relevan lagi untuk diamanahkan mengurus dan mentadbir negara kerana pelbagai bentuk penyelewangan yang dilakukan oleh mereka. Kezaliman, rasuah, kroni dan sebagainya berlaku selama lebih 50 tahun mereka mentadbir negara. Kekayaan negara tidak diagihkan kepada rakyat sebaliknya hanya mereka yang berkepentingan sahaja yang membolotnya.

DSAI berada diatas pentas Merdeka Rakyat di Tanjung Piandang

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Mesyuarat PKG Daerah Setiu ~ PKG <b>Langkap</b>, Setiu

Posted: 20 Jun 2012 09:13 PM PDT


Pada 21 Jun 2012,  jam 8.30 pagi, PKG daerah Setiu telah mengadakan mesyuarat bersama pegawai dan staff bertempat di PKG Permaisuri dan dipengerusikan oleh Tuan Syafie selaku ketua PKG daerah Setiu.

Kehadiran :
1. Tuan Syafie
2. Iswady Fazly
3. Nor Azwari
4. Wan Mustaffa
5. Nik Zakaria

Tidak hadir
1. Pn Ramlah ( cuti bersalin)
2. Pn Siti Norizan ( Berada di PKG Langkap Kerana ada kursus dari JPN di PKG )

Agenda
- Bacaan Yassin
- Maklumat dari mesyuarat SSQS di PKG Manir
- Taklimat AJK Dokumentasi YDSM...
- Hal-hal lain
- Gotong royong perdana..
- Makan tengah hari bersama ( Steambot )

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Kemalangan Ngeri <b>Di Lekir</b> Menjelang Tahun Baru 2012 <b>...</b>

Posted: 31 Dec 2011 04:40 PM PST

Kemalangan Ngeri Di Lekir Menjelang Tahun Baru 2012.. | Sembang Hari-Hari
'; if(isPage || isFirstPage || isLablePage){ var pageArea = document.getElementsByName("pageArea"); var blogPager = document.getElementById("blog-pager"); if(postNum 0){ html =''; } if(blogPager){ blogPager.innerHTML = html; } } }

Arkib Blog Sembang Hari2..

07 di pangkor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pangkor - Google Blog Search


SERABUT...: Ronda <b>di Pangkor</b>

Posted: 12 Jun 2012 11:52 PM PDT

Pangkor Island / Pulau Pangkor sebuah pulau di perairan Selat Melaka. Ia memiliki pantai-pantai yang indah dan bersih serta laut yang jernih biru-kehijauan amat sesuai bagi mereka yang mencari kedamaian. Pulau percutian yang semakin diminati para pelancong dalam dan luar negara. Pantai yang cantik dan pemandangan yang menawan jadi tarikan utama ke Pulau Pangkor. Terdapat pelbagai jenis penginapan disediakan di dua pantai perkelahan utama Pulau Pangkor iaitu Pantai Pasir Bogak dan Pantai Teluk Nipah. Pasir Bogak menawarkan bilik, hotel, apartment dan chalet manakala Teluk Nipah menawarkan beratus-ratus chalet yang bercirikan seni bina Melayu eksotik. Pakej-pakej yang ditawarkan termasuk pakej percutian (individu, pasangan, keluarga & kumpulan). Terdapat pelbagai kemudahan di pulau ini supaya percutian anda tidak terganggu. Seperti bank-bank, pejabat pos, hospital, restaurant makanan laut, internet & banyak lagi kemudahan-kemudahan yang lain. Untuk memudahkan anda bergerak kemana-mana anda boleh menaiki teksi (van merah jambu) atau menyewa kereta & motosikal.

Nota keyboard: 2 hari 1 malam rasanya tak cukup untuk menikmati keindahan pulau ni, lebih-lebih lagi bila drive dari JB ke Lumut pergi dan balik...hmmmm penat woooo so tak dapat nak cerita banyak :D

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


MENCARI RUMAH SEWA <b>DI TELUK INTAN</b> PERAK | Rumah Sewa

Posted: 31 May 2012 05:27 AM PDT

Publish date: May 31, 2012 12:27 pm
Contact Name: zaidi
Region: Perak
Location: hutan melintang
Tags:

memerlukan rumah sewa di teluk intan dengan segera. kami suami isteri pekerja kakitangan awam.payment confirm xde prob. sesiapa yang ada rumah sewa,sila hubungi kami di 0176253765

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


BN prihatin, ambil berat kebajikan bekas Adun <b>Bercham</b> - Perak Today

Posted: 31 May 2012 11:57 PM PDT

Barisan kepimpinan Barisan Nasional (BN) Perak sentiasa prihatin dan mengambil berat terhadap kebajikan bekas wakil rakyatnya yang banyak menabur jasa dalam usaha membangunkan negeri itu.

Hari ini, Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir berkesempatan melawat bekas Adun Bercham, Gooi Seng Teik di rumahnya di Taman Tawas Gemilang yang baru pulih daripada serangan angin ahmar.

Bercakap kepada pemberita, Zambry berkata, bantuan sewajarnya akan dihulurkan kepada bekas wakil rakyat yang mewakili MCA itu selepas penilaian dan kajian dibuat oleh pihaknya kelak.

Beliau sendiri katanya, berasa gembira melihat Seng Teik semakin sihat dan boleh berjalan walaupun menggunakan tongkat sebagai alat bantuan untuk bergerak.

"Beliau telah diserang penyakit angin ahmar dan hari ini saya datang untuk melihat sendiri keadaannya yang semakin bertambah baik.

"BN negeri Perak akan cuba membantu Seng Teik bagi meringankan beban yang ditanggungnya selepas bersara daripada arena politik," katanya.

Hadir sama, Ketua Pemuda MCA Perak, Datuk Dr Mah Hang Soon.

Sementara itu, Seng Teik yang diserang angin ahmar pada 2010 berkata, beliau berasa terharu dan gembira di atas kesudian Zambry melawatnya, sekaligus membuktikan keprihatinan pemimpin nombor satu Perak itu terhadap kebajikan rakyat jelata.

Beliau katanya, pernah bekerjasama dengan Zambry dan menyifatkan Menteri Besar itu seorang yang serius dalam memperjuangkan nasib rakyat Perak.

"Rakyat negeri Perak perlu bersyukur kerana mempunyai pemimpin dan kerajaan yang begitu serius memperjuangkan nasib rakyat jelata.

"Oleh itu, kesetiaan perlulah disematkan dalam hati kita dengan terus menyokong pemimpin dan kerajaan BN," katanya lagi.

Pada PRU Ke-12, Seng Teik yang bertanding mewakili DUN Bercham tewas kepada calon DAP, Sum Cheok Leng dengan majoriti undi 6,012.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Manjung Mari: Laporan Kisah Ceramah Hasan Ali <b>di Seri Manjung</b>..

Posted: 27 Feb 2012 06:34 AM PST

Lebih jam 6.00 tadi hujan dah mula turun,, walaupun dalam cuaca yang agak terang,, terdetik dihati kecil ku, alangkah baik nya jika malam ni hujan lagi,,,,, lebih kurang 6 30 hujan berenti, sempat aku pergi ke pasar malam...
Macam biasa magrib aku pi berjemaah kat surau taman belakan rumah aku,, balik dari solat magrib, dongak ke langit nak gelap,,, nak hujan lagi ka.,,,
lebih kurang 15 minit nak masuk waktu isyak, aku keluar siap bawa kamera,, gatai pergi round kawasan stadium Manjung, nakpaknya ceramah dah mula,, rasa-rasanya dengar ke suara macam Yeop Saidin,, seorang lagi ustaz pencacai UMNO..., dalam aku dok pusing,, nak cari tempat sesuai nak snap ambik gambar, baru sempat snap satu gambar hujan dah turun,, kelam kelibut nak keluar,, sampai satu kereta dia dok pasang lampu,, hala kat aku,, siap sound kat aku,, haa ambik gambar,, nanti boleh siar dalam blog,, aku tak kenai siapa mereka,, aku hanya sekadar senyum,,, mereka bagi tau Hasan Ali tak sampai lagi...
Aku sempat keluar dari stadium dalam hujan dah mula turun,, dan dapat berteduh di stesyen minyak petronas depan stadium... Alhamdulillah, aku tak lah basah,, hanya lembap-lembap saja baju tu,, tak lah kesejukan,, dan yang rasa selamatnya,, bila aku dah sampai dapat berteduh, hujan mula bertambah lebat, sehingga azan kedengaran dari masjid daerah,, namun ceramah di staduim macam biasa juga....
Agaknya Allah nak tunjuk kepada hamba-hambanya,, hujan yang lebat ditambah pulat kilat dan guruh yang cukup kuat,,, dan akhirnya pentas tempat berucap dihapan stadium gelap,, tak tahu kenapa,, sehingga jam 10 20 mlm, hujan baru mula perlahan,, gerimis yang masih kasar-kasar,, aku stat motor redah balik juga,, sehingga sekarang suasana masih lagi hunjan diselang seli cahaya kilat...
Tak tahulah aku,, Hasan Ali sempat atau tidak berceramah,,, mereka merancang,, Allah juga merancang,, pada mulanya ceramah nak dibuat dalam dewan MPM,,, namun entah kenapa,, tak cukup bajet agaknya,, atau pun mereka-mereka dah tahu apa yang berlaku di Perlis ketika Hassan Ali berceramah,, jadi ambik ambik iktibar tak mau berulang,, maka buat di stadium,,,
Alhamdulillah,, Maha suci Allah umat Islam di Manjung terselamat akidah dari dicemari oleh pakar motivasi yang mengaku pakar ilmu usul...
Kesian kat pakcik makcik yang aku lihat berjalan kaki nak pegi dengar Hasan Ali,,, nak balik sekarang ni jam dan 11 05 malam,, masih lagi hujan.....
Ambik ko UMNO Lumut, moga-moga kalian lepas ni ada rasa kesedaran apa yang kamu nak lakukan,, jangan nak permainkan agama Allah,, kalau dahulu hangpa dok kata PAS perguna agama Islam untuk kepentingan politik sempit,, tetapi sekarang siapa yang menggunakan agama Islam untuk politik,,, habaq mai..

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


SK Tualang Sekah <b>Malim Nawar</b>: 23 April 2012 : Penyampaian <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2012 08:43 PM PDT

 Tempat Ketiga Pertandingan Bercerita Peringkat Zon Kampar.
Mewakili Daerah Kinta Selatan dan Negeri Perak
dalam Kejohanan Sepak Takraw MSSPK dan MSSM 2012.




 Johan Hafazan Peringkat Negeri Perak.
 Johan Kawad Kaki Peringkat Daerah Kinta Selatan 2012.



07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


[Income opportunity for sinkies] Cleaner crisis at <b>Bukit Merah</b> View <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2012 12:04 AM PDT

Hawker centre has only two cleaners, stall owners upset

by Lianhe Wanbao
- 19 June 2012 6:17 PM | Updated 6:36 PM

Vendors at a hawker centre located at block 115 in Bukit Merah View are upset that for the past few days, their contractor has only sent two cleaners to help clear dishes and clean tables.

And it's not a small hawker centre. There are 84 stalls.

To make matters worse – stall owners say sometimes there are no cleaners at all.

Pang Xiu Zhen, 72, the owner of a vegetable-rice food stall, said that she has no choice but to clear and clean the tables on her own.

According to 10 vendors interviewed three weeks ago - 13 cleaners, who held student passes and visas, were arrested for working without valid permits recently.

The two cleaners assigned to the hawker centre, said they were sent by their company as a temporary solution.

When contacted, Tan De, the chairman of the Bukit Merah View Shop Vendor Union, confirmed that there is problem with the contractor.

He said that the contractor told him he could not find more cleaners.

"The contract with the contractor has not expired. We are unable to find temporary staff as many locals are not willing to do this job," Mr Tan said.

Source: Lianhe Wanbao, 18 June 2012.

07 di slim river - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di slim river - Google Blog Search


NUBE Ipoh Sana Sini: Melawat dan prihatin ahli – ahli NUBE <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 29 May 2012 12:00 AM PDT


Rizal Yob Ipoh

Selasa, 29.05.2012 – Kehadiran kami skuad tempur NUBE Ipoh ke Langkap mengejutkan ahli – ahli disini yang tidak menduga kami sampai beramai – ramai ke kawasan itu demi menyampaikan cerita terbaru NUBE di samping mendengar masalah ahli NUBE di Langkap dalam lawatan kami ke 3 bank iaitu Hong Leong Bank, CIMB Bank dan Maybank.

Kehadiran kami kali ini amat menarik kerana berpeluang berjumpa dengan bekas ahli NUBE di Maybank Langkap yang telah dinaikan pangkat ke pegawai 2 bulan lalu dari Slim River yang berperanan membawa ahli-ahlinya di Slim River menyertai Maynue. Hasil perjumpaan antara kami dan beliau, pihak kami akan ke Maybank Slim River dalam jangka terdekat untuk merekrut semula ahli-ahli disitu setelah menurutnya pihak Maynue menganggu ahli – ahli disitu setiap minggu hingga Maynue berjaya mendaftarkan ahli-ahlinya semua seramai 8 orang.

Selain itu, pihak kami juga mendapat maklumat anak kepada ejen utama Maynue di Perak bekerja di Maybank Langkap dan beliau kini telah menyertai Maynue. Ketika kami memanggil mengadakan taklimat ringkas di bank terbabit ahli Maynue ini tidak hadir dan keluar dari banknya meninggalkan kami. Dalam keadaan sama, kami juga cuba diganggu oleh pengurusnya di situ yang tidak puas hati pihak NUBE menjalankan takilmat di dalam premis bank berkenaan, menurut sumber pegawai disitu.

Sebelumnya, kami juga hadir dan melawat 2 buah bank lain disekitar Langkap antaranya CIMB dan Hong Leng Bank. Di CIMB pihak kami memohon ahli -ahli di bank itu mempromosikan laman sosial NUBE di facebook untuk "LIKE" di muka depan NUBE MALAYSIA supaya segala penyaluran maklumat dapat dilaksanakan kepada setiap ahli yang mempunyai facebook.

Ternyata kunjungan kami juga dihujani oleh persoalan sorang ahli NUBE di CIMB Langkap yang berdepan masalah "Transfer" dari basenya di Hutan Melintang Perak. Beliau kini adalah kakitangan (MOS Poll – Hutan Melintang) dan kini ditugaskan untuk "relief" CIMB Langkap. Dikhabarkan MOS/cawangan di Hutan Melintang akan ditutup tidak lama lagi dan mereka disitu akan ditukarkan sama ada ke merata Ipoh atau Perak dan terjauh Sungai Besar Selangor. Pihak kami dalam pada itu memeberitahu kepadanya supaya segera memaklumkan perkara ini dari masa kesemasa dan berkemungkinan NUBE Ipoh akan mengadakan mesyuarat khas di Hutan Melintang tidak lama lagi.

Kunjungan kami di Hong Leng Bank juga tidak banyak bezanya, walau bagaimanapun kami dilaporkan ada seorang ahli kita akan mengambil VSS yang ditawarkan oleh pihak HLBB. Namun begitu ahli – ahli disitu nampak ceria kerana mereka baru sahaja berpindah ke premis bank baru kurang 1oo meter dari premis bank lama.

07 di sitiawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sitiawan - Google Blog Search


Foto Manjung: Cendol popular <b>di Sitiawan</b>

Posted: 15 May 2012 05:57 AM PDT

Di sitiawan ada satu gerai cendol yg sangat popular dikalangan penduduk tempatan dan pelancong. Kalau tak silap nama tuan kedai ni ialah James dan skrg diusahakan oleh isterinya. Gerai ni dulunya terletak di depan pasaraya Fajar (sekarang The Store) dan skrg berpindah di depan kuil hindu tak jauh dengan pasaraya The Store. Cendol kat gerai ni memang sedap dan sangatlah poplar, rasanya tak pernah lagi jumpa cendal kat tempat lain yg sesedap sini.

07 di chemor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di chemor - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Perbadanan Perusahaan Kecil dan Sederhana <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2012 09:45 AM PDT

Tarikh Tutup Permohonan : 29 Juni 2012

It all began on 2 May 1996, when a specialised group was determined to coax a growth of tiny and middle enterprises (SMEs) by providing infrastructure facilities, financial assistance, advisory services, marketplace entrance and other support programmes. Known as the Small and Medium Industries Development Corporation (SMIDEC), a aim was to rise able and volatile Malaysian SMEs to be rival in a tellurian market.The investiture of the National SME Development Council(NSDC) in 2004 presented nonetheless another section in SME growth in Malaysia.

In 2007, a NSDC motionless to designate a singular dedicated group to delineate altogether policies and strategies for SMEs and to coordinate programmes opposite all associated Ministries and Agencies. SMIDEC was tasked to assume a purpose and a executive mutation into Small and Medium Enterprise Corporation Malaysia (SME Corp. Malaysia) commenced on 2 Oct 2009. SME Corp. Malaysia is now a executive indicate of anxiety for information and advisory services for all SMEs in Malaysia.

Qualified Malaysian adults are invited to request for empty positions as follows

1. Penolong Pengurus (Undang-undang), Gred 8 (Gred setara L41)

2. Pegawai Eksekutif (Teknologi Maklumat), Gred 11 (Gred setara F29)

3. Pegawai  Eksekutif, Gred 11 (Gred setara E27)

4. Pembantu Eksekutif, Gred 13 (Gred setara E17)

CLICK HERE FOR JOB APPLICATION AND HOW TO APPLY

CLICK HERE FOR APPLICATION FORM

Click Here to see more..

07 di kuala kangsar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kangsar - Google Blog Search


Pilihan Anda: Jalan <b>Kuala Kangsar di</b> Ipoh berpuaka?

Posted: 12 Jun 2012 02:30 AM PDT

|

Seorang pemandu lori tidak sangka gambar yang dirakam untuk kenangan menjadi sebaliknya apabila muncul lembaga berambut panjang menggantikan wajah adiknya.

Menceritakan kejadian pada malam Jumaat minggu lalu, La'aba Lata, 38, berkata, gambar tersebut dirakam atas permintaan adiknya, Belly Lata,22, untuk mengabadikan perkataan 'IPOH' sebelum pulang ke Sabah.

Menurutnya, gambar tersebut dirakam pada jam 9.30 malam di Jalan Kuala Kangsar bersebelahan dengan Kawasan Pelancongan dan Rekreasi Gunung Lang.

"Ketika merakamkan gambar, saya tidak nampak apa-apa namun, ketika Belly memeriksa kamera digital dalam kenderaan, dia terus menjerit sambil kata tidak mahu lihat lagi.

"Mulanya saya berasa pelik.

Setelah melihat dengan mata sendiri, kami lihat lembaga perempuan berambut panjang seolah-olah mahu terkam adik.

"Dalam gambar itu, wajah adik tidak kelihatan langsung," katanya ketika ditemui Sinar Harian di sini, semalam.



La'aba berkata, mereka juga turut diganggu sepanjang malam selepas tiba di rumah di Taman Chepor Impian.

"Saya pernah dengar kawasan tersebut tidak sesuai untuk anak-anak kecil kerana sering diganggu sehingga menangis tapi tak sangka, saya pula yang terkena.

"Namun, malam tersebut, rumah kami pula diganggu dengan bunyi orang berjalan di atas bumbung selain bunyi orang buka pintu. Nasib baik, kami diganggu malam itu sahaja," katanya.

Katanya, semua rakan yang melihat gambar tersebut berasa terkejut dengan imej wajah lembaga tersebut yang jelas kelihatan apabila dibesarkan.

Sinar

Related Posts : RAGAM, TERKINI


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 5:30 PM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

07 di bukit gantang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Menyampaikan Ceramah Penerangan Rakyat <b>di Bukit Gantang</b>

Posted: 06 Jun 2012 08:59 AM PDT

0

Changkat Ibol, 6 Jun 2012 – Saari telah diundang oleh PAS Cawangan Changkat Ibol untuk menyampaikan ceramah penerangan rakyat yang telah diadakan di padang bola, Changkat Ibol.

Saari menyampaikan ceramah mengulas beberapa isu terkini apa yang berlaku di Negeri Selangor

Saari menerima borang kemasukan ahli PAS daripada 38 anggota Persatuan Kebajikan Tentera & Veteran Angkatan Tentera (KERABAT)

Saari bersama Richard Wong, Naib Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Perak. Richard adalah salah seorang yang berceramah pada malam tersebut

07 di tapah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tapah - Google Blog Search


Isu Protes Pengusaha Lori Pasir <b>di</b> R&R <b>Tapah</b> selesai: DS Zambry <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2012 02:26 AM PDT

Kerajaan negeri mengarahkan Pejabat Tanah dan Galian (PTG) negeri untuk berbincang secara baik dengan pemandu dan pengusaha lori pasir yang telah melakukan protes di Hentian Rehat dan Rawat (R&R) Tapah, semalam.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata kedua-dua pihak perlu berbincang secara terus dan pendekatan itu adalah yang terbaik untuk menyelesaikan isu tersebut berikutan arahan baru dikeluarkan PTG.

"Secara keseluruhannya saya dimaklumkan bahawa pengusaha lori bersetuju dengan arahan itu termasuk menghadkan penggunaan lori 14 tayar untuk mengangkut bahan mineral itu.

"Kita bukan suka-suka membuat arahan tersebut… ia dilaksanakan setelah menerima pelbagai aduan daripada masyarakat selain memikirkan kesan jangka panjang penjualan pasir serta masalah curi pasir yang dilihat turut memberi kesan pada ekonomi.

"Kerajaan negeri tidak akan berkompromi dalam soal yang melibatkan keselamatan orang ramai dengan keluar masuk lori di kawasan kampung sehingga merosakkan jalan selain muatan berlebihan," katanya.

Malah jelas Zambry, pengusaha pasir perlu faham dan mengambil kira kedudukan kerajaan negeri untuk jangka masa panjang kerana pasir tidak boleh diganti.

Setakat ini katanya, kesemua pengusaha lori pasir yang terlibat dalam protes terbabit telah bersetuju dengan semua cadangan termasuk menggunakan lori 14 tayar berbanding 22 tayar sebelum ini untuk mengangkut pasir.

Bagaimanapun menurut Zambry, kerajaan negeri faham dengan perlaksanaan arahan di kalangan pengusaha berikutan ia mengambil masa sementara kontrak membekalkan diteruskan.

"Situasi menang-menang (win-win situation) dapat dicapai setelah perbincangan dilakukan oleh agensi yang terlibat untuk selesaikan pelbagai perkara berbangkit," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media pada Hari Bertemu Pelanggan di Dewan Serbaguna, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri di Ipoh, hari ini.

Semalam, Peraktoday.com melaporkan kira-kira 200 pemandu lori mengadakan protes terhadap arahan yang dikeluarkan oleh Kerajaan Negeri yang melarang lori-lori 40 tan mengambil pasir di negeri itu di tempat letak kereta R&R Tapah, semalam.

07 di tambun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tambun - Google Blog Search


Makeup Bersanding Siti Norbaizura <b>di Tambun</b>, Ipoh, Perak

Posted: 13 Jun 2012 10:53 PM PDT

-----> Dec 2011

-----> Nov 2011

27 Nov 2011

Makeup Bertandang
Erin -
Menglembu,Perak.

26 Nov 2011

Makeup Sanding
Erin -
Menglembu,Perak.

25 Nov 2011

Makeup Malam Berinai
Erin -
Menglembu,Perak.

-----> Okt 2011

01 Okt 2011

Makeup Nikah
N/Confirm-
Perak.

-----> Sept 2011

04 Sept 2011

Makeup Sanding
N/Comfirm -
Perak.

03 Sept 2011

Makeup Sanding
N/Confirm -
Perak.

-----> Aug 2011

-----> July 2011

-----> Jun 2011

05 Jun 2011

Makeup Bertandang
Salina -
Chepor ,Ipoh,Perak.

04 Jun 2011

Makeup Bersanding
Salina -
Chepor ,Ipoh,Perak.

04 Jun 2011

Makeup Bertunang
Syira -
Kg.Sg.Tapah ,Ipoh,Perak.

03 Jun 2011

Makeup Akad Nikah
Salina -
Chepor ,Ipoh,Perak.

-----> May 2011

29 May 2011

Makeup Bersanding
Norhafizah -
Kg.Kuala Pari ,Ipoh,Perak.

28 May 2011
Makeup Bersanding
Norhafizah -
Kg.Kuala Pari ,Ipoh,Perak.

------------------------

Makeup Bersanding

Aishah -
Manjoi ,Ipoh,Perak.

27 May 2011

Makeup Akad Nikah
Aishah -
Manjoi ,Ipoh,Perak.

26 May 2011

Makeup Akad Nikah

Norhafizah -

Kg.Kuala Pari,Ipoh,Perak

22 May 2011

Kelas Makeup Asas

Maryana -

Ipoh,Perak.

20 May 2011

Kelas Makeup Asas

Nurul -

Ipoh,Perak

-----> February 2011

26 Feb 2011
Makeup Recording Ewah2
Studio NTV 7 -
Glenmarie,Shah Alam,Selangor.

06 Feb 2011
Makeup Bersanding
Mastura -
Taiping,Perak.

05 Feb 2011
Makeup Bersanding
Mastura -
Taman Meru,Ipoh,Perak.

Makeup Majlis Potong Kek
Mastura -
Taman Meru,Ipoh,Perak

04 Feb 2011
Makeup Akad Nikah
Mastura -
Taman Meru,Ipoh,Perak.

03 Feb 2011
Kelas Makeup Asas Peribadi
Najiatul Habibi
Silibin,Ipoh,Perak.

-----> January 2011

15 Jan 2011
Makeup Bertunang
Syuhadah -
Taman Seri Emas,Kampar,Perak.

01 Jan 2011
Makeup Bertunang
Erin -
Taman Impiana Adril,Menglembu,Perak.

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved